Championship Manager 4

  • 48 211
  • 475
Testasin tuota demoa eilisiltana ihan pikaisesti. Päällimmäiseksi vaikutelmaksi jäi koko lailla positiivinen kuva.

Pelien seuraaminen lintuperspektiivistä tuntui aluksi sekavalta ja hankalalta, mutta hetken kuluttua se tuntui luontevalta ja helpolta. Pelaamisen kiinnostavuutta tuo ominaisuus lisää silmissäni melkoisesti, kun ei tarvitse enää turvautua vain niihin välillä tylsiksi ja turruttaviksi käyneisiin tekstiselostuksiin.

Odotan mielenkiinnolla pelin ilmestymistä. Jotenkin pelkään, että se tulee olemaan entistäkin koukuttavampi.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Kyllä alle 600MHz kone tota pyörittää, mutta demoa ei välttämättä. Tämä eilen julkaistu demohan on beta-versiosta tehty, joten hiomista on vielä. Kuulemma julkaisun kieppeillä tulee kunnon demo, jonka pohjalta voi sitten tehdä ostopäätöksen.

Minä tein jo omani: tämä ostetaan, ei wareteta.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kokeilin demoa pikaisesti ja pelasin yhden ottelun. 2D-kenttä on hauska ja jäin siihen kokonaan koukkuun. Itseasiassa harmitti kun piti katsoa koko ajan sitä peliä siitä eikä malttanut keskittyä mihinkään tärkeään. Aika lupaavalta vaikutti kokonaisuudessaan, että tuskin tulee petyttyä lopulliseen peliin.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Itse eilen kokeilin demoa 750MHz ruoskallani ja kovasti tuntui bugeja löytyvän. Uusi ylhäältä päin kuvattu peliruutu tuntui tökkivän kovasti ja muutenkin ottelutapahtumien kulku oli paljon edeltäjäänsä sekavampaa. Pelaajien arvot olivat nopeasti katsottuna onneksi hieman realistisempia kuin edellisissä versioissa. Aloitin kolmosen Rochdalella enkä ensimmäisessä kolmessa ottelussa onnistunut tekemään maaliakaan. Haastavuutta tuntuu löytyvän....
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin pelaaja db'n on niin suppea tuossa betademossa, että sen takia hyvin pyörii varmaan vaikka 400'lla. En usko että ongelmia. Sitten kun itse peli tulee ja low databasellakin varmaan huomattavasti enemmän kuormittaa, saati kunnollisella. Pakko muuten huomauttaa että muihin manageripeleihin verrattuna CM-pelien pelaajakattavuus on aivan toiselta planeetalta ja se on yksi syy, miksi minulle ollut aina ykkönen. Tuleva versio aivan pakko-ostos. Ja se 2d-kuva oli minusta ihan kiva, itse peliin kai tulee mahdollisuus seurata koko ottelu tuosta kuvakulmasta, näin käsitin kun luin tämän demon sisältöä ja mitä oli otettu pois. Siellä oli vapaasti suomennettuna "ei sisällä mahdollisuutta katsoa koko ottelua". Mielestäni tuo tuo lisää taktista näkökulmaa ja oikeasti kuvaa pelistä.

Pelissä on muutama todella kiinnostava lisä liigoihin, mm. Kolumbia&Meksiko. Itse ainakin kiinnostaa näiden liigojen parhaat seurat esim. Penarol. Kiinan liiga oli mukana myös ja merkittävänä lisänä eurooppaan olivat ainakin Romania&Jugoslavia. Todella hyvät lisät nämäkin.
 

Wolves

Jäsen
Ongelmia...

Meikäläisellä ei ainakaan kone päästä ensimmäistä päivää pidemmälle. Ilmeisesti menee formatoinnin puolelle, kun kone taas vittuilee...

Ensin ilmoitus Cm4 on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan, ja syy tässä:

CM4 suoritti epäkelvon käskyn
moduulissa CM4.EXE muistipaikassa 018f:008ea587.
Rekisterit:
EAX=00000000 CS=018f EIP=008ea587 EFLGS=00010287
EBX=00001000 SS=0197 ESP=0117fb54 EBP=00000001
ECX=0000000a DS=0197 ESI=02f8fd68 FS=56ff
EDX=00001672 ES=0197 EDI=ffc01672 GS=0000
Tavut muistipaikassa CS:EIP:
0f 43 c3 0f 42 fa ba 01 00 00 00 d3 e2 8b da 03
Pinon vedos:
02f8fdb4 02f8fd68 02f8fdb0 008ea66b 0000000b ffffffb5 00949973 0000016c 0000004b 00000177 00000000 01acce54 01accdf8 058c6100 00f8fd68 0095dd87
 

Grand-Pierre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Blackburn Rovers
Jos demon kanssa on jotain ongelmia kannattaa melkein käydä sigamesin omalla foorumilla. Pelintekijät/testaajat ovat vastanneet siellä aika ahkerasti kaikkiin ongelmiin. Itse peli vaikutttaa tosiaan hyvältä pikaisen testin jälkeen. Muutamia bugeja on kyllä löytynyt mutta foorumeita lukemalla on selvinnyt että 95% beta demosta olevista bugeista pitäisi olla korjattu...
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti Grand-Pierre
Jos demon kanssa on jotain ongelmia kannattaa melkein käydä sigamesin omalla foorumilla. Pelintekijät/testaajat ovat vastanneet siellä aika ahkerasti kaikkiin ongelmiin. Itse peli vaikutttaa tosiaan hyvältä pikaisen testin jälkeen. Muutamia bugeja on kyllä löytynyt mutta foorumeita lukemalla on selvinnyt että 95% beta demosta olevista bugeista pitäisi olla korjattu...

Tyhmä kysymys:

Onko osotetta...
 

Wolves

Jäsen
Juu vastaus löytyi jo. Cm4:n demo versio ja mahdollisesti julkaistava myyntiversio ei oikein suostu toimimaan AMD:n prosessoreiden kanssa.

Prkl, toivottavasti konetta ei tarvitse vaihtaa pelin takia =)
 

Grand-Pierre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Blackburn Rovers
Viestin lähetti SaiPa2000
Juu vastaus löytyi jo. Cm4:n demo versio ja mahdollisesti julkaistava myyntiversio ei oikein suostu toimimaan AMD:n prosessoreiden kanssa.

Prkl, toivottavasti konetta ei tarvitse vaihtaa pelin takia =)

Ilmeisesti kyseessä on vain ongelma AMD K6:sten kanssa, koska ainakin Thunderbird ja Duron sarjan prosessoreilla se toimii mainiosti.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itseäni ärsyttää kaatuilemisen lisäksi(fixtures screenistä lähinnä tulee tuo) lisäksi vain yksi asia. Ja se on tuo scouttien viestien bugaaminen. Kaverit kun selittävät kovasti esim. "Mario Jardel ei tarvitse työlupaa, koska hän omistaa Brasilian passin". Siinähän pitäisi sanoa tietenkin kuinka Jardel omistaa portugalin passin, jne.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itsekin kävin imuttamassa tuon Demon. Nyt pari päivää pähkäiltyäni tuota tuotosta on pelistä jäänyt sekava mielikuva. Toivon todellakin että tuo vielä kehittyy tuosta koska vanha peli oli paljon selkeämpi. Olisi kiva jos kirjoittaisitte tänne huomiosita tuosta pelistä. Esim. taktiikoista, treenauksesta ja bugeista. Yksi mikä sattui silmään oli että Mypa on kirjoitettu Mipa nimellä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti SaiPa2000
Juu vastaus löytyi jo. Cm4:n demo versio ja mahdollisesti julkaistava myyntiversio ei oikein suostu toimimaan AMD:n prosessoreiden kanssa.

Ja kutut kanssa. XP2200+ koneessa ja peli pyörii täydellisesti.
 
Kyseessä ovat siis AMD:n vanhat K6/2-prosessorit, joita ei kai ole nopeampia kuin 600 megahertsisiä. Muilla AMD:n prossuilla pitäisi toimia (myös mulla toimii ja on AMD koneessa).
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
No niin, nyt on demosta jo hieman kokemuksia. Edelleen hyökkäävällä taktiikalla tuntuu tulevan paras menestys. Tuttu kolmen miehen puolustuslinja on tuonut parhaat tulokset. Pelaajat saavat huomattavasti paljon useammin suorituksestaan vitosen kuin edellisessä versiossa, kutonenkin on jo melko hyvä suoritus. Kokonaisuudesta on jäänyt hieman sekava kuva. Ainakin tuttu back-palkki puuttuu kokonaan. Yläkulman nuoli ei riitä ainakaan minulle.

Ainakin Englannin alasarjojen seurat tuntuvat olevan kaikki persaukisia eikä edellisten versioiden tapaisiin huippuostoksiin ole enää varaa ja mahdollisuutta. Realistisuutta ainakin tässä asiassa. Hyvä uudistus on myös mahdollisuus aloittaa jopa Englannin kolmosen alapuolelta...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Joo itsekin pelaan hyökkäävällä taktiikalla ja se näyttää olevan paras. Elikkä 3-5-2 Attacking niin että laitalinkit nousee ja Am nousee myös. Selkeesti tosta demosta puuttuu vielä oleellisia asioita. Ainaakaan pelaajien määrä ei ole yhtä suuri tossa demossa kun vanhassa. Onkos kellään mitään hajua mihin on hävinnyt CM3 supertähti Maxim Tsigalko?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Siis demossahan on täysin ripattu database. Tuon huomaa kun katsoo vain E-Amerikan seuroja. Lähinnä tuo demo onkin tarkoitettu totuttelemiseen ja uuden käyttöjärjestlmän tutustumiseen. Sitten kun peli julkaistaan ja varsinainen demo saapuu, niin eiköhän database ole jo ihan asiallisen kokoinen.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Ei tule CM 4:sta mulle..?

Mulla on AMD K6 3D processor, eli jääkö CM 4 meikäläisen osalta haaveeksi??? Täytynee keksiä muuta tekemistä... VITTU!!!
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rauhoitu hyvä mies! Eiköhän tuohon K6-prossuunkin päivitys tai patchi ilmestyne tekijöiltä, varmasti maailmalla on moni muukin saman ongelman kanssa.

Kannattaisi ehkä kysäistä asiasta tekijoitten sivuilta.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
On kuulemma hyvin epätodennäköistä, että tuo AMD K6 ongelma saataisiin ratkaistua, ja jos saadaan, niin peli tulee olemaan todella hidas. Nittu tuli just hankittua muistia lisää koneeseen, ja nyt siitäkään ei ole hyötyä tätä peliä varten(256mb). No, täytyy ladata vaan kokoonpanopäivityksiä CM 01/02 peliin, ja pelailla sillä, kun muut pelaavat CM4:sta :(
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Viestin lähetti Ck
Joo itsekin pelaan hyökkäävällä taktiikalla ja se näyttää olevan paras. Elikkä 3-5-2 Attacking niin että laitalinkit nousee ja Am nousee myös. Selkeesti tosta demosta puuttuu vielä oleellisia asioita. Ainaakaan pelaajien määrä ei ole yhtä suuri tossa demossa kun vanhassa. Onkos kellään mitään hajua mihin on hävinnyt CM3 supertähti Maxim Tsigalko?


Tuossa Demossa on siis niin suppea Players.db, ettei siitä Tsigalkoa löydy etsimälläkään. Itse pelistä varmaan löytyy, Tsigalko on nimittäin oikeastikin ihan huippulupaava hyökkääjä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
db'n suppeudesta antaa hyvän kuvan vaikkapa se kun katsee Nantesin joukkuetta. Vain Mickael Landreau ja Andre, joka on Englannissa lainalla löytyvät pelistä. Tästähän voi hyvinkin päätellä pienuuden.

Itseäni häiritsee huomattavasti kyllä edelleen prittipelaajien yliarvostus. Varsinkin tekniset taidot ovat turhan hyviä. Katsoo vain Becksin tekniikkaa, jne.
 

Wolves

Jäsen
Re: Ei tule CM 4:sta mulle..?

Viestin lähetti Kariyafani
Mulla on AMD K6 3D processor, eli jääkö CM 4 meikäläisen osalta haaveeksi??? Täytynee keksiä muuta tekemistä... VITTU!!!

Ei jää haaveeksi, sillä ongelmaa korjataan paraikaa ja ymmärtääkseni Sigamesin puolelta kuuluu positiivisia uutisia meille k6-2:n omistajille, sillä vika on löydetty ja se korjataan Gold demon ilmestymiseen mennessä.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Saipa2000 on taysin oikeassa ja tuo K6-2 prosessorien kanssa ilmennyt ongelma on paikannettu ja korjattu. Ikava kylla uutta betademoa ei talla korjauksella varustettuna julkaista, mutta goldmasterista tehtavaan varsinaiseen demoon korjaus luonnollisesti sisaltyy. Joten kyseisen prosessorin omaavat voivat tuolla lopullisella goldmaster-demolla viela ottaa koeajon ennen mahdollista ostopaatosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös