Tuo on jännä. Tunnistan siis nuo ajatukset, samoja fiboja täälläkin oli. Nelli oli suoraan sanoen melko paska alussa, siinä missä Hishonin kohdalla oli sellainen "kohta rävähtää" fiilis. Hishon näytti alusta loppuun kiekkoilijalta, mutta tulosta ei tullut sitten millään. Siitä jätkästä näki alusta asti miksi smurffin kokoinen jätkä huudettiin ykköskierroksella. Ja ihan alusta loppuun se oli sellaista "on se hyvä, mutta...". Varmaan joskus joulukuussa piti kääntää rotsi, että kaikista hyvistä merkeistä huolimatta ei mitään ole syytä odottaa.
Nelli puolestaan oli näitä hankintoja, jotka "olivat pelanneet AHL:n läpi" ilman, että NHL-portit olisivat oikeasti auenneet. Vastaavia floppeja nähtiin Liigassakin, joten tuohon oli helppo tarttua. Locke ja kumppanit vetivät kovalla teholla farmissa Nellin tapaan, NHL-ura ei auennut Nellin tapaan ja kävivät KHL:ää heikommassa sarjassa floppaamassa. Mä olin ihan valmis pistämään Nellin pihalle, turha tästä on valehdella. Siinä missä Hishon oli riski loukkihistorian takia ja sen piikkiin pystyi alussa laittaa asioita, lopulta toisesta tuli massiivinen pettymys ja toisesta kaveri, jonka paita pitäisi hinata kattoon seuraavalla vuosikymmenellä. Ellei jo tällä.
Nää on näitä. On pirun helppo katsoa kourallinen matseja, kattoa statseja ja vetää johtopäätöksiä. Varmaan omat fiilikset olisivat olleet toisia, jos Nellin otteita olisi nähnyt Manchesterin ja Albanyn riveissä. Silloin loppuvuodesta 2016 ja pelkästään Jokerien matsien otannalla Nelli näytti paskalta. Jos farmia olisi seurannut, niin varmaan olisi ollut luottavainen fiilis tuloksen syntymisestä. Tästä pisteet Kurrille, siihen syynsä miksi mä vedän kaljaa kalsareissa kun ammattilaiset katsovat alasarjakiekkoa tulos mielessään :)