Mutta miten nuo kaikki pelaajat saadaan palkkakaton alle? Soderberg haluaa myös varmasti ihan hyvää korotusta palkkaansa puhumattakaan muista pelaajista. Sen takia varmaan sitä Crawfordia halutaan kaupata kun Darling ja Raanta vaikuttaisivat hoitavan homman ihan yhtä hyvin tai paremminkin pienemmällä palkalla.
Soderberg olisi loistava sentteri Chicagon nykyiseen tilanteeseen, mutta Bryan Bickell sekä Patrick Sharp joutuisivat molemmat väistymään. Toki Coreyn tilanne on epävarma, mutta hän vaihtaa erittäin suurella epätodennäköisyydellä seuraa. Enkä ainakaan minä halua nähdä Antti Raantaa Chicagon ykkösmaalivahtina nykyisillä otteillaan, joten suomiprovo meni aikaisemmalla kirjoittajalla ohi aika pahasti. Ymmärtääkseni Chicagon kannattajat täällä eivät edes jumaloi Anttia ja ymmärtävät, että muutaman pelin stuntit eivät yksinkertaisesti tarkoita mitään pidemmässä juoksussa ja Chicagolla ei ole varaa heittää noppaa maalivahtitilanteen suhteen, jos mestaruudesta haluavat vuoden päästä taistella.
Panarin (0.925) - Toews (10.5) - Hossa (5.275)
"Saad" - Teräväinen (0.894) - Kane (10.5)
"Tikhonov" - "Soderberg" - Shaw (2.0)
Nordström (0.7) - "Krüger" - Desjardins (0.7)
Hartman (0.894), McNeill (0.863)
Keith (5.538) - Seabrook (5.8)
"Gustafsson" - Hjalmarsson (4.1)
"Oduya" - "Pokka" (0.925)
"Johns" (0.8)
Crawford (6.0)
Darling (0.5875)
Ilman Saadia, Tikhonovia, Soderbergia, Krügeria, Gustafssonia sekä Oduyaa palkkakatossa (heitetään se arvioitu 71,5$ miljoonaa) on tilaa vajaa 14,5 miljoonaa. Saad tulee viemään tuosta vähintään kolmasosan, riippuen täysin lähteekö muut joukkueet viljelemään offer sheetia. Mulle kipukynnys on kuudessa miljoonassa pitkällä sopimuksella, sen jälkeen täytyy jo pohtia Saadin omaa halukkuutta jatkaa Chicagossa, jos raha on vaan mielessä.
Soderberg toisi kokoa älyttömästi ja voisi olla erittäin hyvä lisä sentteristöön, aloin äsken liputtamaan hänen hankintansa puolesta. Krügerin jatkosopimus on myös tärkeä, mutta hänelle ei saa maksaa liikaa. Ei ole tilastojen puolesta vetänyt ihan nappikautta, mutta jotenkin tuosta ei vaan voi olla tykkäämättä. Niin joukkuepelaaja kuin vaan voi olla.
Yksi veteraani-statuksella liikkuva puolustaja tuonne täytyy kuitenkin hoitaa enkä usko, että Quenneville haluaa edes nähdä kolmea junnua samaan aikaan ylhäällä. Todennäköisesti se on pois sitten hyökkäyksen leveydestä ja riippuu pitkälti Saadin sopimuksen hinnasta.
Mä itse sytyn tuolle Tikhonoville, kun olen pari vuotta kaveria seurannut. Epätyypillinen venäläinen työhevonen, joka omaa sitä upsidea. Arizonalta hän varmasti rahaa voisi saada, mutta kuinka paljon häntä kiinnostaa pelata joukkueessa, joka taistelee Auston Matthewsistä? Kysynpähän vaan. Ja venäläinen kaveri lähtee taistelemaan contenderiin (sitä Chicago on ensi kaudellakin), niin miksi ei mukaan, kun se on mahdollista heinäkuun 1. päivä alkaen.
Kiivas tahti tässä ketjussa, vaikka Chicagon kausi vasta alkaa ensi yönä. Voisin itse ainakin lopettaa ensi kaudesta spekuloinnin nyt hetkeksi ja katsoa vähän ennen draftia uudestaan tilannetta. Vastaan kuitenkin jos joku lainaa viestiäni. Ja elkää nyt sitä Gustafssonia noteeratko edelleen ainoana meikäläisen vaihtoehtona. Kaverilta onneksi löytyy kunnianhimoa ja mainitsi Expressin haastattelussa pelaavansa joko NHL:ssä tai AHL:ssä.