- löytää nainen
- hommata vähintään 2 autoa, joista toinen uusin Saab
- muuttaa ulkomaille, Kanadaan tai jonnekin muualle, mahdollisimman kauas Suomesta kuitenkin
- olla miljonääri
- omistaa pari kissaa
- ehkä myös pari koiraa
- tulla paremmaksi golfariksi
- reissata
- käydä muutamalla keikalla
- unohtaa entinen elämä
Seitsemän vuotta sitten tuli kirjoitettua tuollaista. Mikään näistä ei ole toteutunut, ja koska lista on suoraan sanottuna paska, niin tässä uusi.
1. Päättää 8,5 vuotta kestänyt asunnottomuus, jona aikana olen joutunut yöpymään milloin missäkin tilapäisratkaisussa. Näistä mainittakoon hylätyt autot, entinen bordelli, pari tyhjillään ollutta teollisuusrakennusta sekä usein metsä. Asuntoa en tule kaupungilta saamaan, vaikka minulla ei nykyään olekaan maksuhäiriömerkintää. Nollatulot viimeisiltä 10 vuodelta on aikamoinen rasite tässä asunnonhaussa. Sossut kyllä kauhistelee, kun kerron asiasta, mutta mitään konkreettista hyötyä en ole saanut heiltä, kaupungilta tai edes Asunnottomien tuki ry:ltä. Vitun perse, että tämä vituttaa.
2. Päästä muuhun työhön, sillä nykyinen on niin perseestä kuin voi vaan olla. Olisin mieluummin työtön kuin viettäisin seuraavat viisi vuotta elämästäni tehden työtä, joka on saanut minut menettämään mielenterveyteni, tuomaan takaisin itsetuhoiset ajatukset ja josta ei hyvällä tahdollakaan voi löytää mitään hyvää sanottavaa.
3. Parisuhde ois kiva. Nykyisellä elämäntyylilläni sellaisesta haaveileminen on yhtä kidutusta, mutta minkäs teet. Kaipa se aurinko joskus paistaa risukasaankin.
4. Voittaa missä tahansa rahapelissä vähintään 10 miljoonaa euroa. Olen ollut Myllypuron leipäjonon vakioasiakas vuodesta 2010 lähtien.
5. Löytää oikeita ystäviä. Tai edes kavereita. Ryyppäämään en rupea, vaikka tilanteeni on vituttanut vuodesta toiseen ja vaikka sillä tavoin löytäisin helposti kavereita.
6. Vaihtaa kotipaikakseni joko Turku tai joku muu suurehko länsirannikon kaupunki inhimillisen välimatkan päässä pääkaupunkiseudusta.
7. Viettää vuosi tai pari sapattivapaata jossain helvetin kaukana Suomesta.
Mitään viiden vuoden deadlinea en näille listaamilleni asioille aseta, sillä tähän mennessä mikään sellainen ei ole pitänyt lähellekään paikkaansa. Jos nyt kuitenkin vielä 45-vuotiaana joudun kärsimään tästä paskasta, jätän tämän paskan taakseni ja muutan ulkomailla, tyhjätaskuna tahi muuten.