Mainos

Bluesin nykyjohto – hävetkää!

  • 68 508
  • 341

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aivan, tosiaan, pahoittelen, unohdin tässä kaikessa hässäkässä sen, luin niitä kommentteja kyllä, oliko se 1-3 max jotain mikro ja/tai pk-yrityksiä?! Sinänsä kyllä huolestuttavia piirteitä oli niissä jutuissa mutta hmm, toisaalta tekisi mieli sanoa, että onko vähän pieni otanta, kertooko sitten kokonaiskuvasta vai ei? Noh, en kuitenkaan puolustele nykyjohtoa, kyllä siellä on virheitä tehty virheiden perään, ne ihan ensimmäiset virheet homman pystyyn perustamisessa vain taisivat ratkaista jo koko paskan kohtalon. :(

EDIT:

Muistatko/tiedätkö näistä jotain tarkempaa? En itse muista näistä lukeneeni mistään.

Muistaakseni ainakin nimim. Hartza kertoi omista kokemuksistaan ja mitä kuulopuheita on kuullut niin ei siellä ole ollut nöyryyttä iskeä käsiä saveen ja lähteä tekemään oikeaa myyntiduunia. Siitähän noi talousluvutkin kertovat. Myynti on epäonnistunut täydellisesti tai sitä ei ole ollut ollenkaan.

Nimim. Tuamas vertasi osuvasti Ässien yli 500 pienyrityksen tukijamäärää Bluesin hiukan yli 200:aan. Se on tällä talousalueella aivan uskomattoman surkea lukema eikä selity kuin osaamattomalla tai laiskalla myynnillä. Noista 200+ yrityksestä valtaosa on todennäköisesti itse halunnut mukaan, en usko, että ihan hirveän raakaa myyntityötä on tehty.

Kaikkein selkein todiste olemattomasta myynnistä on tietysti tänään kuullut talousluvut. Niistä pitäisi jokaisen viimeistään hiffata missä mennään. Tietty yksi vaihtoehto on se, että Espoo Blues on niin hiton paska tuote, että kovasta yrityksestäkään huolimatt kukaan ei halua mukaan lähteä, mutta pidän sitä toista vaihtoehtoa aika paljon todennäköisempänä.
 
Myynti on epäonnistunut täydellisesti tai sitä ei ole ollut ollenkaan.
No tästä ei voi olla eri mieltä kukaan kun ei tarkempaa ja luotettavampaa tietoa ole tarjolla. Mutta mikä se kausaliteetti sitten on, se on eri asia, onko tehty hommia vai ei, vai onko vain niin, että tuote ei ole tarpeeksi kiinnostava. Mites se Jussin aikana oli? Eikös huhuja ollut siitäkin jaksosta, että esim. joitain kaukalon laitamainoksia ei ollut kukaan maksanut vuosiin mutta mainokset silti paikoillaan? Voi vain olla niin, että Tapiolan mummometsässä joukkue nimeltä Espoo Blues ei kiinnosta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jussin ajasta on vaikea sanoa kun ei muista enää lukuja, eivätkä ne tuolloin niin kiinnostaneetkaan. Nyt luvut ovat historiallisen huonot ja ne kertovat nimenomaan tämän operatiivisen johdon (ja omistajien) epäonnistumisesta. Syitä voimme sitten vain arvailla, mutta faktaa on vain laiskasta myynnistä. Jos näin on kohdeltu muutamaakin yrittäjää, ei ole vaikea uskoa käytöksen olevan ihan systemaattista kun noita lukuja katselee.
 
Jussin aikana tappiot oli semmosta puolta miljoonaa suurempia loppuvaiheessa. Muistaakseni joskus menneisyydessä rikottiin myös kahen miljoonan raja, mutta tulos riippui paljolti siitä miten Jussi kikkaili areenan kanssa.

Eikös se aiemman vuoden tappio ollut 500ke vähemmän, niin pakkohan se on ihailla sitä ammattitaidottomuutta, jolla vene saatiin käännettyä takas putoukseen. Pienet taput siitä omistajille.
 

Tuamas

Jäsen
Erona se, että "Jussin aikana" omistajan perse kesti isot tappiot, joka oli myös tiedossa päivittäisessä toiminnassa.
Kuten Lukko pystyi budjetoimaan jääkiekkoliiketoiminnan ~miljoonan tappiolle, koska konserniavustus oli käytettävissä.

Se, että tällaisia lukuja tulee nykyisellä porukalla on anteeksiantamatonta perseilyä.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Onhan tuo "myyntityö" ollut aivan katastrofaalista jo pitkään. Itselläni on avaamisesta asti ollut 3 istuinta Areenalla enkä edes muista milloin joku olisi soittanut ja kysynyt haluanko kausikortin. Rahat postimerkkeihinkin on ollut loppu jo muutaman vuoden, sillä en muista enää edes postiakaan. En kyllä rupea tyrkyttämään rahojani tilanteessa, jossa pääsisin ehkä joka kolmanteen matsiin käymään.

Oikeasti, mitä helvettiä siellä toimistolla tehdään? Siellä pitäisi olla töissä Koskinen, Ahola, Näckel, Virtanen, Koivunoro, Rajahuhta, Jäntti, Sandman, Simontschuk ja Eurola. Mitäs tommoisen poppoon kulutkin on? Ovatko saaneet edes yhteistyökumppaneita sen verran, että omat kulut on saatu peitettyä? Aivan karmeeta, mä olisin omistajana kenkinyt ton porukan jo kolmeen otteeseen.

Pelkkä Jason Nikkinen vastaa yli puolia tosta porukasta. Taisi olla pahempikin kuolinisku hänen lähtönsä. Tosin ei silloinkaan mun puhelin soinut, mutta taisi Jasonin vastuualuekin olla vähän eri.

Jotenkin en itse usko siihen, että Espoon talousalue olisi mitenkään erityisen hankala. Ongelma on se, että sekä Hongassa että Bluesissa omistajat ovat toimineet ylimielisellä ja laiskalla asenteella ja sen vuoksi ollaan tässsä sopassa. Vähän aiheen vierestä, mutta Hongan toimintaa näin todella läheltä ja Harjunpään poppoolla oli ensimmäisen parin vuoden aikana todella hyvä tilanne. Ylimielinen ja välinpitämätön suhtautuminen yhteistyökumppaneihin oli kuitenkin yksi isoista syistä, miksi homma kusi. Samalta tämä Bluesin homma näyttää.

Lähetin muuten viikko sitten s-postia toimistolle useammalle henkilölle, mutta siellä taitaa olla kädet täynnä kun ei ehditä vastaamaan.

Surulliseksi ja vihaiseksi tekee tällainen toiminta.....
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Oikeasti, mitä helvettiä siellä toimistolla tehdään? Siellä pitäisi olla töissä Koskinen, Ahola, Näckel, Virtanen, Koivunoro, Rajahuhta, Jäntti, Sandman, Simontschuk ja Eurola. Mitäs tommoisen poppoon kulutkin on? Ovatko saaneet edes yhteistyökumppaneita sen verran, että omat kulut on saatu peitettyä? Aivan karmeeta, mä olisin omistajana kenkinyt ton porukan jo kolmeen otteeseen.
Ehkä ei nyt ensimmäiseksi kannata joukkueenjohtaja-maalivahtivalmentajaa kenkiä. Vai Aholleko olisit nuo hommat nakittanut?
 

Tuamas

Jäsen
Tällaisessa bisneksessä, jossa yhteistyökuviot perustuvat menestyvissä joukkueissa toimivaan myyntityöhön, käy ylimielisissä ja liian suuren maailman meiningillä toimivissa organisaatioissa juuri näin.

Ei jakseta panostaa niihin yritysmyynnin pieniin puroihin, vaan haetaan väkisin isoa kalaa ja unohdetaan pk-sektori. Tällöin nykytilanteessa yhteistyöeuroista jää ~joka toinen ottamatta kokonaan.

En malta olla jälleen kerran vertaamatta Ässiin. Minulle, max 200€/kausi yritystoiminnastani Ässiin sijoittavalle, soitetaan vähintään kaksi kertaa kaudessa myyntipuhelu. PK-yritykseen, jonka hallituksessa toimin, soitetaan 2-4 kertaa, kaudessa, tarjoten sekä vanhan sopparin uusimista, että uusia tuotteita.

Näin kun on toimittu, talous ja myynti on pysynyt pinnalla. Ennen nykyistä aikaa, ennen vuotta 2006, Ässissäkin myyntityö oli melko kuraa ja pienemmät asiakkaat saivat väkisin kantaa rahansa sisään.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Ehkä ei nyt ensimmäiseksi kannata joukkueenjohtaja-maalivahtivalmentajaa kenkiä. Vai Aholleko olisit nuo hommat nakittanut?

Joo, en tarkistanut jokaisen tehtäväkenttää, pahoittelut epätarkkuudesta. Ehkä Näckelin lisäksi voi pari nimeä ottaa tuolta pois, mutta sinne jää edelleen seitsemän henkilöä, joiden kaikkien tulisi tehdä MYYNTITYÖTÄ.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
En malta olla jälleen kerran vertaamatta Ässiin. Minulle, max 200€/kausi yritystoiminnastani Ässiin sijoittavalle, soitetaan vähintään kaksi kertaa kaudessa myyntipuhelu. PK-yritykseen, jonka hallituksessa toimin, soitetaan 2-4 kertaa, kaudessa, tarjoten sekä vanhan sopparin uusimista, että uusia tuotteita.

Tuommoinen kontaktimäärä pitäisi olla itsestäänselvyys ja onkin varmaan muualla kuin Espoossa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
sinne jää edelleen seitsemän henkilöä, joiden kaikkien tulisi tehdä MYYNTITYÖTÄ.
Nyt olet kyllä todella pahasti kujalla... Että kaikkien näiden pitäisi tehdä myyntityötä? Kannattaa funtsia hetki, mitä kaikkea jääkiekkojoukkueen pyörittäminen tarvitsee tällä tasolla.. Kyllä siinä riittää kummasti työtä myyntityön lisäksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nyt olet kyllä todella pahasti kujalla... Että kaikkien näiden pitäisi tehdä myyntityötä? Kannattaa funtsia hetki, mitä kaikkea jääkiekkojoukkueen pyörittäminen tarvitsee tällä tasolla.. Kyllä siinä riittää kummasti työtä myyntityön lisäksi.

Ehkä @Chris Sharma ajoi ennemminkin takaa sitä, että jokainen seuralle työtä tekevä on myös tavallaan sen edustaja ulospäin ja onhan se sitä "tuotteen myymistä" sekin, että ollaan asiallisia, hoidetaan omat hommat kunnolla, ei puhuta paskaa ja jäädä kiinni valehtelusta jne.

C. Sharma toki itse tietää paremmin...
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehkä @Chris Sharma ajoi ennemminkin takaa sitä, että jokainen seuralle työtä tekevä on myös tavallaan sen edustaja ulospäin ja onhan se sitä "tuotteen myymistä" sekin, että ollaan asiallisia, hoidetaan omat hommat kunnolla, ei puhuta paskaa ja jäädä kiinni valehtelusta jne..
Nyt kun veikataan motiiveja lausunnon takana ;), niin veikkaisin C. Sharman ajaneen takaa sitä, että joukkueen ykkösprioriteetti on hoitaa talous kuntoon, joka sitten auttaa muiden asioiden kuntoon laittamisessa. Jos yrityksellä on esimerkiksi 7 henkilöä töissä ja talous on kuralla, niiden 7 henkilön on paras olla myyjiä.

Ei jääkiekkojoukkuetta tietenkään pelkillä myyjillä johdeta, mutta myyjiä kannattaisi olla niin paljon, että homma toimii, ja siihen päälle mietitään sitten muun henkilöstön tarve. Mutta tämä on joka tapauksessa johtoportaan tehtävä. Jos joku palkataan joukkueeseen esimerkiksi tiedottajaksi, hänen hommansa on tiedottaminen,.. ellei toimenkuvaa pomojen toimesta laajenneta.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Aika lailla noin kuten Lystikäs kuvasi.

Myymisellä ei kuitenkaan tarkoiteta sitä, että sulla pitää olla myyjän nimike. Pienessä/ keskikokoisessa organisaatiossa jokaisen pitää omalla tavallaan myydä ja osallistua talkoisiin. Esim. hyvä toimitusjohtaja on usein firman paras/ parhaita myyjiä, kun puhutaan tuonkokoisesta firmasta. Ei siis tarkoita sitä, että hänen pitää hoitaa myynti alusta loppuun, vaan että ollaan hereillä koko ajan ja laittaa omat kontaktit/ osaamisensa peliin. Sama koskee toimistotyöntekijöitä. Varsinkin tuossa tilanteessa missä Blues on ollut.

Nyt olet kyllä todella pahasti kujalla... Että kaikkien näiden pitäisi tehdä myyntityötä? Kannattaa funtsia hetki, mitä kaikkea jääkiekkojoukkueen pyörittäminen tarvitsee tällä tasolla.. Kyllä siinä riittää kummasti työtä myyntityön lisäksi.

Joo, niin näyttää riittävän, kun ei edes postia ehditä lähettämään. Prioriteet aivan metsässä tai sitten muuten vaan laiskotellaan. Et kuitenkaan ymmärtänyt pointtia edes vähää alusta.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Onhan tuo liikevaihdon lasku todella karu. Ilmeisesti Bluesin toimisto on ollut aivan sekaisin ja kenelläkään hajua, mikä olisi se oma vastuualue ja mitä pitäisi tehdä ja siten mitään ei ole sitten tehtykään, ainakaan loppuun asti. Tommi Koivunen jo twiittaili kuulleensa juttua kausikortin ostaneista, joille ei ollut kortista tullut laskua. Noh, totta tai puhdasta huhupuhetta, niin kyllähän tuollainen tulorahoituksen putoaminen, mikä Bluesilla on, menee nimenomaan toimivan johydon piikkiin. Oli taustalla kuinka huonot hallisopimukset tahansa, niin ne samat sopimukset taisivat olla voimassa ennen liikevaihdon romahdusta.

Kieltämättä ulkopuoliselle on tullut kuva, että Bluesissa on yritetty tehdä glamourimpaa ja ylätasoisempaa bisnestä kuin mitä urheilubisnes Suomessa todellisuudessa on. Hiukan huvitti jopa tuo Koskisen kommentti siitä, kuinka on itse ollut asentamassa mainoksia edellisellä kerralla. Sen ilmeisesti piti kertoa, kuinka hän on laittanut itsensä likoon joka tasolla. SaiPan bisnesyrityksiä kun on vierestä tullut vähän seurattua, niin on vastaava glamourius kaukana. Ja aivan varmasti on Kallioniemi nähty omin pikku kätösin laittamassa jää- yms. mainoksia joka helkatin kerta ihan ilman fanfaareja. Sinänsä tietysti yksilysti, kuka ne mainokset paikalleen kiinnittää, tosin pienissä organisaatioissa tuontyyppiset paljon käsiä vaativat hommat yleensä kuuluvat kaikille toimitusjohtajaa myöten, mutta asenteesta se kyllä kertoo.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eli kerrataas nyt. Meillä on johto/toimisto, joka on:

- unohtanut ottaa yhteyttä jo olemassaoleviin yrityskumppaneihin
- unohtanut myydä kiinnostuneille yrityksille kumppanuutta
- unohtanut ottaa yhteyttä aiemmin kausikortin ostaneisiin
- unohtanut lähettää laskuja kausikorteista

Ja sitten vielä ihmetellään miksi meininkiä syytetään puuhasteluksi?
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mitenkään sen enempää puolustelematta nykyjohtoa, niin nuo kausikorttilaskujen lähettämättä jättämiset taisivat tapahtua uusien omistajien ensimmäisellä kaudella, jolloin ilmeisesti laskutusjärjestelmät olivat uusia ja kaikki aivan sekaisin tms. Partner Pool -myynti puolestaan oli ulkoistettu kokonaan Procitolle, joka ilmeisesti tälle kaudelle oli laiminlyönyt homman suunnilleen kokonaan (minulle kyllä myytiin Partner Pool -jäsenyys taas ilman että itse kyselin, mutta kuuleman mukaan muuten oli jäänyt homma hoitamatta, ja sen jälkeen onkin irtisanottu tuo sopimus). Tällä hetkellä toimistolla on paha alimiehitys, onhan siellä tyyliin puolet ihmisistä pistetty pihalle. Ja tosiaan tuosta täälläkin listatusta porukasta nyt lienee turha odottaa että maalivahtivalmentaja/joukkueenjohtaja hirveän aktiivista myyntityötä tekisi...
Sitten tuosta toimitusjohtajan mainosten teippailusta vielä. Toki välillä on hyvä että myös tj käärii hihansa ja tekee konkreettisia hommia, mutta kyllä minun mielestäni tj:llä *pitäisi* olla tärkeämpääkin tekemistä. Kyllä minä ainakin yrittäjänä yritän tehdä itse tuottavaa työtä, jos minulla on vaihtoehtona tehdä laskutettavaa työtä josta saan 100 euroa tunti, niin on järkevämpää ulkoistaa vaikka siivoustyö siivoojalle jolle maksaa kympin tunti. Eikä kyse olisi siitä, että minun arvolleni ei sopisi vaikka siivota, vaan yksinkertaisesti siitä että joskus aika ei riitä kaikkeen, ja silloin on järkevää priorisoida. Koskisen puolustukseksi sanon että tuli sisään siinä tilanteessa kun hommat olivat jo perseellään, ja aikansa on mennyt akuuttien kriisien hoitamisessa oikean työn sijaan. Tuntuu, että Koskinen on pitkästä aikaa ensimmäisiä ihmisiä tuolla pallilla, jolla on jotain käsitystä tulojen ja menojen tasapainottamisesta.
Ja on siellä perseilty ja perseillään edelleen. Ei sen puoleen. Mutta välillä asiat eivät ole ihan niin yksinkertaisiakaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ja kerrataan nyt vielä, että nämä kohdat on kerätty keskustelupalstakirjoitusten perusteella. Osa on varmasti tapahtunut ihan oikeastikin, mutta osalle kämmeistä on myös selkeä selitys, ja se ei ole puuhastelu.

EDIT: MrBitter tuossa jo toikin esiin ainakin yhden konkreettisen esimerkin tällaisesta selityksestä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ehkä puolet liikevaihdon laskusta voi selittää sillä, että viime kaudella ei myyty yhtään pelaajaa KHL:ään, toisin kuin kaudella 2013-14 Mikko Koskinen. Se toinen puolikas meneekin sitten ihan huonon toiminnan piikkiin.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ehkä puolet liikevaihdon laskusta voi selittää sillä, että viime kaudella ei myyty yhtään pelaajaa KHL:ään, toisin kuin kaudella 2013-14 Mikko Koskinen. Se toinen puolikas meneekin sitten ihan huonon toiminnan piikkiin.

Ei sekään ole minun mielestä mikään selitys, että ketään ei myyty. Tiedettiin varmasti hyvin, että ketään tuskin myydään. Ainakin minä tiesin, kun kokoonpanolistaa katsoin. Tämänhän automaattisesti olisi pitänyt johtaa siihen, että mikäli tehtiin 4,9 miljoonan tuloilla 1,1 miljoonaa persettä, niin nyt perkele pitää myydä enemmän, kun ei ketään varmasti lähdössä, että saadaan tulot vähintään samalle tasolle + kuluja alaspäin 6 miljoonasta tuonne 4,5-5 miljoonan tasolle.

Bluesissa lähinnä sitten keskityttiin tekemättä jättämiseen ja siihen, että valitetaan katsojien tulemisesta hallille mediassa. Tämähän on jo toinen kausi putkeen, kun valitetaan ihmisten käymättömyyttä ja syytetään katsojia huonosta tuloksesta, vaan ei tehdä mitään sen eteen, että katsojat kävisivät siellä. Pidetty katsojia itsestäänselvyyttenä. Eikä tietenkään olla otettu vikaa oman myynnin ja toiminnan piikkiin liiemmälti.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ja nyt erosi toimitusjohtaja. Kyllä on mediassa vilkasta menoa, ehkä indikoi konkurssia, ehkä burnouttia tai ehkä Salonojan paluuta. Toivottavasti tarkempia tietoja tulee pian ja epätietoisuus pienenee.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ja kerrataan nyt vielä, että nämä kohdat on kerätty keskustelupalstakirjoitusten perusteella. Osa on varmasti tapahtunut ihan oikeastikin, mutta osalle kämmeistä on myös selkeä selitys, ja se ei ole puuhastelu.

EDIT: MrBitter tuossa jo toikin esiin ainakin yhden konkreettisen esimerkin tällaisesta selityksestä.

Mikä selitys? Selityksiä selitysten perään. Ei ne asiat selittämällä parane.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ja nyt erosi toimitusjohtaja. Kyllä on mediassa vilkasta menoa, ehkä indikoi konkurssia, ehkä burnouttia tai ehkä Salonojan paluuta. Toivottavasti tarkempia tietoja tulee pian ja epätietoisuus pienenee.

Tämä homma on vedetty ihan ensimmäisestä tilikaudesta lähtien päin persettä ilman minkäänlaista ajatusta, suunnitelmaa tai taloudellista kontrollia. Koskiselle ihan hemmetin iso käsi suoraselkäisyydestä, valitettavasti hän tuli liian myöhään ja vahinko oli jo tapahtunut.

Jääkiekko Espoo Oy:n taru tai ainakin nykyjohdon taru on lopussa. Mielenkiintoisia aikoja...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös