Katsoiko kukaan kumpi meidän koutseista antoi ohjeita aikalisän aikana? Petu taisi sanoa muutaman sanan alkuun mutta suurin ohjeistus tuli Marjamäeltä, kuten on tullut jo pidemmän aikaa. Onko kukaan ajatellut sitä vaihtoehtoa, että Petu on enää "kulissi" joka antaa kasvot joukkueelle ja ottaa paskan vastaan kun taas Marjamäki hoitaa pelilliset asiat ja saa ajaa itseään rauhassa sisään päävastuuseen? Harjoituksista en osaa sanoa, että kumpi on enemmän äänessä, joten voi toki olla niin, että Lauri hoitaa ns. pelikoutsaamisen ja Petu sitten harjoitukset.
Toki valmennuksessakin on vikaa, mutta itse olen kuitenkin huomaavinani tätä perusespoolaista mentaliteettiä, eli kun mennään vähän väärille raiteille, vaaditaan potkuja puolelle valmennuksesta, puolelle joukkueesta ja koko toimistoväelle. Sitten kesällä itketään taas, kun pitkäjänteisyys on kadonnut ja seuralla ei ole mitään perinteitä. Negatiivisuus on syöpynyt syvälle ainakin Jatkoaikaan kirjoittavien Blues-fanien sieluun. Toki olen itsekin niellyt paskaa jo yli kymmenen vuotta, mutta jotenkin sitä vaan luottaa tiettyihin tyyppeihin joiden taso on jo nähty ja todettu hyväksi.
Minusta Matikaisen pitää antaa koutsata tämä kausi loppuun asti. Eihän hän tahallaan huonosti työtään tee, kun tämän hetken lähteet viittaavat miehen olevan ilman seurajoukkuesopimusta ensi kaudeksi. Kaverin oma maine pelissä, ihan samalla tavalla kuin seuran.
Tällä hetkellä olemme sarjassa sijalla 7. Sitä ei uskoisi kun lukee näitä kirjoituksia, niiden perustella luulisi meidän olevan entintään 11. Toki suuntaus on ollut huono, mutta kaikki voi muuttua yhdelläkin vahvistuksella/jo olemassa olevien pelaajien piristymisellä. Kuinka moni oikeasti odotti parempaa sijoitusta kauteen lähdettäessä? En minä ainakaan.
EDIT: Sen verran laitan kuitenkin negatiivistakin tekstiä, että Luttisen peluuttamista en ymmärrä, ja se on täysin valmennuksen vastuulla.