Championship Manager 4

  • 48 213
  • 475

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Pystyyhän tossa ainakin vapaiden pelaajien kanssa tekeemään max. 4 viikon sopimuksen minkä aikana sitten näkee millanen pelimies on, en tiedä pystyykö vastaavaa tekemään sellasen pelaajan kanssa joka on toisessa tiimissä sopimuksella.

Itse aloitin Englannin 2.divarista Wiganilla, kaks harjoitusottelua mennyt ja vähiin on jäänyt maalit.

Oma kone on P3 600 ja muistia on 384 jos oikein muistan tai ainakin suurinpiirtein, liigoja en hirveesti saanut mukaan aktivoitua mutta toimii kuitenkin ja se on pääasia.

Mites muuten noiden päivitysten kanssa, hain kanssa ton ensimmäisen päivityksen tuola sigamesin sivuilta, mutta mitäs jos hakee myöhemmin lisää päivityksiä ja on peli kesken niin päivittääkö se siihen peliin myös ne virheet vai vasta sitten jos alottaa alusta uudelleen?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin siis tuohan johtuu vain laista. Ilmaisia pelaajia saa tuolla 4viikon trialilla ja sitten kun tekee oikean sopimuksen, niin vuosi on minimi. Kuten oikeasti.

Luulisin että päivittyy nämä vian korjaukset, tietenkin vain jatkossa. Ja tuskin jo menneitä bugeja korjaa.

Niin eikä niitä liigoja kannata aktiivisesti ottaa kuin muutama. Itselläni ole kuin huge database ja otan vain aina sen sarjan kaikki liigat mitä pelailen. Kunhan noi bugit saadaan liiskattua, niin kyllä on aivan mahtava peli, nytkin jo loistava.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Kertakaikkisen loistava peli.

Etenkin tuo 2D-näyttö on mahtava, se tarjoaa nyt sen mikä aikaisemmista on puuttunut, eli peliä näkee käytännössä. Loistavaa.

Ainakin itse olen heti oppinut näkemään mikä taktiikassa mättää, ja Crystal Palace johtaakin 15 kierroksen jälkeen Englannin 1.divaria. Kokeilkaahan arvoisat kollegat vastaiskutaktiikkaa, etenkin sellaisella joukkueella joka ei ole sarjassaan aivan huippu. Toimii kuin unelma oikeilla asetuksilla ja pelaajilla, kuten Tommy Black, jotka ovat nopeita kuin salama. Läpiajoja 4-5/peli.

Upea peli muutenkin, pelaajien ostaminen on muuttunut todella vaikeaksi, etenkin juuri Palacen kaltaisille joukkueille joilla on vain rajallinen määrä puntia käyttää hankintoihin. Tsekatkaapa muuten Ivan Bosnjak, olen yrittänyt ostaa kaveria, mutta ei saa Englantiin työlupaa. Pelaa jossain Israelissa ja hintaa on huimat 22 000 puntaa.

Hyvää on myös mahdollisuus katsoa huippukohdat 2D-näytöllä esim. maajoukkueiden otteluista tai muista huippuotteluista.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No sitten asia on selvä, jos homma on todellisuudessakin niin noitten sopimusten kanssa.

Muistaakseni Veikkausliigassakin on tehty todellisuudessa sopimuksia, joissa ulkomaalaispelaaja on tullut kesken kauden joukkueeseen ja sopimus on tehty vain kauden loppuun asti. Voi olla että olen väärässä.

Päivityksistä sen verran, että ainakin taannoin (eka CM3) päivityksen ajo peliin teki sen, että kesken ollut peli ei enää toiminut. Se toki ilmoitettiin selvästi lataussivulla.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Loistava peli kieltämättä, mutta bugeja on valitettavasti vielä liikaa. Tuolla suomalaisella CM-sivustolla (en muista osoitetta) on aika pitkä ja omituinen lista pelissä ilmenneistä bugeista...mm. Joku oli johtanut matsia tauolle mennessä 2-0, oli tehny pari vaihtoa ja alottanu toisen jakson, niin peli oli ollukkin 0-0...

Omalle kohdalle on juuri, että Romalla pelatessa, sekä Aston Villa että Leeds tarjosi mulle training matchia päivämäärälle, joka oli mennyt jo aikoja sitten. Aston Villan hylkäsin suoralta kädeltä, mutta Leedsin pyyntöön vastasin ihan mielenkiinnosta myöntävästi. Sieltä tuli kuitenkin heti newsiä, että Leeds joutuu perumaan harjoitusottelun ottelukiireiden takia....ja pari kertaa peli on antanut varoitusilmoituksen ja heittänyt Windowssiin, mutta peliä on kuitenkin pystyny jatkamaan....

Toivottavasti nuo tulevat patchit nyt kuitenkin poistaisi noita bugeja, on vissiin ollu Eidosin pojilla vähän liian kiire saada peli ulos ja kaupan hyllylle...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viitsisikö joku sanoa joka on asentanut tuon ykkös korjaus patsin, että onko teillä Ranskan liigasta bugi kuten minulla? Eli tuo että peli alkaa niin että liigaa onkin jo pelattu 4 ottelua.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
En ole itse Ranskan liigaa vielä kokeillut, mutta joku taisi siellä suomalaisilla manageri sivuilla (www.cm-manager-finland.cjb.net) mainita juuri samasta asiasta, eli kyllä se bugi pysyy myös sen ykköspatchin asennuksen jälkeen...

Itse jään odottelemaan suosiolla seuraavaa patchia, äsken aloitin pelaamisen Serie B:ssä Barilla(ajattelin että otan siitä pitkän projektin itselleni), pelissä etenin 3 viikkoa ja oikeassa ajassa tunnin, kun peli kaatui kokonaan ja autosave ei tietenkään ollut päällä...nyt syö miestä...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Yksi juttu mikä hämmästyttää, on pelin käsittämätön raskaus. 2D näyttöä pelistä ei koneellani käytännössä voi käyttää, se tekee touhun niin hitaaksi. Jos kesken ottelun vaihtaa nopeutta, kestää pelin tuohon vaihtoon reagoimisessa useita sekunteja, eli siis todella kauan. Kone on siis 1,2 Ghz Athlon TB ja muistia 320 mb.. Liekö sitten juuri muistia liian vähän, kaikesta huomaa, ettei peli ihan jouhevasti toimi. Ja ainakin minua se häiritsee suunnattomasti.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuo eka patsi kyllä nopeutti(kuulemma) peliä valtavasti. Että jos et ole hakenut kannattaa hakea. Sinänsä kumma jos noin suuri ero. Itselläni on prossuntehoa toki hieman enemmän(1700) ja muistia 512mb ja peli toimii kuin junan vessa. Ei mitään ongelmia. Jopa liigojen generointi menee todella jouhevasti.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Itse olen pelaillut peliä 750 MHz Duronilla. 2D-ruutu aiheuttaa suurimmat tökkimiset. Kun laittaa pelkät tekstit ottelutapahtumiin, peli toimii jouhevasti. Näillä laitteilla ei pahemmin kannata laittaa kuin yhden maan sarjoille Full Detailsit päälle, sillä niiden latausajat ovat huomattavan pitkiä verrattuna Background-liigoihin.

Aloitin Englannin kolmosdivarista ja yksi huomattava asia on koti- ja vierasotteluiden ero. Entisiin versioihin verrattuna vieraissa voittaminen on huomattavasti vaikeampaa, kun oikein mikään taktiikka ei tunnu toimivan kotijoukkueen myllyttäessä. Kotona sen sijaan maaleja ja voittoja tulee melko helposti...
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Itse pelaan Wiganilla ja tuntuu alku olevan yhtä tuskaa, mutta pikku hiljaa tuntuu voittojakin tulevan, mutta vaikealta näin aluksi tuntuu.

Pelaajien osto tuntuu myös entistä vaikeammalta ainakin 2.Divariin, joten täytyy nyt oikein kunnolla perehtyä siihen mistä hakee, mitä hakee. Täytyy löytää vaan sellasia ketkä haluaa tulla joukkueeseen ja olisi vahvistuksia mutta vaikeeta se tuntuu olevan.

Sitten eräs asia alkaa jo kismittämään, itsellä on ykkösjoukkueessa pelaajia tällä hetkellä 27, niistä kymmenen on loukkaantuneena ja niistä viisi pelaajaa on kuukauden tai enemmän poissa. Voi olla että olen vain epäonninen ollut mutta tuntuu että loukkaantumisia tulee yllättävän paljon ja aina kaikki sumassa, mutta kai siihenkin keinonsa on miten niitä välttää.

Oma koneeni on siis P3 600 ja muistia 384 ja ainakin itsellä toi 2d ja muut toimii ihan hyvin eikä töki, toki ei kaikkiin painalluksiin peli reagoi aivan heti, mutta itseä se ei ainakaan haittaa ollenkaan. Managerit on sellasia pelejä missä tarvitaan kärsivällisyyttä.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Tämä on kyllä ihan pakko-ostos.Huómenna pitänee mennä jostain alan liikkeestä hakemaan.En malta odottaa että pääsen Ottmar Hitzfeldin paikalle johtamaan Bayernia menestykseen.
Kun saksalaisiin kyllästyy, seuraavaksi pitää alkaa Rakuunoiden koutsiksi.Toivottavasti toimii kun en huippukonetta omista.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Järvätsalo, hae ihmeessä tuo ykkös pak päivitys. Sillä on paljon loukkaantumisia saatu karsittua.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
2D toimii minullakin ihan mukavasti (550MHz). Onkohan niillä joilla se takkulee tarpeeksi muistia vapaana, puuttuuko DirectX8.1 tai DirectX9, tai liiaksi liigoja valittuna.

Se on myös totta, että loukkantumisia on paljon vähemmän kuin Golden Demossa, kun on ajanut päivityksen varsinaiseen peliin.
 

Voittaja

Jäsen
Joko muut on löytänyt mitään hyviä taktiikoita? Itellä ei ainakaan nuo edellisten versioitten taktiikat toimi.
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Itse pelailen ainakin nyt ihan perinteisellä 4-4-2 systeemillä, mutta enemmänkin tossa joutuu sääteleen erikseen pelaajille tiettyjä asioita pelaajatyypin mukaisesti. Ja kun näkee sitten itse pelissä miten kulmat menee yms niin osaa säädellä taas lisää pelaajien kohdalta missä pelaa vapareiden ja kulmien aikana.

Mutta ainakin itsellä on mennyt niin että mitä pidemmälle kausi on mennyt niin sitä tasasemmaksi peli on mennyt ja menestystäkin tulee kun osaa säädellä taktiikoita nähdyn perusteella.

Vastahyökkäystä käytän ainakin, vapaata roolia tarjoan yhdelle keskikentän keskusmiehelle ja jos on keskikentän keskustassa DM niin sille säädän mentalityn defensille, mutta ei taktiikat koskaan natsaa heti.

Sellaisen muutoksen itse haluisin että jos säädät jollekkin pelaajalle tiettyjä säätöjä esim.taklauksen kovuutta, kaukolaukauksia tai juoksua pallon kanssa niin ne säädöt pitäis säilyä juuri sillä pelaajalla eikä siinä pelipaikassa missä se pelaaja sillä hetkellä on.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Periaatteessa minulla toimii vanhan pelin tyylinen taktiikka. Se on 4-4-2 defensive-pohjainen. Keskikenttämiehen ovat nousevia ja laiturit eivät. Tietysti tätä on joutunut pelin kestäessä muuttamaan ja nyt toinen hyökkäävämpi keskikenttämies on nouseva, samoin laiturit kun taas vasen keskikenttämies putoaa aina puolustuksen avuksi.

Sitten vielä viilataan pelin kestäessä pelaajien yksityiskohtaisia ohjeita.

Tähän mennessä tulokset: FCRauma-VG62 0-5 (Cup), Rakuunat-VG62 (Idiv) 0-3, KiuPa-VG62(Cup) 0-1.

Vähän on pelejä siis pelattu, mutta olen katsonut pelit kokonaan 2D-mallissa ja aikaa on mennyt pelaajien hakuun. Nyt jäi haaviin ghanalainen nuori kärkimies, joka paukautti heti vaihdosta kentälle päästyään maalin. Ukko on trialilla ja taitaa saada sopimuksen.

Mitään bugeja ei ole vielä näkynyt, onneksi. Mutta pelikin on vasta nuori.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pastetan tähän peliplaneettaan kirjoittamani jutun:

Täytyypä vetää takaisinpäin hehkutustani, taktiikka vaihdot eivät tunnu todellakaan auttavan, lisäksi sain 2 divisioonaan Englantiin Hulliin tähtiä, kuten Costacurtan, Peter Schmeichelin, Leonardon, Laurent Blancin, Frank De Boerin, Saliou Lassisin ja Richard Witschgen (aika realistista), silti en pärjää joukkueella 2 divarissa, vaikka olen vaihtanut taktiikkaa jatkuvasti.
2d pelissä pelaajat tekevät (tähdetkin) kentällä mitä sattuu, kesken hyökkäyksen potkaisevat pallon omaan päätyyn, omat pakit antavatkin yht. äkkiä vain pallon vastustajalle maalin eteen tai tilanteessa jossa ei ole mitään hätää potkaisevat hädissään pallon yli sivurajan/kulmaksi vastustajalle, menettävät pallon kikkaillessaan noin 5 min edes takaisin juosten, kuin päätön kana.
Täytyy sanoa, että nyt peliä kunnolla pelattuani, olen pettynyt ja pahasti.
Muiden mielipiteitä havaitsemiini epäkohtiin?
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Itsellä ainakin Wiganissa on tuonut apua noi taktiikoiden muutokset, voisin tarkistaa tarkalleen montako peliä itsellä meni ilman voittoa, mutta heitän arvion tähän että kauden alusta itsellä meni ilman voittoa noin kymmenen peliä. Sen jälkeen alko taktiikat pikkuhiljaa löytymään ja nousin sarjassa lopuksi kymmenenneksi.

Omalta osalta voin sanoa, että en paljoa huippupelaajia ole saanut kauden aikana enkä kesän aikanakaan.

Niin ja kyllä hain ennen kuin aloin pelaamaan peliä sen ensimmäisen päivityksen, mutta silti niitä loukkaantumisia tuli vaan. Nyt on vähän oppinut säätään noita reenauksia ja kenties ehkäisemään loukkaantumisia vähäsen senkin kautta.

Itse en ole vielä kertaakaan huomannut pelissä mitään isompaa tai häiritsevää bugia, itseasissa en edes pientäkään joten itse olen varsin tyytyväinen.
 

Vaicci#63

Jäsen
EIH! Kävin vesi kielellä katsomassa pelikaupat täällä, mutta missäään, ei missään ollut sitä peliä. Kerran sydämeni löi jo kovempaa, mutta huomattuani pelin kannessa 01/02 niin olisi tehnyt mieli huutaa...!
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itselläni bugaa tuo peli niin, että kaikissa kotimaan divaripeleissä on 1547 katsojaa. Oudohkoa..
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Pelaan Aston Villalla valioliigaa, ainoat kaupat tähän mennessä on Alpayn myynti Recreativoon (Halusi välttämättä vaihtaa seuraa, joten tarjosin muutamaan huonohkoon Espanjalaisseuraan) ja hankin David Mendes Da Silvan, joka piristi mukavasti faneja, suosioni nousi hieman. Olen pelannut Intertoto cupia, ja olen sen finaaleissa.
 

Olmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vuoden peli?

Ihmeen kiltisti näyttää täällä kaikki viihtyvän pelinsä ääressä. Itse pelaan kyllä mielelläni peliäni, mutta kyllä suuresti ihmettelin mikä sai firman julkaisemaan pelin näin keskeneräisenä!?

Pelihän möi ennätyslukemia heti ilmestyessään, mutta pitäisikö silti ostajia varoittaa, että ilman nettiyhteyttä ja korjauspakettien odottelua et todennäköisesti pelisi ääressä viihdy kovin kauaa!
Onhan maailmassa varmasti kuitenkin monen monta kyseisen pelin rakastajaa jotka eivät kuitenkaan nettiä seuraa ja samalla ei myöskään mitään korjauspaketeista tiedä. Ensimmäinen korjauspaketti ilmeistyi samantien, joten olisikohan ollut kuitenkin järkevää venyttää julkaisupäivää ja korjata edes ne ongelmat jo siihen alkuperäiseen versioon.

Tuntuu vaan oudolta, että itse kun pelaa muutaman tunnin löytää jo läjän virheitä. Eikö niitä ole haluttu, keretty vai huomattu korjata? Moni eri keskustelupalstoilla vetoaa kuitenkin siihen että Sigame tekee kaikkensa pelin parantamisen eteen, mutta silti omasta mielestäni peli ei ole lähelläkään julkaisukuntoinen ainakaan ilman sitä ensimmäistä korjauspakettia. Tuskin kuitenkaan moni haluaa ostaa pelin ja aloittaa odottamaan korjauspaketteja ennekuin sitä kannattaa ruveta kunnolla pelaamaan.

Pelissä olevat virheet tekee pelistä kuitenkin aika epärealistisen! Ja varmasti moni on siirtänyt pelaamisen aloittamista nyt sitten sinne kun ne seuraavat korjauspaketit valmistuu. On ymmärrettävää että peliä ei pystyttäisi julkaisemaa ihan täydellisenä. Toki tälläiset pelit kehittyy, mutta silti nyt tuntuu että tässä versiossa on hieman liikaa bugeja! Ja epäilen etten itse ole törmännyt vielä edes kaikkiin kun ensimmäinen kausikin on vasta kesken.

Noh, kehutaan nyt kuitenkin muutama sana! Peli vaikuttaa loistavalta ja voin vain toivoa että korjauspaketit toimivat myös vanhojen seivien kanssa, jotta ei joudu sitten aina aloittamaan uudelleen kun uusi paketti ilmestyy!

Riippuvuuttahan se aiheuttaa kuitenkin!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Vuoden peli?

Viestin lähetti Olmi



Tuntuu vaan oudolta, että itse kun pelaa muutaman tunnin löytää jo läjän virheitä. Eikö niitä ole haluttu, keretty vai huomattu korjata? Moni eri keskustelupalstoilla vetoaa kuitenkin siihen että Sigame tekee kaikkensa pelin parantamisen eteen, mutta silti omasta mielestäni peli ei ole lähelläkään julkaisukuntoinen ainakaan ilman sitä ensimmäistä korjauspakettia. Tuskin kuitenkaan moni haluaa ostaa pelin ja aloittaa odottamaan korjauspaketteja ennekuin sitä kannattaa ruveta kunnolla pelaamaan.
Tuohan on nykyään täysin normaalia pelien kanssa. CM4 myöhästyi jo aikaisemmin, nyt se oli pakko saada ulos. SI on kuitenkin luvannut päivittää pelin toimivaksi, ja varmasti sen tekevätkin. Se on sentään positiivistä, ja jos päivitykset tosiaan tulevat noin nopealla aikataululla voi olla todella tyytyväinen. Itselläni on hyllyssä Fallout 2, joka ei ole ikinä toiminut eikä tule toimimaankaan. Kyseiseen versioon kun ei pätsiä ikinä ilmestynyt...

CM3 oli muistaakseni lähes bugiton, ainakaan mitään fataaleja bugeja en siitä löytänyt. Tottakai jotain pikkupäivitystä tuli, mutta aikaisemmin SI:n toiminta on ollut todella varmaa.

Kai tuo CM4 pitäisi pikkuhiljaa käydä noutamassa, rupeaa jo pikkaisen kutkuttamaan... Rovers Mestareiden Liigaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös