Canal+ pelit 2005-06

  • 281 708
  • 2 151

Igor 22

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onko kenelläkään VARMAA tietoa että tuleeko ensi yön NHL-peli Canalilta? Tuossa äsken katselin tuon viime yön matsin uusinnan ja kun se loppui niin tuli mainos että ensi yönä NHL-peli 01.30 eli suomen aikaa 02.30 ja eikös se aika passaisi juurikin Buf-Car otteluun!?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Igor 22 kirjoitti:
Onko kenelläkään VARMAA tietoa että tuleeko ensi yön NHL-peli Canalilta? Tuossa äsken katselin tuon viime yön matsin uusinnan ja kun se loppui niin tuli mainos että ensi yönä NHL-peli 01.30 eli suomen aikaa 02.30 ja eikös se aika passaisi juurikin Buf-Car otteluun!?

Ei tuu peliä ensi yönä koska tulee NBA ottelu..
 

Luigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
PIT, Tappara
Tietääkseni canalilta tulee kaikkina muina päivinä tai öinä paitsi pe-la välisenä yönä NHL:ää.
 

TML

Jäsen
Paljonkohan se maksaisi meille "ei-tykätä-linkusta" henkilöille, että tilattaisiin joka Canal+ peliin Wayne Gretzky yleisön joukkoon, ja jossain vaiheessa häntä kuvattaisiin. Jaa miksikö? No viime yönä kun linkku näki Väinön, kuultiin seuraavaa: -(Jotain ylimääräistä pulinaa) ja siinä on Wayne Gretzky!........ (puolen minuutin hiljaisuus, jonka jälkeen taas puhetta).

Säälittää Joosepin puolesta sillä hän sentään ymmärtää jotain jääkiekosta ja on innostuneesti mukana, muttei viitti korjata linkun kaikkia virheitä.
 

Mintsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Penguins, Ilves
Ottelun lopussa Linkku puhui innostuneesti kuinka Edmonton ottaa maalivahdin pois. Tämän jälkeen kuultiin kuuluisa puolen minuutin hiljaisuus.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
TML kirjoitti:
Paljonkohan se maksaisi meille "ei-tykätä-linkusta" henkilöille, että tilattaisiin joka Canal+ peliin Wayne Gretzky yleisön joukkoon, ja jossain vaiheessa häntä kuvattaisiin. Jaa miksikö? No viime yönä kun linkku näki Väinön, kuultiin seuraavaa: -(Jotain ylimääräistä pulinaa) ja siinä on Wayne Gretzky!........ (puolen minuutin hiljaisuus, jonka jälkeen taas puhetta).

Säälittää Joosepin puolesta sillä hän sentään ymmärtää jotain jääkiekosta ja on innostuneesti mukana, muttei viitti korjata linkun kaikkia virheitä.

Jos mä ymmärsin oikein niin Linkkuhan taisi kuunnella mitä väinö jutustelee ja sen jälkeen kertoi meillekin. Mikäs tossa nyt oli vikana?
 

TML

Jäsen
Maaginen mailavirtuoosi kirjoitti:
Jos mä ymmärsin oikein niin Linkkuhan taisi kuunnella mitä väinö jutustelee ja sen jälkeen kertoi meillekin. Mikäs tossa nyt oli vikana?

Siinä oli se vikana että jos siellä kopissa ollaan niin siellä selostetaan peliä. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt selostajien tehtävän. Tässä tapauksessa oli vielä kaikki yhteydetkin kunnossa.
 

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Turun kaapeliverkon lähetyksessä ei kuulunut Väinön puhetta. Eli Linkku kuunteli sitä ja sitten käänsi. "Edmonton ottaa maalivahdin pois" oli ihan hauska. Itse en jaksa takertua tuollaisiin pikkujuttuihin, tunnelmaa Linkku luo ihan hyvin ja Boumedinne komppaa sujuvasti kaverina.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Linkku se vaan jaksaa edelleen puhuttaa jatkoaika kansaa. Tietääköhän mies itsekään kuinka "suosittu" on näiden tosi kiekkoniilojen mielissä? Tuskinpa tietää. Huvittavintahan tässä on se, että meteli nousee lähes olemattomasta. Jatkaa ihmeessä.
 

TML

Jäsen
Otto G.O.A.T. kirjoitti:
Huvittavintahan tässä on se, että meteli nousee lähes olemattomasta.

Olemattomasta. hmm. Aika mielenkiintoista. Sanoisin ennemminkin että linkun tietotaso on olematon.
Se vaan katos Otto on sellane juttu että jos ihmiset maksaa jostain, ni sitä yleensä odottaa jotain kunnon vastinetta rahoilleen. Tosin kaikkea ei voi saada, jostain on tingittävä, ja canalilla se on selostus. Ainakin lätkässä.
 

tiikeri

Jäsen
TML kirjoitti:
Olemattomasta. hmm. Aika mielenkiintoista. Sanoisin ennemminkin että linkun tietotaso on olematon.

Linkun tietotaso ei todellakaan ole olematon. Tietoa hänellä nimenomaan on ja paljon, mutta tuollaiset huolimattomuusvirheet ym. sekoilut ja tauot selostuksissa tekevät hänen kuuntelemisestaan kärsimysnäytelmän. Kyllähän Linkkua juuri ja juuri kuuntelee, jos siellä on joku hyvä kommentaattori kaverina. Bume ei mikään jäätävä ole, mutta menettelee kuitenkin.
 

hardflip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alexander Barkov Jr.
TML kirjoitti:
Olemattomasta. hmm. Aika mielenkiintoista. Sanoisin ennemminkin että linkun tietotaso on olematon.
Se vaan katos Otto on sellane juttu että jos ihmiset maksaa jostain, ni sitä yleensä odottaa jotain kunnon vastinetta rahoilleen. Tosin kaikkea ei voi saada, jostain on tingittävä, ja canalilla se on selostus. Ainakin lätkässä.

Minä ainakin saan rahalle vastinetta sillä, että sieltä tulee NHL lätkää. En minä kannaalista maksa tuon selostuksen takia, vaikka onhan se vähän kökköä välillä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
hardflip kirjoitti:
Minä ainakin saan rahalle vastinetta sillä, että sieltä tulee NHL lätkää. En minä kannaalista maksa tuon selostuksen takia, vaikka onhan se vähän kökköä välillä.

Kyllä selostus kuuluu tuotteen kokonaisuuteen siinä missä kuvakin. Toki minäkin saan Canalista rahoilleni vastinetta koska kanavaa tilaan(katson kyllä muutakin kuin nhl:llää), mutta se ei poista sitä faktaa että suomenkielinen selostus NHL kiekkoon on melko heikkotasoista.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Kunhan tuo "mestariselostaja" Linkku pysyy kaukana ratkaisevista Stanley Cup finaaleista niin lupaan olla ikuisesti valittamatta tämän roskakanavan toiminnasta stana kele...
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Mr. Penguin kirjoitti:
Kunhan tuo "mestariselostaja" Linkku pysyy kaukana ratkaisevista Stanley Cup finaaleista niin lupaan olla ikuisesti valittamatta tämän roskakanavan toiminnasta stana kele...

Linkku selostaa Canalin sivujen mukaan tänä yönä Carolia-Buffalo pelin, mutta sen jälkeen ei enää mitään, tosin listalta puuttuu mahdollinen 7.peli Caroli-Buffalo sarjasta. Finaaleja ei tuon mukaan kuitenkaan pitäisi selostaa, vaan siellä vuorottelevat Innanen, Taivainen ja Jalo sekä Boumedienne kommentoi myös finaaleissa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
TML kirjoitti:
Siinä oli se vikana että jos siellä kopissa ollaan niin siellä selostetaan peliä. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt selostajien tehtävän. Tässä tapauksessa oli vielä kaikki yhteydetkin kunnossa.

No jos pelistä jää puoli minuuttia selostamatta, niin ei se minua haittaa. Minua ainakin kiinnosti väinön jutut enemmän, kuin linkun horinat. Ja sitä paitsi, eikö sinunkin mielestä ollut positiivista, kun linkku oli hiljaa.
 

TML

Jäsen
Maaginen mailavirtuoosi kirjoitti:
No jos pelistä jää puoli minuuttia selostamatta, niin ei se minua haittaa. Minua ainakin kiinnosti väinön jutut enemmän, kuin linkun horinat. Ja sitä paitsi, eikö sinunkin mielestä ollut positiivista, kun linkku oli hiljaa.

Minä en ainakaan itse kuullut ollenkaan väinön juttuja. Ainoa mitä tv:estä silloin kuului, oli kiekon iskeytyminen lapaan, sekä yleisön äänet.
 

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Tilannehan oli tämä: kamera kuvaa Väinöä, joka juttelee, mutta ääni ei kuulu (Turun kaapeli-tv). Linkku kuuntelee ilmeisesti omista kuulokkeistaan kuuluvaa Väinön puhetta hiljaa. Sitten hetken päästä hän kääntää suomeksi mitä oli kuullut. Olisiko hänen pitänyt ns. simultaanitulkata? Eiköhän Pentinkin kohdalla ole kyse makuasioista. Toiset tykkää, toiset ei. Olisihan se hienoa, jos modernilla digiaikakaudella voisi valita suomen, ruotsin tai englanninkielisen selostuksen. Sen verran ovat Canal+:lla tsempanneet, että kansallislaulut näytetään kokonaan. Ne kuitenkin kuuluvat NHL-tunnelman luomiseen.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Koke72 kirjoitti:
Linkku kuuntelee ilmeisesti omista kuulokkeistaan kuuluvaa Väinön puhetta hiljaa. Sitten hetken päästä hän kääntää suomeksi mitä oli kuullut. Olisiko hänen pitänyt ns. simultaanitulkata?

Ymmärrän kyllä mikä idea siinä oli mutta Linkun toteutus sen käännöksen osalta olikin sitten aika alaarvoinen. Gretzky puhui melko pitkään ja Linkun suomennos oli tyyliä "Gretzky on seuraamassa vanhan joukkueensa pelejä", mitään muuta sisältöä ei muistaakseni kääntänyt. Bume taisi jotain lisätä. Eli Linkku halusi omasta mielenkiinnosta kuunnella mitä Gretzky sanoi mutta ei halunnut/pystynyt sitä kuitenkaan tulkkaamaa, joten mitään hyötyä siitä ei katsojalle ollut. Itse pidän tämän tyyppistä toimintaa melko epäammattimaisena, joko kuunnellaan mitä Gretzky sanoo ja käännetään se sisältö tai sitten jatketaan selostusta normaalista.

Eipä tuo nyt mitään juuri haitannut vaikka noin toimittiinkin mutta lähdökohdiltaan Linkun toiminta oli vain huonoa ja hän ei edes ollut kiinnostunut katsojan palvelemisesta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Tappara
Näyttääkö Canal+ ratkaisevan seitsemännen konferenssifinaalin? Ei ollut Canalin sivuilla mainintaa siitä. Repee peliverkkarit aika perusteellisesti jos ei tule peliä!
 

Mintsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Penguins, Ilves
ikuinen lupaus kirjoitti:
Näyttääkö Canal+ ratkaisevan seitsemännen konferenssifinaalin? Ei ollut Canalin sivuilla mainintaa siitä. Repee peliverkkarit aika perusteellisesti jos ei tule peliä!
Varmasti näytetään. Canali toimii aina hitaasti eivätkä varmaan ole vielä lisänneet sivuilleensa.

EDIT: Torstai 1.6 02:30 NHL: Joukkueet vahvistamatta
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Koke72 kirjoitti:
Tilannehan oli tämä: kamera kuvaa Väinöä, joka juttelee, mutta ääni ei kuulu (Turun kaapeli-tv). Linkku kuuntelee ilmeisesti omista kuulokkeistaan kuuluvaa Väinön puhetta hiljaa. Sitten hetken päästä hän kääntää suomeksi mitä oli kuullut. Olisiko hänen pitänyt ns. simultaanitulkata? Eiköhän Pentinkin kohdalla ole kyse makuasioista. Toiset tykkää, toiset ei. Olisihan se hienoa, jos modernilla digiaikakaudella voisi valita suomen, ruotsin tai englanninkielisen selostuksen. Sen verran ovat Canal+:lla tsempanneet, että kansallislaulut näytetään kokonaan. Ne kuitenkin kuuluvat NHL-tunnelman luomiseen.

Kommentti: Kaikista kolmesta pleijariselostajasta on Linkku #1.

Canal+ lähestyi minua tarjouksella jossa saan täydellä hinnalla 29 e/kk katsoa ruotsin Canal+ antia, en vaan ymmärrä miksi haluaisin kuunnella- saatika maksaa siitä kun Håkan selostaa Suddenista tai Fopasta jotain vaikka äidinkieleni on ruotsi.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kun tätä viime yön finaalia katson nyt uusintana, taas muistan ne suurimmat syyt miksi olen ollut suomalaisen selostuksen yksi kovimmista vastustajista tässä foorumissa kevään aikana. ÄÄNIMAAILMA! Ei noita paikallisia tule sanasta sanaan kuunneltua ottelun aikana, mutta tuo äänimaailma mikä originaaliselostuksen ollessa käytössä on = lähetyksestä saa parhaan mahdollisen fiiliksen irti. En ymmärrä mitä Linkku ja kumppanit tekevät selostaessaan otteluita lähetyksen äänille, mutta perseestä ne aina on. Ja juuri tämän takia liputan originaaliselostuksen puolesta!

Tuli yksi esimerkki mieleen, aihe jota täälläkin on käsitelty. Tämä Gretzkyn puhe ottelulähetyksessä ja se kuinka Linkku jäi sitä kuuntelemaan. Jos Canal olisi Linkun ollessa studiossa käyttänyt samaa äänisysteemiä mitä originaaliselostuksissa, Gretzkyn puhe olisi kuulunut myös kotikatsomoihin. Kaikki sounds on ice yms. kuuluvat aina originaaliselostuksen ollessa käytössä, suomiselostuksissa näemme vain liikkuvat huulet kaukalossa.

Jos tämän pointin ymmärtää oikein, tästä ei tarvitse edes keskustella : )

Toisaalta henkilöt jotka vastaavat tähän tyyliin "vittu älä aina valita, pistä telkkari kiinni, pistä volumet pois..." voisi samalla kysyä, millaisilla laitteilla katsot öisin ottelut ja ennen kaikkea, joudutko muiden ihmisten takia katsomaan lähetykset minimivolumella vai käytätkö kenties kuulokkeita? Em. asioilla kun ei ole mitään merkitystä jos tv / tv stereoiden kautta on todella pienellä volumella yöaikaan.

Kunhan taas kirjoitin jotain.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
HCM kirjoitti:
Jos tämän pointin ymmärtää oikein, tästä ei tarvitse edes keskustella : )

Juuri niin. Mutta aina löytyy paukapäitä joidenka on pakko kirjoittaa jotain roskaa tyyliin "Vittu mitä te valitatte, me ollaan Suomessa. Emmää ainakaan ymmärrä englantii ollenkaan! Ja Linkkuhan on hauska ja legendaarinen selostaja! Ketä kiinnostaa yleisön äänet?"
Joillekin on vaan niin ylivoimaista yrittää asettua toisten asemaan. Minulle ainakin tunnelma on tärkeimpiä asioita pelissä, ja suomiselostuksen ollessa päällä yleisön äänet on aina onnistuttu säätämään ihan päin helvettiä. Se jos jokin pilaa täysin fiilikset, varsinkin STANLEY CXUP finaaleissa joissa on ollut aivan tajuttoman hyvä tunnelma!

Miksi ihmeessä Canal+:n väki kiusaa meitä tällä tavalla? Mikä saatana voi olla syynä ettei ole mahdollista valita digiboxista kieltä? Pitäisi joo vissiin olla kiitollinen että edes lähettävät pelejä, mutta 30€ kuukaudessa maksavana vituttaa toden teolla ettei meitä NHL-friikkejä ole otettu huomioon.

Tuli taas vähän parempi olo. ;)
Ei tässä muuta, jatkakaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös