Bluesin ja Raimo Summasen yhteistyö päättyy

  • 36 579
  • 106

kipe#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liigaJengit + MestisJengit + SuomisarjaJengit
On siinä kyllä mies (Summanen) nostettu melko korkealle korokkeelle yhden tärkeän voiton ansiosta (wc semifinaali).

Tuskin siellä organisaatiossa mitään lasten riitoja on ollu (haista p*ska... pakko haistaa kun sieltäpäin tuulee juttuja), vaan luulen että tällainen iso organisaatiorakenne aiheuttaa tehtävissä päällekkäisyyksiä ja sitä kautta happaman ilmapiirin.

Jos on totta, että Ramille tarjottiin valmenjan hommat joulukuussa niin kertoo jotakin bluesin suoranaisesta ammattitaidottomuudesta jääkiekkoa kohtaan. En kuitenkaan usko tämän olevan totta, koska Heikkilä ei ole nostanut kytkintä.

Saas nähdä mihin suuntaan virta vie bluesia ja ennenkaikkea Summasta
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Gags kirjoitti:
Ei ole mielestäni yhdentekevää, ovatko nämä näkemyserot esimerkiksi jääkiekollisia, jolloin on huomattavasti helpompi asettua Summasen puolelle, ennemmin kuin vaikkapa Lintusen tai vaikkapa hypoteettisesti Salonojan tai Kivimäen.
Meinaat, että Lintunen olisi halunnut vähän tiukemmin karvaavan Bluesin?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Silitysrauta-Mike kirjoitti:
Meinaat, että Lintunen olisi halunnut vähän tiukemmin karvaavan Bluesin?
Mä en meinaa mitään. Mä olen yrittänyt kysyä, huonolla menestyksellä. Sinä yrität antaa kuvan että sinulla olisi vastauksia, antamatta niitä kuitenkaan ainuttakaan. Odotan edelleen faktoja asiasta.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Gags kirjoitti:
Mä en meinaa mitään. Mä olen yrittänyt kysyä, huonolla menestyksellä. Sinä yrität antaa kuvan että sinulla olisi vastauksia, antamatta niitä kuitenkaan ainuttakaan. Odotan edelleen faktoja asiasta.

Näissä aiheissa niitä on turha odotella. Yleensä kun perustelut loppuvat niin jankutus ja tyhjänjauhanta alkaa.

:)
 

Pusacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Leijonat, Zidane.
Jotain mätää tässä hommassa on... toimitusjohtaja lähtee näkemyserojen vuoksi, ja UTJ samoin. Valmentajan paikkaa on tarjottu UTJ:lle, josta tämä kieltäytyy. Julkisuudessa pähkäillään Summasen puuttuneen valmennukseen, vaikka juuri tuo tekohan osoittaa, että homma on ihan päinvastoin.

Ihan liian helppoa on ulkoistaa kaikki Summasen luonteen piikkiin. Kohtuuton ase, jonka tietysti Summanen on itse muille antanut. Miksiköhän P-Amerikassa Summaselle ei olisi missään oloissa annettu potkuja vastaavalla tavalla kuin maajoukkueessa, ja miksi ainoa episodin jälkeen todella merkitty mies on J. Niinimaa? Onhan päivän selvää, että Summasen kehittymisalue on ihmissuhdetaidot, mutta tässä ei ole koko kuva...

Uskalsiko Summanen kyseenlaistaa Bluesissakin toiminnan kehittämisen kannalta "pyhiä lehmiä", astua Salonojankin varpaille? Kaikki heti vain Summasen sietämättömyyden syyksi, kun ei pystytä peiliin katsomaan? Ei kun niin, kyseessähän on itseään täysin kontrolloimaton ihmishirviö, joka ei kykene kenenkään kanssa toimimaan ja ei ymmärrä oman etunsa päälle. Eikä tietysti tiedä mistään mitään.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Vakio kirjoitti:
Totta helvetissä löytyy. Jos ei Suomessa ymmärretä menestyvän valmentajan päälle niin ulkomailla varmasti ymmärretään.

Lienee asian laita, ettei Suomesta enää taida niin tehokkaat korvatulpat omaavaa jääkiekko-organisaatiota löytyä, mikä tämän menestyjän/kiakkomiehen haluaisi palkata.

Blueshan teki tämmöisen "Very high risk -> relatively high reward" - tyyppisen ratkaisun palkatessaan Summasen ja riskit realisoituivat. Nyt homma lähtee taas nollilta.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Begbie kirjoitti:
Blueshan teki tämmöisen "Very high risk -> relatively high reward" - tyyppisen ratkaisun palkatessaan Summasen ja riskit realisoituivat. Nyt homma lähtee taas nollilta.

No ei kai tässä nyt sentään ihan nollilta lähdetä. Heikkilä jatkaa valmentajana ja Holtari omassa hommassaan. Ensi kauden joukkueen kasaaminen on mielestäni aika hyvässä mallissa. Ja käsittääkseni Summanen teki junnuorganisaation eteen (hyviä?) asioita, joiden mukaan nyt edetään.

Joten bleg > 0. MOT
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Raimo Summanen -> Ilves seuraavan 5 vuoden sisällä. Kuka haluaa lyödä vetoa ja mistä summasta? Tiedustelut vedoista yv:llä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Immortal kirjoitti:
Raimo Summanen -> Ilves seuraavan 5 vuoden sisällä. Kuka haluaa lyödä vetoa ja mistä summasta?
Tämän pitkävedon rinnalle tulosveto. Kuinka monessa seurassa Summanen ehtii seuraavan viiden vuoden aikana vaikuttamaan ?

Bluesin ja Summasen avioerosta seuraa ainakin se, että tiedetään kuka valmentaa sitä liigaseuraa, joka ensimmäisenä antaa koutsilleen kenkää. Nyt on "varastossa" pätevä koutsi kun monottamisen aika koittaa.
 

Kapo

Jäsen
Eiköhän tuo syypää ole aika helppo löytää. Pitää vain kysyä itseltään, kuka on se pysyvä voimahahmo joka oli seurassa Christian Ruutun katastrofaalisella aikakaudella ja muuten täydellisen organisaatiouudistuksen jälkeen vielä nykyäänkin. Kuka on se henkilö, kenen kanssa oleviin näkemyseroihin kariutui erinomaista työtä tehneen TJ Lintusen Blues-pesti? Candy?

Espoolainen kiekko olisi aivan vitun paljon pitemmällä ilman Salonojaa ja shekkivihkoa. Oltaisiin ehkä pikkuseura, mutta mitä helvettiä me nyt sitten ollaan?
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän taustalla ole suurempia ongelmia. Tomitusjohtajahan Bluesissa on vaihtunut vähän väliä. Summasen Ramia on turha aina syyllistää. Ramille tsemppiä ja toivottavasti palaat valmennushommin, osaamistasi sillä puolella kyllä kaivataan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Gags kirjoitti:
Mä en meinaa mitään. Mä olen yrittänyt kysyä, huonolla menestyksellä. Sinä yrität antaa kuvan että sinulla olisi vastauksia, antamatta niitä kuitenkaan ainuttakaan. Odotan edelleen faktoja asiasta.
Onko sinulla jotain käsitystä tai ajatusta siitä, miksi Blues irtisanoi Raimo Summasen? Puolustatko sinä Summasta yhtä hatarin perustein kuin monet muut mollaavat?
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
jiihoo kirjoitti:
Meitsillä on idea. Kun kohu on hieman laskeutunut, on oiva paikka palkata Summanen valmentamaan Bluesia ja ilmoittaa, että vanhat erimielisyydet ovat sovittu. Näin farssi saisi uuden, hauskan ja jännittävän juonenkäänteen.

Ja samaan syssyyn Kake voisi siirtyä toimitusjohtajaksi ja nykyinen toimari sitten juniorijoukkueiden pelaajakoordinaattorien koordinaattoriksi....

On tää meidän bleg vaan niin mahtava, aina jaksaa yllättää näilllä jutuilla.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
msg kirjoitti:
Onko sinulla jotain käsitystä tai ajatusta siitä, miksi Blues irtisanoi Raimo Summasen? Puolustatko sinä Summasta yhtä hatarin perustein kuin monet muut mollaavat?
On. Ajatuksia ja johtopäätöksiä, ainakin toteuttajasta, joka jo tullutkin muiden esiintuomina ketjussa esille. Se, että kyseenalaistan kritiikin Summasta kohtaan tai penään perusteita kritiikille, osatakseni itse arvioida asiaa, ei mielestäni ole Summasen puolustamista. En käsitä miten voit tehdä tällaisen johtopäätöksen tässä ketjussa esittämieni kysymysten tai kirjoitusteni perusteella. Voi tietenkin olla että vedät johtopäätöksesi Summasen puolustamisesta aikaisemmista kirjoituksistani palstalla, mutta niillä ei ole mitään tekemistä tässä ketjussa esittämieni kysymysten, jotka muuten kritiikin esittäjien toimesta edelleen vastaamatta, kanssa. Eniten minua tässä asiassa häiritsee kaikkien tarve tulla toistamaan samoja "tietämyksiään" joita esitettiin jo edellisten Summasen potkujen yhteydessä, mutta jossa yhteydessä totuus kuitenkin osoittautui täysin erilaiseksi. Niin pelkään tässäkin tapauksessa käyvän. Jos haluat veikkaukseni, ilman mitään väitettyä tietopohjaa, veikkaan että suurin syyllinen istuu edelleen Bluesissa ja istui jo Lintusen aikana. Siinä suunnassa minä siis niiden suurimpien näkemyserojen arvaan olevan. Mutta niistä te ette ihan helpolla pääse eroon.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja keskustelu jatkuu...Tänään IL:ssä Bluesin hallituksen PJ sanoo että Summasen kommentit ovat täyttä paskaa, Blues ei missään vaiheessa halunnut Ramia valmentamaan Heikkilän tilalle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
No, jos Summanen on saanut potkut, niin kai siihen Suomen työlakien mukaan pitää olla joku syy. Taas tämä on tällaista kissa ja hiiri-leikkiä. Paljon helpompi olisi tulla esiin ja kertoa mikä sai Bluesin ja Summasen tiet oikeasti eroamaan. Vai tuleeko kirja "ei-meidän päivä", jossa kerrotaan kaikki.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Daespoo kirjoitti:
Ja keskustelu jatkuu...Tänään IL:ssä Bluesin hallituksen PJ sanoo että Summasen kommentit ovat täyttä paskaa, Blues ei missään vaiheessa halunnut Ramia valmentamaan Heikkilän tilalle.

Ja mitä muuta voi hallituksen PJ tuossa vaiheessa sanoa? Ja jotenkin se, että IL kertoo näin, ei yllätä. Ei pysty tietämään mikä siellä on kussut, spekulointikin on kai aika turhaa. Toisaalta, mulle ihan sama.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Johannes kirjoitti:
No, jos Summanen on saanut potkut, niin kai siihen Suomen työlakien mukaan pitää olla joku syy. Taas tämä on tällaista kissa ja hiiri-leikkiä. Paljon helpompi olisi tulla esiin ja kertoa mikä sai Bluesin ja Summasen tiet oikeasti eroamaan. Vai tuleeko kirja "ei-meidän päivä", jossa kerrotaan kaikki.

Ei potkujen antamiselle mitään syitä tarvitse olla, kunhan vaan palkanmaksua ei katkaista.

Totuuksia tuon lopputilin taustalta löytyy varmaan yhtä monta, kuin on kertojiakin.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Media paisuttelee?

Ehkä tässä ei ole mitään mystiikaa. Asiahan voi olla vaikka näin: Summasen tehtävät ja rooli hieman turha organisaatiossa, jossa nyt on jo paljon asiantuntijuutta ja pelaajarunko hankittu. Ehkä jotain kitkaakin on ollut, joten kustannustehokkuuden nimissä on helppo vähän karsia turhia johtajia ja suoraviivaistaa organisaation rakennetta. Veikaan että päätöksessä on merkinnyt paljon myös taloudelliset asiat, Sonnisen on pakko saada firma plussalle tai, jossain vaiheessa Salonoja heittää pyyhkeen kehään.

Iltapäivälehdet toki repii lööppejä "Bluesin vuoro lyödä...", jollainhan niitä lehtiä on myytävä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Itse veikkaan että Bluesin ongelmat eivät mihinkään katoa niinkauan kuin Salonoja joukkuetta omistaa. Organisaatiossa tulee tuulemaan rajusti ja nopeasti jatkossakin, varsinkin kun Jussilla ei riitä siskoja kaikille avainhenkilöille työsuhteen turvaksi kuten case Ruutussa.

Bluesin kannattaisi värvätä kavereita kuten Westerlund ja Aravirta jotka ovat tottuneet johdon sörkkimiseen joka asiaan ja pomon jees-miehiin jo maajoukkueessa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesin ja Raimo Summasen yhteistyö jatkuu...

Rami on sitten siirtynyt rapakon taakse paikallisten sinisten kykyjenetsijäksi. Onnea vaan valitsemallaan tiellä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tulipa Kurrin aloittaman avautumisen jälkeen mieleen tämänkin ketju.
Summasen poistuttua Bluesin organisaatiosta seura saavutti arvostetun Kivilinna-palkinnon.
Tuli myös mieleen, että mitkäköhän lopulta olivat nuo avaisviestissäkin mainitut ratkaisemattomat näkemyserot? Samoja näkemyseroja kuin Summasen ja kiekkoliiton välillä vai jotain ihan muuta? Toimarihan Bluesista lähti jo aiemmin. Syitä siihenkään ei ole taidettu julkisuudessa puida.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Blue F kirjoitti:
Rami on sitten siirtynyt rapakon taakse paikallisten sinisten kykyjenetsijäksi. Onnea vaan valitsemallaan tiellä.

Erikoista että Suomen tai jopa koko maailman paras valmentaja suostuu kykyjenetsijäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös