Bruce Springsteen

  • 65 114
  • 395

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Brewer
Mun mielestäni yleisön " vaisuus " johtui kahdesta asiasta. 1 ) Jengi katsoi Pomoa vähän liikaa " ylöspäin " = " tossa toi nyt vittu on " Karisma puri jopa liikaa ?
2 ) Keikan setti oli koottu sillä lailla , että ekaks vähän diggaillaan ja sitten vedetään " Ramrodit " ja ruvetaan pomppimaan.

Usko vaan Korak , minä jorasin , heiluin , lauloin , huusin etc. ihan helvetisti !

Voin tunnustaa, kyllä minä ensimmäisen kolme varttia lähes tulkoon katselin suu auki "Siinä Pomo nyt on" -ilme kasvoillani. Tätä hetkeä olin odottanut niin pirun kauan, että kun se viimein toteutui menin lähes sanattomaksi - kyvyttömäksi toimia. Mutta kun tästä "horroksesta" heräsin alkoi joraaminen muiden närkästyneistä katseista huolimatta, osa katsojista ei nimittäin oikein tuntunut alkuun ymmärtävän tätä joraamista.
Kun Pomo käski perseet ylös istuimilta alkoi muihinkin tulla kiitettävästi liikettä.

Lopussa oli suorastaan fantastinen tunnelma!

Tahtoo lisää...

vlad#16.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
http://discussions.brucespringsteen.net/thread.jsp?forum=32&thread=53664

Ovatpa muuten saaneet aika lailla herkkuja tänään. The River, Hungry Heart, Cadillac Ranch ja jos oikein, laskin kuusi muuta biisiä, mitä ei eilen soitettu. No, me saatiin sentään My Hometown.

Pahus, olisi varmaan silti pitänyt tarttua tässä ketjussa tehtyyn tarjoukseen. Ei voi mitään, viimeistään seuraavassa elämässä seuraavan kerran.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kaksi keikkaa

Juuh.. tulipahan nyt käytyä molemmilla keikoilla. Lippujen tullessa aikanaan myyntiin en ollut edes kiinnostunut. Sittemin "löysin" Brucen ja kaikki ikäänkuin loksahti kohdalleen. Maanantain esitys oli loistava, olin hurmiossa. Se oli siis niin hyvä, että halusin lisää.. Niinpä tänään aamulla juoksin kolme kilometriä lähimmälle myyntipisteelle (ei bussirahaa, pyöränkumi puhki) ja sain kuin sainkin viimeisen paikan D-katsomoon. Maanantaina olin kentällä, enkä malttanut istua tänäänkään. Aivan fantastista. The River oli loistava, mutta oma suosikkini oli kyllä Empty Sky. Eilen taas My Hometown.. Koska itse olen kuunnellut Brucea vasta noin puolisen vuotta, en todellakaan tunnistanut kaikki biisejä.. Silti jorasin mukana, koska se luonnistuu minulta jostain kumman syystä.. =) Täytyy kyllä heti sanoa, että nämä kaksi konserttia ampaisivat elämäni parhaiden hetkien TOP-10:iin kirkkaasti!!

Kiitos Bruce!

"Good night Helsinki, we'll be back!"
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
1. The Rising
2. Lonesome day
3. The Ties That Bind
4. Candy's Room
5. My Love Will Not Let You Down
6. Darkness On The Edge Of Town
7. Empty Sky
8. THE RIVER (Full Band)
9. Waitin' On A Sunny Day
10. No Surrender
11. Worlds Apart
12. Badlands
13. She's The One
14. Mary's Place
15. Jungleland
16. Into The Fire
17. Thunder Road
---------------------------
18. Cadillac Ranch
19. Hungry Heart
20. Ramrod
21. Born To Run
---------------------------
22. My City Of Ruins
23. Land Of Hope And Dreams
24. Glory Days
25. Dancing In The Dark


Jos eilinen keikka oli hyvä, niin tämänpäivänen hakkasi sen 100-0.

Soundit kondiksessa.
Yleisö mukana.
Bändillä selvästi ihan eri fiilis.
River. (Oloneuvos, you lucky shit...and me too :) ) ja koko bändillä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta River koko bändillä on käsittääkseni soitettu viimeksi todellakin vuosia, vuosia sitten. (BITUSA-tour) ???

Voin sanoa, että kyllä tämä keikka taisi mennä elämäni ykköskeikaksi. Uskomaton!!!
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Korak

8. THE RIVER (Full Band)

Jos eilinen keikka oli hyvä, niin tämänpäivänen hakkasi sen 100-0.

Soundit kondiksessa.
Yleisö mukana.
Bändillä selvästi ihan eri fiilis.
River. (Oloneuvos, you lucky shit...and me too :) ) ja koko bändillä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta River koko bändillä on käsittääkseni soitettu viimeksi todellakin vuosia, vuosia sitten. (BITUSA-tour) ???

Hiljaseks vetää, ei voi muuta sanoa ku ny mää olen kateellinen!

Mutt kaikesta huolimatta, tääkään ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että maanantaina tuntui olla hienolta stadionolla. Tippa oli linssissä ja samalla meno kova.

My Hometown oli kyllä maanantaina kova sana...

Jos tässä on jo muuten nukkunut huonosti, on nyt enää turha edes kuvitellakaan menevänsä nukkumaan.

Pakko kuunnella The River, pakko. On se meinaan kaikista paras!

...naapurit pää tyynyyn eikä valiteta, ny lähtee...

vlad#16.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
KIITOS BRUCE & BÄNDI! Tätä en unohda. Hiukan mietin oliko virhetikki vaihtaa kenttäpaikat A-katsomopaikkoihin mutta oli tai ei, setti oli uskomaton. Alussa vain suomalainen jäyhyys esti kansaa nousemasta penkeistään ylös mutta lopussa asetelma kääntyi jo niinpäin että pieni vähemmistö yritti välillä istua alas ja "ei ollut enää häpeä" jorata ja taputtaa täysillä seisaaltaan. Vielä kun osaisi kaikkien biisien sanat ulkoa...The River oli odottamaton yllätys, yksin sen vuoksi kannatti aikanaan marraskuussa jonottaa lippujonossa (vaikkakin siis paikat vielä vaihtuivat). Ramrod exteeeeeeended version, Cadillac Ranch ym. piiskasivat kansan ekstaasiin jopa A-katsomossa, saati sitten lavan edessä (siellä kun olisi saanut olla mukana tavoittelemassa Pomon kättä niin avot; kaikkea ei toki sentään pidä vaatia).
Tähän ei kukaan muu pysty. On se kone.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Korak
Jos eilinen keikka oli hyvä, niin tämänpäivänen hakkasi sen 100-0.

Soundit kondiksessa.
Yleisö mukana.
Bändillä selvästi ihan eri fiilis.
River. (Oloneuvos, you lucky shit...and me too :) ) ja koko bändillä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta River koko bändillä on käsittääkseni soitettu viimeksi todellakin vuosia, vuosia sitten. (BITUSA-tour) ???

HUH, HUH!!!

Kyllä oli Pomo karmeassa iskussa! Tuota kannatti yli 20 vuotta odottaakin. Aika vaikeaa on eilisen esityksen kanssa kenenkään kilpailla. Sanattomaksi vetää. The River tietysti kruunasi koko jutun. Tämän konsertin muistan koko ikäni.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
The Konsertti !

Kyllä oli aivan mieletön pläjäys !
Kuten jo Korak totesi 100 - 0 verrattuna edelliseen konserttiin.
Minua lellittiin oikein olan takaa = Hungry Heart , The River ja ehdoton suosikkini Cadillac Ranch ! Vaikuttikohan Cadillac biisin soittoon ne lavan edessä olleet kundit , joilla oli kyltti , jossa luki Cadillac Ranch ? Niille kundeille kyllä bisset / paukut tarjotaan , jos ilmoittautuvat. Kiitos.
Kyllä on nyt ihan sama vaikka Juhannuksena sataisi " kalervokummoloita " ! Tämä keikka pelasti koko kesän , koko vuoden , koko 2000 luvun , koko ..........................

ps . Trivia : Minkä toisen bändin hittibiisistä Springsteen esitti pienen osan eilisellä keikalla ?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: The Konsertti !

Viestin lähetti Brewer
Kyllä on nyt ihan sama vaikka Juhannuksena sataisi " kalervokummoloita " ! Tämä keikka pelasti koko kesän , koko vuoden , koko 2000 luvun , koko ..........................

Melkeimpä on samat fiilikset. Tuossa jo yksi veli soitteli Suomen Silicon Valleystä ja hehkutti eilistä konserttia. Ei ollut hänkään vielä laskeutunut maan pinnalle. Cadillac Ranchin live-versio soi täällä parasta aikaa...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juu, maanantain keikka hävisi 100-0 eilisen. Bändi oli huimassa vireessä. Biisivalikoima oli sopivampi ja yleisökin taisi oli tosiaan enemmän oikeata faniporukkaa kuin maanantaina.

Mahtavaa. Ihan ylivoimaisesti paras keikka, jolla olen koskaan ollut. En ole oikeastaan aikaisemmin edes ollut Pomo-fani, mutta nyt liippaa läheltä.
 

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
I believe in miracles...

huh huh... En ole itse mikään konserteissa kävijä ikinä ollut, mutta eiliseen esitykseen oli pakko saapua. Olo on vieläkin hieman epätodellinen, sen verran upean shown pomo pisti pystyyn. Yli 10 vuotta sitten tuli luvattua, että jos bruce suomeen tulee, niin paikalla ollaan. Pakko todeta, että on sitä nuorena jotain jo ymmärtänyt. Tätä kannatti odottaa. Itselleni Jungleland, Candys room ja Cadilac ranch kruunasivat illan. Koko setti upea, ja uudempikin tuotanto kuulostaa loistavalta livenä. Ei ole Brucen maine ennenkaikkea live-esiintyjänä yhtään liioiteltu, päinvastoin. Odotukset olivat ennen konserttia jo korkealla, mutta ylittyivät silti. Nyt yritetään naputtaa konetta täysin kuluneilla käsillä.

-Dizzy-

P.S Jos en aivan metsässä Brewerin kysymyksessä ole, niin eikös pomo laulellut vaimolleen esittelyn yhteydessä Marys Placen aikana muutaman säkeen tästä Sexy thing -disco hitistä. Olisiko Hot Chocolate alkuperäinen esittäjä
 

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
Re: I believe in miracles...

Viestin lähetti Dizzy

P.S Jos en aivan metsässä Brewerin kysymyksessä ole, niin eikös pomo laulellut vaimolleen esittelyn yhteydessä Marys Placen aikana muutaman säkeen tästä Sexy thing -disco hitistä. Olisiko Hot Chocolate alkuperäinen esittäjä

Näin veikkaisin minäkin. Olipas muuten aikamoisen hieno gospelvivahteinen Mary's Place/bändin esittely jammailu, veti lähestulkoon vertoja Tenth Avenue Freeze Outille, jota on ennen samaan tarkoitukseen käytetty.

Uskomattoman hieno keikka eilen, tosin huomasi etteivät The Risingin biisit olleet ihmisille kovinkaan tuttuja, mutta sekään ei sitten loppuvaiheessa näyttänyt väkeä haittaavan.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Oikea vastaus Dizzy

Joo , näinhän Pomo vaimolleen lauleli : " i believe in miracles....... "
Biisi on Hot Chocolaten hitti " Sexy Thing " .......... vai olisiko se " You sexy thing " ? Ihan sama . Se oli mielestäni hauska juttu.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
16 tunnin matka keikkapaikalle kerrankin kannatti tehdä.
Tosin olihan tätä jo odotettu 28 vuotta eli mitä siihen sitten
enää 16 tuntia lisää tekee.


Suosikeita tuli putkeen! Candy`s Room, Darkness in the edge of town, River, Mary`s Place, No Surrender, Thunder Road, Hungry Heart, Born to Run, Glory Days, Dancing in the dark....

Tunnelma lavan edessä oli hurmosta ja välillä Bruce juoksi joukossamme. Bändi heitti hommaa hyvällä huumorilla ja
yleisö palkitsi tähdet villillä suosiolla heti alkumetreiltä.
Soundit oli aivan loistavat. Kädet on kovettuneet ja vatsa
toimii vieläkin bassojytkeellä.

Vaikea tätä on kenenkään ylittää.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
"Hiljaisuutta pyydän"

No tulihan sitä nukuttua taas melkein toista tuntia viime yönä, mutta ei se mitään.

Screw the valoshow ja mekaaniset robotit! Yksi äijä pitää 44 000 ihmistä lumoissaan kolme tuntia pelkällä karipeitsamomaisella habituksella ja pelkällä omalla energiallaan. Ja tietenkin fantistisella, ainutlaatuisella musiikilla.

Hungry Heartin alkulaulu meni muuten komeasti Helsingiltä kaksi ekaa lausetta. "Got a wife and kids in Baltimore, Jack I went out for a ride and I never went back ...ööööö". Bruce oli selvästi huvittuneen oloinen laulaessaan itse tuota seuraavan kohdan.

Mielestäni keikan parhaat hetket ovat kenties Promised Land ja pitkä ja vaiherikas Jungleland. Junglelandin aikana itseltäni ainakin alkoi kajota ajan ja paikan taju. Enkä ollut juonut kuin yhden tuopillisen ennätysvesitettyä olutta.

Pieni notkahdus yleisön vastaanottokyvyssä tuli juuri tuon Jungleland kappaleen jälkeen, kun Bruce heitti Into The Firen. Pitkähkö Jungleland hämmensi vähemmän levyjä kuunnelleen yleisön sen verran, että Into The Fire kappeleen ajan yleisön keskittymyskyky alkoi selvästi herpaantua. Mutta sitten tulikin Thunder Road...

Ensimmäisestä encoresta asti jengi suostui seisomaan istumatta koko ajan välillä. Keikan loppuvaiheessa toinen screeneista pimeni

Tällä hetkellä korvissa soi pelkästään "The Rangers had a homecoming/In Harlem late last night..."
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitos!

Helsingin kakkospäivän kävijöille tarjottiin kyllä varsinainen helmi: koko bändin esittämä The River. Muut voivat olla vain kateellisia, sillä viime kerrasta taitaa todella olla jo aikaa. Hienoa että juuri Helsingin ykkösyleisö kirvoitti tämän esille.

Komea keikka. Springsteen on todella karsimaattinen esiintyjä ja pisti kaikkensa likoon. Ei minkäänlaisia diivan elkeitä. Kylläpä tuntui E-sreetillä muutenkin olevan hauskaa. Tästä ei liverokki parane. Olisipa vaan päässyt lavan eteen, niin olisi ollut täydellistä.

Brucella ja Pattilla kipinöi, se ei jäänyt kenellekään epäselväksi.

Hesarin artikkelia voi vaan ihmetellä, oliko maanantain keikka tosiaan niin paljon heikompi? Toivottavasti Mattila oli paikalla tiistaina ja pyörtää puheitaan. Paremmaksi ei lavalla pistä kukaan.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Re: The Konsertti !

Viestin lähetti Brewer
Vaikuttikohan Cadillac biisin soittoon ne lavan edessä olleet kundit , joilla oli kyltti , jossa luki Cadillac Ranch ?

Mielestäni vaikutti siltä. Keikan alkupuolella Bruce tsekkaili kylttiä ja Cadillac Ranchin alussa mies osoitti biisin heille ja naureskeli. Kiitokset siis arvon herroille.

Olihan keikka, turha tässä on samoja asioita käydä läpi, kuin muutkin. Loistava keikka, tätä kyllä kannatti odottaa. Odotin Brucelta todella paljon, mutta kaveri ylitti kaikki odotukset. Huh. Tämä korvaa ne karvaat pettymykset, kun Bruce on jäänyt kiertueineen Ruotsin puolelle. Suuri kiitos.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: The Konsertti !

Viestin lähetti Sorppa
Mielestäni vaikutti siltä. Keikan alkupuolella Bruce tsekkaili kylttiä ja Cadillac Ranchin alussa mies osoitti biisin heille ja naureskeli. Kiitokset siis arvon herroille.

Brucen sivujen keskustelupalstalla, joku oli nähnyt biisilista ja siinä oli ollut Cadillac Ranch. Mutta oli miten oli, hyvä, että kuulimme kyseisen biisin.

Samoilla sivuilla ulkomaalaiset ovat todella ihmeissään tiistain biisilistasta. Helsinki sai herkkua koko rahan edestä.


EDIT: Se mitä BOSS sanoi keikan jälkeen, että "näemme uudestaan", on uskomaton sanonta. Sillä Bruce ei sitä viljele ja mielistele yleisöään. Brucen sivuillakin ihmiset olleet ihmeissään.

Ei muuta kuin tervetuloa takaisin Bruce.

Ai niin, ja kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Re: The Konsertti !

Viestin lähetti Korak
Brucen sivujen keskustelupalstalla, joku oli nähnyt biisilista ja siinä oli ollut Cadillac Ranch. Mutta oli miten oli, hyvä, että kuulimme kyseisen biisin.

Samoilla sivuilla ulkomaalaiset ovat todella ihmeissään tiistain biisilistasta. Helsinki sai herkkua koko rahan edestä.

Jep ! Minunkin ruotsalaiset frendit , kun taas " vakiokuittaavat " minulle lätkän mm - skaba vittuilun " 5 - 1 till 5 - 6 " , niin mä vastaan niille : THE RIVER !
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Re: Re: Re: The Konsertti !

Viestin lähetti Korak
Brucen sivujen keskustelupalstalla, joku oli nähnyt biisilista ja siinä oli ollut Cadillac Ranch. Mutta oli miten oli, hyvä, että kuulimme kyseisen biisin.

Joo, huomasin äsken ihan saman asian. No, olihan se mukava ajatus. Joka tapauksessa saatiin yksi loistava biisi lisää, which was nice. Samaisessa kirjoituksessa taidettiin mainita, että Hungry Heart oli ollut "extralisä", jos nyt oikein ymmärsin.


Samoilla sivuilla ulkomaalaiset ovat todella ihmeissään tiistain biisilistasta. Helsinki sai herkkua koko rahan edestä.

Sellaisen käsityksen tuolta keskustelupalstalta tosiaan saa. Ja jos katsoo noiden aikaisempien keikkojen biisilistoja, niin en eilistä vaihtaisi varmaan minkään kanssa. Lucky us.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Bruce päättää soitettavat biisit bändinsä kanssa vartti ennen konsertin alkua kertoi Iltalehti eilen. Oli kyllä varsinainen elämys: Mies on 53-vuotias ja vetää kolmen tunnin shown putkeen hirveellä draivilla. Itse en jaksanu edes taputtaa kokoaikaa ja kädet on ihan rakoilla vieläkin.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Re: Re: The Konsertti !

Viestin lähetti Brewer
Jep ! Minunkin ruotsalaiset frendit , kun taas " vakiokuittaavat " minulle lätkän mm - skaba vittuilun " 5 - 1 till 5 - 6 " , niin mä vastaan niille : THE RIVER !

Nyt tuli paha pudotus! Saanen apinoida loistavan kuitin?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Re: "Hiljaisuutta pyydän"

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Mielestäni keikan parhaat hetket ovat kenties Promised Land ja pitkä ja vaiherikas Jungleland. Junglelandin aikana itseltäni ainakin alkoi kajota ajan ja paikan taju. Enkä ollut juonut kuin yhden tuopillisen ennätysvesitettyä olutta.

Tiistai-illan settiin ei kuulunut Promised Land.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Moni otti keikalla kuvia, joten jos joku JA:n porukasta näin teki, lähettäisitkö YV:tä, olisi mukava nähdä kuvia.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Korak
Moni otti keikalla kuvia, joten jos joku JA:n porukasta näin teki, lähettäisitkö YV:tä, olisi mukava nähdä kuvia.

Yhdyn edelliseen eli mulle kans!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös