Perinteisen siirtorajahaun eli vanhan ja väsyneen sijaan Chiarelli yllätti ja toi sisään nuoren ja vielä potentiaalisen 22-vuotiaan Brett Connollyn Tampasta. Yllättävä liike mutta minä tykkään, tuhat kertaa parempi kuin itse rummuttamani Ryder.
Connolly on 2010 kärkipään varauksia joka ei saanut peliään NHL-kuntoon Lightningissa joka on pullollaan nuorta hyökkäysvoimaa. Vahvuuksina koko, laukaus ja liike. Alaketjuissa syntynyt tällä kaudella kuitenkin reilut kymmenen maalia ja alkanut lukemani perusteella käyttämään fyysisiä ominaisuuksiaan hyväksi. Kaksisuuntaista sopimusta taitaa olla vielä ensi kausi jäljellä joten tämä on selvä panostus tämän kauden sekä tulevaisuuden oikean laiturin puutteeseen.
Hinta oli Bruinsin 2rd pick x2 (2015 ja 2016) joka alkaa tuntumaan halvalta siinä vaiheessa jos/kun Connollysta tulee 20-30 maalin voimahyökkääjä. Tärkeintä kuitenkin oli että ykköskierroksen varauksesta ei luovuttu. Hyvä Chiarelli mutta vielä pitäisi selvitä maanantaipäivästä ilman turhia kauppoja.
edit
Vai onko Connolly sittenkin RFA jo tämän kauden jälkeen? Kaikki on niin vaikeaa Capgeekin jälkeen,
Mun muistini mukaan Connolly on RFA tämän jälkeen. Tosiaan siinä se Connollyn potentiaali tulikin ilmi, yks joukkueen parhaista laukauksista jonka takia sai ylivoimallakin vastuuta ilman tulosta. Tehot tulikin sit pääasiassa nelosen laidalla ja oikeastaan sai kyllä todella reilun mahdollisuuden alkukaudesta näyttää taitojansa, mutta tuloksena oli vain näkymätöntä surffailua. Sitten vissiin pääsi Morrowin ja Boylen kouluun, intoitui taklaamaan ja rupesi hyvin kääntämään kamppailuja itselleen sekä maalejakin rupesi syntymään vähän hassuistakin paikoista.
Sikäli hinta on todella hyvä, mutta outoa myydä sitten oman divisioonan sisällä juuri deadlinella. Miksei sitten draftissa? Omasta puolesta olisin kyllä mielummin pitänyt tuommoisen 15-20 maalia tekeävän bottom 6 laiturin ihan mielellään. 30 maalia toki on se potentiaali, mutta näiden näyttöjen perusteella ihmeitä saa tapahtua, että tuonne päästään kun Tampassa kuitenkin sai melkein kaikkien kanssa kokeilla peliä ja tulosta ei tullut. Ei voi pelikavereistakaan olla kiinni, ehkä Bostonin pelityyli sitten sopii miehelle paremmin. Noh muuten toivoisin kaikkea hyvää, mutta oman divarin sisällä hankala toivoa onnistumista.. :)