Jeihki kirjoitti:
Itse uskon, että soppari saadaan purettua näillä terveysseikoilla. Penan mukaan oli oletettavaa että Bobi olisi jo jäällä.
Luulisi että sopparissa on selkävaivan takia joku pykälä. Toisaalta taas olisi sopivan puusilmäistä toimintaa jos ei olisi.
Ensinnäkin "Penan mukaan" on erittäin häilyvä käsite. Eilen yhtä, tänään toista, huomenna kolmatta... Penttiä pitää analysoida otsaluun asennosta eikä sanomisista. Toiseksi, Pentti on julkisestikin kertonut, että Bobin selkävaivat tulivat yllätyksenä. Eli mitään selkäpykäliä sopparista tuskin löytyy, jollei Bob itse ole sellaista ehdottanut. Tuskinpa vain. Eli ei.
Ja mitä tulee tähän oletukseen, että Bob jo jäälle olisi päässyt, on suurta penailua kuvitella, että kolmen selkäleikkauksen ja erittäin vaikeiden polvi- / nivelvammojen jälkeen kaveri on pari kk leikkauksen jälkeen luistimet jalassa kaukalossa. Jos sopimuksesta olisi haluttu terveydellisiin syihin vedoten irti, se olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten. Hommat ei vain toimi niin, että odotellaan ja katsellaan ja toivotaan parasta. Ja sitten kun kaikki on mennyt vituiksi, yhtäkkiä vedotaankin johonkin työtä haittaavaan selkävikaan. Jos peli kulkisi, kukaan ei täällä kyseenalaistaisi Bobin osaamista. Jos ja kun sopimus puretaan, se tulee purkaa joko siksi, että Bob ei saavuttanut haluttuja tuloksia tai sitten siitä syystä, että huikka maistuu ja sen vuoksi ei pysty työtään hoitamaan. Se saattaa maksaa paljon, mutta niinhän elämässä kaikella on hintansa.
Niin vittumaisessa tilanteessa kuin IFK nyt onkin, ei johdossa voida kuvitella, että sininen muuttuu punaiseksi, kun nyt ois vähän pakko. Samat säännöt koskee IFK:ta siinä missä muitakin. IFK:n pitää nyt edetä laillisia reittejä pitkin ja toivoa, että homma ratkeaa omaksi eduksi. Kyllä tämä keissi joskus ratkeaa, suuntaan tai toiseen. Ensin olisi vain hyvä saada aikaan päätös, mihin suuntaan sen halutaan ratkeavan. Jos kuvitellaan, että Bob käy kotona tohtorilla ja tulee raittiina ja luistelukykyisenä takaisin, kannattaa itse käydä lääkärissä. Jos eniten käytännön ongelmia aiheuttaa jurri, darra ja sekavuus, yhdellä selkälääkärin lausunnolla voi pyyhkiä vaikka takapuoltaan. Tuskin se luottamus yksin selän takia on horjunut. Herätys IFK!