Mainos

Brysselin Zaventemin lentokentällä räjähdyksiä

• 59 895
  • 485
Varmaan siksi, koska pidät Eurooppaa ainoana varteenotettavana maanosana, etkä ole viitsinyt googlata esimerkiksi hakusanalla hindu terrorist organizations. Historian tuntemuskin taitaa olla heikko.

Varmaan niitä löytyy, jos aikoo kaivella ja varsinkin historiasta - tunnun kristillisiä terroristiliikkeitä, mutta miksi minä tyhmä en tunnista nykypäivänä yhtään kysiesten uskonlahkojen terroristiorganisaatiota ulkomuistista, mutta sen sijaan islamilaisia kyllä?

Sinun islamin ja koraanin tietoisuutesi taitaa olla aika heikko, jos et tiedä mitä siellä sanotaan ja peräti opetetaan.

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Varmaan niitä löytyy, jos aikoo kaivella ja varsinkin historiasta - tunnun kristillisiä terroristiliikkeitä, mutta miksi minä tyhmä en tunnista nykypäivänä yhtään kysiesten uskonlahkojen terroristiorganisaatiota ulkomuistista, mutta sen sijaan islamilaisia kyllä?

Taisit itse vastata kysymykseesi.

Minä tunnen toki islampohjaisen terrorismin, mutta en ole sokea muulle uskonnollis- ja aatteellispohjaiselle järjestäytyneelle terrorismille. En itse usko, että uskonto on tässä se ratkaiseva tekijä. Minusta on selvää, että näkisimme samankaltaisen ilmiön, vaikka lähi-idän nuorukaiset olisivat jonkun muun uskonnon edustajia. Näen terrorismin taustalla aivan muita syitä, niin historiallisesti syntyneitä, kuin nykypäivän näköalattomuudesta johtuvia. Uskonto tuottaa ilmiölle vain sanaston ja eetoksen, kunniallisuuden sumuverhon.

Byvajet

Jäsen
Minusta on selvää, että näkisimme samankaltaisen ilmiön, vaikka lähi-idän nuorukaiset olisivat jonkun muun uskonnon edustajia.

Kuinka niin? Uskonnon sisältöhän toimintaa määrittää. Ei-uskonnollisia ihmisiä on maailman väestöstä 12-15 % ja ateisteja 2,5 %. Toisin sanoen uskonnollisuus on ihmisessä merkittävä voima. Jos asuu uskonnon piirissä, jossa tehdään jako oikeauskoisiin ja vääräuskoisiin, niin totta kai uskonto silloin tarjoaa perustan terrorismiin.

Taisit itse vastata kysymykseesi.

Minä tunnen toki islampohjaisen terrorismin, mutta en ole sokea muulle uskonnollis- ja aatteellispohjaiselle järjestäytyneelle terrorismille. En itse usko, että uskonto on tässä se ratkaiseva tekijä. Minusta on selvää, että näkisimme samankaltaisen ilmiön, vaikka lähi-idän nuorukaiset olisivat jonkun muun uskonnon edustajia. Näen terrorismin taustalla aivan muita syitä, niin historiallisesti syntyneitä, kuin nykypäivän näköalattomuudesta johtuvia. Uskonto tuottaa ilmiölle vain sanaston ja eetoksen, kunniallisuuden sumuverhon.

Koraani - Lehmän suura, 190–191

"Surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin, ja ajakaa heidät pois sieltä, mistä he ajoivat teidät pois, sillä epäjumalanpalvelus on pahempi synti kuin tappaminen. Älkää kuitenkaan taistelko heitä vastaan suojatun temppelin luona, elleivät he ensin käy siellä teidän kimppuunne: silloin voitte surmata heidät siellä."2.

Sotasaaliiden suura, 12

"Herrasi antoi enkeleille ilmoituksen: Minä olen teidän kanssanne. Vahvistakaa niitä, jotka uskovat. Minä asetan pelon uskottomien sydämeen. Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja raajansa!"
Jos et tiedä Koraanista mitään, opettele edes tämä | Islam | HS

ISIS toteuttaa juuri sitä, mitä Koraanissa opetetaan.

Miksi ne rähinöivät lähi-idässä koko ajan? Miksi ne nyt, kun Eurooppaan on rahdattu muslimeja miljoonatolkulla rähinöivät Euroopoassa? Miksi ne aina siellä, missä on muslileja rähinöivät ja terrorisoivat?

Missä on suuri islaminystävä Erkki Tuomioja?

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuinka niin? Uskonnon sisältöhän toimintaa määrittää. Ei-uskonnollisia ihmisiä on maailman väestöstä 12-15 % ja ateisteja 2,5 %. Toisin sanoen uskonnollisuus on ihmisessä merkittävä voima. Jos asuu uskonnon piirissä, jossa tehdään jako oikeauskoisiin ja vääräuskoisiin, niin totta kai uskonto silloin tarjoaa perustan terrorismiin.
Olen hieman hankalassa paikassa käymään pitkää keskustelua ( oma vikana tietysti, mitäs aloitin), mutta yritän vielä selventää ajatustani.

En usko, että terrorismi syntyy uskonnosta, vaan olosuhteista. Niinpä uskon, että näkisimme saman terrorismin leviämisen, jos olosuhteet olisivat muuten samat, mutta uskonto taustalla olisi eri. Terrorismia tukevaa retoriikkaa löytyy joka uskonnosta.

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koraani - Lehmän suura, 190–191

"Surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin, ja ajakaa heidät pois sieltä, mistä he ajoivat teidät pois, sillä epäjumalanpalvelus on pahempi synti kuin tappaminen. Älkää kuitenkaan taistelko heitä vastaan suojatun temppelin luona, elleivät he ensin käy siellä teidän kimppuunne: silloin voitte surmata heidät siellä."2.

Sotasaaliiden suura, 12

"Herrasi antoi enkeleille ilmoituksen: Minä olen teidän kanssanne. Vahvistakaa niitä, jotka uskovat. Minä asetan pelon uskottomien sydämeen. Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja raajansa!"
Jos et tiedä Koraanista mitään, opettele edes tämä | Islam | HS

ISIS toteuttaa juuri sitä, mitä Koraanissa opetetaan.

5. Moos. 13:13-16 "Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia ... teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa."
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Luulenpa, että mikäli me kristityn Euroopan asukkaat eläisimme vallan erilaisissa olosuhteissa kuin nykyään elämme, voisi monen tulkinta Raamatun teksteistä poiketa nykyisestä.

Byvajet

Jäsen
Luulenpa, että mikäli me kristityn Euroopan asukkaat eläisimme vallan erilaisissa olosuhteissa kuin nykyään elämme, voisi monen tulkinta Raamatun teksteistä poiketa nykyisestä.

Epäilemättä. Sehän ongelma islamin suhteen on, että kulttuuri on jämähtänyt joiltain osin vuosisatojen takaiseen. Siksi uskonnon merkitys ihmisten elämässä on niin suuri.

Mutta yhtä kaikki väkivallanteot motivoidaan vähintään osittain uskonnon sisällöllä ihan samalla tavalla kuin ne on aikaisemmin motivoitu kristinuskossa. Jos uskonto olisi erilainen, myös ihmisten käytös olisi erilaista.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Saksan mediassa puhutaan tänään ydinvoimalan työntekijästä joka on tapettu ja kulkulupa varastettu.

Eikös noilla ollut kuningasideana levittää rauhan ja rakkauden uskonnon sanomaa jollain radioaktiivisella pommilla, johon ainesosat olisi viety ydinvoimalasta, kunhan ensin saatiin kulkulupa vartija murhaamalla?

Radioaktiivisesti väkijoukkoon leviävä tuho lienee sitä, mitä #meilläonunelma-mielenosoittajatkin kaipasivat Suomeenkin rajojen ollessa rajattomat. Saisivat täkäläisetkin punaviheraktivistit ja anarkistit muslimiterroristeista joukkoihinsa lisävoimia riehuessaan suomalaisten ydinvoimaloiden lähistöllä ja tunkeutuessaan niiden alueelle.

Hesarissa terroristin sukulaiset ja ystävät ihmettelivät, miten "joku voidaan aivopestä niin nopeasti", tekijä kun oli kuulemma niin hyvä ja kunnollinen kaveri. Ehkä siksi voidaan "aivopestä" niin nopeasti, että kovin paljon aivopestävää ei ole, vaan pohjalla on jo valmiina uskonnollis-kulttuurinen valmius iskuihin ja vihaa länsimaista elämää/ihmisiä/yhteiskuntaa sekä länsimaisia arvoja kohtaan saatetaan saarnata perusmoskeijakäynneilläkin kuten Tanskassakin havaittiin. Eiköhän erityisesti afrikkalais- ja arabitaustaisten muslimien hiljainen enemmistö saata joko hyväksyä iskujen motiivit tai ainakin elä sellaisessa uskonnollisessa ja kulttuurisessa yhteisössä, että kynnys siirtyä kovaan toimintaan vääräuskoisia vastaan on erittäin matala.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy