Okei, itselleni kyllä tuli vastaan mainoksia JYPin pelistä ja muistelisin, että peliä mainostettiin kyllä edellisessä kotipelissäkin. Jyväskylässä noita firmakausareita on ainakin paljon käytössä ja tuolloin nuo paikat firman kausarilla peleissä käyvät jäävät kyllä kovin helposti pelistä pois.
Toki edelleen tähän kaipaisi lisää panostusta niin seuroilta kuin medialta. Sanoman medioissa CHL on aika äpärälapsen asemassa, ihan vain jo lähetysoikeuksien takia.
Toki JYPinkin mainostaminen suurimmaksi osaksi on somen kautta jolloin toki FB tykkääjät ja twiiter seuraajat saadaan aktivoitua, mutta ei ehkä sitä isoa massaa. Se ei ehkä enää riitä kun kausikorttilaiset ei ole pelissä että pistetään mainoksia someen ja keskisuomalaiseen ilmoitus ja odotetaan saavan sillä vähintään se määrä mitä liigapeleissä kävisi. Varsinkin kun niitä kausikorttilaisia ei ole.
Suomessa varmaan suurin ongelma on se että turnauksen brändistä ei ole saatu tarpeeksi vahvaa tehtyä sen takia kun ensimmäiset pelit on jo heti harjoituskauden alussa jolloin saadaan enemmän "höntsämaine" ja mukana on myös niitä seuroja jotka ei ole menestynyt viimekausina. Ensikaudella varmaan saadaan tätä vahvistettua kun joukkueita on vähemmän mukana ja oikeasti menestyksen mukaan.
Mediakin kirjoittaa yleensä siitä mitä ihmisiä kiinostaa, jos hallit on tyhjiä ja pelit tulee maksukanavalta jolla ei paljon katsojia niin ne jättää kirjoittamatta. Varmaan jos pelit saisi edes samalle kanavalle liigan kanssa niin saataisiin Suomessa edes lätkäpiiri tästä kiinostumaan enemmän. Samalla muutama peli edes kaudessa ilmaiskanavilta niin isommat massat tietää turnauksen olevan käynnissä.Tälläkaudella ei ole tainnut näkyä yhtään matsia, alussa taisi yksi tulla. Ei välttämättä olisi sanomalta huono veti poimia ensikaudeksi nämä pelit, saisivat ehkä lisää tilaajia ku enemmän kuukauden aikana näkyy pelejä joillakin seuroilla ja kuukausi aikaisemmin aloittaisi osa tilauksen. Lisäksi monet varmasti saisi lisää kipinää tilata paketin 12kk tilauksella kun kesätauko lyhyempi.