Bluesin peliesitykset kaudella 2010-11

• 111 547
  • 530

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
En viitsi lainata koko kirjoitusta, mutta veljet Jaasin ja Honza pukivat paljon kompaktimmalla ja selkeämmällä kirjoituksella, sen mitä eilen yritin tuoda esille.
Bluesin perusrunko on hyvä, en sitä kiellä, on hienoa, että meillä on Sallisia ja Lajusia etc. lisäksi puolustus on rakennettu erittäin vahvaksi.
Bluesilta vain tuntuu vuosi toisensa jälkeen puuttuvan se terävin kärki, ne kaverit, joiden takia viitsisi vaivautua hallille synkkänä marraskuisena iltana, melkein jokaisella muulla joukkueella tämmöinen/tämmöisiä löytyy rosterista.
Minun päähäni ei vain sovi, kuinka jengi voidaan rakentaa noin tasapaksuksi ja värittömäksi. Kun muutenkin on puutetta rahasta, niin minkä ihmeen takia pitää ne loputkin käyttää johonkin NHL-statuksella pelaavaan 3-4-ketjun av-tappajaan? Ymmärtäisin tilanteen täysin, mikäli kärki olisi terävämpi, ja vahvistusta haettaisiin nimenomaan oman pään peliin (vertailuna käyttäsin hankintojen suhteen vaikkapa herroja: Hamilton, Perrin, St. Pierre, Pihlman...).
Koska pelisysteemi on mitä on, eikä sitä tulla enää vaihtamaan tälläkaudella, ei nykyisellä sentterikalustolla ole mitään edellytyksiä menestykseen (ehkä jossain toisessa tapauksessa tilanne olisi eri). Lammassaari, Kähkönen ja kumppanit eivät saa laadukkaita syöttöjä ja todellisia (pääpaino sanalla TODELLINEN) maalintekopaikkoja tarpeeksi/ottelu. Toki myös herrojen itseluottamus hyökkäsypäässä näyttää ajoittain melko heikolta.
Luttisella ei ole mitään funktiota tällä hetkellä, uusi Uhlbäck, jonka tilalla voisi aivan hyvin peluuttaa jotain nuorempaakin kaveria.

Matikaisen kyvyttömyys puuttua pelin sisäisiin asioihin on ehkä se pahin asia: samalla puuduttavalla ja mielikuvituksettomalla koohottamisella mennään matsista toiseen, oltiin sitten johdossa tai tappioasemassa.
Pitäisin jopa ihan varteenotettavana vaihtoehtona, että Petu voisi jatkossa keskittyä maajoukkueen luotsaamiseen (ja ensikauden IFK:n kasaamiseen) ja pääkäskytysvastuu annettaisiin Marjamäelle, kun kuitenkin ensikaudella on vastuussa valmentamisesta.
En ole pahemmin enää kuulostellut mitään huhuja etc. joukkueen rakennuksen yms. muun suhteen, ei oikeasti aivan valtavasti kiinnosta.

Kuitenkin lapsenomaisesti haluaisin uskoa, että taas jonain vuonna näkisimme kentällä joukkueen, jonka peliä olisi nauttitavaa katsoa.
Kuten jo ed. viestissä sanoin, on tämän kauden joukkue Matikaisen kasaama (hänen toiveittensa ja pelisysteeminsa mukaan), näin ollen suurin syyttävä sormi kääntyy väkisinkin Petun suuntaan: sitä saa mitä tilaa!

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minun päähäni ei vain sovi, kuinka jengi voidaan rakentaa noin tasapaksuksi ja värittömäksi. Kun muutenkin on puutetta rahasta, niin minkä ihmeen takia pitää ne loputkin käyttää johonkin NHL-statuksella pelaavaan 3-4-ketjun av-tappajaan?

Koska Petu kaipasi lisää johtajuutta joukkueeseen. Ja kun samaan pakettiin tarjottiin tunnetta ja tahtoa (Petun fetissi), ei kaveria voinut jättää ostamatta.

Hyvää pohdiskelua veljet edelläni harrastavat. Allekirjoitan. Totuus on se, että joku nukkuu nyt pahasti. Jos rahat on loppu, niin sitten myydään turhia pelaajia pois ja tehdään sitä rahaa. Se, joka ei nyt kykene ostamaan niitä yksiä taitavia käsiä joukkueeseen, ansaitsisi potkut. Mikäli kyseessä on Petu, joka ei halua "primadonnaa" työmiestensä rinnalle, niin sitten potkut ansaitsee Petu.

Joukkueessa on niin hyvä pohja, että tuntuu todelliselta haaskaukselta, jos sen annetaan hiipua tälläisena kevääseen ja kesälomille. Siksi kai täällä niin moni ulisee vahvistuksien perään.

Ps. Veikkaan, että Blues pelaa huomenna kelpo pelin, koska Jyppiä vastaan ei tarvitse osata rakentaa peliä :) - Silti tuloksena lienee kunniakas tappio, koska maalinteko ei onnistu.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Peli-ilmeessä on tällä hetkellä paljon viilattavaa. Ottelu on tapahtumana apaattinen. Surullista.

Alusta asti on tullut tätä liigataivalta seurattua hyvin tarkkaan, hienojen ja vähemmän hienojen aikojen jälkeen juuri nyt kuitenkin kiinnostus on hiipumassa pahasti. Tämä siitäkin johtumatta, että joukkueessa on useita henkkoht tuttuja naamoja..

Rohkeutta peliesityksiin, signaalia siitä, että seura pyrkii eteenpäin eikä joutokäynnille, perusasiat hallilla kuntoon (myyntipisteet jne), niin ehkä tämä vielä tästä. Fakta on se, että orastava nousukausi on saatu hienosti tapettua kaikella töpeksimisellä. Peliesityksetkin ovat niin puuduttavia tällä hetkellä, ettei niistä meinaa löytyä edes mitään kommentoitavaa. Katsokaa nyt vaikka eilisen matsin otteluseurantaketjua..

Tämä on ihan täysin totta. Pohdin kesällä jo toista kautta putkeen kausikortin ostamista ja päädyin jälleen kerran sen ostamaan. Nyt olen kuitenkin jättänyt matseja jo useamman välistä - ihan vain siksi, ettei kiinnosta. Mua ei oikeasti enää hirveästi kiinnosta tuleeko tappio vai voitto, sillä toi peli itsessään on niin epäkiinnostavaa; oikeaa anti-jääkiekkoa, josta on tapettu tunne, taito ja kaikki se mikä tekee lätkästä niin hauskaa.

Eilen ei vielä mennyt kamelin selkä katki, mutta kaukana ei ole se aika kun en jaksa enää hallilla käydä kuin todella satunnaisesti. On meinaan vähän turhauttavaa lähteä Espoon peltojen keskelle tylsistymään työpäivän jälkeen kun vaihtoehtona olisi jokin oikeasti viihdyttävä vapaa-ajan tekeminen. Nyt itse peli on paskaa, ottelutapahtuma on sanoinkuvaamattoman huono (pelikatkomusiikkeina 2 Unlimitedia, Coco Jamboa ja muita ysärin "unohtumattomia" klassikoita) ja meidän seuran "fanit" ("seistään aina teidän tukena", hah!) varmaan jossain limudiskoissa aina matsi-iltoina. Tunnelma hallissa on täysin kuollut ja se näkyy myös jäällä. En tiedä miten tästä noidankehästä päästäisiin pois, mutta jotain täytyy tehdä.

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Elisessä Veikkaajassa kertoiltiin Bluesin etsiskelevän sentteriä. Mutta ei oikein tahdo löytyä...!

Niinhän ne muksutkin joskus etsii vessaa mutta kun ei ajoissa löydy niin paskat tulee housuun.

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Elisessä Veikkaajassa kertoiltiin Bluesin etsiskelevän sentteriä. Mutta ei oikein tahdo löytyä...!

Täytyy toivoa, että löytävät oikeasti tasokkaan sellaisen. Siihen mennessä kannattaisi varmaan jatkoajalla ottaa se maalivahti pois maalilta ja yrittää riskillä. Tämäkin vaihtoehto lienee parempi kuin luovuttaa piste suosiolla rankuilla.

Hieman sarkasmia kirjoituksessa, mutta harmittaa nämä rankkarihäviöt.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Täällä on hyvin puettu sanoiksi se mitä eilen purnasin pelissä vierustovereille.

Koko ottelutapahtuma on niin kuollut, ettei se houkuttele hallille ketään. Ankea tunnelma heijastuu auttamattomasti kentälle ja luo kokonaisuudesta todella vaisun. Ellei sitten halli ole täynnä kännisiä vastustajan faneja. Nyt kun näitä viikonloppupelejä on niin uskomattoman vähän(ja vielä organisaation omasta pyynnöstä!), ei tästäkään lystistä päästä juurikaan nauttimaan. Kontrasti lauantai-IFK pelillä ja eilisellä kalpa-pelillä oli jotain uskomatonta. IFK-pelin jälkeen oli kiva mennä hallille, tullakseen siellä vain kyrpiintymään ja heräämään taas siihen ankeaan todellisuuteen.

En ymmärrä miten organisaatio ei edes yritä tehdä tapahtumasta vähän kiinnostavampaa tai iloisempaa. ei siinä paljon nauhalta tulevat huudot pelikatkojen zambonikisassa auta. Uskomatonta skeidaa. Kannattaisiko vaikka lähettää joku toimiston urpoista viikoksi pariksi seuraamaan ottelutapahtumia NHL-peleihin, niin josko sieltä voisi jotain vaikka oppia. Muutamalla yksinkertaisella jutulla saisi halliin varmasti tuotua tunnelmaa.

Nytkin näitä saatannan turhia mainoskatkoja ei yritetä mitenkään käyttää hyväksi..sinne vaikka highlightseja kaudelta tai vaikka aiemmilta vuosilta...statistiikkaa pyörimään screenille. Jotain edes...ei zambonihuutokisoja kiitos.

MITÄÄN UUTTA EI TARVITSE KEKSIÄ, RIITTÄÄ KUN KOPIOI. Ei tää voi olla näin vaikeeta, niinkuin Jortsu sanois.

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Erän ekalla mainoskatkolla pyörii aika usein samoja mainoksia, ja nimenomaan SM-liigan yhteistyökumppaneita. Siihen olen muuten kiinnittänyt huomiota, että Eurola kuuluttaa aina erän ensimmäisellä mainoskatkolla "SM-liigan mainoskatko" ja toisella ainoastaan "mainoskatko".

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Erän ekalla mainoskatkolla pyörii aika usein samoja mainoksia, ja nimenomaan SM-liigan yhteistyökumppaneita. Siihen olen muuten kiinnittänyt huomiota, että Eurola kuuluttaa aina erän ensimmäisellä mainoskatkolla "SM-liigan mainoskatko" ja toisella ainoastaan "mainoskatko".

Tämähän ei tähän ketjuun kuulu mutta vihjaatko siis, että Blues olisi itse lisännyt toisen mainoskatkon? Tämä ei todellakaan ole näin, eikä yksittäinen seura voisi tämmöistä päätöstä edes tehdä. Ehkä Eurola on vain vahingossa kuuluttanut noin?

Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Viimeisestä kolmesta pelistä saldona kokonaista yksi tehtyä maalia. Jossakin vaiheessa tää joukkue sai korvattua taidon tunteella, mutta nyt ei ole kumpaakaan. Jotenkin sanattomaksi vetää. Keksikää yksikin hyvä syy, miksi vaivautua tiistaina tuonne pellolle?

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
tällainen blues ei ole bisnes eli synkkä yksinpuhelu

En tiedä, haluaako Miljonääri-Jussi edes tehdä Bluesilla rahaa, mutta tällaisella menolla sitä ei ainakaan tehdä.

Parin-kolmen vuoden takainen Blues olisi voinut olla bisnes, mutta silloinkin maksettiin hunajaista palkkaa rivimiehillekin ja tappiota tuli. Ja sitten matka menestykseen jätettiin kesken ja otettiin "välivuosi", ja taas tehtiin ihan yhtä paljon tappiota vaikka joukkue oli halvempi.

Jotenkin tuntuu, että Bluesin ns. organisaatiolla ei ole taloudellisen toiminnan lahjaa. Kyllä Espooon kokoisessa "kaupungissa" hoki voi olla kannattavaa, jos sitä johdetaan oikein. Kannattavan hokin perusedellytys pääkaupunkiseudulla, ja varsinkin Espoossa, on että joukkue menestyy.

Jos sellaiseen joukkueeseen ei löydy rahoitusta, sitten pelataan divaria, kun Jussin pussi menee kiinni. Ei ehkä olisi ihan hullumpi "välivuosi" sekään ?

Joskus Siperia opettaa, kun muutoin ei opi.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers

Tää on ihan yleinen SM-liigan käytäntö. Ensimmäinen katko on SM-liigan mainoskatko ja käsittääkseni joka paikkakunnalla pyörii silloin samoja mainoksia. Toinen katko on sitten varattu joka seuran omille mainoksille tai taukoohjelmalle ja kuuluttajia on ohjeistettu kuuluttamaan juuri noin.

Suosikkijoukkue
Aamun hesarissa Petu peräänkuuluttaa kurinalaisuutta ja vakuuttelee että sen myötä ne maalihanatkin aukeavat. Myönnän kyllä olevani amatööri, mutta väitän silti ettei Bluesin ongelma ole kurittomuus vaan haluttomuus ja luovuuden puute. Tästä mitään tule...

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Niin, ei se pelkkä 1-0-voittojenkaan saaminen ketään oikeasti kiinnosta pidemmän päälle.

Nytkin eilistä ottelua tarkastellessa tulee esiin seuraavat asiat;

- Vastassa liigakärki, jopa selkeä sellainen
- Blueskin itse playoff-paikoissa kiinni
- Omia poikia ihan vitusti
- Tällä viikolla oli vieläpä kamppis "viikkolippujen" suhteen ja vastassa kovat jengit
- Katsojia alle 4000

Edes täällä ei moni enää arvosta tuota puurtamista, puhumattakaan ns. satunnaiskatsojista ja muista kadunmiehistä. Nuo satunnaiskävijät nimenomaan ovat ne, jotka näissä "huippumatseissa" nostavat noita yleisömääriä. Nyt heitä ei kiinnosta paskan vertaa, tällä hetkellä elinkautisetkin jättävät pelejä järjestään väliin..

Itse muistelen kaiholla tuota hopeakautta, koska joukkue taisteli jne, mutta sieltä löytyi ne muutamat huippuäijät, joiden takia itsekin jaksoin hallilla joka matsissa roikkua.

Pelkkä voittaminen ei siis lopulta ole se juttu, vaan persoonat, viihde jne. Toki voittaminen sitten vie kaiken kiinnostuksen potenssiin kaksi, mutta ei yksinään riitä kovin korkealle..

Jos siellä eilen joku irtolipulla olikin, niin kiinnostus toistaa sama on varmaan todella korkealla..

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
- Katsojia alle 4000

Edes täällä ei moni enää arvosta tuota puurtamista, puhumattakaan ns. satunnaiskatsojista ja muista kadunmiehistä. Nuo satunnaiskävijät nimenomaan ovat ne, jotka näissä "huippumatseissa" nostavat noita yleisömääriä. Nyt heitä ei kiinnosta paskan vertaa, tällä hetkellä elinkautisetkin jättävät pelejä järjestään väliin..

JYP-pelin yleisömäärää vähensi ihan taatusti säätilanne ja myös tieto siitä, että JYP pelaa todella tylsää kiekkoa..

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jaasinin teksti on erinomainen, asia on juuri noin. Peli ei ole _hauskaa_ ja kun siitä puuttuu ne pienet hauskaksi tekevät asiat, puuttuu siitä viihdyttävyys. Ja kun siitä puuttuu viihdyttävyys, ei tarvitse ihmetellä miksi jengiä ei kiinnosta.

Olen itse omistanut kausikortin ensimmäisestä liigakaudesta lähtien. Muutama olosuhteiden pakosta johtunut välivuosi mahtuu mukaan, mutta tuolloinkin kävin katsomassa kaikki pelit, joihin pääsin. Muistan elävästi Kiekko-Espoon ajat; silloin oli toki itsekin nuori, mutta silloin jokainen voitto tuntui joltain eikä nykyisenkaltaista "menestystä" voinut realistisesti edes uskoa mahdolliseksi. Sitten tuli organisaatiomuutos, suurempi halli ja suuremmat budjetit. Tällöin sitä alkoi jo odottaa voittoja, mutta silti ryvettiin. Pahimpina hanttailukausinakin hallille vääntäytyi aina ja pelissä eli tunteella mukana. Heikkilän ajasta alkanut noste huipentui liigafinaaleihin pari vuotta sitten ja se nuoruuden, tai pikemminkin Kiekko-Espoon, aikainen into tuntui löytyneen uudelleen. Pelissä oli ne kaikki elementit, jotka tekevät jääkiekosta joukkuepelin ylitse muiden: virtuoosimaista taituruutta, kaikkensa joukkueen antavia yksilöitä, fyysisen yliotteen vastustajista haluavia kentällisiä ja koko joukkueesta katsomoon asti välittyvää voittajamentaliteettia. Se tarttuu, ja sen huomasi myös yleisön joukossa. Tuo kaikki on puuttunut Bluesista jo toista kautta.

Itselläni kuppi on mennyt siinä määrin nurin, etten tosiaan (kausikortista huolimatta) aio hallilla käydä ennenkuin _pelissä_ tapahtuu selvä muutos parempaan. En edes tarkoita mitään 1-0-voittoa jostain tepsisaipakalpasta, vaan järjestelmällistä oman pelin löytymistä, pelaajien nousemista perässä hiihtelijöistä joukkueen kannattajiksi ja sellaisen aidon voittajuuden ilmestymistä joukkueen ilmeeseen. Sellaisen, jonka aistii 19-vuotiaasta junnusta ja 35-vuotiaasta veteraanista. Sellaisen, jonka edessä jokainen vastustajajoukkue ajattelee ensimmäisestä vaihdosta lähtien, että "tänään ei taida onnistua".

Ei mulla oo oikein muuta sanottavaa, kuin että tämä ei ole se joukkue, johon joskus rakastuin. Eikä tän jengin pelaama peli ole se sama, josta olin silloin niin innoissani.

Bring back the love.

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP-pelin yleisömäärää vähensi ihan taatusti säätilanne ja myös tieto siitä, että JYP pelaa todella tylsää kiekkoa..

Ja kova kilpailu katsojista ja taantuma ja huono pelipäivä ja väärään paikkaan rakennettu halli ja logomuutos ja nimenvaihdos..

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja kova kilpailu katsojista ja taantuma ja huono pelipäivä ja väärään paikkaan rakennettu halli ja logomuutos ja nimenvaihdos..

Saahan sen noinkin ilmaista, ainakin osa pitää oikeasti paikkansa... Se, ovatko syyt hyviä ja oikeita, on sitten eri asia. Ihmisillä on kuitenkin oikeus mielipiteeseen. Se on toki fakta, että Blues on taas HMV, spartalaisuus ei tuo yhtään lisäkatsojaa.

Suosikkijoukkue
Saahan sen noinkin ilmaista, ainakin osa pitää oikeasti paikkansa... Se, ovatko syyt hyviä ja oikeita, on sitten eri asia. Ihmisillä on kuitenkin oikeus mielipiteeseen. Se on toki fakta, että Blues on taas HMV, spartalaisuus ei tuo yhtään lisäkatsojaa.

Ainakin noihin pelipäiviin on Blues-organisaatiolla ollut mahdollisuus vaikuttaa. Lauantaipeleissä on selvästi enemmän väkeä, elämää ja tunnetta mutta niitä ei Espooseen haluta koska organisaatiossa arvostetaan enemmän sitä, että arki-iltaisin saadaan muutama pukumies kutsuvierasaitioon. Hallin sijainti on kieltämättä syrjäinen, mutta siihen on ainakin jollakin aikavälillä tiedossa parannusta kun metro saapuu.

Minua miellytti kovasti se spartalaisuus, jolla pari kautta sitten tosissaan taisteltiin ja tultiin takaa-ajoasemasta väkisin tasoihin. Nyt noilla "saatanallinen taistelu" ja "sotaa" -puheilla ei ole mitään yhteyttä todellisuuteen, siksi ne ovat lähinnä huvittavia. Ja pelitavalla _on_ merkitystä, ei vain voitoilla. Yksi hienoimpia pelejä, mitä olen länärillä käynyt katsomassa oli välierämatsi Kärppiä vastaan, joka hävittiin 6-7. Kyllähän se tappio vitutti niin että teki jopa mieli itkeä, mutta siinä oli tunnetta, taistelua ja draamaa. Materiaalinkaan taakse ei voi aina mennä, vai voiko joku väittää että Ässillä on huikea pelaajamateriaali?

Minusta on hieno ja oikea valinta, että mainonnassa korostetaan espoolaisella sydämellä pelaamista. Tekojen vaan pitäisi vastata sanoja. Tällä hetkellä joukkueesta paistaa turhautuneisuus. Äijämäisyyttä ja johtajuutta kopissa kyllä on, nyt tarvittaisiin vielä joku tuomaan luovuutta ja vapauttamaan luovuudellaan muidenkin jäätyneitä käsiä.

BluePhoria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
JuhaHT ja Pavlovin koira, veitte jalat suustani.
Tällä hetkellä vituttaa niin paljon ettei jaksa/kykene mitään syväluotaavaa kirjoittamaan.

Itse olen ollut Espoolaisessa jääkiekossa mukana 20 vuotta, pelannut ja valmentanut,toiminut huoltajana ja omistanut kausikortin yhteensä 15 kauden ajan.
Kaikkea on nähty ja kestetty, mutta rajansa se kaikella.
Koko ottelutapahtuma on kannattajien aliarvioimista alusta loppuun, puhumattakaan rosterista.
Masentavaa ja häpeällistä.
Petu oli joskus "the Man", mutta eiköhän sen korista ole jo eväät syöty.

Koko kauden ainoa valopilkku on ollut Karalahti, mutta se ei riitä kun muut eivät anna itsestään mitään.
Mun kestosuosikki Camikin on ihan yössä.
Tai sitten koutsi ei saa niistä irti mitään, en mä tiedä.
Jotenkin musta tuntuu että jos esim. Cami, T.Sallinen tai Ö-mies pelaisi jossain muussa jengissä, ne ois kaikki tulessa.
Suikkanen loppukaudeksi koutsaamaan niin Blues-johto saa koko alkukauden spedeilyt anteeksi.

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suikkanen loppukaudeksi koutsaamaan niin Blues-johto saa koko alkukauden spedeilyt anteeksi.

Joo, tuleekin varmaan kun on kyse vain parista kuukaudesta... Miksei Marjamäki ykköseksi samantien, vai joko unohdetaan hänenkin sopparinsa? Itse olen pelannut Espoossa ja seurannut jääkiekkoa kausarin omistajana kohta kaksikymmentä vuotta, eli vähän jään jälkeen, joten ehkä en saa mitään sanoa, mutta eihän tämä kausi ole läheskään paskin..

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
mutta eihän tämä kausi ole läheskään paskin..

Ei paskin, ei lähellekään. Kuitenkin ensimmäinen kerta, kun ollaan "menestysvuosien" jälkeen jouduttu tällaiseen vapaapudotukseen. Sehän tässä itseänikin vituttaa.

Paskaa on nielty ja tapeltu vikoista pleijaripaikoista jne.. Jotenkin olisi toivonut organisaation saavan buustia noista hyvistä ajoista, mutta eipä näköjään.

Paksua nahkaa tämä seura on aina kannattajiltaan vaatinut, eikä tuo näköjään ole muuttunut mihinkään. Maailma muuttuu, mutta Blues ilmeisesti ei.

BluePhoria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mun pointti ei ollu se että kuka täällä on eniten kannattanut ja seurannut K-Espoon/Bluesin taivalta pisimpään. Voihan sen tokin niinkin tulkita.

Lähinnä mua vituttaa se, että kautta historian on koko ajan seisty tukena ja jaksettu uskoa ja toivoa ja odottaa. Aina se vaan on se "ensi" kausi.
Osittain syy on meissä faneissa. Kuka tosissaan väittää että esim. HIFK:n fanit olisivat katsoneet 18 vuotta tälläistä perseilyä?
Tai kun laiva vihdoinkin saadaan kurssille, niin annetaanko sen noin vain karata ja taas lipua käsistä? Kyllä haloo olisi huomattavasti suurempi jos naapurissa perseiltäisiin tällä tavalla.

Ja turha jauhaa mistään HIFK:n pitkästä historiasta tai muusta.
Sinisen paidan päälleen pukiessa joka jätkällä on mahdollisuus tehdä sitä historiaa vaikka joka ilta.
Legendoja ei tehdä, niitä syntyy.

Niinkuin veli Jaasin ansiokkaasti asian puki sanoiksi:
vituttaa että pitkän työn tulos ja hieno "lätkäboomi", voittamisen kulttuuri ja oma peli-identiteetti on kaikki kustu viimeisen puolentoista vuoden aikana.
Ja turha myöskään selittää sillä että CHL-kusi.
Miten se Jyppi selvisi? Tehtiinkö siellä kenties jotain oikein?
Pitäkää tunkkinne.

Ja Toni85:lle, miksei Suikkanen haluaisi tulla?
Täyttä palkkaa ryssiltä ja sais muutaman kuukauden (4-5) tehdä työtä mistä nauttii ja missä on hyvä. Eikai se nyt niin eriskummallista ole?
Kaiken lisäksi saisi Bluesilta jonkun roposen lisää kirstuun ja tuoretta työnäytettä.
Mutta älä pelkää, ei ole tulossa.
Kuka tekijämies muka tähän organisaatioon eksyisi tänä päivänä?
Karalahti lienee ainoa, joka sekin lähtee ensi kaudella Petun kanssa takaisin kotiin.

Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lähinnä mua vituttaa se, että kautta historian on koko ajan seisty tukena ja jaksettu uskoa ja toivoa ja odottaa. Aina se vaan on se "ensi" kausi.

Öööh... Sinua vituttaa se, että jotku ovat olleet seurauskollisia faneja ja seisoneet jengin tukena monta vuotta? Tämä kuulostaa todella oudolta...

Ja Toni85:lle, miksei Suikkanen haluaisi tulla?
Täyttä palkkaa ryssiltä ja sais muutaman kuukauden (4-5) tehdä työtä mistä nauttii ja missä on hyvä. Eikai se nyt niin eriskummallista ole?
Kaiken lisäksi saisi Bluesilta jonkun roposen lisää kirstuun ja tuoretta työnäytettä.
Mutta älä pelkää, ei ole tulossa.
Kuka tekijämies muka tähän organisaatioon eksyisi tänä päivänä?

Suikkanen ei ole vaikuttanut sellaiselta koutsilta, joka lähtee uusiin ympyröihin hakemaan helpot rahat pois kun tietää, ettei siellä ole mitään tulevaisuutta ja riskit ovat suuret. Nimittäin jos Suikkanen tulisi ja Blues jäisi vaikkapa pleijareiden ulkopuolelle, se tuskin näyttäisi kovin hyvältä ansioluettelossa, tuli sitten kesken kauden tai ei.

Kaiken muun lisäksi hän jatkaa Venäjällä, siirtyi vain pois valmennuksesta, joten tosiaankaan pelkoa tästä siirrosta ei ole, vaikkakin eri syistä kuin mitä luettelit. Negatiivisuutesi on hämmästyttävää, mutta toisaalta taas hyvin espoolaista.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että CHL ja SM-liiga -menestyksen jälkeen orastava buumi kustiin pahasti, mutta se ei ole Petun vika, eikä myöskään uskollisten fanien. Vika löytynee Bluesin varhaisista vuosista, jolloin rahaa käytettiin kuin roskaa, ja jonka takia Salonoja ei enää anna kovin paljoa ylimääräistä rahaa jengin kokoamiseen. Toki olisi ollut järkevää jatkaa totutulla linjalla menestysvuosien jälkeen, mutta tämä on loppujen lopuksi bisnestä ja kun maailman taloustilanne oli mikä oli, jotain tarvitsi tehdä, että Espoossa ylipäätään pelataan SM-liigakiekkoa nykypäivänä.

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitähän kertonee sekin, että tällaista aktiivista kirjoittajaa ja seuraajaa ei edes kiinnostanut lähteä paikan päälle viikkomatseihin, vaikka olisi hyvin voinut... Selvinpäin edes jaksanut kommentoida tuota tylsyyttä, kun ei ollut mitään lisättävää muiden kirjoituksiin.

Jotain tehdään nyt kyllä perusteellisen väärin. Otteluketjusta lainatakseni muuatta Zoomia "jäin mieluummin loskaan makaamaan." Tänne kirjoittavia on aika vähän, mutta kaikkia yhdistänee yksi juttu: tietty intohimo seurata Bluesia. Jos jo moni kaltaisemme aktiiviseuraaja jää mieluummin kotisohvalle kuin lähtee paikan päälle, niin homma on niin metsässä kuin olla voi.

Sarjasijoitushan on varsin kelpo edelleen, eihän siinä mitään. Mutta ei tuollaista peliä jaksa yksinkertaisesti katsella. Kun näkee muutaman matsin, niin homma on oikeastaan nähty, mikäli koko ralli on loppuun asti tätä monotonista spartalaisuutta. Kuka sitä jaksaa katsella 30 kertaa kaudessa, paitsi elinkautiset(joihin en asuinpaikkani vuoksi kuulu).

Minua ei haittaisi yhtään, vaikka tämä jengi vetäisi ihan häntäsijoilla, kunhan matseihin lähtö olisi yksinkertaisesti ns. itsestäänselvyys, niin kuin normaalisti pitäisi olla. Tällä hetkellä se ei sitä valitettavasti ole. Tunne puuttuu. Tärkein elementti siis. Jos puukätinen joukkue, jonka pitäisi elää tunteella, vetää hmv-kiekkoa, niin se on suunnilleen kaikista karmeinta nähtävää.

Lääkkeeksi en tällä hetkellä keksi muuta kuin sen, että valmennusjohto kaivaa nyt itsensä esiin simpukankuorestaan ja rupeaa vakavissaan pohtimaan että "toimiikohan tämä sittenkään näin?". Siihen eivät riitä välttämättä yv-kuvioiden pohtimiset...

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Negatiivisuutesi on hämmästyttävää, mutta toisaalta taas hyvin espoolaista.

Mikä tämä negatiivisyys = espoolaisuus teema on? Ovatko espoolaiset fanit oikeasti negatiivisempia kuin muiden joukkueiden fanit? Mielestäni tältä palstalla ei kuulu lainkaan niin kriittistä jalkinekeskustelua, kun monien muiden joukkueiden palstoilta.

Enkä itse pidä sitä negatiivisuutena, että kertoo pettymyksensä joukkueen pelitavasta. Se on mielipide siinä missä muutkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy