Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 324 404
  • 5 817

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Yhteistyökumppaneita kun selailee, niin hienosti ollaan saatu uusia yrityksiä mukaan tukemaan Kiekko-Espoota. Näin liigaa kohti mennessä sieltä puuttuu kuitenkin isot tekijät kokonaan. Espoossakin majailee lukuisia suuryrityksiä joiden mukaan saaminen on elintärkeää. Aikoinaan paidoissa komeili Nesteen logo. Nyt tarvitaan jotain vastaavaa.
Toisaalta silloin meillä oli ne muutamat isot sponssit eikä mitään muuta. Väitän että nyt taas niitä pieniä puroja on moninkertainen määrä aiempaan verrattuna ja tämä on se tärkeä pohja. Sen päälle on sitten hyvä saada myytyä niitä isoja paketteja isoille yrityksille. En ihan hallilla nyt joka kulmaa eilen nähnyt mutta ymmärsin että esim. kaikki laitamainospaikat olisi myyty. Erinomainen saavutus jos näin on.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Laidat on myös. Hyvältä vaikuttaa siinä mielessä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Isossa kuvassa lähivuosina pitäisi mielestäni pyrkiä päättämään myös se, mistä jääkiekon ulkopuolelta haetaan jatkossa liikevaihtoa/kasvua. Todella monilla Liigaseuroilla tällaista jo on ja näkisin tämän tulevaisuuden juttuna. Tämä jos siis jonain päivänä halutaan olla Liigassa samoilla sijoilla kuin aikanaan oltiin.

Halli ja halliin liittyvät sopimukset tässä nyt toki ovat ne ensimmäiset asiat jotka tulisi saada kuntoon.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Isossa kuvassa lähivuosina pitäisi mielestäni pyrkiä päättämään myös se, mistä jääkiekon ulkopuolelta haetaan jatkossa liikevaihtoa/kasvua. Todella monilla Liigaseuroilla tällaista jo on ja näkisin tämän tulevaisuuden juttuna. Tämä jos siis jonain päivänä halutaan olla Liigassa samoilla sijoilla kuin aikanaan oltiin.
Tästä paljon puhutaan, mutta henkilökohtainen mielipiteeni on että tämä on lähtökohtaisesti hölmöläisten hommaa. Jos toimialojen yhdistämisestä jääkiekkobisnekseen saadaan todellista synergiaetua, niin voi olla paljonkin järkeä. Verotus on toinen asia miksi tämä voi olla kannattavaa.

Lähtökohtaisesti pidän sairaana toimintamallia, jossa urheiluseura on riippuvainen omista sijoitustuotoistaan. Tästähän loppujen lopuksi on kyse, jääkiekon ulkopuolinen liiketoiminta on investointi, jolle odotetaan tuottoa.

Investoijan näkökulmasta on hullua, jos urheiluun tarkoitetut rahat uudelleeninvestoidaan seuran puolesta uudelleen johonkin muuhun. Paksun lompakon omaava voisi saman tehdä itsekin ja tilittää sitten rahat seuralle (tosin verottaja saattaisi tulla väliin).

On eri asia jos urheilusseura vastaa vaikkapa urheiluareenan tapahtumatuotannosta kokonaisuudessaan, koska tätä osaamista seurassa täytyy joka tapauksessa olla. Samaten synergiaetua voi saada siitä että juniori/mestis pelaajita löytyy aina työvoimaa fyysistä kuntoa vaativaan työhön kuten muuttotoimintaan.

Halli ja halliin liittyvät sopimukset tässä nyt toki ovat ne ensimmäiset asiat jotka tulisi saada kuntoon.
Nimenomaan.
 
Isossa kuvassa lähivuosina pitäisi mielestäni pyrkiä päättämään myös se, mistä jääkiekon ulkopuolelta haetaan jatkossa liikevaihtoa/kasvua. Todella monilla Liigaseuroilla tällaista jo on ja näkisin tämän tulevaisuuden juttuna. Tämä jos siis jonain päivänä halutaan olla Liigassa samoilla sijoilla kuin aikanaan oltiin.

Jos Esport -konserni on kaatumassa rahoittajien syliin niin siinähän sitä synergiaa kaikin puolin olisi..
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Omaperäisempi Koffin mainos pisti silmään uutena. Yksi kirjain ostettuna jokaisesta vaihtoaition ovesta.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taitaa olla panostusta siihen että pitää todistaa Hiltuselle että on tarvittavasta suurudesta sponsorisopimuksia.
No toivottavasti ei oo kummelityyliin (tai nykyään SaiPa - tyyliin) ostettuja mainoksia.

Liigalle pitää ymmärtääkseni esittää sitovat sopimukset ensi kauden sponssidiileistä (allekirjoitettuna oikeine liitteineen). Tämän kauden mainoksilla ei ole vaikutusta. Toki kiva jos uusi yhteistyökumppani lähtee heti mukaan eikä vasta syksystä.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvin näyttää muuten kaukalon mainospaikkoja Metro Areenalla myyty ainakin kun videostriimin kuvauspaikalta katsoo. Yksi laitapaikka näkyy olevan vapaa, mikä toisaalta antaa osviittaa että liian halvalla ei ole mainospaikkoja myyty.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Hyvin näyttää muuten kaukalon mainospaikkoja Metro Areenalla myyty ainakin kun videostriimin kuvauspaikalta katsoo. Yksi laitapaikka näkyy olevan vapaa, mikä toisaalta antaa osviittaa että liian halvalla ei ole mainospaikkoja myyty.
Jäähyboksien välissä on yksi tyhjänä ja kannattajakatsomon päädyn kameran puoleisessa kulmassa yksi. Sitten siellä on noita hassuja kapeita rakoja mainosten välissä mihin ei kyllä mitään mahdu.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tähän liittyen tuli tosiaan huomattua että onhan Silja Line seuran sponsoreita.
Harri Hyljekin oli viihdyttämässä lapsia ja lapsenmielisiä yhdessä kotiottelussa. Toivottavasti kumppanuuksista saa yleisestikin enemmän syvyyttä irti kuin pelkän mainoksen laitaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kumppanimäärät tällä erää katsottuna.

Yhteistyökumppanit 62
Kivikovan verkoston Kultajäsenet 19
Kivikovan verkoston Plus-jäsenet 52
Kivikovan verkoston Verkostojäsenet 179
Laskin aikani kuluksi muutoksen 4,5 kuukaudessa (lainaamani viesti on syyskuulta):

Yhteistyökumppanit 62 -> 69
Kivikovan verkoston Kultajäsenet 19 -> 20
Kivikovan verkoston Plus-jäsenet 52 -> 60
Kivikovan verkoston Verkostojäsenet 179 -> 201

Noista yhteistyökumppaneista pääyhteistyökumppaneita on 27 kpl.

Ihan hyvä määrä Mestis-seuralle. Nyt kun miettii sitä liigabudjetin vaatimaa tulokasvua niin uusien kumppanuuksien osalta seurassa on toivottavasti innovoitu paketteja ja palvelukonsepteja, joita myös pienet tukijat liigassa saavat jos mukaan lähtevät isommalla summalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös