Jengissä pitää olla pari isähahmoa ja Murray & Guolla hoitavat tätä tonttia mallikkaasti.
Minä puolestani toivon, että Hank Pikkarainen palaa ennemmin tai myöhemmin IFK-paitaan ja ottaa pukukopissa tuon isähahmon roolin oikeutetusti itselleen.
Ihan mielenkiintoisia hankintoja nämä uudet kasikakkoset Vesce ja Cook. Joku AHL-kiekkoa katsellut on toki todennäköisesti nähnyt heidän jopa pelaavan ja osaa sitä kautta haukkua tai kehua miesten ominaisuuksia ja pelityylejä, itse tahtoisin vaan sanoa ettei kannata pelkän neuvolakortin ts. mittatikun ja puntarin tulosten vuoksi alkaa heti nakkelemaan skeidaa tulokkaiden niskaan.
Pelkkä pieni koko ei ainakaan oman käsitykseni mukaan tarkoita mikkihiiri-osaston täydennystä, pelityylihän se on joka ratkaisee. Okei, 170-senttinen ei nostele pelleä seinälle samaan tahtiin kuin päätä pidempi ketjutoverinsa, mutta voi sitä fyysistä peliä pelata vajaakasvuisempikin pelimies. Nopeat jalat ja hanakat ajot, jatkuvasti iholla, pientä jälkipeliä ja sopivan vittumainen ja peräänantamaton asenne olisi toivottavaa, sopivasti vielä taitoa ja sen myötä tehoja päälle ja siinä ei sitten haittaa enää pieni kokokaan. Joku saattaa toki peräänkuuluttaa isoja korstoja jo ns. pelotefaktorin vuoksi, mutta itse en niillä faktoreilla enää nykykiekossa paljon bousailisi. Harva jätkä taitaa liigakaukalossa lajitovereitaan pelätä, oli sitten kokoero mikä tahansa.
Toivottavasti osoittautuvat joukkuepelaajiksi, eivätkä esim. Cookin lausunnoista huolimatta ihan ainoa mielessä pyörivä asia ole oman uransa ja sopimusneuvotteluvalttien pönkittäminen yhden hyvän Eurooppa-kauden jälkeen. Toivottavaahan se on, että kaverit tekevät parhaansa joka matsissa motiiveistaan huolimatta ja avittavat omalla panoksellaan IFK:ta kunnon lentoon, mutta kyllä hyvät erottuvat joukosta ja etenevät urallaan sotilasmestari Lemosen tavoin, kunhan ensin naama ja perse ruvella tsemppaavat aito IFK:n kilpi hihassaan mestaruuden arvoisesti.
Nimen lausumisesta, itse sanoisin Vesce samoin kuin esim. Joe Pesci, sillä erolla että jätetään "Joe" pois ja myös V ja P lausutaan kuulemma erilailla siinä sukunimen alussa.
Edit: lausumistavoista onkin jo oikein tiedettä kehissä.