Bluesin peliesitykset kaudella 2010-11

• 111 551
  • 530

BluePhoria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Öööh... Sinua vituttaa se, että jotku ovat olleet seurauskollisia faneja ja seisoneet jengin tukena monta vuotta? Tämä kuulostaa todella oudolta...

Suikkanen ei ole vaikuttanut sellaiselta koutsilta, joka lähtee uusiin ympyröihin hakemaan helpot rahat pois kun tietää, ettei siellä ole mitään tulevaisuutta ja riskit ovat suuret.

Voi perkele. Pakko vääntää rautalangasta, niin Espoolaista.

Mua vituttaa se että useimmat fanit ovat seisseet/istuneet (ihan sama) päätykatsomossa 13 vuotta ja vihdoinkin kun saadaan homma oikeille raiteille niin ryssitään homma amatöörimaisiin puuhasteluvirheisiin.

Eli tässä kustaan urheilullisuuden menestyksen lisäksi uskollisten fanien nilkoille.Niiden ainoiden jotka jaksaa peleissä käydä, vuodesta toiseen, tuli mitä tuli.Got it?!
Edeltävä virke sisältää kaikki, pelien markkinoinnin, pelitapahtuman sisällön, hankinnat ( mitkä?) pilatun mahdollisuuden nousta pysyvästi SM-liigan kärkikastiin sekä omien tai Espoossa läpilyöntinsä tehneiden pelaajien päästämiseen muualle...

Hyvin tunnet Suikkasen sielunmaailman, mutta eipä tästä sen enempää, ei liene kuulu tähän ketjuun.

En syytä kaikesta Matikaista, paljon on mies hyvää tehnyt ja saanut aikaan, sanoin vaan että tuntuu olevan eväät syöty täällä Espoossa. Saattaisi tehdä miehelle itselleenkin hyvää aloittaa puhtaalta pöydältä jossain muualla. Mielelläni näkisin petun vielä joskus Bluesin puikoissa,
ehkä 5-8 vuoden päästä. Tällä erää herran aseet ja Bluesin tarjoamat pelajahankinta mahdollisuudet eivät vain kohtaa.

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että CHL ja SM-liiga -menestyksen jälkeen orastava buumi kustiin pahasti, mutta se ei ole Petun vika, eikä myöskään uskollisten fanien.

Ei tietenkään. Mikään ei koskaan ole Petun vika, senhän olet tehnyt jo selväksi.

Vika löytynee Bluesin varhaisista vuosista, jolloin rahaa käytettiin kuin roskaa, ja jonka takia Salonoja ei enää anna kovin paljoa ylimääräistä rahaa jengin kokoamiseen. Toki olisi ollut järkevää jatkaa totutulla linjalla menestysvuosien jälkeen, mutta tämä on loppujen lopuksi bisnestä ja kun maailman taloustilanne oli mikä oli, jotain tarvitsi tehdä, että Espoossa ylipäätään pelataan SM-liigakiekkoa nykypäivänä.

Ei. Tämä ei ole bisnestä. Joillain joukkueilla voi olla, Espoossa touhu on amatöörien puuhastelua. Jos tämä olisi bisnestä, välitettäisiin edes hiukan myös katsojista. Siis niistä jotka maksavat itse lippunsa. Nyt niille näytetään jatkuvasti pelkkää persettä.

Markkinointia on toki tällä kaudella parannettu, mutta samalla pidetään tiukasti huolta siitä että myytävä tuote on aina vain huonompi ja huonompi. Lauantaikotipelien puute muun muassa osoittaa täydellisesti sen ettei halliin haluta katsojia. Kuten myös se ettei makkaran/kaljanmyyntiä saada toimimaan.

Puuhastelua. Mutta mikäs siinä kun tulosvastuuta ei ole.

(Ja varmaan kohta tietyt nimimerkit ryntäävät kertomaan miten mikään näistä ei ole Bluesin toimiston vika. Ja paskat. Jos siellä toimistossa välitettäisiin asiasta tosissaan, nämä saataisiin kuntoon.)

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Ei. Tämä ei ole bisnestä. Joillain joukkueilla voi olla, Espoossa touhu on amatöörien puuhastelua. Jos tämä olisi bisnestä, välitettäisiin edes hiukan myös katsojista. Siis niistä jotka maksavat itse lippunsa. Nyt niille näytetään jatkuvasti pelkkää persettä.

Nimenomaan siis tavallisista tallaajista ja faneista. Nythän noita pukupellejä hyysätään jne, joka tosin onkin erittäin espoolaista. Toki firmat ovat tärkeä voimavara sponsoroinnin muodossa, mutta mitä tunnelmaa ne villakangastakki-pikkupomot tuovat halliin? Ei yhtään mitään. Viinilasin ja pippuripihvin takana vaan kerrotaan mukahauskoja juttuja ja ollaan niin tärkeää niin tärkeää...Tavalliset fanit, kuka niistä välittää? Nehän on vaan välttämätön paha...

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ketjun aiheeseen sen verran että ainakin näyttävät nuo pienet ketjumuutokset tuoneen tulosta.

Mutta sitten tähän katsojista välittämiseen. Onko joku kysynyt Bluesin toimistolta tai onko julkisesti kerrottu miksi pelejä on arkisin noin paljon? Kyllä mun mielestä noita vl-pelejä hyvinkin se 6-8 pitäisi olla.

Ja vielä yksi kommentti. Varmaan kaikkia meitä faneja vituttaa se ettei tuota orastavaa buumia ole osattu paremmin hyödyntää. Silti ihmettelen kyllä hieman niitä jotka puhuvat tästä jotenkin huonoimpana kautena tms. On näitä ollut ihan helvetin paljon huonompia. Ja lisäksi tuolla materiaalilla ollaan mun mielestä juuri niillä sijoilla missä pitääkin. Siitä etteivät peliesitykset kovin viihdyttäviä ole olleet alun jälkeen ollaan varmaan kaikki samaa mieltä.

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues
Onko joku kysynyt Bluesin toimistolta tai onko julkisesti kerrottu miksi pelejä on arkisin noin paljon? Kyllä mun mielestä noita vl-pelejä hyvinkin se 6-8 pitäisi olla.

Ja vielä yksi kommentti. Varmaan kaikkia meitä faneja vituttaa se ettei tuota orastavaa buumia ole osattu paremmin hyödyntää. Silti ihmettelen kyllä hieman niitä jotka puhuvat tästä jotenkin huonoimpana kautena tms. On näitä ollut ihan helvetin paljon huonompia. Ja lisäksi tuolla materiaalilla ollaan mun mielestä juuri niillä sijoilla missä pitääkin. Siitä etteivät peliesitykset kovin viihdyttäviä ole olleet alun jälkeen ollaan varmaan kaikki samaa mieltä.

Minä ainakin olen kysynyt ja saanut ihan ymmärrettävän vastauksenkin. Kannattaa kysyä...

Buumin menettämisestä olen aivan samaa mieltä kuin lähes kaikki täällä. Se todellakin ryssittiin, toki se olisi vaatinut taloudellista satsausta, mutta ei mitään verrattavissa Blues-nimisen joukkueen alkuaikoihin.

Ottelutapahtumahan on ihan torso kuten niin monetkin ovat asiansa ilmoittaneet. Yksi huonoimmista tunnelmista koko SM-liigassa, paskin musiikki sekä spiikkaukset pelin aikana (Eurola voisi jo keskittyä myymään irtokarkkeja), oheispalvelut kusee erätauoilla jne.

Mutta sitä en ymmärrä kun täällä megafanit keskittyvät kertomaan kuinka tärkeitä Bluesille he ovat. Aktiivisia kirjoittajia on 10-20 ja heillä useimmilla on kausikortti. No, mitä ihmeen rahallista arvoa on yksittäisellä kannattajalla kuka maksaa koko kaudesta 250€??? Kuitenkin jaksetaan pauhata siitä kun on ollut kausikortti esim. 10 vuotta??? Siis noin 2000€ seuralle lipputuloja (toki muutama olut ja jonkun mainitsema 2!!! hodaria.

Näille ihmisille: meidän yrityksen iltama muutama viikko sitten Baronalla jätti firmalle 4000€ ja meitä oli paikalla kokonaiset 12 ihmistä. Se on oikeasti sitä bisnestä, sillä ei ole kylläkään mitään tekemistä faniuden kanssa. Ja siihen joukkoon liitän kuitenkin itseni.

Ai niin: ruoka on ihan paskaa hintaansa nähden. Tämä oli kommentti meidän seurueemme yhdeksältä vieraalta. Jyrki Sukula rules.

Ja vielä kilpailuhenkisille: olen minäkin omistanut kausikortin JOKAISELLA 1-div-sekä SM-liiga-kaudella. Ja myös katsellut 1-div.karsinnat Heinolan Peliitoita vastaan. Kuka muistaa tuloksen ilman Googlea? Ja MISSÄ se pelattiin? Tätähän tämä välillä täällä on!

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta sitä en ymmärrä kun täällä megafanit keskittyvät kertomaan kuinka tärkeitä Bluesille he ovat. Aktiivisia kirjoittajia on 10-20 ja heillä useimmilla on kausikortti. No, mitä ihmeen rahallista arvoa on yksittäisellä kannattajalla kuka maksaa koko kaudesta 250€??? Kuitenkin jaksetaan pauhata siitä kun on ollut kausikortti esim. 10 vuotta??? Siis noin 2000€ seuralle lipputuloja (toki muutama olut ja jonkun mainitsema 2!!! hodaria.

Näille ihmisille: meidän yrityksen iltama muutama viikko sitten Baronalla jätti firmalle 4000€ ja meitä oli paikalla kokonaiset 12 ihmistä. Se on oikeasti sitä bisnestä, sillä ei ole kylläkään mitään tekemistä faniuden kanssa. Ja siihen joukkoon liitän kuitenkin itseni.

Jep jep. Taidat olla tasan samaa tekoa kuin Bluesin johtomiehet. Joo, jätitte areenalle 4000 € yhtenä iltana. Upeeta, Montako tollasta seuruetta maksimissaan voi saada yhden illan aikana hallille? 10? Tekis 40 000€. Jos siellä olis 7000 tavallista tallaajaa maksamassa lipustaan sen 20€ / nuppi, se olis 140 000€. Plus ne oluet/hodarit (ja lasten jätskit). Ikinä en ol eyksin/ perheellä päässyt tuolta ulos maksamatta yli kymppiä per nuppi "oheistoiminnoista". Siis 210 000€.

Puhumattakaan siitä että jos halli olis täynnä ja olis hyvä tunnelma, noita 4000€:n seurueita tulis useammin. Mutta ei. Meitä itse lippunsa maksavia ei haluta paikalle pilaamaan k-espoon ja muiden firma-iltoja. Siellähän saattaisi joku käyhä rahvaan edustaja vaikka häiritä hienohelmoja.

Ja onko muka noita firmaseurueita niin jonottamassa oven takana ettei niitä saataisi kaikkia viihdytettyä "normaalilla" arkipelimäärällä? Tuskin on. Ja vittu sentään, jos tää nykyinen toimintamalli olis oikea tapa tehdä asioita, niin ei kai silloin Jussin tarttis rahoittaa tätä paskaa miljoonilla vuodessa?

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues
Jep jep. Taidat olla tasan samaa tekoa kuin Bluesin johtomiehet. Joo, jätitte areenalle 4000 € yhtenä iltana. Upeeta, Montako tollasta seuruetta maksimissaan voi saada yhden illan aikana hallille? 10? Tekis 40 000€. Jos siellä olis 7000 tavallista tallaajaa maksamassa lipustaan sen 20€ / nuppi, se olis 140 000€. Plus ne oluet/hodarit (ja lasten jätskit). Ikinä en ol eyksin/ perheellä päässyt tuolta ulos maksamatta yli kymppiä per nuppi "oheistoiminnoista". Siis 210 000€.

Puhumattakaan siitä että jos halli olis täynnä ja olis hyvä tunnelma, noita 4000€:n seurueita tulis useammin. Mutta ei. Meitä itse lippunsa maksavia ei haluta paikalle pilaamaan k-espoon ja muiden firma-iltoja. Siellähän saattaisi joku käyhä rahvaan edustaja vaikka häiritä hienohelmoja.

Ja onko muka noita firmaseurueita niin jonottamassa oven takana ettei niitä saataisi kaikkia viihdytettyä "normaalilla" arkipelimäärällä? Tuskin on. Ja vittu sentään, jos tää nykyinen toimintamalli olis oikea tapa tehdä asioita, niin ei kai silloin Jussin tarttis rahoittaa tätä paskaa miljoonilla vuodessa?

No voihan sen noinkin ottaa kun on päättänyt olla ajattelematta asioita tai lukematta viestiä. Kiistinkö etteikö olisi kannattavaa olla 7000 tallajaa 20€ lipuilla paikan päällä? EN! Se ei ole mahdollista. Ensinnäkään halliin ei mahdu niin paljon ja keskiarvolipun hinnaksi ei nykyhinnoilla saa 20€.Aika naivia heitellä jotain 210000€, tiedät sen itsekin, ainakin uskon ja toivon niin. Se, että et itse pääse ulos käyttämättä tiettyä summaa rahaa lapsiesi pyyntöihin ei varmaan liity mitenkään Bluesin tekemisiin, ehkä ennemminkin perheasioihin. Itse kieltäydyin kerran kun poikani pyysi yli 200€ plääkkiä neljättä kertaa kaudessa.

Se on aivan utopiaa ajatella, että yhtäkkiä hallilla kävisi edes keskimäärin 6000 katsojaa. Ja jos kävisi niin siihen uppoaisi uskomaton määrä markkinointirahaa. Ja siitä tulisi silti vain noin 40000€ lisää tuloja (1700 katsojaa lisää nykyisellä keskiarvohinnalla 16€ ja sitten ne oluet ja hodarit päälle). Mieti nyt hetki kumpi on helpompaa saada se 1700 uutta/ylimääräistä katsojaa lisää vai sun mainitsemat 10 yritysporukkaa.

Ja minä en ole millään tavalla sillä kannalla, että yritysasiakkaita pitää palvoa ja että niiden pitäisi mennä edelle tavalisten tallaajien. Esitin vaan yhden kommentin, että ne tuovat myöskin rahaa firmalle. Ei niitä kannata turhaa kritisoida. Myöskin yritin painottaa, että olen ihan normifani mutta kerrankin yritykseni kanssa siellä noinkin.

Olen myös sitä mieltä, että yksikin arkipeli kahdessa viikossa riittäisi täyttämään yritysten tarpeen.

Ihan lepo vain thnninen, viestit kannattaa lukea ja myös yrittää sisäistää ne.Kukaan ei kyseenalaista, ainakaan minä, kunnon fanien merkitystä seuralle taloudellisesti. Mutta ei sitä tarvitse ylikorostaakaan.

Pieni laskutoimitus: 6700 (jos se olisi mahdollista, halli täynnä) x fanikausikortti 250€ = 1.675 M€. Siis halli täynnä joka ilta todellisilla faneilla ilman yhtäkään pukupelleä (itse käytän pukua kerran vuodessa). Tälläkö tätä yritystoimintaa hoidettaisiin? Ei sillä väliä kunhan olisi hyvä fiilis...

Viimeksi muokattu:

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues
Siitä pahoitteluni, että viestit meni täysin off-topic. Ei taida liittyä hirveästi peliesityksiin.

BluePhoria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Suksi k-espoo kuuseen firmoines.
Sun paikka on jaffa-areenalla.
Sinne te sovitte kun nenä päähän.

Olen ollut myös Arenalla töissä ja tiedän ettei tollaisia 4000€:n porukoita ole kuin korkeintaan yks-kaks normi matsissa.
Pleijareissa (silloin kun niitä Espoossa pelataan) noin 5-6.
Ja kaikki, esim.minä, eivät omista fanikausikorttia, vaikkei se sen vähäpätöisempi ole kuin muutkaan.

Mutta kuten sanoit, nämä asiat ei liity mitenkään tähän ketjuun, jatketaan vääntöä jossain aiti..eikun muualla.

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja minä en ole millään tavalla sillä kannalla, että yritysasiakkaita pitää palvoa ja että niiden pitäisi mennä edelle tavalisten tallaajien. Esitin vaan yhden kommentin, että ne tuovat myöskin rahaa firmalle. Ei niitä kannata turhaa kritisoida. Myöskin yritin painottaa, että olen ihan normifani mutta kerrankin yritykseni kanssa siellä noinkin.

Kaikenlaista spedeilyä. Tuo Partner Pool -setti esim on ollut harkinnassa, mutta en näe mitään hyvää syytä siihen lähtemiseen tällä hetkellä. Jos haluaa asiakkaille viihdettä, niin silloin en todellakaan vie jengiä Barona-Areenalle(näin ei pitäisi olla, huomio!). Mieluummin näkisin, että sinne paikalle valuu ennemmin tai myöhemmin ihmisiä, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita seurasta... Kyllä minäkin siellä jo viimeistään ensi kuussa olen taas.

Mutta silti, k-espoo, olet valitettavasti osasyyllinen siihen että touhu on mitä on. Nykymenolla en tule missään nimessä edustushommissa pyörimään hallilla. Fanina kylläkin. Koska tämä on mun joukkueeni. Jos sä et hiffaa, niin toivottavasti sentään bisnes sujuu. Ja etköhän sinä homman ymmärräkin.

Itse peliesityksiin. Pisteitä tulee ihan kivasti, mutta... Kun. PERKELE! No, ehkä tähän juttuun kuuluu se, että jengiin syttyy jossain vaiheessa myös väkevä viha-rakkaus-suhde. Tässä mielessä me bluesilaiset olemme yhteen toiseen jengiin verrattuna vielä pikkuveljiä.

Ärsyttää kyllä ihan hemmetisti - ovi on auki ja kannetaan paskaa säkissä.

Kärppä-voitto oli ilmaa. Tästä tulee vielä pitkä ja synkkä loppukausi, jos tällä taktiikalla jatketaan.

Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Suurin ero bisnesasiakkaan ja kausarin omistajan välillä on se, että bisnesasiakas on sitoutunut tulemaan hallille vain tuon kerran kun taas kausariasiakas tulee oletusarvoisesti joka otteluun ja tuo täten näitä nakki+olut -tuloja jatkuvasti.

Minulla on sellainen kuva Bluesin kausarinomistajista, että suurin osa on ollut hallilla jo pidemmän aikaa. Fanikatsomoissa näkee hyvin vähän uusia naamoja, kyllä siellä on vastassa ne samat, rumat pärstät joka syksy kun kausi alkaa. Tässä mielessä luulisi olevan hyvää bisnestä pitää näistä kanta-asiakkaista kiinni, eikä kusta heitä silmään suosimalla satunnaisasiakkaita, jotka tulevat kaiken lisäksi jonkun muun pääsyyn kuin jääkiekon takia hallille.

Ainakin minun käymillä markkinoinnin kursseilla kerrotiin, että on sata kertaa kalliimpaa saada pettynyt kanta-asiakas takaisin kassajonoon, kuin täysin uusi asiakas. Ja kun koko urheilukannatus perustuu kanta-asiakkaisiin, ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää kohtaa.

Leikitäänpä ajatusleikkiä: Kumpaa asiakasta palveltaisiin kaupassa paremmin: verkkareissa ja kumisaappaissa kauppaan saapuvaa kanta-asiakasta, joka on sitoutunut käymään samassa kaupassa monta vuotta, on tuttu monelle myyjälle joille heittää pari läppää VAI hienossa Armanin puvussa, tukka geelillä kammattuna kauppaan saapuva täysi tuntemattomuus, joka ostaa pari tuotetta sanomatta mitään ja poistuu heti tuotteet maksettuaan?

Pliis siirtäkää tämä keskustelu jonnekin muualle...

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ihan älytöntä että muutamien nimimerkkien toimesta harjoitetaan ylläolevan kaltaista ajojahtia kun joku tuo toisenlaistakin näkökulmaa. Sokerina pohjalla vielä syyllistetään bisnesasiakkaita. Ei jumalauta, kyllä mopo nyt keulii joillain ja todella pahasti. Bisnesasiakkaita tarvitaan siitäkin huolimatta vaikka halli olisi täynnä ja sitä se ei todellakaan ole.

Yritän tässä pysyä neutraalina sillä ns rivifani olen itsekin. Nyt on käytössä alennushintaiset kausikortit, oma fanimaailma seisomakatsomoineen ja juomapisteineen, kotiin on lähetetty oheissälää, s-postiin tulee kuukausikirje jne. Ihan käytännön esimerkkejä haluaisin siitä meille ns rivifaneille pitäisi olla? Lisää viikonloppupelejä, ok. Mitä muuta?

PS. Kai tämä keskustelu vaikka tuon Bluesin fanikulttuuri-otsikon alle sopisi paremmin?

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin ja vaikka tämän kauden aikana bisnesasiakkaat ovat pitäneet kovempaa meteliä kun nämä 50 euron kausikortin ostaneet fanikatsomolaiset.

Mistäs tuon hinnan revit? Onkohan moni täällä tietoinen, että Blues itseasiassa maksoi osalle, kun hankkivat kausarin tälle kaudelle...

Tietty jos känniääntelyt ja Kärppien huutelut Blues-SaiPa pelissä lasketaan mukaan, niin toki ovat pitäneet tietyissä tilanteissa enemmän meteliä, mutta osasyyksi, ehkä jopa isoimmaksi syyksi fanikatsomon vaisuuteen voi laittaa tämän uuden katsomojärjestelyn, joka on siis osoittaunut aivan paskaksi. Tunnelma on vielä surkeampi kuin edelliskausina kun porukka on jaettu kahtia ja suuri osa istuvasta väestä ei kuule miten seisomakatsomossa kannustetaan, että voisi yhtyä mukaan.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On kyllä tosiaan taas keskustelun taso sitä itteään kun aletaan asettamaan vastakkain "bisnesasiakkaita" ja "faneja". Eivät ne ole toistensa vastakohtia vaan pääruoka ja jälkiruoka siitä ateriasta, jota jääkiekkoseura syö elääkseen. Pelkällä jälkiruualla ei elä, vaikka se hyvältä maistuukin. Pelkkä pääruoka taasen jättää aika vaisun fiiliksen, vaikka sillä toimeen tulee. Molempi parempi.

Ongelma ei ole faneissa, yritysvieraissa tai kenessäkään, joka hallilla käy. Ongelma on seuran toimintatavoissa, on ollut jo pitkään.

edit: peliesityksistä sen verran, että olihan toi eilinenkin peli hyökkäyksen osalta aika karmeaa katsottavaa. Matikaisen kommentit matsin jälkeen tuntuvatkin ihan käsittämättömiltä, eikö se näe edes mitä siellä tapahtuu?

Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
On kyllä tosiaan taas keskustelun taso sitä itteään kun aletaan asettamaan vastakkain "bisnesasiakkaita" ja "faneja". Eivät ne ole toistensa vastakohtia vaan pääruoka ja jälkiruoka siitä ateriasta, jota jääkiekkoseura syö elääkseen. Pelkällä jälkiruualla ei elä, vaikka se hyvältä maistuukin. Pelkkä pääruoka taasen jättää aika vaisun fiiliksen, vaikka sillä toimeen tulee. Molempi parempi.

Jep. Enkä usko että kukaan tosissaan haluaisi ajaa bisnesmiehiä ulos hallista. Mutta edelleen on mielestäni täysin asiallista kritisoida toimistoa siitä että viikonloppukotipelejä on aivan liian vähän, mikä osoittaa juuri tätä bisnesmiesten nostamista tavallisten katsojien yläpuolelle.

Ja tämän vastakkainasettelun löi aika vahvasti alkuun tuo k-espoon kirjoitus josta minä ainakin luin viestin "ei teitä itse lippunsa maksavia köyhiä hallilla tarvita kun firma-illoista saa niin paljon enemmän rahaa!".

Jos luin väärin, niin sitten luin. En vain tainnut olla ainoa. Edelleen olen sitä mieltä, että tuote kuntoon, niin firmaporukatkin tulevat paremmin paikalle. Tuotteeseen kuuluisivat olennaisina osina peli-ilme ja tunnelma hallissa. Jälkimmäiseen tarvitaan sitten niitä katsojia.

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Edelleen olen sitä mieltä, että tuote kuntoon, niin firmaporukatkin tulevat paremmin paikalle. Tuotteeseen kuuluisivat olennaisina osina peli-ilme ja tunnelma hallissa. Jälkimmäiseen tarvitaan sitten niitä katsojia.

Näinhän se on. Toisaalta ihan itseään saa Blueskin syyttää siitä ettei tunnelmaa ole. Jos pitkäaikaisille kannattajille ja niille jotka hallissa ääntä pitävät, vittuillaan ihan rehellisesti päin naamaan, kustaan ja syljetään päälle, naureskelleen heille jne niin voidaan vaan miettiä että kuka voittaa. Ei kukaan. Tai no, kaulusspedet.

Kyllä mä sen ymmärrän, että organisaatio/toimisto/ihansamamikä vihaa omia kannattajia, mutta kyllä tuossakin olisi edes joku välttävä ratkaisu keksittävä.

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Näinhän se on. Toisaalta ihan itseään saa Blueskin syyttää siitä ettei tunnelmaa ole. Jos pitkäaikaisille kannattajille ja niille jotka hallissa ääntä pitävät, vittuillaan ihan rehellisesti päin naamaan, kustaan ja syljetään päälle, naureskelleen heille jne niin voidaan vaan miettiä että kuka voittaa. Ei kukaan. Tai no, kaulusspedet.

Kyllä mä sen ymmärrän, että organisaatio/toimisto/ihansamamikä vihaa omia kannattajia, mutta kyllä tuossakin olisi edes joku välttävä ratkaisu keksittävä.

Tällaista kirjoitusta ei kyllä ymmärrä. Mitä nämä "kaulusspedet" voittaa? Kuka on tämä "kaulusspede"? Joku joka ei ole maksanut itse lippua, mutta tulee silti katsomaan kiekkoa (ei varmaan saisi), vai joku vaan jolla on enemmän rahaa, kuin sinulla? Mulle on ihan sama kuka siellä ottelua katsoo meinaan viimeksikään siellä ei ollut yhtäkään, joka olisi yrittänyt tunnelmaa luoda. Ei sellainen businessasiakas eikä Bluesin paita päällä päädyssä hengaileva "tosikannattaja". Vastustajan kymmenpäinen joukko kyllä jaksoi laulaa.

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulle on ihan sama kuka siellä ottelua katsoo meinaan viimeksikään siellä ei ollut yhtäkään, joka olisi yrittänyt tunnelmaa luoda. Ei sellainen businessasiakas eikä Bluesin paita päällä päädyssä hengaileva "tosikannattaja".

Ei pidä paikkaansa, ei ehkä näkynyt eikä kuulunut koko hallissa, mutta kyllä fanikatsomossa on monta, jotka yrittävät luoda tunnelmaa. Se on vaan vaikeaa kun olosuhteet on paskat ja jengi pelaa vielä paskemmin.

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Mulle on ihan sama kuka siellä ottelua katsoo meinaan viimeksikään siellä ei ollut yhtäkään, joka olisi yrittänyt tunnelmaa luoda. Ei sellainen businessasiakas eikä Bluesin paita päällä päädyssä hengaileva "tosikannattaja".

Paskapuhetta. Oli sekä päädyn fanikatsomossa että seisomakatsomossa.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Paskapuhetta. Oli sekä päädyn fanikatsomossa että seisomakatsomossa.

Se vaan ei kuulu muualle halliin, ellei kriittinen massa lähde mukaan.

Noin muuten ei voi kuin ihmetellä näitä puheita. "kaulusspedeistä" itkevät kertovat enemmän itsestään kuin mistään muusta. Kertokaapa myös angstinne keskeltä edes yksi esimerkki siitä, miten fanien päälle on syljetty ja kuinka faneille toimistolla nauretaan? Näemmä kuitenkin sitä tietoa löytyy kun ääntä riittää.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kertokaapa myös angstinne keskeltä edes yksi esimerkki siitä, miten fanien päälle on syljetty ja kuinka faneille toimistolla nauretaan? Näemmä kuitenkin sitä tietoa löytyy kun ääntä riittää.
No eihän esim nimimerkki Länärin tapoihin kuulu perustella asioita, kunhan käy täällä säännöllisin väliajoin kertomassa jostain seuran raiskaamisesta (jumalauta mikä termi) ja poistuu sitten taas takavasemmalle.

Kysyin tuossa muutama viesti sitten mitä ns rivikatsojille pitäisi nykyisen lisäksi olla muuta kuin lisää viikonloppupelejä. Voisi vaikka Länäri ottaa siihen kantaa niin saataisiin ehkä jotain järkevämpääkin keskustelua aikaiseksi, sikäli mikäli sitä halutaan.

Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
En nyt viitsi lainata samaa viestiä jota tässä on jo useampi lainannut, eikä tämä asia oikeastaan edes kuuluisi Peliesitykset -ketjuun, muuten kuin ehkä mutkan kautta. On totta, että tunnelma hallissa ei pääsääntöisesti huikea ole (joskin minusta Blues-väki on siinä suhteessa turhan itsekriittistä, aika harvassa muussakaan hallissa se on sen kummempi). Mutta vähän arvostusta nyt niille ihmisille, jotka sitä kannustusta edes yrittävät ylläpitää! Tietääkseni heistä kenellekään ei siitä makseta, vaan ilta illan ja vuosi vuoden jälkeen sinne hallille jaksavat vaivautua ja vieläpä yrittää ääntäkin pitää.

Itse pääsen perhesyistä kohtalaisen harvoin hallille. Seuraavan kerran ensi tiistain Jokerimatsiin, irtolippu on ostettu fanikatsomoon ja kannustukseen aion osallistua.

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Se vaan ei kuulu muualle halliin, ellei kriittinen massa lähde mukaan.
Tästähän ei ollut kyse vaan väitteestä, ettei katsomossa ollut yhtään fania yrittämässä luoda tunnelmaa (=kannustaa). Se, että muu katsomo ei lähde mukaan yksinkertaisiin taputuksiin, kertoo mielestäni enemmän muista katsojista kuin fanikatsomossa olijoista. Varsinkin jos ylivoimataputuksiinkaan ei lähdetä. Mutta tänään taas uudestaan hallille yrittämään saada luotua edes jotain tunnelmaa.

Noin muuten ei voi kuin ihmetellä näitä puheita. "kaulusspedeistä" itkevät kertovat enemmän itsestään kuin mistään muusta. Kertokaapa myös angstinne keskeltä edes yksi esimerkki siitä, miten fanien päälle on syljetty ja kuinka faneille toimistolla nauretaan? Näemmä kuitenkin sitä tietoa löytyy kun ääntä riittää.

Tämä ei varmaan ollut minulle kohdistettu? Mutta muuten koko keskustelu fanien vs. bisneshemmojen paremmuudesta on turhaa.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä ei varmaan ollut minulle kohdistettu? Mutta muuten koko keskustelu fanien vs. bisneshemmojen paremmuudesta on turhaa.

Ei ollut sinulle suunnattu. Mutta siirretään tosiaan tämä keskustelu tuonne toiseen topicciin ja jauhetaan täällä peliesityksistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy