Championship Manager 01/02

• 8 530
  • 99

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Cardiffilla menossa tammikuu 2003.

Eka kausi yli 100 pistettä kakkosdivarissa, ja nousu ykköseen. Tó Madeira Gouveiasta ihan kunkku äijä, ostin 40 tuhannella, teki 56 matsissa 54 maalia!

Samoin Robert Earnshaw, Cardiffin oma poika, teki paljon maaleja.

Nyt menossa siis kausi ykkösessä. Tällä hetkellä johdan ykköstä 9 pisteellä ennen Charltonia. Madeira on tehnyt 19 maalia 22 pelissä, ja johtaa maalipörssiä. Hankin edelliskesänä muutaman vahvistuksen. Hugo Viana Sportingista, Michael Duberry Leedsistä (yksi pelin parhaista toppareista), Eldar Hadzimehmedovic Lynistä, Peter Kopteff Vikingistä (oli jo viime kaudella lainassa), Janne Moilanen Jokereista, El-Hadji Diouf Lensistä, kyllä uskokaa tai älkää! Diouf ei saanu peliaikaa Ranskassa, ja tuli alle 2 miljoonalla.

Ensi kesänä joukkueeseen liittyy Bosman-säännöllä eräs Enrico Chiesa! Yritin myös Romariota ja Rivaldoa, mutta Romario ei saanut työlupaa ja Rivaldon palkka on Barcassa yli 5 kertaa suurempi mitä mä pystyin tarjoamaan...:)

Tottakai jos Valioliigaan noustaan, tulee muitakin hankintoja.

Niistä sitten ensi kerralla.

Luca

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kysymys

Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa... Tähän asti olen pelannut peliä ongelmitta, mutta nyt viime viikolla yksi tallennettu peli ei enää lataudu, vaan lataaminen alkaa junnaamaan paikallaan ja hetken päästä tulee laiton toiminto-ilmoitus. Voikohan sitä save-fileä jotenkin tarkistaa että onko siinä jotain häikkää?

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Kysymys

Viestin lähetti Luca
Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa... Tähän asti olen pelannut peliä ongelmitta, mutta nyt viime viikolla yksi tallennettu peli ei enää lataudu, vaan lataaminen alkaa junnaamaan paikallaan ja hetken päästä tulee laiton toiminto-ilmoitus. Voikohan sitä save-fileä jotenkin tarkistaa että onko siinä jotain häikkää?

Itselläni oli samanlainen ongelma ensimmäisessä savessani joskus viidennen kauden tienoilla. Tosin peli kyllä latautui, mutta tiettynä päivänä peli aina kaatui ja tuli laiton toiminto-herja. Kokeilin kaikennäköistä, ei auttanut edes saven toiselle koneelle siirtäminen. Eipä siihen taida mitään keinoa olla, jos tuo nyt on samanlainen kuin itselläni.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
toi on perin vmäinen juttu kun save file menee siihen kuntoon että ei enää toimi.. sen voi vaan kiertää sillä että savettaa monia save filei eriaikoihin.. mulla on nytkin kolme..

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kannattaa seivata pari kolmekin seivausta samasta pelistä kovalevylle. Jos jokin talletuksista ei pelitä, voi kokeilla toista talletusta. Talletuksia ei tietysti kannata tehdä kolmea kappaletta samasta pelin vaiheesta.

Itse pääsin yli pelissä alkuvaiheessa ilmenneestä bugista, joka heitti ulos pelistä. Pelasin bugin aiheuttaman kohdan tekemällä mitään omia siirtoja ja vain continue-palkkia näppäilemällä. Sen jälken tein pikaisesti toisella nimellä varmuustalletuksen ja homma jatkui.

Nykyään ollaan vuodessa 2010 ja Kuopion Koparit nousi juuri Veikkausliigaan. Edellinen kausi meni hyvin, 33 matsia ilman tappioita putkeen ja huom! seuralla ei ole antaa rahaa pelaajien ostoon.

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Savet paskana

Allekirjoittaneella savetuksen särkymisen aiheutti se, kun pakatun savetuksen koko ylitti koneen keskusmuistin määrän (64MB). Tuohon auttoi Save Compressed-kohtaan laitettava "No", tosin vanhoja saveja ei sekään pelasta. Toinen juttu mikä kannattaa varmistaa on se, että koneessa on levytilaa pelattaessa vapaana riittävästi. Levytilan loppuminen on ainakin yhden saven tuhonnut, kun tila on loppunut "sopivasti", että CM ei sitä ehdi tunnistaa.
Nuo ohjeet ovat auttaneet ainakin omalla kohdalla, tosin CM on sen verran raskaasti levyä käyttävä peli, että save voi kurahtaa moneen muuhunkin seikkaan.

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
LLM

Kuinka moni Jatkoaikalaisista on Lower League Managereita? Itse en ole isoja seuroja valmentanut sitten CM1:n ja CM2:n jolloin luotsasin Arsenalin lukemattomiin mestaruuksiin.

www.sigames.com sivujen keskustelupalstoilta ja artikkeleista löytyy lisätietoa LLM.stä. Tarkkoja osoitteita en nyt pysty kertomaan, kun työnantaja on ystävällisesti estänyt pääsyn kyseisille yleishyödyllisille ;) sivuille.

Tällä hetkellä joukkueenani on Hereford United ja tavoitteena on nousu 3.divisioonaan viiden vuoden sisällä. Seuralla on tällä hetkellä velkaa 1 500 000 £, joten ainoa mahdollisuus pelaajien hankkimiseen on yrittää houkutella niitä free transferista huimalla 500£ viikkopalkalla. Ensimmäisellä kaudella hankin noin 15 kehityskelpoista nuorta, joista on tarkoitus kasvattaa hyviä ykkösjoukkueen pelaajia. Pelaajien etsiminen tapahtui pääasiallisesti scouttein avulla.

Ensimmäinen kausi meni yllättävän hyvin (9.) Nyt pelaan toista kautta, ja olen edelleen hankkinut lisää potentiaalisia tähtiä. Tämä kausi on nyt puolivälissä ja sijoitus on tällä hetkellä 16. En ole kuitenkaan huolissani, sillä joukkue on nuori ja tavoitteet ovat vasta seuraavilla kausilla. Lisäksi ensimmäisen kauden jälkeen lopetti uransa 4 avauskokoonpanon miestä, joten kokemusta katosi aika tavalla. Boardikin on erittäin tyytyväinen työhöni, joten pelkoa potkuistakaan ei ole.

Nuorista pelaajista n.5 on jo vuoden aikana kehittynyt huimasti. Toisaalta muutamien pelaajan osalla kehitystä ei ole juuri tapahtunut. Nuoria pelaajia kannattaakin aluksi hankkia lyhyillä sopimuksilla ja n.100£ viikkopalkalla. Toisaalta jos pelaaja näyttää erittäin lupaavalta, niin kannattaa samantien tarjota pitempää sopimusta. Pelaajia kannattaa myös kutsua kuukaudeksi testiin, jolloin pystyy mm. tarkistamaan ettei pelaajalla ole mitään pitkäaikaista loukkaantumista. Toisaalta trial-jakson jälkeen pelaajat pyytävät palkkaa n. 100£ enemmän, kuin ilman trialia.

Olisi kiva kuulla, miten muut ovat pärjäilleet pikkuseuroilla (ei R&D:lla!!)(Nostin Rushdenin valioliigaan 4:ssä vuodessa ja tämän jälkeen johto antoi 20M£ pelaajahankintoihin... Lopetin pelaamisen tuohon...)

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti redbeast
FC HIFK:lla champions leaguen voitto 2010!:D

Nyt kun olet tosi tekijä niin ota samantien yhteyttä seuraan ja lupaat saman asian myös "todellisuudessa". Siinä sitä riittääkin työnsarkaa vähäksi aikaa.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ICE

Tuota voidaan pitää jo melko saavutuksena!!! Kenet voitit?

Finaalissa meni joku Varsova, mutta kyllä matkalla tippu ihan Milanista lähtien...Mutta sen oikean FC HIFK:n luotsaamisen jätän kyllä ihan muille henkilöille...kiitos vaan luottamuksesta!

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Cardiff-kausi jatkuu...

1-divisioonan mestaruus ratkesi jo kuusi kierrosta ennen loppua...nyt meillä on 104 pistettä ja yksi peli jäljellä. Tehtyjä maaleja 99. Tó Madeira johtaa maalipörssiä 28 tehdyllä maalillaan. Valioliigan haasteet siis edessä, kaksi varmistunutta vahvistusta on jo kirjattu, eli Bosman-tapaukset Enrico Chiesa (Fiorentina) ja Fabian O'Neill (Perugia). Hankin myös Dionisis Chiotisin AEK:sta, maalivahti osasto on nyt valmis valioliigaan. Vielä muutama puolustuspään pelaaja, sekä ehkä yksi maailmanluokan hyökkäävä pelaaja pitäisi saada.

Liigaan noususta saa yleensä aikas paljon hilloa, joten vahvistusten hankkiminen pitäisi olla mahdollista. Kerrassaan loistava kausi menossa.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mikäli joku haluaa (jostain ihmeen syystä) luopua CM 01/02 -pelistään (oltava alkuperäinen ja toimiva), niin yv:tä kehiin. Maksan maksimissaan 20e. :)

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti redbeast
FC HIFK:lla champions leaguen voitto 2010!:D

Täytyy sanoa, että epäilen tuota suuresti. Oikeammin - tokihan tuo onnistuu, mutta REHELLISESTI? Ei Suomessa yksinkertaisesti tienaa tarpeeksi rahaa UCL:n voittoon tarvittavien pelaajien hankintaan. Tokihan se onnistuu jos "auttaa" pelaajien myynnissä...

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mission16W

Täytyy sanoa, että epäilen tuota suuresti. Oikeammin - tokihan tuo onnistuu, mutta REHELLISESTI? Ei Suomessa yksinkertaisesti tienaa tarpeeksi rahaa UCL:n voittoon tarvittavien pelaajien hankintaan. Tokihan se onnistuu jos "auttaa" pelaajien myynnissä...

Jaahas, epäilevä tuomas? Eipä huijaamalla saaduista "kikseistä" ole mitään hyötyä, eli kyllä pelaajat on ihan rehellisesti hankittu ja myyty, eikä siihen rahaa tarvitse kun on hyvät scoutit ja koutsit kehittämässä pelaajia. Lisäksi samassa pelissä CL-finaalissa 2015 ja 2016 Stoke Cityllä, finaalissa 2023 Tampere Unitedilla, ja CL-voitto Avellinolla (Italia) 2032.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti mission16W

Epäile ihan rauhassa, minä en. Itse voitin Jarolla 2007 keväällä UCL:n, mm. Roy Keane, Paulus Roiha, Tepi Moilanen, Jarit Niemi ja Litmanen ja junnutähdet Sami Aaltonen, Eero Salminen, Philippe Mexes ja Kalle Kautto. Ja ihan ilman mitään huijauksia. Free transferina saa pelaajia Suomeenkin, ja CL:n voitto mahdollistuu, vaatii tosin myös tuuria, itselläni oli suhteellisen helpot vastustajat lukuun ottamatta välierien Leedsiä ja finaalin Barcaa.
Vaikeampaa onkin sitten onnistua tuossa monena vuonna peräkkäin. Siinä tulevat helpommin vastaan nuo finanssirajat, vaikka CL:n voitosta kivan tilin saakin.

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Cardiffilla olen ehtinyt jo vuoden 2004 kevääseen.

Valioliigassa siis, kahteen vuoteen nostin Cardiffin 2-divisioonasta Premieriin.

Tällä hetkellä jäljellä n.8 matsia. Olen toisena, 4 pistettä ManU:sta jäljessä. FA Cupin finaali samaista joukkuetta vastaan on odottamassa. Arsenal on kolmantena, mutta jo 9 pistettä meistä jääneenä. Ennen kauden alkua johto antoi ymmärtää, että sarjassa pysyminen on ykköstavoite. No, nyt kun Champions Leaguen paikkakin näyttää aika varmalta, on johdolta tullut erittäin positiivista palautetta.

Myös fanit ovat moneen kertaan ehtineet otteluiden jälkeen jäädä laulamaan managerin nimeä stadikalle...:)

Kesällä on Bosman-säännön johdosta tulossa Alan Smith Leedsistä ja Daniel Jensen Heerenveenistä. Avauskokoonpanoni näyttää muuten tällä hetkellä tältä (suluissa pelaajan tämän hetkinen arvo):

4-1-3-2

GK: Dionisis Chiotis (£2.8M)
DL: Peter Kopteff (£2.4M)
DR: Mike Duff (£1.9M)
DC: David Hughes (£2.4M)
DC: Igors Stepanovs (£2.8M)
DMC: Marc-Vivien Foé (£3.3M)
MC: Hugo Viana (£4.2M)
MC: Ariel Ibagaza (£5.25M)
MC: Eero Salminen (£3.2M)
SC: Tó Madeira (£8.0M)
SC: Enrico Chiesa (£2.7M)

Chiotis irtosi AEK Ateenasta 600 tuhannella punnalla, ei saanut siellä peliaikaa. Nyt mies on Kreikan maajoukkueessa, ja keskiarvo liigaotteluissa on 7.81. Aivan käsittämätön kaveri, torjui mm. neljä pilkkua peräjälkeen, eri matseissa!

Stepanovsin, Foén ja Hugo Vianan perässä juoksevat monet joukkueet, mutta en harkitsekkaan kenenkään myymistä.

Lisää on tulossa.

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Kukaan pelannut tällaista ensimmäistä kautta?

Jep, PSV on joukkue ja Hollanti siis liigana.

Ensimmäisellä kaudella liigamestaruus, Cupin kakkossija ja Champions Leaguen voitto (kyllä, Real kaatui finaalissa 1-0). Ja myöhemmin vielä Euroopan Super Cupin voitto.

Ensimmäisen kauden jälkeen manager-reputation Hollannissa World Class, ja All Nations-kohdassa myöskin World Class, vain Wenger, Ferguson, Capello ja Van Gaal ovat mun edellä! Itse en ole moista kautta ennen pelannut, että heti ensimmäisellä kaudella lähes kaikki mahdollinen on valloitettu.

Kertokaa vähän omistanne!

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
tässä on peliä pelannut neljättä kautta, aloitin Racing Santanderilla, potkut tuli kevät puoliskolla, vaihdoin Strasbourgiin, josta potkut tuli seuraavana keväänä, vaihdoin Leiriaan (portugaliin) josta potkut oli edessä sitä seuraavana keväänä, sen jälkeen oli edessä Rostock Saksassa, jossa yhdet potkut tuli jo mutta päätin jatkaa edelleen kun joukkue kokee seuraavalla kesätauolla rajuja muutoksia, vanhat lopettaa tai en saa niille tarjottua mieleistä sopimusta, niin nuoria olen 7-8 ottamassa vapailta markkinoilta kehittymään..

tein siis joka kerta uuden managerin..
tässä sivussa tein myös uuden managerin Ruotsille kun niitten valmentaja sai potkut, luotsasin heidät MM-kisoihin lohkosta jossa pelasi Ruotsin lisäksi: Espanja, Irlanti, FYROM ja Kypros..
MM-kisojen alkulohkossa on vastassa Japani, Ghana ja joku vähän kovempi vastustaja, FA:n tavoite on toiselle kierrokselle pääsy, luulisin pystyväni siihen helposti

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Wiganilla pelaillaan.

1. kausi-> kakkosdivarin voitto ja nousu, 46 peliä, 39 voittoa, 6 tasuria ja yksi kirvelevä tappio. Maaliero 116-29 ja pisteitä 123.

2. kausi-> ykkösdivarin voitto ja nousu, 46 peliä, 27 voittoa, 12 tasuria ja 7 tappiota. Maaliero 102-45 ja pisteitä 93.

3. kausi-> ekalla valioliigakaudella kakkostila kolme pistettä Arsenalia jäljessä. 38 peliä, 23 voittoa, 6 tasuria ja 9 tappiota. Maaliero 70-33 ja pisteitä 75.

4. kausi-> Valioliigan voitto. 38 peliä, 24 voittoa, 6 tasuria ja 8 tappiota. Maaliero 81-47 ja pisteitä 78.

5. kausi-> Valioliigan voitto. 38 peliä, 24 voittoa, 7 tasuria ja 7 tappiota. Maaliero 77- 39 ja pisteitä 79. Voitin myös liigacupin tällä kaudella. Charity Shieldin voitto.

6. kausi-> Romahdus! Neljäs valioliigassa. 38 peliä, 22 voittoa, 6 tasuria ja 10 tappiota. Maaliero 69-41 ja pisteitä 72. Charity Shieldin voitto sekä Champions Cupin voitto.

7. kausi-> Valioliigan voitto. 38 peliä, 22 voittoa, 10 tasuria ja 6 tappiota. Maaliero 72-34 ja pisteitä 76. Intercontinental Cupin voitto, FA Cupin voitto ja Champions Cupin voitto.

Taktiikka ollut koko ajan 442 attacking.

Ykkösjoukkue:

Ykkosvaihtoehdot pelipaikoille lihavoitu.

Pelaajan nimen perässä suluissa mistä, milloin ja millä hinnalla siirtyi.

GK:
Dionisis Chiotis, ikä 31v, arvo 10,5M (AEK, 01-02, 250k)
Didier N'Diaye, ikä 22, arvo 1,1M (Grenoble, 06-07, 250k)

DC:
Isaak Okoronkwo D RLC, ikä 30v, arvo 8,25M (Dinamo Kiev, 05-06, 2,5M)
Leandro Cufre SW/D RLC, ikä 30v, arvo 3,6M (Valencia, 06-07, 1,2M)
Clint Hill D LC, ikä 29v, arvo 4,6M (Tranmere, 01-02, 1M)
Sebastian Mendez SW/D C, ikä 30v, arvo 2,5M (Valencia, 05-06, 2,5M)
Jorge Bermudez SW/D C, ikä 37v, arvo 14k (Olympiakos, 03-04, 1,6M)

ML:
Youssouf Hersi AM/F LC, ikä 25v, arvo 16,5M (Ajax, 04-05, 1,8M)
Fredrik Lagemyr F LR, ikä 24v, arvo 4,2M (Häcken, 07-08, Bos)

MC:
Assane N'Diaye D/DM C, ikä 33v, arvo 4,3M (Shakhtar, 01-02, 1M)
Johann Vogel DM C, ikä 31v, arvo 3,7M (PSV, 05-06, 2,5M)
Abubakari Yakubu D/DM RC, ikä 26v, arvo 4,2M (Ajax, 05-06, 2,5M)
Martin Sullivan M C, ikä 20v, arvo 2,2M (Everton, 07-08, 1,1M)
Christer Persson D/DM RC, ikä 28v, arvo 2,5M (IFK Göteborg, 06-07, 500k)

MR:
Alexander Farnerud AM/F RLC, ikä 24v, arvo 11,25M (Landskrona, 01-02, 500k)
Julius Aghahowa AM/F RLC, ikä 26v, arvo 8M (Sunderland, 06-07, 3,7M)

AMC:
Arjen Robben AM/F LC, ikä 24v, arvo 18,75M (PSV, 05-06, 20M)
Andres D'Alessandro AM C, ikä 27v, arvo 3,6M (River, 07-08, 2,1M)
Henri Scheweleff AM/F C, ikä 25v, arvo 5,75M (VPS, 06-07, 300k)

FC:
Luca Toni S C, ikä 31v, arvo 8,75M (Brescia, 06-07, 6,5M)
Radamel Garcia S C, ikä 22v, arvo 11M (River, 07-08, Bos)
Jermaine Defoe S C, ikä 25v, arvo 8M (Roma, 05-06, 3,8M)

Ja reserveistä löytyy tietysti vielä ihan kohtuuhyviä äijiä kaikille pelipaikoille.

Viimeksi muokattu:

raksipoi

Jäsen
Mää pelaan Manulla ja tämmönen on kokoonpano (Lisäksi oon Portugalin valmentaja en hävinnyt yhtään karsintaottelua).Kausi 2005-2006

Forssell Ruud Van Niistelroy
(Måns Sörensson)
Jussi Kujala

Edgar Davids Juan Sebastian Veron
(Gonstantin Galca) (Galca)

Ryan Giggs David Beckham
(keskikentän alempana laitana
niinku Beckham)

Michaël Silvestre,Alessandro Nesta,Fabio Cannavaro
(Wes Brown) (Igor Tudor)

Gianluigi Buffon(Vitor Pinheiro)
|____________|

Manulla liiga mestaruus joka vuosi.Seura joukkueitten mm-kisamestaruus kaks kertaa peräkkäin.Champions-liigamestaruus joka vuosi.FA cupissa viime vuonna hävisin välierissä sitä ennen joka vuosi mestaruus.liiga-cupin voitto joka vuosi.Inter continental cupissa yhen kerran hävisin River platelle muuten vaan voittoja.Jussi Kujala on mun ykköstykki nostin tälle kaudelle kokoonpanoon ja tehnyt 22 pelissä 17 maalia :cool: .Ihan hyvin on menny:) .Mä oon ollu world Class jo viis vuotta tällä hetkellä vain Marcelo Bielsa edessä

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itselläni menee mielenkiinto muutaman kauden jälkeen johtuen siitä ette huvita turhan fiktiivisten pelaajien kanssa pelata. Toinen asia mikä tulee esille on se, että suurilla seuroilla, esim. Real Madrid saa kerättyä joukkueen kokoonpanoon(20 miehen joukkoon) liiankin paljon huippuja. Muutenkin nuo fiktiiviset pelaajat tuntuvat olevan vähän turhankin huippuja. Omista nuorista tuntuu kasvavan liian kovalla prosentilla huippuja, jne. Sen takia itse pidän siitä että ottaa mahdollisimman huonon seuran ja koittaa muutamassa kaudessa nostaa sen huipulle, muuten haastetta ei ole tarpeeksi. Itse en ymmärrä mitä saa siitä kun voittaa kokoajan ja pelaa vain huippuseuroilla, noh jokainen tavallaan. Itse tahdon kuitenkin haasteita.

raksipoi

Jäsen
No kyllä minä ainakin tuon ManU kauden lisäksi pelaan muitakin kausia muunmuuassa:IFK Göteborg,Olen pelannut Tervareilla mutta meni mielenkiinto kun voitin kolmen kauden jälkeen veikkausliigan olen pelannut Belgian kolmosdivari joukkueella vanhassa versiossa kun sain uuden en enää pelannut sitä.En mä ainakaan pelkästään huippujoukkueilla pelaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy