Bluesin markkinoinnista

  • 2 326
  • 4

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin naapurista katsottuna Blues on ilahduttavan aktiivinen joukkueensa markkinoinnissa. Välillä tosin asiayhteys jää puuttumaan. Itse näin viimeksi tänään HJK-MTK-matsissa kentänlaitamainoksessa pelkän "Blues" nimilogon ja jäin pohtimaan mikäköhän tässä oli kohderyhmänä ja "viestinä" (l. taka-ajatuksena)? Sinänsä on tietysti hyvä, että kokeillaan uusia juttuja.

Ne CD-romput, paikalliset hyvänteväisyysjutut jms. ovat olleet ihan hyviä markkinointijippoja, mutta onko kenelläkään tietoa niiden tehosta - ts. onko näillä saavutettu jotain mitä "perinteisellä" mainonnalla ei olisi - onko kukaan perehtynyt lähemmin aiheeseen?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti #12
Näin naapurista katsottuna Blues on ilahduttavan aktiivinen joukkueensa markkinoinnissa. Välillä tosin asiayhteys jää puuttumaan. Itse näin viimeksi tänään HJK-MTK-matsissa kentänlaitamainoksessa pelkän "Blues" nimilogon ja jäin pohtimaan mikäköhän tässä oli kohderyhmänä ja "viestinä" (l. taka-ajatuksena)? Sinänsä on tietysti hyvä, että kokeillaan uusia juttuja.

Ne CD-romput, paikalliset hyvänteväisyysjutut jms. ovat olleet ihan hyviä markkinointijippoja, mutta onko kenelläkään tietoa niiden tehosta - ts. onko näillä saavutettu jotain mitä "perinteisellä" mainonnalla ei olisi - onko kukaan perehtynyt lähemmin aiheeseen?

Toi Blues-logo Finnforest Stadionilla on ollut siellä jo kauan. Liittyy muistaakseni Bluesin ja Finnforestin väliseen yhteistyöhön. CD-rompuista en osaa muuta sanoa kun että Detroitin päässä ko tuotteesta ollaan oltu innostuneita. Kai siitä jotain hyötyä tulee kun sielläkin ymmärretään että täällä panostetaan tuon yhteistyön kehittämiseen. Ei tuollaiset jutut välttämättä suoraan pääsylippujen määrässä näy mutta positiivista julkisuutta jne. Onhan silläkin rahallinen merkitys. Se, miten sitä mitataan onkin sitten toinen juttu.
 
Blues Shop markkinoinnin työkaluna

Ilolla on pantu merkille, että Blues Shop on hyvässä hoidossa. Tuoterepertuaari vaihtuu ja monipuolistuu, tavaraa saadaan tarjouksilla kiertoon ym. Blues -tavaramerkin markkinointiahan tämä parhaimmillaan on.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tämä on nyt vähän myöhässä, mutta eilen pelattu ottelu alkoi jo klo:16, mutta radiossa mainostettiin pelin alkavan klo:17.00. Eli on markkinoinnissa vielä rutkasti parannettavaa.
 

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Viestin lähetti Noutaja#9
Tämä on nyt vähän myöhässä, mutta eilen pelattu ottelu alkoi jo klo:16, mutta radiossa mainostettiin pelin alkavan klo:17.00. Eli on markkinoinnissa vielä rutkasti parannettavaa.

Näinhän siinä kävi. Mainos kuitenkin muutettiin heti kun selvisi, että siinä oli väärä alkamisaika. Uutta mainosta pyöritettiin vähän aikaa, mutta jossain vaiheessa joku radiokanavan henkilökunnasta pisti vahingossa tämän vanhan mainoksen uudestaan pyörimään. Näin itse ainakin ymmärsin tämän asian. Virheitä sattuu...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös