CHL:n Centre Ice ohjelman toinen osa julkaistu tänään, kilpailun youtube kanavalla.
Junno: CHL-menestys toi Kärppien kassaan komeat voitot - CHL - Jääkiekko - Sport - MTV.fi
Junno puheli maikkarille, että CHL:stä tuli viime kaudella hyvät rahat Kärpille. Hieno homma ja luulisi motivoivan muitakin seuroja enemmän, CHL on mahdollisuus eikä kuluerä. Eikö CHL:n voittajalle ollut jaossa myös jonkinmoinen potti vai muistanko väärin nyt?
Kärpät on kyllä tehnyt hienoa duunia CHL:ssä, jatkakaa samaa rataa!
Periaatteessahan tässä pitäisi kaikkien päästä vähintään nollatulokseen jos vain yleisöä käy edes auttavasti, kun jokainen seura saa kuitenkin sen n. 22 000€ osallistumispalkkionkin lipputulojen päälle. Voittaja saa lisäksi 160 000€ ja muutkin pitkälle päässeet ihan hyvin.
Eikös tuossa nyt perustajaseurat ole joutunut maksamaan niiden muidenkin palkintopottia sen sijaan että itse saavat mitään paitsi tietenkin sitten kun pääsevät alkulohkosta läpi. Kyllähän sitä jos joutuu maksamaan vaikka 30 000 euroa osallistumista, matkakulut, järjestämiskulut niin k,yllähän sitä noilla katsojaluvuilla vaikka Kalpan osalta voi odottaa jopa lähemmäs 100 000 euron miinusta nimenomaan sen takia että ovat osalistunut CHL peleihin.
Täytyy myöntää, että en tiedä, minkä verran ja miten perustajat rahoittavat liigaa mutta löysin yhden ruotsalaisen lähteen, jossa sanottiin, että ihan jokainen osallistuja saa 28 000€ automaattisesti. Tuo 22k oli siis väärin. Voisi kyllä kuvitella, että Engelbert-Strauss (?) ja Warrior maksaisi isoimman osan palkintorahoista, kun saavat niin paljon näkyvyyttä ympäri Eurooppaa, eikä kuitenkaan puhuta kummoisista palkintorahoista, vain 1,5 miljoonaa yhteensä.
SaiPalle taitaa riittää yksi piste jatkopaikkaan huomenna...Tässä vaiheessa kilpailua jatkopaikkansa pudotuspeleihin on varmistanut kaiketi jo seuraavat joukkueet
HV-71
Sparta Praha
Färjestad
Skellefteå
Bern
Linköping
TPS
EV Zug
Kärpät
Zürich
Frölunda
Huomenna jatkopaikan voi varmistaa kaksi joukkuetta. Fribourg pääsee jatkoon, jos onnistuu voittamaan Znojmon ja Saipa, jos onnistuu voittamaan Luulajan.
SaiPalle taitaa riittää yksi piste jatkopaikkaan huomenna...
On jotenkin vaikeaa välttyä harkkapelifiilikseltä katsoessa Luleån ja SaiPan peliä, kun lappeenrantalaisten päävalmentaja teutaroi huppari päällä vaihtoaitiossa.
Eikös nämä CHL-pelit ole juuri höntsäpelejä... Näin ainakin Luulajassa ja Lappeenrannassa ajatellaan yleisömäärien perusteella. Itsekin vaihtaisin jokaisen CHL-pisteen runkosarjan pisteisiin, jos se olisi mahdollista. Näköjään täältä löytyi yksi joka näitä tosipeleiksi kutsuu?On jotenkin vaikeaa välttyä harkkapelifiilikseltä katsoessa Luleån ja SaiPan peliä, kun lappeenrantalaisten päävalmentaja teutaroi huppari päällä vaihtoaitiossa. Ainakin itse olen mieltänyt, että aina ns. tosipeleissä koutsi laittaa puvun päälle. Nämä hupparit sitten Pitsiturnauksissa ja muissa harkkapeleissä, kuten näköjään siis myös CHL:ssä.
Itse en ainakaan miellä näitä matseja miksikään höntsäpeleiksi. Kyllähän ainakin SaiPa on ottanut kisat tosissaan ja miksipä ei ottaisi. Toivotaan että jatkossa saataisiin enemmän porukkaa hallille. Taisi 0-8 ja 4-1 tappiot vähän pelottaa tuularikansaa... :DEikös nämä CHL-pelit ole juuri höntsäpelejä... Näin ainakin Luulajassa ja Lappeenrannassa ajatellaan yleisömäärien perusteella. Itsekin vaihtaisin jokaisen CHL-pisteen runkosarjan pisteisiin, jos se olisi mahdollista. Näköjään täältä löytyi yksi joka näitä tosipeleiksi kutsuu?
Itse en ainakaan miellä näitä matseja miksikään höntsäpeleiksi. Kyllähän ainakin SaiPa on ottanut kisat tosissaan ja miksipä ei ottaisi. Toivotaan että jatkossa saataisiin enemmän porukkaa hallille. Taisi 0-8 ja 4-1 tappiot vähän pelottaa tuularikansaa... :D
Kumma kyllä kun yleensä Maikkari hehkuttaa omia tapahtumiaan kaikissa medioissaan.
Taitaa nykyisellään olla jotain liigamatsin ja höntsä harjoituspelien välimuotoa nämä alkulohkon pelit, hieman riippuu aina ajankohdasta ja kuka vastassa. Välillä on joukkueilta puoliksi hiihtelyä ja yleisöä vähän, mutta välillä myös hyvätasoista peliä. Joukkueiden valmentajat ja johdot usein kyllä puhuu kuinka lähdetään hakemaan voittoa ja menestystä CHL, mutta sitten harvemmin mitään tehdään sen eteen että yleisöä löytyy hallille ja tehtäisiin turnauksesta iso. Kärpät taitaa olla ainoa poikkeus. Välillä myös pelaajista näkee että ei tosissaan oteta joka tilannetta. Voitaneen puhua kovatasoisista harjoitusmatseista.
Täytyy muista, että nyt pelataan vasta alkusarjaa, kun kirjoittelet näitä sun höntsäturnauskommentteja täällä. Jos esim. JYPillä on käytännössä varma jatkopaikka plakkarissa niin kyllä se vähän vaikuttaa siihen asennoitumiseen alkusarjan osalta, ihan samalla tapaa kuin runkosarjassa on välillä ns. pakkopullapelejä. Pudotuspeleissä panokset luonnollisesti kovenevat ja sen myötä myös pelin tempo ja pelaajien asennoituminen turnaukseen.
Ja ei minusta JYPin peleissä ole ihan kauheasti näkynyt löysäilyä, pikemminkin peli on vielä vähemmän yllättäen tässä vaiheessa kautta hakusessa ja se saa pelin välillä näyttämään huonolta ja löysältä.
Niin nythän taitaa olla niin että JYP saattaa olla lauantaina pakkovoiton edessä, että kyllähän sitä asennoitumista pitäisi olla.
Mutta en minä tätä varsinaisesti höntsäämiseksi kutsu, sitähän mä tässä juuri edellisessä viestissä yritin sanoa, että peli on harjoitusmatsin ja liigamatsin jotain välimaastoa. Mutta enemmän mä tässä yrittäisin tällähetkellä vastuuta pistää seuroille itselle, suurin osa suomalaisista seuroista puhuu että halua on menestyä ja muuta, että seuroja kiinostaa turnaus, mutta muussa tekemisessä se ei oikein näy että turnausta yritettäisiin tehdä mielenkiintoisempaa. Esimerkiksi kyllä JYPillä oli aikaisempaa enemmän somessa juttua, mutta mistään ei oikein ihmisille välity se että pelattaisiin mitään muuta kun harjoitusottelua tai harjoitusturnausta. Kuitenkin puhutaan mestareiden liigasta, mutta sitä ei oikein osata kaupata ihmisille. Tässäkohti kuitenkin käytännössä seurat itse muodostaa tämän liigan ja pitäisi yrittää kasvattaa mainetta.