Eiköhän option käyttämisestä ole Lambertien kanssa jo sovittu, sen verran itsevarmasti Pikkarainen puhui eilen lehdistötilaisuudessa: "... hän pelasi erinomaisesti tänään ja tulee olemaan meillä niinku pitkässä juoksussa arvokas asia...[kehuja alakertaan Kollit-valmennukselle]... jos tää kevät ei tuu vielä olemaan, niin tulevaisuudessa tulee olemaan vielä iso pelaaja meille".
Aina on toki olemassa sekin vaihtoehto, että Pikkaraisella on rotsi totaalisen auki ja menee asioiden edelle ja ainoa tarkoitus on vain nuoleskella faijaa jatkojen syntymiseksi, mutta yleensähän Pike on noissa lehdistötilaisuuksissa hyvin tarkka siitä, mitä suustaan päästää. Mutta kyllä mun on vaikea kuvitella, että jossain muualla Lambertille voitaisi paremmat edellytykset kehittymiselle tarjota kuin meillä. Varsinkin, jos huomioidaan, että nuori poika joutuisi jälleen aloittamaan alusta koulun ja kaukalon ulkopuolisten asioiden kanssa. Mutta ken elää, näkee.
Itse pelistä sen verran, että alussa Bradia jännitti kyllä tosi paljon ja oli valmennukselta täysin oikea veto peluuttaa kokeneiden Paajasen ja Sallisen kanssa. Kiinnitin huomiota myös siihen, että Ilveksen pelaajat kohtelivat aika hellästi Lambertia, niin kuin mun mielestä pitääkin, vaikka täysillä pitää aina tietysti pelatakin. Täysillä voi kuitenkin pelata myös siivosti ja näin ainakin pääosin tapahtuikin. Jännityksen vähän hälvettyä Brad sai juonenpäästä hyvin kiinni ja pelasi hyvän pelin. Tosi kevyttä kauraahan hän vielä on fyysisesti, mutta pää toimii ja se on tärkeintä. Fysiikka tulee kuntoon sitten ajan kanssa. Rankkari meni ihan puhtaasti Nordiksen umpipaskan jään piikkiin. Ellulla olisi mennyt :).