Olli Määttä on tehnyt seitsemään peliin kelpo tehot 3+2=5.
Aika ajoin nousee esiin tämä Määtän sopimuksen ulosostaminen. Sanoisin, että joo todellakin pitää miettiä tarkkaan. Ja päätyä siihen, ettei ulosostossa ole mitään järkeä. Kyllä Määtällä vielä vaihtoarvoa on jos ei tämän kesän hienot otteet saa häntä pysymään haukkanutussa. Vai olenko nyt ihan hakoteillä tämän kanssa?
Olisikohan tauko tehnyt Määtälle hyvää? Niin paljon on ollut viimevuosina terveyshuolia.Määttä on nostanut tasoaan huomattavasti näiden pelien edetessä. Viime yönäkin yksi parhaista, ellei jopa paras pakki. Vaihtoarvo varmasti nousussa, vaikka tuo ulosostaminenkin on valitettavan houkutteleva vaihtoehto. Itse pitäisin Ollin Chicagossa.
26-vuotiaan, pari kuppia voittaneen ja pleijareissa tasoaan huomattavasti nostaneen (luokkaan "joukkueensa parhaita") puolustajan ulosostaminen 4 M€ lapusta kuulostaa täysin loogiselta päätelmältä...Miksei voisi pitää rosterissa?Olli Määttän ulosostosta sen verran, että käsittääkseni tuo halpa ulososto tulee tapahtua ennen kuin hän täyttää 26-vuotta eli tulevana lauantaina.
Mä näen hänessä jollekin joukkueelle pelaajan, josta jonkun varausvuoronkin voi maksaa.
En jaksa selata koko keskustelua. Mutta onko Olli Määtän neljä milliä nyt se, mikä hiertää eniten Hawksin cap hittiä? Olli ulos ja sen jälkeen sopimusneuvottelut Kubalikin, Stromen ja molareiden kanssa ovat lastenleikkiä?
En jaksa selata koko keskustelua. Mutta onko Olli Määtän neljä milliä nyt se, mikä hiertää eniten Hawksin cap hittiä? Olli ulos ja sen jälkeen sopimusneuvottelut Kubalikin, Stromen ja molareiden kanssa ovat lastenleikkiä?
No en mä ehkä ihan niin pihalla ole cap-tilanteesta, vaikken tätä ketjua jaksanutkaan kokonaan lukea. Ihan sama, miten laskee, Hawks on kusessa noiden NMC:idensä kanssa. Siksi minua naurattaakin, kun se on juuri Määttä, joka joutunee pelinappulaksi tässä.No olisi tosiaan ehkä kannattanut perehtyä keskusteluun paremmin ja varmaan tuohon Cap-tilanteeseenkin.
Siksi minua naurattaakin, kun se on juuri Määttä, joka joutunee pelinappulaksi tässä.
Enemmän ne Määttää tarvitsevat kuin Saadia, jos multa kysytään. Lähtökohta on kuitenkin se, että Kubalik halutaan pitää ja sitä varten pitänee tehdä uhrauksia. Ja tuskin Crawford tulee saamaan mitään jättisopimusta, eli käytännössä ei tule jatkamaan joukkueessa, mikäli tulevaisuus painaa yhtään vaakakupissa. No, olen aina ollut huono veikkaamaan näitä, eli varmaan pieleen menee tämäkin. Viis vuotta 9M cap hitillä?No keksitkö itse jonkun paremman tavan ratkaista nuo ongelmat?
Tarkoittaako tuo jo ensi kautta? Siellä olisi nyt Boqvist, Murphy ja Seabrook oikean puolen pakkeja Mitchellin kilpakumppaneina. Jos Mitchelliin löytyy noinkin paljon luottoa ilman ensimmäistäkään ammattilaispeliä tässä vaiheessa, niin melkein se tietää Murphyn treidiä. Toki Seabrook - niin upea ura kuin hänellä on ollutkin - sieltä varmaan kannattaisi kaupata, mutta kun on tuo neljä vuotta ja noin 7 miljoonaa sopimuksessa NMC:n kanssa, niin tuo on hankala rasti.Seabrook tulee todennäköisesti mukaan, Mitchell satavarmasti ja sitten on vielä Carlssonia, Beaudinia, Gilbertiä.
Näkisin, että valinta voidaan myös käydä de Haanin ja Määtän välillä. Ainakin itse voisin toisesta luopua.
Ihan sama, miten laskee, Hawks on kusessa noiden NMC:idensä kanssa.
You might as well start calling him Mr. Touchdown, because watching this South Bend-bound monster on the ice is reminiscent of a bruising tight end who always finds the end zone. Morrison was named the USHL’s 2016 top rookie after winning the OJHL Rookie of the Year in 2015. He’s a classic power forward with a strong desire to get to the net and position himself to receive the puck in optimal scoring areas. Morrison, who boasts a heavy, accurate shot, plays like a bull in a china shop, but it’s generally done while under control and with his head up at all times. He can play either wing or center
Tuo on ihan totta ja onhan siellä tosiaan muitakin. Tämän kauden playoffeissa (kun lasketaan tuo ensimmäinen kierros mukaan) on pelannut noin 170 pakkia yhteensä. Reilut 60% puolustajista ovat luoneet uraa ensin AHL:ssa tai Euroopan pääsarjoissa (vähintään 50 peliä). Noista noin 170 pakista 50 on yliopistotausta kuten Mitchellilla. Noista viidestäkymmenestä 31 pakkia ovat luoneet ensin uraa farmissa (vähintään tuon 50 peliä) ja sitten tehneet hypyn ylös.Hyppy yliopistosarjasta ei ole pieni, mutta hyviä esimerkkejä löytyy, että kolmen NCAA-vuoden jälkeen voi mahdollisuuden saadessaan NHL-taso löytyä nopeastikin kuten nyt vaikkapa Adam Fox yhtenä esimerkkinä.
Itse lähtisin jopa tuolla maalivahtipaketilla nyt kun Lehneristä kerran luovuttiin. Crawford alkaa olla aika raihnainen kaveri terveytensä kanssa mihinkään 3 milliin diiliin enää. Millin mies epävarmuustekijöineen.Jos Stan Bowman lähtee ensi kauteen molariruletilla tyyliin Delia/Lankinen, jää palkkakattoon tilaa pitää vaikka kaikki pakit. Olettaen ettei Kubalikin ja Stromen jatkosopimukset ole aivan poskettomia ja se Smith ulosostetaan sekä Caggiulasta luovutaan.
Terveystekijä on yksi ja sitten ihan tuo nykyinen pelitaso on toinen merkittävä tekijä Crawfordin kohdalla. Onhan nuo tilastot tämän kesän pudotuspeleissä kammottavat. 3,2 maalia omiin per ottelu, torjunut 90,9% kaikista vedoista ja GSAA -3,3 eli koko liigan heikoin Binningtonin jälkeen.Itse lähtisin jopa tuolla maalivahtipaketilla nyt kun Lehneristä kerran luovuttiin. Crawford alkaa olla aika raihnainen kaveri terveytensä kanssa mihinkään 3 milliin diiliin enää. Millin mies epävarmuustekijöineen.
Yritin laskeskella hiukan pitemmälle, mutta The Athletic oli tehnyt sen jo puolestani. Eipä taida olla muita vaihtoehtoja kuin Ollin sopimuksen ulososto. Myönnetään.
Näissä playoffeissa on siis pelannut / pelaamassa edelleen 19 sellaista pakkia, jotka ovat hypänneet suoran hypyn ylös yliopistosta käymättä farmin kautta. Osa noista on noita top10 varauksia (Johnson, Makar, Hughes, Werenski, Trouba) ja osa ykköskierroksella varattuja pakkeja (Shattenkirk, McAvoy, Niskanen, Fabbro), mutta on siellä mahdollisuudet tehdä nopeakin ura NHL:ssä kuitenkin jos annetaan mahdollisuus ja kunnon rooli. Pitää kyllä mielenkiinnolla seurata miten Mitchellin kanssa käy. Tuo puolustaja+yliopistotausta+sukunimi Mitchell on ollut toimiva yhdistelmä ennenkin...
..nykyinen pelitaso on toinen merkittävä tekijä Crawfordin kohdalla.