...pahoittelen etten ole täällä Jatkoajassa juuri käynyt, on ollut lievästi sanottuna kiire. Ja pieni vitutuksenpoikanenkin, ja olen päättänyt käyttää aikaani hieman parempaan kuin jankkaamiseen täällä.
BluesinPuolesta-homma on edennyt ihan mukavasti, asioita on tapahtunut ja tapahtumassa. Toki seuran tilanne on karu, mutta minä näen valoa tunnelin päässä, uusia tahoja on tullut ja tulossa mukaan. Osittain meidän innostamana, osittain siksi että toimistollakin on kääritty hihat ja ryhdytty oikeasti töihin.
Siitä pääsenkin pieneen puolustuspuheeseen vielä omalta osaltani. Ihan alussa jo kerroin, että #BluesinPuolesta ei ole omistajien tai seurajohdon asialla. Eikä olekaan. Jos on vaikuttanut siltä että puolustelen seurajohtoa, niin osittain kyllä, sillä mm. täällä on seurajohdon niskaan kaadettu aivan kohtuuttomastikin paskaa. Tosin selväähän on, että seurajohto on mokannut. Pahasti. Sen osoittaa jo sekin, että nyt on alettu töihin ja rahaa saatu hyvin sisään. Miksei jo vuosi sitten? Tilannetta ei olisi saanut päästää tällaiseksi. Onkin mielestäni selvää, että omistuspohjan muuttuessa myös toimistolla tapahtuu siivous. Sen jälkeen mahdollisesti sitten on taas uusia tahoja tulossa mukaan, sillä nykyiset omistajat/johto ovat polttaneet siltoja.
Mutta mitä nyt? Näen edelleenkin, että ensinnäkin pelaajat tarvitsevat kaiken tuen. Toiseksi lipputuloilla saadaan edelleen rahaa sisään, ja sitä rahaa tarvitaan niin kauan kunnes hommat alkavat isommin ratketa. Hyvät katsojaluvut ovat myös selvä merkki edelleen potentiaalisille uusille omistajille siitä, että Espoossa on kiinnostusta liigakiekkoon. Moni on sanonut ettei tule niin kauan kuin nykyjohto on vallassa, ettei halua antaa senttiäkään niille. Ymmärrän, mutta toisaalta haluaisin painottaa että yhtään rahaa sieltä ei nyt virtaa omistajien suuntaan. Näen siis nykyisten omistajien tukemisen edelleen käytännön pakkona, jolle ei oikeastaan ole vaihtoehtoja. Jos joku keksii tähän hienon ratkaisun, niin kertokaa minullekin, lupaan viedä kaikin voimin eteenpäin. Eipä vain ole mitään konkreettisia ehdotuksia tullut. Salonoja on ollut neuvotteluissa mukana on/off, eikä ole poissuljettu vaihtoehto. Mutta en Jussin aikeita tiedä, eikä kai oikein kukaan muukaan. Joka tapauksessa olemme tilanteessa, jossa KUKAAN, Jussikaan, ei pysty silmänräpäyksessä esimerkiksi ostamaan seuraa. 17.12. on yhtiökokous, siellä sitten päätetään omistukseen liittyvistä asioista (osakkeen splittaaminen, osakeanti).
Näen siis edelleen valoa tunnelin päässä. Ja minun näkemykseni ei rakennu pelkästään vaikkapa Raution kertomuksiin. Itse asiassa koko syksyn aikana olen puhunut Raution kanssa kaksi kertaa moikkaamista enemmän. Olen aika laaja-alaisesti pyrkinyt keskustelemaan eri tahojen kanssa, ja rakentanut oman käsitykseni sitten kuulemani perusteella.
Nyt varmaan pysyn taas pari päivää täältä poissa, on paljon asioita hoidettavana, ja lisäksi sitten lauantaina Raumalle Espoolaisten matkalle. Siellä saa toki tulla hihasta nykäisemään jos on asiaa, kuten myös huomenna kotipelissä. Meiliä saa myös laittaa ja yv:tä tänne, jos jotain tulee mieleen, ja puhelinkin on olemassa.