Itse olen ollut alusta asti sitä mieltä, että SM-liigan sopimus Canal+:n kanssa kusee. Toki yksi syy on täysin itsekäs. Meillä ei ole kotona Canalia, eikä siihen ole oikeastaan varaakaan (kyllä, se kolmekymppiä kuussa on joillekin iso raha). Vielä viitisen vuotta sitten liigan johtohahmot kertoivat haastatteluissa, että liiga uusi sopimuksensa maikkarin kanssa ja hylkäsi canalin rahakkaan tarjouksen, koska liigan tulee näkyä Suomen jokaisessa tv-taloudessa.
Liigalla on tällä hetkellä katsojaongelma. Minä uskallan väittää, että sopimus Canal+:n kanssa on tähän osasyyllinen. Minä ihastuin jääkiekkoon, Sm-liigaan ja Jokereihin katsomalla lätkämatseja maikkarilta. Olen sitä mieltä, että televisio on paras keino houkutella lajin pariin uusia faneja. Nyt, kun mahdollisuus nähdä suomalaista kiekkoa telkkarista on rajallinen, myös kiinnostus on vähentynyt. Moni ystävistäni on lopettanut lajin seuraamisen kokonaan. Nyt puhutaan siis riviseuraajista, ei niinkään intohimoisista lajifanaatikoista.
Itselle tämä Canal+ diili on merkinnyt lähinnä sitä, että olen todella pihalla muista joukkueista. Esimerkiksi en ole kahteen vuoteen nähnyt yhtään Tapparan peliä, jotenka esimerkiksi Teemu Laineen tason arviointi on täysin mahdotonta. Jokereiden pelejä tulee paikan päällä katsottua ihan riittävästi, mutta muut jengit tulee nähtyä runkosarjan aikana korkeintaan kerran tai sitten ei ollenkaan.