Brexit – Remain or Leave?

  • 286 007
  • 1 991

Brexit – Remain or Leave?

  • Remain

    Ääniä: 77 81,1%
  • Leave

    Ääniä: 18 18,9%

  • Äänestäjiä
    95
  • Poll closed .

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Olisi nyt pitäytynyt vain siinä Boris Johnsonissa. No se biletti korona-aikaan, no mitä sitten? Kyllä meidän Sannakin osaa bilettää.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nyt BBC kertoo, että Boris harkitsee paluuta. The Return of the Zombies... Ei hyvää päivää tuota tory-sirkusta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt BBC kertoo, että Boris harkitsee paluuta. The Return of the Zombies... Ei hyvää päivää tuota tory-sirkusta.
Redditissä tuli jokin video vastaan pääministerin kyselytunnilta, jossa Trussia roastattiin ja poliitiköt mölysivät. Kannattaa katsoa jos tulee vastaan. Se oli jotain sirkuksen ja pubin väliltä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ei sais olla vahingoniloinen. Mut kyllä mä vähän kuitenkin olen.

Kyllähän noi Britit ovat vetäneet niin vihkoon jo Cameronin ajoista lähtien, että kyllä kyllä heille kuuluu jo nauraa. Siis pitäisi jopa osoitella sormella ja nauraa räkäisesti, että "miten päin honkia te voitte asianne hoitaa". Ja kuinka monet vaalitki siellä on ollut Davidin Brexit lupausten jälkeen? Toi sikäläinen sekoomus ei tarvi kuin puhua vastapuolesta kommunisteina ja britit äänestävät samat tyrijät, kerta toisensa jälkeen valtaan. Heille (jos joillekin) voi todeta jopa pilkaten, että sitä saa, mitä tilaa. Kuinkakohan moni skottiki siellä pyörittelee nyt päätään, että olisiko sittenkin itsenäisyys äänestyksen aikana pitänyt antaa toisenlainen ääni?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tällainen tuli tuubifeedissä vastaan:



Tekijä siis Financial Times, en tiedä kallistuuko sitten enemmän oikealle vai vasemmalle. Mutta ilmeisen hankalaa on ollut joillain aloilla, suosittelen vilkaisemaan jos on puoli tuntia luppoaikaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Esgo

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Britellä on pitkä matka siihen sekoiluun, mitä Israelissa nähtiin vähän aikaa sitten. Toki yritys on hyvä ja siitä he ansaitsevat kaiken kunnian. Ja kyllä minä ainakin olen vahingoniloinen tästä sekoilusta. Viihdettä koko rahan edestä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Britellä on pitkä matka siihen sekoiluun, mitä Israelissa nähtiin vähän aikaa sitten. Toki yritys on hyvä ja siitä he ansaitsevat kaiken kunnian. Ja kyllä minä ainakin olen vahingoniloinen tästä sekoilusta. Viihdettä koko rahan edestä.
Vähän semmoinen fiilis kuin katsoisi hidastettua törmäystä. Tietää ettei se ole kaunista, mutta nauttii ettei ole itse siinä osallisena.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Taisi olla, mutta lienee vähän vanhanaikaisempi konservatiivi kuin semi-libertaari Truss. Kaikki juttunsa eivät enää ole niin hauskoja, mutta silti on täysin legendaarinen koomikko.
Juu sitä en lainkaan kiistä, mutta silti priimaesimerkki miksei vaikkapa taiteilijoiden mielipidettä yhteiskunnallisiin asioihin kannata ottaa kovin tosissaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Juu sitä en lainkaan kiistä, mutta silti priimaesimerkki miksei vaikkapa taiteilijoiden mielipidettä yhteiskunnallisiin asioihin kannata ottaa kovin tosissaan.
Eipä varmaan, kysymys oli vain hauskuudesta: oli hauska värssy. Tietysti sitä entisestään hauskentaa (uusiosana), jos ei yhtään perusta a) Trussista ja b) Toryista.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tän ketjun otsikko voidaan varmaankin päivittää esim. muotoon "Britannia - aika brexitin jälkeen" tai muu vastaava. Mitä mieltä @Moderaattorit ?

Birtannian tilalle voi laittaa myös joko Iso-Britannia tai Yhdistynyt kuningaskunta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Britellä on pitkä matka siihen sekoiluun, mitä Israelissa nähtiin vähän aikaa sitten. Toki yritys on hyvä ja siitä he ansaitsevat kaiken kunnian. Ja kyllä minä ainakin olen vahingoniloinen tästä sekoilusta. Viihdettä koko rahan edestä.

Itse en tästä nauti. Siis tilanteesta, jossa johtavat demokratiat ovat jatkuvassa poliittisessa kriisissä, joka haittaa merkittävästi niiden hallintojen päätöksenteko- ja toimintakykyä. Sataa juuri Kiinan ja kumppanien laariin, joissa halutaan osoittaa, että demokratia näyttäisi sekavalta ja toimimattomalta. Täällä taas rapauttaen kansalaisten luottamusta demokratiaan.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Itse en tästä nauti. Siis tilanteesta, jossa johtavat demokratiat ovat jatkuvassa poliittisessa kriisissä, joka haittaa merkittävästi niiden hallintojen päätöksenteko- ja toimintakykyä.
Samaa mieltä. Samat fiilikset kuin @Ollakseni :lla, kuin katsoisi hitaasti etenevää törmäystä ja katastrofia, selkärankaa kylmää muttei silti voi kääntää katsetta pois.

Sataa juuri Kiinan ja kumppanien laariin, joissa halutaan osoittaa, että demokratia näyttäisi sekavalta ja toimimattomalta. Täällä taas rapauttaen kansalaisten luottamusta demokratiaan.
Niin, kyllä, demokratia kyllä kaikin puolin tuntuu joka tasolla (taloyhtiö, valtio, EU) sellaiselta sulkasatoiselta varikselta, joka raakkuen vaappuu ilmassa eikä kukaan osaa sanoa, että pitäisikö sen edes pystyä lentämään saati sitä, kauanko se pysyy ilmassa. Demokratia tuntuu vähän taapertamiselta kriisistä toiseen, jos ei muuta kriisiä ole niin sitten on sisäinen kriisi.

Lisäys: En siis ihmettele, jos jotkut ihmiset tuntevat kaihoa virtaviivaisiin tyrannioihin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tän ketjun otsikko voidaan varmaankin päivittää esim. muotoon "Britannia - aika brexitin jälkeen" tai muu vastaava. Mitä mieltä @Moderaattorit ?

Birtannian tilalle voi laittaa myös joko Iso-Britannia tai Yhdistynyt kuningaskunta.
Olin noheva ja tein ihan kokonaan uuden ketjun:


@Moderaattorit voi yhdistellä viestejä jos haluavat, mutta tuossa on ketju jossa voi aloittaa keskustelun puhtaalta pöydältä.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Onneksi Lissu ei jää tyhjän päälle.
 

Liitteet

  • IMG-20221020-WA0007.jpg
    IMG-20221020-WA0007.jpg
    98,2 KB · kertaa luettu: 267

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olin noheva ja tein ihan kokonaan uuden ketjun:


@Moderaattorit voi yhdistellä viestejä jos haluavat, mutta tuossa on ketju jossa voi aloittaa keskustelun puhtaalta pöydältä.
Tämä kyllä on sangen tervetullutta, cheers mate - @Moderaattorit, voisi tosiaan pikkuusen pistää viime aikojen viestejä tuonne. Brexitistä nyt on kuitenkin jo about miljoona vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt kun EU-ero myös Suomen osalta on ollut keskusteluissa toisiksi suosituimman puolueemme pitkällä aikavälillä ajamana, olisi mielenkiintoista nähdä tutkimus, paljonko fixit maksaisi meille. Välillisesti en ihmettelisi kustannusten olevan suhteellisesti suuremmat, kuin Britanniassa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

Tällainen lause osui tuosta artikkelista silmään.
Maailman valuuttarahasto IMF ennusti äskettäin, että Britannia vajoaa tänä vuonna taantumaan toisin kuin muut johtavat taloudet. Jopa hyökkäyssotansa takia eristetyn Venäjän talouden ennustetaan kasvavan brittitaloutta enemmän.
Tämän voisi muotoilla myös niin että britit eristivät oman taloutensa ihan itse. EU:ssa brexit ei aiheuttanut juurikaan minkäänlaista sekasortoa mutta kun seuraa brittien poliittista tilannetta ja pääministerien vaihtuvuutta, kipuilu vain jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös