Tässä ketjussa on tätä asiaa puitu useampaankin otteeseen, mutta otetaan kiinni kuitenkin vähän kommenteilla. Hälytetään
@nabaloo sekä
@Gemondo vielä lukemaan viestini.
Corey Crawford tuskin tulee treidatuksi ensi kesän aikana, jos ei nyt täysin sula seuraavalla kierroksella, jos ja kun sinne asti Chicago etenee. Quenneville on antanut medialle jo kommentteja siitä, ettei nuo kaksi ottelua olleet viimeiset tänä keväänä Crawfordille ja hän nauttii edelleen valmennusjohdon luottamusta. Scott Darling taisi pelata uransa 16:sta ottelun viime yönä eikä Antti Raanta ole pelannut koskaan ykkösmaalivahdin tontilla.
En kiellä etteikö Darling - Raanta voisi onnistuessaan olla upea tandemi mallia Ducksien kaksikko (Andersen - Gibson) höystettynä Kazanissa loistavasti esiintyneellä Anders Nilssonilla, mutta minä en henkilökohtaisesti usko tähän juurikin siitä syystä, että Crawford nauttii luottamusta koko organisaatiossa ja pelasi uransa parhaan runkosarjan. Ykkösmaalivahdin treidaaminen on myös vähän niin ja näin, kun reservissä toden totta ei ole tasonsa pidemmällä aikavälillä todistanutta maalivahtivaihtoehtoa.
Palkkakaton vuoksi Crawfordin vaihtaminen olisi aivan loistava asia, sillä se antaisi tilaa pitää esimerkiksi Patrick Sharpin sekä mahdollisesti Johnny Oduyan tai jonkun toisen veteraani-statuksella operoivan puolustajan ensi kaudelle eikä sovi unohtaa, että mm. Brent Seabrook saa UFA-statuksen kesällä 2016.
Jos lähdetään spekuloimaan treidikumppaneilla niin Buffalo Sabres sekä juurikin mainittu Edmonton Oilers tulevat ensimmäisenä mieleen. Laitahyökkääjä on todennäköisesti se target, jos kaupoille lähdetään ja vaikea pohtia kuka voisi olla semmoinen palanen Chicagon hyökkäykseen, jonka arvo kohtaa Coreyn kanssa. Tietysti Chicagolla on varaa kompensoida Crawfordin
ehkä huonoa vaihtoarvoa mm. lukuisilla puolustajaprospecteilla. En usko, että Nail Yakupov on lähdössä yhtään mihinkään Edmontonista, sillä keväällä oli yksi joukkueen parhaista pelaajista ja vaihtoarvo on edelleen erittäin suuri. Itse liputtaisin ehkä
Anton Landerin tai
Teddy Purcellin puolesta, molemmilla on potentiaalia ottaa vielä seuraava askel uralleen. Purcell nyt on caphitin puolesta varmaan aika mahdoton, mutta Versteeg vaikka sinne kylkeen. Näin niinku hypoteettisesti, en jaksa nyt ajatella muita mahdollisia treidipalasia.
Minun oma henkilökohtainen mielipiteeni on neutraali, sillä molemmat skenaariot käy. Corey Crawford voi puolestani jatkaa ensi kaudella ykkösmaalivahtina Chicagossa, jolloin Patrick Sharp liikkuu kesällä ja joukkuetta vahvistetaan muualta. Mikäli Corey liikkuu, niin Sharp jäänee Chicagoon ja joukkuetta vahvistetaan sentteriosastolla sekä puolustuspäässä uusilla hankinnoilla sekä todennäköisesti yhdellä laitahyökkääjällä. Oletuksena on se, että Bryan Bickell jatkaa matkaansa muualle sekä totta kai Kris Versteeg.
Mulla on jollain sivulla erilaisia laskelmia, mikäli ne kiinnostaa. Niitä voi haeskella.
EDIT: niin tietysti voihan Coreyn vastine olla myös puolustaja (Marincin?), jolloin Chicago voisi tavoitella UFA-markkinoilta Bickellin korvaajaa vähän siedettävämmällä hinnalla.