Brad Thiessen HIFK-maalivahtina

  • 169 281
  • 372

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sakke taisi höpötellä studiossa, että tulee saamaan vielä yhden näyttöpaikan ja sitten katsotaan mitä tehdään. Hyvä niin, koska Thiessenin pitäs kyllä olla ihan ykköskorin veskari tähän liigaan, mutta joku nyt mättää ja turha roikottaa mukana jos ei koppi tartu. Samoin sano Sakke muutamasta pakista, ei kuitenkaan nimillä puhunut.

Anteeksi, mutta kuka on Sakke ja missä roolissa hän on HIFK:ssa - olenko missannut jotain? Ja tarkennatko hieman tuota kommenttia noista puolustajista?
 
Viimeksi muokattu:

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Anteeksi, mutta kuka on Sakke ja missä roolissa hän on HIFK:ssa - olenko missannut jotain? Ja tarkennatko hieman tuota kommenttia noista puolustajista?
Siis Sakari Lindfors oli tänään nelosen studiokommentaattorina. Eikai hän tällä hetkellä IFK:n palkkalistoilla ole, mutta on kuulema joskus seurassa pelannut ja puuhastellut jotain muutakin. Tutulta kalskahtava nimi, jopa minulle.

Tämä Sakke siis arveli, että Thiessen saisi vielä ehkä yhden mahiksen näyttää saako se mitään kiinni. Siitäkin huolimatta, että tämän iltainen "lepovuoro" melkoinen nöyryytys tuon statuksen veskarille olikin. Vaikka tuskimpa tällä Sakella mitään kompetenssia on tällaisia asioita spekuloida.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi, mutta kuka on Sakke ja missä roolissa hän on HIFK:ssa - olenko missannut jotain? Ja tarkennatko hieman tuota kommenttia noista puolustajista?

Juu, siis nimenomaan Sakari Lindfors. Tiedän että ei ole enään HIFK:n palkkalistoilla, mutta uskoisin hänen olevan jotenkuten selvillä HIFK:n asioista. Ei tuota puolustajia koskevaa kommenttia oikein voi tarkentaa kun se oli juurikin suunnilleen noin. Eli siis lisäsi suunnilleen sivulauseeseen, että muutamien puolustajien kohdalla sama homma kuin Thiessenin kanssa, yksi paikka vielä tulee ja sitten katsellaan jatkoa. Eli suomeksi, tulos tai ulos.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Minun mielestäni, tässä on suurin ongelma Thiessenin kohdalla, hän yrittää liikaa ja ei ole kärsivällinen. Leland Irvingin kommentti Euroopassa pelaamisesta:

Irvingin mielestä pelaaminen Liigassa ja Euroopassa kehittää maalivahtia.

- Pelaaminen Euroopassa tekee minusta varmasti paremman maalivahdin. Täällä pitää olla kärsivällinen, lukea peliä ja antaa vain kiekon tulla kohti.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Katos vaan perkelettä, mitä onkaan tapahtunut tässä ketjussa. Kaksi kehuvaa viestiä ja aivan aiheesta. Olin täysin varma, että itkuvirsien suma odottaa ja kuusi miljoonaa sivua siitä, kuinka löppösen pöppösen ja töppösen vitun kovat vedot olisivat pitäneet ottaa kullin päällä helposti kiinni. Itse en peliä nähnyt, enkä meinaa mitään paskapaketteja ottaakkaan, mutta ilmeisesti ihan hyvin hoitanut hommansa ja toivottavasti sama jatkuu ja homma ei ole ainakaan maalivahdeista kiinni.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtäkään peliä ei ole hävitty Thiessenin takia. Mä olen toistellut tätä jo liian monessa ketjussa, mutta syyt paskuuteen on jossain ihan muualla kuin tolppien välissä.
 

Anzi

Jäsen
Minun mielestäni, tässä on suurin ongelma Thiessenin kohdalla, hän yrittää liikaa ja ei ole kärsivällinen. Leland Irvingin kommentti Euroopassa pelaamisesta:

Irvingin mielestä pelaaminen Liigassa ja Euroopassa kehittää maalivahtia.

- Pelaaminen Euroopassa tekee minusta varmasti paremman maalivahdin. Täällä pitää olla kärsivällinen, lukea peliä ja antaa vain kiekon tulla kohti.

Thiesseniä en ole vielä ehtinyt katsoa edes YouT:n tahi Nelos-koosteiden kautta.

Kun Narrit nyt kiinnitti Irvingin loppukaudeksi, niin katsoin ihan puolimielenkiinnosta muutaman minuutin YouT-koosteen ja muutaman Nelos-koosteen eilen. Koosteiden perusteella Irvingin ongelma on suurempi kuin pelinlukeminen. Irvingin pitää ensin keskittyä maalintekotilanteiden lukemiseen ja sitten kun ne alkaa olemaan hallussa voi alkaa keskittyä siihen mitä tapahtuu selkeän maalintekosektorin ulkopuolella. Ihmeellisen fokusoimaton tekniikka myös pisti silmään näistä koosteista. Toki tämä voinee johtua siitä ettei kykene johdonmukaiseen tilannelukemiseen, niin torjunta-/liikkumistekniset ratkaisut eivät puolla juuri millään tavalla jatkopelaamista.

Mutta hyvä, että Irvingille löytyi treenaussarjataso josta vielä saanee ihan kohtuullisen korvauksenkin. En nyt kuitenkaan ihan ensisijaisesti näe, että sen sarjatason pitäisi olla jääkiekkoon vakavasti suhtautuvan maan pääsarja.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Kuten jo mainittua, Thiesseniltä ihan hyvä peli eilen. Yhtään maalia ei saa hänen piikkiin ja otti muutaman oikein mainion torjunnan. Jos jatkaa vähintään tällä tasolla niin hyvä tulee.
Edelleen näytti mielestäni hieman hermostuneelta, ja torjui liikaa kiekkoja eteensä, mutta kokonaisuudessaan suuri parannus aikasempaan. Jos Sakke sanoi että "tulos tai ulos", niin ei tässä nyt heti ole tarvetta tämän pelin perusteella toimenpiteille.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtäkään peliä ei ole hävitty Thiessenin takia. Mä olen toistellut tätä jo liian monessa ketjussa, mutta syyt paskuuteen on jossain ihan muualla kuin tolppien välissä.

Se on totta, että Thiesseniin ei suoranaisesti olla hävitty yhtään matsia. Mutta tämä veskari on silti ollut sellaisella tasolla, ettei tule yhtään peliä kyllä voittamaankaan. Jos mietitään viime kauden Ortiota, niin kaveri piti umpipaskatkin pelit tiukkoina ja joskus otettiin päänahka, vaikka oltiin jyrän alla.

Eilen pelasi hyvän pelin ja jos tuolla tasolla jatkaa, niin saa puolestani pelata maalilla. IFK:n paletti on pahassa jamassa tällä hetkellä. Laitureita vetää senttereinä ja puolustuksessa pelaajia ulkona. Pahinta on se, että koko systeemi näyttää siltä, ettei tässä ole järjen hiventä. Pakko kai vain uskoa parempaan huomiseen. Viime kevään pleijarilätkä oli mielestäni ihan hyvää pelaamista. Erittäin simppeliä peliä puolustuksen kautta. Nyt nopeammalla joukkueella sama sapluuna voisi tuoda ihan mukiinmenevän tuloksen, mutta mutta...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos mietitään viime kauden Ortiota, niin kaveri piti umpipaskatkin pelit tiukkoina ja joskus otettiin päänahka, vaikka oltiin jyrän alla.

Jos nyt mietitään Ortion otteita viime kauden alussa, missä nyt siis mennään Thiesseninkin osalta tämän kauden osalta, niin Ortio oli samanlainen haavanlehti maalilla. Kiekot pomppivat joka suuntaan ja limppu löysi varsin helposti maalinperukoille. Vasta lokakuun puolella Ortio alkoi voittamaan otteluita joukkueelle, sitä ennen oli pahasti hakusessa.

Thiessen pelasi eilen joukkueelle pisteen. Vähintään samanlaisia suorituksia vaaditaan jatkossakin, mikäli tuon joukkueen luukulla meinaa voittoja ottaa. Puolustukselta ei tule minkäänlaisia apuja, tämä käsittää siis koko viisikon.
 
Viimeksi muokattu:

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä peli Thiesseniltä. Pysäytti kiekot varmasti, kiekot eivät pahemmin tippuneet ja mukaan mahtui muutama gamesaver. Mikä sitten oli muuttunut Thiessenin pelissä. Mielestäni Thiessen luki peliä paremmin. Ei ennakoinut tilanteissa tai ylipelannut. Näyttäisi siltä, että suurempaan kaukaloon totuttelu vie aikansa. Eilen Raumalla se oli jo paremmin hallussa. Annetaan vaan aikaa, niin hyvä tulee. Mielestäni teknisesti Thiessen näyttää erittäin tasapainoiselta paketilta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antti Ore jatkaa tänäänkin IFK:n maalilla. Näen kolme vaihtoehtoa Thiessenin kohdalla.

1. Mies on Ramin koirankopissa ja ei sen takia pääse pelaamaan.
2. Lunkka hioo miehen kanssa tekniikkaa kuntoon ja auttaa sopeutumaan paremmin isoon kaukaloon.
3. Thiesseniä ei päästetä maalille, koska miehelle etsitään uutta seuraa ja ei haluta että loukkaantuu. Toisaalta tuo luukkuvahtina oleminen ei sitten tue tätä teoriaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Thiessen on tänään luukkuvahtina niinkin yksinkertaisesta syystä kuin Antti Ore ja eilinen peliesitys. Turha tässä mitään draamaa on hakea asiasta. Thiessenin vuoro tulee kyllä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
2. Lunkka hioo miehen kanssa tekniikkaa kuntoon ja auttaa sopeutumaan paremmin isoon kaukaloon.

Ihan villinä veikkauksena (ei perustu tietoon) tuen tätä näkemystä...

Olisihan se nyt jumaliste aivan käsittämätöntä sähläystä tehdä "kovapoisto" AHL:n vuoden veskarille näillä näyttöpaikoilla mitä Bradille on tähän mennessä annettu => ET:ssa alivoima ja PAPP oli sysipaskaa ja nyt kun nuo osa-alueet alkaa olla jollain muotoa kuosissa tehtäisiin päätös mennä junnulla ja "hyvällä kakkosella" eteenpäin?

Toisaalta taas HIFK:n kannalta on hyvä, että junnu ja kakkonen saavat alkukaudesta lähtien luotua turvallisuuden tunteen pelaajiin => pelaa kuka vaan niin veskaosasto ei petä...

Bradille pelejä, kiitos => mietitään sitten missä mennään!
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä peli Thiesseniltä. Koppi tarttui, vaikka puolustus piti kuopiolaiset hyvin pois kunnon tekopaikoilta. Kuitenkin torjuntaprossa yli 95, joka on aina hyvä suoritus. Ainoa mikä jäi ihmetyttämään, niin jätkä riisuu maskinsa, kun KalPalla tilanne maalin edessä.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Ainoa mikä jäi ihmetyttämään, niin jätkä riisuu maskinsa, kun KalPalla tilanne maalin edessä.

Täähän oli mun mielestä loistoveto. KalPan painostaessa peli pantiin poikki, kun mv:lla ei ollut kypärää. ;)
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Ainoa mikä jäi ihmetyttämään, niin jätkä riisuu maskinsa, kun KalPalla tilanne maalin edessä.

Sama jäi ihmetyttämään. Yrittikö mies taktisesti saada pelin poikki, vai oliko maski mennyt jotenkin huonoon asentoon?

Noin muuten niin varsin hyvä suoritus. Tiiviin viisikkopuolustuksen takana on tietysti myös helppoa näyttää hyvältä. No, kuten joitain kertoja olen sanonut, päästämällä yhden maalin hän antoi joukkueelle mahdollisuuden voittoon. Ja voittohan sieltä tuli, joten voittoprosenttikin otti askeleen oikeaan suuntaan (toinen tilasto, joka itselleni merkkaa MV:n kohdalla).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täähän oli mun mielestä loistoveto. KalPan painostaessa peli pantiin poikki, kun mv:lla ei ollut kypärää. ;)

Pelimiehen merkki. Röyhkeä piilopahis. Lisää näitä, kunhan ei jää kiinni. HIFK:ssa veskarilta vaaditaan munaa ja voihan sitä näinkin näyttää.

Hieno peli Thiesseniltä. Uskon, että pelaamattomuus on johtunut siitä, että nyt on treenattu kovaa ja laitettu samalla tekniikkaa kuntoon. Pitää kuitenkin muistaa, että veskari ei voi treenata kovaa, jos pitää pelata. Ja jos on haettu vähän heikomman alun jälkeen ns. puhdasta starttia, siinä on ainakin KalPa-matsin perusteella onnistuttu. Kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tästä yhdestä matsista nyt ei voi vielä vetää, mutta kyllä kaksi viimeisintä peliä, jotka Thiessen on pelannut, ovat olleet erittäin lupauksia antavia. Keep up the good work, Brad!
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täähän oli mun mielestä loistoveto. KalPan painostaessa peli pantiin poikki, kun mv:lla ei ollut kypärää. ;)

Sitä itsekin ajattelin. Munaa todellakin vaati, jos dumari olisi vilkuillut muualle, niin olisi saattanut napsahtaa lämäri käkättimeen. En kuitenkaan itse arvosta tämän tyylistä taktikointia. Mieleen tuli lähinnä tilanne takavuosilta, kun IFK:n sentteri heittää takatolpalle unelma syötön laiturille varmaan maalipaikkaan --> vastustajan pakki siirtää maalin pois paikoiltaan sen sijaan, että olisi blokannut vedon.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Hyvä Tissi!! Olen hyvin iloinen eilisestä hyvin tehdystä työstä HIFK;n maalin suulla! Näytä meille jatkossakin!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hyvä Tissi!! Olen hyvin iloinen eilisestä hyvin tehdystä työstä HIFK;n maalin suulla! Näytä meille jatkossakin!

Niinpä, ja kyllä siellä oli torjuntojen joukossa pari "ottelutorjuntaakin", kun torjui niitä maskista tulleita kiekkoja kulmiin. Ei ne ihan kaikki nyt sentään syliin tippunut, vaikka KalPa aika kaukaa ampuikin. Ja kuten todettua jo, niin Thiessenin itseluottamukselle tollanen peli (torjunta % yli 95 ja vaan 1 päästetty) teki varmasti hyvää. Todellakin hyvä jatkaa tästä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Sama jäi ihmetyttämään. Yrittikö mies taktisesti saada pelin poikki, vai oliko maski mennyt jotenkin huonoon asentoon?

Toivon että kyseessä oli tuo jälkimmäinen, mies kuitenkin yritti nähdäkseni laittaa kypärää takaisin päähänsä. Muuten pidän tekoa epäurheilijamaisena enkä arvosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös