Canal+ pelit 2005-06

  • 281 987
  • 2 151

Rudi37

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Calgary Flames
Joo

Katselin tuossa canalin uusia tiedoituksia ja sielä ei ainakaa lukenut, että nhl:ää näytettäisiin, mutta se olikin kyllä vasta syyskuun tiedotteita ja kun liigahan starttaa vasta 5.10 eli tuosta nyt on paha vielä vetää mitään johtopäätöksiä. Itse kyllä uskon vahvasti että canal pelejä näyttää.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Rudi37 kirjoitti:
Katselin tuossa canalin uusia tiedoituksia ja sielä ei ainakaa lukenut, että nhl:ää näytettäisiin, mutta se olikin kyllä vasta syyskuun tiedotteita ja kun liigahan starttaa vasta 5.10 eli tuosta nyt on paha vielä vetää mitään johtopäätöksiä. Itse kyllä uskon vahvasti että canal pelejä näyttää.


Niin no ei tuohon kauden alkuun nyt niin kovin pitkä aika ole että mikäli sopimus on tehty olisi mielestäni aivan asiallista ilmoittaa siitä jo nyt, en ymmärrä miksi sitä tietoa kannattaisi pantata. Tosin kanavan tiedottaminen on joskus melko outoa ja tietoa tykätään pantata.

Seria A:ta ohjelmatietojen mukaan tullaan ensi viikolla näyttämään mutta silti kun katsoo tuota lehdistö osuutta ja sieltä liigat niin siellä lukee.

http://press.canalplus.fi/page.asp?guid=411329C0-2BE7-4A02-A1A5-A3B3FE866321

CANAL+:lla on ollut vuodesta 1999 yksinoikeussopimus Italian Serie A:n lähetyksistä. Sopimusta on välillä jatkettu, ja se on tällä erää voimassa kauden 2004/2005 loppuun saakka.

Urheilun sivulla väitetään että NHL:llää näytetään joten ehkä tuo konfirmoi asian jo ja siitä ei turhaan mitään tarkempia tiedotteita jakseta tehdä, niinkuin ei ole seria a:n kohdallakaan viitsitty tehdä. Aika uskomatonta, luulisi että on kanavan etu pitää asiakkaat ja potentiaaliset asiakkaat mahdollisimman hyvin perillä siitä mitä näytetään.
 

Rudi37

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Calgary Flames
steepler kirjoitti:
Niin no ei tuohon kauden alkuun nyt niin kovin pitkä aika ole että mikäli sopimus on tehty olisi mielestäni aivan asiallista ilmoittaa siitä jo nyt, en ymmärrä miksi sitä tietoa kannattaisi pantata. Tosin kanavan tiedottaminen on joskus melko outoa ja tietoa tykätään pantata.
steepler kirjoitti:
No nimenomaa välillä tuntuu kyllä kieltämättä että vanhojen katsojien "etua" ei ajatella ollenkaan. Kyllä mainostetaan joka tuutissa, mutta sitten ei eres vastata s-posteihin. Tämä homma on nyt kyllä aika omanlaatuinen :)
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
stiflat kirjoitti:
Jos hakee Canal+:n kotiin syksyksi, hiihtääkö perässä samantien tv-lupa
tarkastaja kuitin kanssa ja kyselee ylisuurta veroa maksettavksi?

Saako siis lupatarkastajat näitä tietoja itselleenkin (palveluntarjoajan
lisäksi), kun kukaan ei varmaan hommaa Canal+:aa ilman tv:tä..

nim."Muurasinko ovet ja ikkunat turhaan umpeen?"

Tähän on pakko mainita, että itse jäin kiinni luvatta katselemisesta juurikin Canal+:san takia. Vuonna 2000 olin muuttanut just omaan kämppään ja ehdin asustella noin 6kk, kun puhelin soi tuntemattomasta numerosta (ja tyhmänä vielä vastasin). Nooh, lupasetähän siellä rupes inttämään, et onko lupaa. Noin 20 min siinä sitten jankutin vastaan, et ei oo töllötintäkään ja kaveri vaan vänkäs ja vänkäs. Kysy, et saako tulla tarkastamaan, toivotin tervetulleeksi poliisien kanssa. Ja sitten se tapahtui, kaveri hiljensi meikän täydellisesti: Kyseli kauniisti miksi mulla on ollu Canal+ jo vuodesta -96? Olin noin pari minuuttia hiljaa, ja kun sain sanoja suusta, ilmoitin että kyllä mulla olis tarkotus ostaa tv, kunhan kerkeen, on vaan niin kallis avata canal uudestaan, siksi oon pitäny liittymän auki jne. Hetken siinä neuvottelimme ja tultiin siihen johtopäätökseen, että kaveri pisti mulle luvan tuleen seuraavan kuukauden alusta. Mitään sakkoja en saanu, koska pidin pääni ja sanoin, et tällähetkellä ei oo telkkaria. Ei ilmeisesti pystyny todistaan mitenkään, koska ei ollu käyny kämpällä tarkistamassa.

Siitä asti on ollu Canal+ ja tv lupa.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Lietsoisikohan tuo paniikkia, jos tänne laittaisi tuollaisen Ruotsin Canalin-sivuilla lukevan pätkän:
NHL

De exklusiva rättigheterna tillhör CANAL+ till och med 2004/2005, även om det till följd av lockouten, inte just nu planeras för en ny säsong.
Tokihan tuo uutinen voi olla jo vanhentunut ja aiheutunut siitä ettei NHL:n jenkkipään jakelijakaan ollut vielä selvillä. Mutta pelottava pätkä silti.

Linkki: http://press.canalplus.se/page.asp?guid=411329C0-2BE7-4A02-A1A5-A3B3FE866321
 

Rudi37

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Calgary Flames
Jepa

Ohan tua sama teksti suomenkielisilläki sivuilla ja ei sitä ole vaan päivitetty koska eihän sielä mitään työsulkua enää ole.
 

Rudi37

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Calgary Flames
Jep

No niimpä, siitähän täs nyt on keskusteltuki et näyttääkö se ja mitä näyttää jos eres näyttää.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Rudi37 kirjoitti:
No niimpä, siitähän täs nyt on keskusteltuki et näyttääkö se ja mitä näyttää jos eres näyttää.
En jaksanu kahlata viestejä läpi ja ajattelin jos näin löytyisi vastaus nopeasti... Toivottavasti edes kuvaa näyetään, selostushan on ollut jo vuosikaudet noin 15 sekuntia myöhässä, kiitos Linkku :)
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
vetoo kirjoitti:
Milloin Canal+ julkaisee taulukon niistä NHL-otteluista, joita se näyttää?


Niinkuin todettua tässä nyt lähinnä odotellaan ensin konfirmatiota siitä näkyykö mitään. Mikäli kuitenkin näkyy ei Canal+ koko kauden pelejä ilmoita eukäteen vaan pikkuhiljaa kauden kuluessa ilmoittelee mitä näytetään. Yksi bravuureista on myös joskus muuttaa televisioitavia pelejä hyvinkin lyhyellä varoitusajalla.

OLN:n ensimmäinen peli 5.10 on Rangers-Flyers, uskaltaisin veikata että tuo peli on myös Canalin peli avauspäivänä mikäli siis mitään näkyy.
 

Luigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
PIT, Tappara
steepler kirjoitti:
OLN:n ensimmäinen peli 5.10 on Rangers-Flyers, uskaltaisin veikata että tuo peli on myös Canalin peli avauspäivänä mikäli siis mitään näkyy.
Kerroppa osoite tuonne OLN:n sivuille mistä oot tuon pelin esityksen nähnyt..
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
OLn asiaan jo vastattiinkin.

Olin tänään HTV:hen yhteydessä ja sieltä sanottiin että heidän tietojensa mukaan nhl:llä ja canalilla ei siis nyt sopimusta ole mutta allekirjoitus on kuulemma viimeistä vaille.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
steepler kirjoitti:
OLn asiaan jo vastattiinkin.

Olin tänään HTV:hen yhteydessä ja sieltä sanottiin että heidän tietojensa mukaan nhl:llä ja canalilla ei siis nyt sopimusta ole mutta allekirjoitus on kuulemma viimeistä vaille.

Toivottavasti muste ei nyt lopu viimeisen kirjaimen kohdalla. Tätä NHL:n näkymistä on saanut jännittää enemmän, kuin Pentin pitkääsiimaa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Canal tulee

Tämä on tieto. Homma mutkistui, koska Canal oli aikaisemmin yhteistyössä ESPN:n kanssa ja heidän kanssa oli kaikki sovittuna.
Nyt kun OLN teki sopimuksen, niin homma meni uusiksi. Kaikkia pelejä ei lähetetä Eurooppaan ja ne pelit jotka lähetetään ovat mysteeri. Ts. kun sopimusta ei ole vielä varmistetu, niin ei peleistäkään ole tietoa.

Hyviä uutisia tuli sikäli, että tarkoituksena on näyttää 3-5 ottelua viikossa. Pääpaino on töttöröö-töttöröö.....lauantai-illan primetime. Ts. klo 20-21 alkavia pelejä. Myös sunnuntaina näytetään pelejä hyvään aikaan.
Viikolla sitten vähemmän pelejä. Näin käsitin Canalin miehen puheista.

Pääasia on se, että Canal aikoo näyttää NHL-pelejä. Mainiota.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse odottelen niin kauan että näen tuleeko Penssien pelejä ollenkaan/paljoa. Muistaakseni ainakin aiemmin Canal julkaisi muutaman kuukauden ryppäät kerrallaan. Pitääpä siis tarkkailla. Jos ei näytetä esim. 3kk kuin yksi ottelu ja muuten ei niin kiinnostavia matseja, niin skippaan.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
B1 kirjoitti:
Tämä on tieto. Homma mutkistui, koska Canal oli aikaisemmin yhteistyössä ESPN:n kanssa ja heidän kanssa oli kaikki sovittuna.
Nyt kun OLN teki sopimuksen, niin homma meni uusiksi. Kaikkia pelejä ei lähetetä Eurooppaan ja ne pelit jotka lähetetään ovat mysteeri. Ts. kun sopimusta ei ole vielä varmistetu, niin ei peleistäkään ole tietoa.

Hyviä uutisia tuli sikäli, että tarkoituksena on näyttää 3-5 ottelua viikossa. Pääpaino on töttöröö-töttöröö.....lauantai-illan primetime. Ts. klo 20-21 alkavia pelejä. Myös sunnuntaina näytetään pelejä hyvään aikaan.
Viikolla sitten vähemmän pelejä. Näin käsitin Canalin miehen puheista.

Pääasia on se, että Canal aikoo näyttää NHL-pelejä. Mainiota.

Vähän erikoiselta kuulostaa että OLN kuviolla olisi tekemistä asian kanssa, tai Canal ei ennen mitenkään erikoisen paljon näyttänyt edes ESPN:n pelejä ainakaan runkosarjan kohdalla. Suurimmaksi osaksi ehdottomasti muiden tuottamaa peliä. OLN taas näyttää pelejä maanatai ja tiistai iltaisin, joten vaikka näitä ei näytettäisikään euroopassa ei siinä mitään suurta ongelmaa olisi. Minulla nyt ei tietenkään ole mitään sen kummempaa tietoa mitä sopimuksiin sisältyy tai vastaavaa, voiko siis ESPN olla jotenkin vastuussa muiden tuottamien pelien lähettämisestä eurooppaan.

No joo, minulle kyllä 3-5 peliä viikossa on ehdoton pettymys odottelin vähintää jotain kuutta peliä viikossa. Ottaen huomioon pelien määrän 3-5 on aika vähän, toki jos niitä ei enempää saada näkyviin jostain syystä mistä minulla ei ole tietoa niin ei saada mutta olisin odottanut Canalilta suurempaa satasausta nhl:llään mutta voi olla niinkuin ajattelin että nyt on jo niin monta rautaa tulessa että nhl ei ole mikään prioriteetti. Toki on parempi että tulee edes se 3-5 kuin ei mitään, toivottavasti sitten pudotuspelejä tulee runsaammin toki juuri niihin saattaa ESPN homma vaikuttaa kun suurin osa pudotuspeleistä oli ESPN:n tuottamia.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
eagle kirjoitti:
Itse odottelen niin kauan että näen tuleeko Penssien pelejä ollenkaan/paljoa. Muistaakseni ainakin aiemmin Canal julkaisi muutaman kuukauden ryppäät kerrallaan. Pitääpä siis tarkkailla. Jos ei näytetä esim. 3kk kuin yksi ottelu ja muuten ei niin kiinnostavia matseja, niin skippaan.

Kyllä se enemmän oli niin että tietoa tuli muutamia viikkoja kerrallaan, ja niihinkään ei ollut täysin luottamista koska pelit saattoivat vaihtua aivan viime hetkellä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
steepler kirjoitti:
Vähän erikoiselta kuulostaa että OLN kuviolla olisi tekemistä asian kanssa, tai Canal ei ennen mitenkään erikoisen paljon näyttänyt edes ESPN:n pelejä ainakaan runkosarjan kohdalla. Suurimmaksi osaksi ehdottomasti muiden tuottamaa peliä. OLN taas näyttää pelejä maanatai ja tiistai iltaisin, joten vaikka näitä ei näytettäisikään euroopassa ei siinä mitään suurta ongelmaa olisi. Minulla nyt ei tietenkään ole mitään sen kummempaa tietoa mitä sopimuksiin sisältyy tai vastaavaa, voiko siis ESPN olla jotenkin vastuussa muiden tuottamien pelien lähettämisestä eurooppaan.

No se alku meni hieman ohi, kun jamppa puhui tuotantoyhtiöistä. ESPN:n hän mainitsi, oisko sitten ollut Comcast vai kenellä se sopimus nyt olisi. Nuo muut asiat ovat kyllä täsmälleen siten kun on kuultu miehen suusta.
Kyseessä on siis Suomen Canalista vastaava jamppa, jonka nimeä en muista. Olen muutenkin hiton huono muistamaan ihmisten nimiä, naamat kyllä jäävät aina päähän.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
B1 kirjoitti:
No se alku meni hieman ohi, kun jamppa puhui tuotantoyhtiöistä. ESPN:n hän mainitsi, oisko sitten ollut Comcast vai kenellä se sopimus nyt olisi. Nuo muut asiat ovat kyllä täsmälleen siten kun on kuultu miehen suusta.
Kyseessä on siis Suomen Canalista vastaava jamppa, jonka nimeä en muista. Olen muutenkin hiton huono muistamaan ihmisten nimiä, naamat kyllä jäävät aina päähän.

Comcast omistaa siis nyt Yhdysvaltain kaapelioikeudet ja tulevat pelejä näyttämään omistamallaan OLN kanavalla. ESPN nämä oikeudet ennen omisti. Se mikä minua hämää on se että ESPN:n poistuminen vaikuttaisi Canalin oikeuksiin koska Canal aika harvoi edes näytti ESPN:n tuottamaa peliä, joten kysessä ei siis voinut olla ennenkään sopimus pelkästään ESPN ja Canalin välillä. Toki ilmeisesti hän ei tälläistä sinulle väittänytkää vaan että ESPN:n poistuttua ei ole tietoa mitä pelejä lähetetään eurooppaan ja tämä on se mikä ihmetyttää ellei kuvio mene jotenkin niin että tosiaan ESPN välittää muidenkin tuottamaa materiaalia ulkomaille. Mikäli hän puhui vain siitä että ei tiedä tuleeko OLN pelejä mahdollisesti Euroopassa niin se ei mikään ongelma olisi koska tuo peli määrä on kuitenkin suhteellisen pieni.

Canal myös näytti CBC:n eli Kanadan yle:ä vastaavan kanavan tuottamia pelejä, todella omituiselta kuulostaisi jos ESPN olisi jotenkin vastuussa Kanadan kansallisen kanavan tuotoksien lähettelystä ulkomaille mutta tietenkään minulla ei ole asiasta tarkkaan tietoa ja varmasti henkilö jonka kanssa puhuit ilmeisesti Jarkko Norlund jos muistan kaverin nimen oikein tietää
asiasta paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
steepler kirjoitti:
Comcast omistaa siis nyt Yhdysvaltain kaapelioikeudet ja tulevat pelejä näyttämään omistamallaan OLN kanavalla. ESPN nämä oikeudet ennen omisti. Se mikä minua hämää on se että ESPN:n poistuminen vaikuttaisi Canalin oikeuksiin koska Canal aika harvoi edes näytti ESPN:n tuottamaa peliä, joten kysessä ei siis voinut olla ennenkään sopimus pelkästään ESPN ja Canalin välillä ellei kuvio mene jotenkin niin että ESPN välittää muidenkin tuottamaa materiaalia ulkomaille.

Canal myös näytti CBC:n eli Kanadan yle:ä vastaavan kanavan tuottamia pelejä, todella omituiselta kuulostaisi jos ESPN olisi jotenkin vastuussa Kanadan kansallisen kanavan tuotoksien lähettelystä ulkomaille mutta tietenkään minulla ei ole asiasta tarkkaan tietoa ja varmasti henkilö jonka kanssa puhuit ilmeisesti Jarkko Norlund jos muistan kaverin nimen oikein tietää asiasta paremmin.
ESPN:n vastuulla on hyvinkin voinut olla ulkomaiden jakelu, sillä läheskään kaikilla tuotantoyhtiöillä jotka tekivät kuvaa NHL-peleistä ei ole vastaavaa resursseja jakeluun kuin ESPN:llä=Disney.
Esim. Suomessa MTV3 ja Nelonen käyttävät hyvin pitkälti YLE:n=nykyinen digita rakentamaan linkkiverkkoa materiaalinsa välitykseen.
Jos Canal+:lla on ollut sopimus ESPN:n kanssa sen välittämistä peleistä on aivan luonnollista, että tuo sopimus nykyisessä tilanteessa joudutaan neuvottelemaan uusiksi OLN/Comcastin kanssa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Jani82 kirjoitti:
ESPN:n vastuulla on hyvinkin voinut olla ulkomaiden jakelu, sillä läheskään kaikilla tuotantoyhtiöillä jotka tekivät kuvaa NHL-peleistä ei ole vastaavaa resursseja jakeluun kuin ESPN:llä=Disney.
Esim. Suomessa MTV3 ja Nelonen käyttävät hyvin pitkälti YLE:n=nykyinen digita rakentamaan linkkiverkkoa materiaalinsa välitykseen.
Jos Canal+:lla on ollut sopimus ESPN:n kanssa sen välittämistä peleistä on aivan luonnollista, että tuo sopimus nykyisessä tilanteessa joudutaan neuvottelemaan uusiksi OLN/Comcastin kanssa.

Itsellä ei tuosta käytössä olevasta tekniikasta ole niin tietoa joten saattaa toki niin olla, itse kuvittelin vain että sopimus tehtäisiin suoraan NHL:llän kannsa kun niin monen eri tuotantoyhtiön tavaraa näytettiin. Sitten voikin tulla mutkia matkaan jos Comcastilla ei ole resursseja tai halua ulkomaan jakeluun vaikka toki kyseessä onkin valtavan iso yritys.

Vaikka kyllä sitä kuvaa tänne joku muukin kuin ESPN pystyy lähettämään, ainakin aikoinaan kuin Super Sport lähetti NBA pelejä niin silloin ei ESPN:llä ollut sopimusta näistä peleistä ja on Canalkin NBA:ta näyttänyt aikana kun ESPN ei liigaan ole oikeuksia omistanut. NBC oli ennen vahva yhteistyökumppani NBA:n kanssa ja noita pelejä ainakin Super Sport aikanaan näytti melko paljon, NBC:llähän on nyt sopimus NHL pelien näytöstä tosin se sisältää vain 7 runkosarjan peliä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
steepler kirjoitti:
Itsellä ei tuosta käytössä olevasta tekniikasta ole niin tietoa joten saattaa toki niin olla, itse kuvittelin vain että sopimus tehtäisiin suoraan NHL:llän kannsa kun niin monen eri tuotantoyhtiön tavaraa näytettiin. Sitten voikin tulla mutkia matkaan jos Comcastilla ei ole resursseja tai halua ulkomaan jakeluun vaikka toki kyseessä onkin valtavan iso yritys.

Vaikka kyllä sitä kuvaa tänne joku muukin kuin ESPN pystyy lähettämään, ainakin aikoinaan kuin Super Sport lähetti NBA pelejä niin silloin ei ESPN:llä ollut sopimusta näistä peleistä ja on Canalkin NBA:ta näyttänyt aikana kun ESPN ei liigaan ole oikeuksia omistanut. NBC oli ennen vahva yhteistyökumppani NBA:n kanssa ja noita pelejä ainakin Super Sport aikanaan näytti melko paljon, NBC:llähän on nyt sopimus NHL pelien näytöstä tosin se sisältää vain 7 runkosarjan peliä.
Niin kyllä "valtakunnallisilla" kanavilla on resurssit tuohon ulkomaiseen jakeluun,
mutta suurin osa NHL-peleistä on niitä paikallisen kaapeli-tv yhtiö tuottamia niin ulkomaan jakelun järjestäminen "liigan" puolesta ei olisi mitenkään kummallinen asia.
 

Nshr

Jäsen
Mielestäni tärkein asia ylipäätänsä on, että otteluja näytetään. Jos B1 voisi valkaista, onko viikolla näytettävät ottelut niitä, jotka alkavat Suomen aikaan n. klo 3 yöllä, vai n. klo 23?
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Heh...selvitin sen jampan nimen. Ei ollutkaan maajohtaja, vaan urheilujohtaja.
Peter Harryson, Sports director.
En tosiaan tiedä enempää että kuinka se käytännössä menee. Selvitti vain että sopimus pitää neuvotella uusiksi ja mainitsi ESPN:n sitä kertoessaan. En kuullut alusta asti ja jamppa väänsi oxfordia, joten meni vähän ohi suun alku. Mutta se ei liene nyt tärkeintä tässä, kai.

Tärkeimmät pointit olivat että 3-5 peliä viikossa, ei todellakaan mitään tarkempaa kertonut viikkopeleistä.
Lauantaisin pelejä primetime-aikaan sekä myös sunnuntaina.
Sopimus tekemättä, ja siihen pitää selvittää että mitä pelejä tämä ko. tuotantoyhtiö nyt lähettää Eurooppaan. Käytti nimitystä "Atlantin yli".

Joten täyttä varmuutta minulla ei siis ole noista tuotantoyhtiöistä. Mutta jos jamppa menee tälläistä puhumaan julkisesti että NHL näkyy, niin minulle riittää se toistaiseksi. SadoMasokisti-liigakin alkaa ennen sitä joten katselen sitä ensin.
Eiköhän ne pelit tule jossain vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös