Chicago Blackhawks 2024–2025 – baby steps...

• 112 056
  • 556

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Vähän tässä on tullut flirttailtua ajatuksella Seth Jonesin paluusta sinitakkeihin. On kuitenkin pelannut ne parhaat pelinsä Columbuksessa ja vaativan, mutta rehdin valmentajan, Tortorellan alaisuudessa. Nyt meillä on ruorissa vähän samankaltainen, vähemmän kuitenkaan kilahteleva, mutta silti vahvasti "vanhaa liittoa" henkivä koutsi Evasonin myötä. Ja kaikki mitä ikinä tapahtuikaan entisen GM:n aikana, on taakse jäänyttä elämää. Haussa on myös mahdollisesti vahvistusta TOP4 pakiston oikealle puolelle, varsinkin jos/kun Provorov myydään, koska Severson on valahtanut Evasonin alaisuudessa kolmospariin.

Werenski - Fabbro/X
Mateychuk - X/Fabbro

Tuohon X:n paikalle minä voisin periaatteessa nähdä Seth Jonesin sopivan. Eikä siinä tarvitsisi ihmeitä itse tehdä, kun Werenski ja Mateychuk ottavat roolia kiekollisista ratkaisuista.

Sorry jaarittelu, mutta piti vähän pohjustaa. Mitä luulette olisiko Davidson mahdollisesti halukas pidättämään palkkaa Jonesin osalta ja mitä hän mahdollisesti voisi hakea kaupassa vastineeksi?

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mitä luulette olisiko Davidson mahdollisesti halukas pidättämään palkkaa Jonesin osalta ja mitä hän mahdollisesti voisi hakea kaupassa vastineeksi?
Dregerin mukaan Davidson ei ole kaupittelemassa Jonesia, mutta kyselyjä olisi silti tullut. Mahdotonhan sitä on sanoa, mitä Davidsonin päässä liikkuu. Sopivan tarjouksen edessä olisi varmasti valmis pidättämään palkkaa, mutta puolet tuntuu vähän liian paljolta. Ehkä 1,5-2,5 miljoonaa voisi olla se haitari ihan omaan arvioon pohjautuen. Vastineestakin on vähän vaikea sanoa, että mitä hakisivat, mutta varausvuoroja ei ole tarvetta haalia. Lähtisin Davidsonina valmiin pelaajan ja/tai prospektin toivossa liikkeelle.

Ja olisiko Jonesin poistumisen myötä helpompi perustella Schaeferin varaamista, vaikka itse ehdottomasti olen hyökkääjän ja ennen kaikkea Porter Martonen kannalla.
Jos tosiaan Schaeferissa on aineksia Makarin/Q.Hughesin tasoiseksi pakiksi, niin vaikea tuollaista potentiaalia on sivuuttaa. Mitä enemmän näihin kärkipään varauksiin on tutustunut, niin sitä vaikeampi on selkeää suosikkia valita. Kaikki kelpaisivat ja toisivat omanlaista osaamistaan sekä potentiaalia mukanaan. Jos Chicago pääsee varaamaan aivan kärjessä tai jopa ensimmäisenä, niin kysymys tuntuu olevan enemmänkin se, että kuka jätetään varaamatta kuin kuka varataan.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Mitä luulette olisiko Davidson mahdollisesti halukas pidättämään palkkaa Jonesin osalta ja mitä hän mahdollisesti voisi hakea kaupassa vastineeksi?
Kuten @secord tuossa sanoi, niin eihän Davidson ole Jonesia aktiivisesti kauppaamassa, mutta jos joku haluaa välttämättä esittää hänelle tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä, niin veikkaisin, että on valmis pidättämään palkkaa. Kortithan on vahvasti Davidsonilla, kun ei ole pakko myydä. Itse pyörittelin mahdollisiksi kauppakumppaneiksi Edmontonia, Dallasia ja Floridaa, joilla kaikilla olisi tarvetta pakiston oikealla puolella.

Tiedä sitten, kuinka halukas Jones on itse palaamaan Ohioon verrattuna noihin muihin, joissa kannun voittaminen on realistisempaa, mutta Columbus olisi kyllä kiekkoromantiikan kannalta mahtava vaihtoehto ja sieltä voisi saada paremman vastineenkin kuin muualta. Davidsonia varmasti kiinnostaa eniten hyökkäyspään prospektit.

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tiedä sitten, kuinka halukas Jones on itse palaamaan Ohioon verrattuna noihin muihin, joissa kannun voittaminen on realistisempaa, mutta Columbus olisi kyllä kiekkoromantiikan kannalta mahtava vaihtoehto ja sieltä voisi saada paremman vastineenkin kuin muualta.

Voisi kuvitella, että Jones olisi valmis vaihtamaan maisemaa. On itsekin todennut, että ei hän aikanaan kuvitellut tälläiseen joukkueeseen tulevan. Kun Bowman teki kaupat Jonesista heinäkuussa 2021, joukkueeseen hankittiin mm. Fleury maalille, Jake McCabe puolustukseen jne. ja silloin ei ajatuksena todellakaan ollut rebuild. Tiedä vaikka Bowman olisi kiinnostunut Jonesista edelleen, mutta Kanada voi olla Jonesille sellainen raja, jota ei halua ylittää. Dallashan oli silloin 2021 toinen joukkueista, johon Jones oli valmis tekemään sopimuksen.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Dallashan oli silloin 2021 toinen joukkueista, johon Jones oli valmis tekemään sopimuksen.
Dallas nousee itselläkin noista realistisimmaksi vaihtoehdoksi. Mahdollisuus menestyä, ei tuloveroja ja Jones on vielä syntyjäänkin teksasilainen. Eiköhän NMC ole vain paperia, jos tuollainen vaihtoehto lyödään eteen.

HFboardsilla heitettiin ilmaan sellainen treidi, jossa Machment+Dumba liikkuisi Chicagoon ja Hawks pidättäisi itsellään pari milliä. Siihen vielä Hemming päälle, niin kyllä minä pleikkamanagerina painaisin hyväksyntää :D

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
HFboardsilla heitettiin ilmaan sellainen treidi, jossa Machment+Dumba liikkuisi Chicagoon ja Hawks pidättäisi itsellään pari milliä. Siihen vielä Hemming päälle, niin kyllä minä pleikkamanagerina painaisin hyväksyntää :D

Nojatuolimanagerina antaisin Marchment+Dumba vastineelle peukkua, jos tuosta pidätyksestä voisi nipistää vähän pois.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy