Bluesin hankinnat kaudelle 2007-2008

  • 134 006
  • 490
Tila
Viestiketju on suljettu.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi vitun vittu, ei Lostedia, Semiriä tai ketään fyysistä Ekin lisäksi mutta sitten Gusse roudataan takaisin? Haistakaa iso vittu.
 

Animal

Jäsen
Number 11 kirjoitti:
Try-outille Tomi Karlsson, Ari Katavisto ja Miikka Luodes.

Mahtaakohan olla Lostedt saanut sopparin johonkin muualle, sillä ylläolevat miehet tuskin tulevat tavoittelemaan paikkaa kolmessa ensimmäisessä pelaavassa kentässä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kukas tää Luodes on? Tuntematon nimi mulle noin äkkiseltään.
 

Bandana

Jäsen
Huikeeta. Katavisto pelasi viime kaudella Hollannissa, selkeästi uusi Kariya... tai Pliskauskas.

Luodes tulee Suomi-Sarjan HC Montrealista..
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Daespoo kirjoitti:
Kukas tää Luodes on? Tuntematon nimi mulle noin äkkiseltään.

Miika Luodes on Ilveksen kasvatteja ja kovanyrkkinen kaveri jolla ei taitotasollisesti tee mitään liigassa, ellei sitten yht. äkkiä viime kaudella ole tapahtunut ihmeitä. Tykkää kovasti ainakin faneista ja käsittääkseni ei myöskään ole kovin tylsä ihminen pukukoppipelaajana.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Daespoo kirjoitti:
Kukas tää Luodes on? Tuntematon nimi mulle noin äkkiseltään.

Käsittääkseni Jukka Suutarin tallin poikia.

Jäähyaition sivuilla oli joskus juttua, että haluaisi Pohjois-Amerikkaan hanskaajaksi. Ei kauheasti ole tuulta purjeisiin ainakaan toistaiseksi saanut tuo unelma, viime kausi meni HCM-suomisarjajoukkueessa ja muistaakseni haastoi jossain ottelussa ainakin koko vastustajan vaihtoaition tappeluun.

Pelasi toissakaudella Ilveksen paidassa harjoitusmatsissa SaiPaa vastaan ja keskialueella Kudroc ja "Luoti" löysivät toisensa. Luodes tiputti hanskat linjureiden tultua väliin, taisi poikaa vähän jänskättää. Todellisuudessa Kudroc olisi kaatunut ensimmäisten lyöntien jälkeen.

Jos Patrik Lostedtia ei haluttu pitää ja Luodekselle tarjotaan Paten roolia ensi kaudella, en kauheasti ymmärrä Bluesin aivoituksia. Pate on ainakin pelaajana hieman korkeammalla tasolla, kuin Luodes ja se ei kauheasti Luotia mairittele. Hanskaustaidoista en kauheasti tiedä, kun en ole ikinä nähnyt Luodeksen tappelevan.

Niin ja sitten tämä Katavisto. SaiPassa pelasi muutaman pelin pari kautta sitten ja ainakin silloin miehen liike ja kiekollinen taitamattomuus oli aikalailla oma taiteenlajinsa. Ei mahtunut Salamoissa kokoonpanoon, niin tuli SaiPaan try-outille. Tekee sen mitä valmentaja käskee, Surenkinin Salamoissa päästyään pelaamaan tuli vaihtoaitiosta pelikatkolla kentälle ja teloi poikkarilla jäähyaitiota kohti liukuneen vihulaisen, joka oli kohdellut kaltoin joukkuekaveria. Surenkin laittoi Laineen Hesuksen ja Kataviston aloittamaan joukkomyllyn, Katavisto ei paljoa saanut tosin aikaan, toisin kuin Laine. Tapparaa vastaan SaiPan nutussa hyökkäsi Teemu Laineen päälle suoraan aloituksesta ja takoi pari iskua kuuppaan, en tiedä miksi sillä naksahti. Hieman yllättäen ei saanut sopimusta loppukaudeksi, heh.
 
Viimeksi muokattu:

Animal

Jäsen
Daespoo kirjoitti:
Kukas tää Luodes on? Tuntematon nimi mulle noin äkkiseltään.

Mr. Jäähyaition talliin kuuluva ex-Ilves.

Statsit Suomi-Sarjasta viime kaudelta:
LUODES Miikka (197/101) 20 o 3 m 2 s 5 p 126 min

Kausi päättyi suht miehekkääseen 2+10+OR rangaistukseen tappelusta HC Keravan J-P. Kankaanpäätä vastaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mielenkiintoista kun otetaan tuollainen kaveri tryoutille. Jos ja kun ainoa osaaminen on tappelu, niin miten sen sitten näyttää? Harkoissako tuo aikoo myllyttää omia nekkuun vai miten... tilastojen perusteella kun kaverin taidot eivät kauheasti SM-liigaa hetkauta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
eagle kirjoitti:
Mielenkiintoista kun otetaan tuollainen kaveri tryoutille. Jos ja kun ainoa osaaminen on tappelu, niin miten sen sitten näyttää? Harkoissako tuo aikoo myllyttää omia nekkuun vai miten... tilastojen perusteella kun kaverin taidot eivät kauheasti SM-liigaa hetkauta.

No suoraan sanottuna kaverilla tekee liigassa vielä vähemmän kuin Patrik Lostedilla, itse ihmettelen edes try-outtia, vaikka tosin hieno juttu Miikan kannalta. Olihan tuo suosikkejani Ilveksen A:ssa parisen kautta sitten, sen verran värikäs persoona on kyseessä.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Lauri kirjoitti:
Hyökkäys on kyllä tosi kädetön:

Uhlbäck-Öhman-Lehtonen

Mielestäni tältä ketjulta on lupa odotaa paljon. Jaska pystyy pelaamaan kovaa hyökkäysroolia, kuten hän osoitti JYPissä, Lehtonen tulee nostamaan tasoa ja Öhman on yksi parhaista senttereistä liigassa.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
+ Alanko ja Huczkowski ovat erinomaisia peruspuolustajia
+ Alanko on johtajatyyppi, jos Marwin lähtee niin hyvä että saatiin jotain tilalle
+ playoff-Kalto jatkaa, samoin runkosarja-Uhlbäck
+ Öhman on nykyisellä SM-liigan sentterien tasolla hyvä vahvistus
+ Kuoppala on luottomies

+ ei tarvitse katsoa Tolsan runkosarjakohellusta ensi kaudella
- Tolsa ei ole ratkomassa meille playoff-pelejä ensi keväänä

- Gustafsson: miksi, oi miksi? Toivottavasti ei vie lupaavilta nuorilta pakeilta peliaikaa
- Hurme puuttuu... olisi pitänyt säilyttää
- missä maalintekijät? Lehtonen, Viitaluoma, Uhlbäck... pari hyvää nimeä tarvittaisiin
- toivottavasti ei tarvitse nähdä Kohnia punanutussa
- miksi vehtaillaan Brücklerin sopparin kanssa? Ei vähennä hermostuneisuutta ainakaan yhtään, kun on vaan Banham-mallinen suullinen sopimus
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nyt saadaan vihdoin omille kasvateille sitä kauan kaivattua peliaikaa.

Ainoa miinus on Gussen jatkosoppari. Ja vielä 2 vuotta, huh huh!
 

Kalix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koo-Vee, LeKi
lake79 kirjoitti:
Miika Luodes on Ilveksen kasvatteja ja kovanyrkkinen kaveri jolla ei taitotasollisesti tee mitään liigassa, ellei sitten yht. äkkiä viime kaudella ole tapahtunut ihmeitä. Tykkää kovasti ainakin faneista ja käsittääkseni ei myöskään ole kovin tylsä ihminen pukukoppipelaajana.

Jollain tavalla todellakin tappelijaksi profiloitunut vaikka miehellä itsellään on halua olla kuitenkin jotain muutakin. Kova yrittämään ja tsemppaamaan, mutta kun taidot ei ihan riitäkään niin nahinat alkaa, koska näyttää olevan ainoa tapa millä voi auttaa omaa joukkuettaan. Toivottavasti on kasvanut vuoden aikana etenkin henkisesti, sillä välillä aika käsittämättömiä tempauksia. Puolustaa omia pelaajia niin antaumuksella, että välillä kaikki muu unohtuu. Jos muistan ja olen kuullut oikein, niin miestä on pyydelty jenkkeihin yliopistosarjoihin, mutta rooli olisi sitten ollut nyrkkisankarimainen eikä miestä asia täysin miellyttänyt.

Faneista tykkää todellakin ja oman mielikuvan mukaan hyvä tyyppi kaukalon ulkopuolellakin. Mitä naisellisempi fani, niin sitä enemmän tykkää fanista, mutta kukapa mies ei noin käyttäytyisi.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin, ja olisin kyllä mielellään nähnyt Tolsan ja Maken jatkavan vielä Espoossa. Myös Patelle olisi voinut vääntää sopparin. Mahdollisuudet Brücksin jatkamiseen pienenivät jonkun verran, ei noihin suullisiin sopimuksiin voi luottaa.

Gusse ja Eki ovat ainoat miinukset tämän hetken rosterissa. Vaikka tosin ei tuo Ekikään aivan niin paska ole mitä on joskus annettu ymmärtää. Nyt varsin kokemattomassa hyökkäyksessä tekee ihan hyvää, että siellä on muutamia kokeneempia kavereita.

Uusista hankinnoista kaikki neljä todella hyviä. Vielä tarvitaan rosteriin yksi kiekollinen pakki ja kaksi kovaa laituria.
 

KeittoP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Boston Bruins
Swift kirjoitti:
Pelasi toissakaudella Ilveksen paidassa harjoitusmatsissa SaiPaa vastaan ja keskialueella Kudroc ja "Luoti" löysivät toisensa. Luodes tiputti hanskat linjureiden tultua väliin, taisi poikaa vähän jänskättää. Todellisuudessa Kudroc olisi kaatunut ensimmäisten lyöntien jälkeen.

Tästä tapahtumasta on video:

http://www.youtube.com/watch?v=5HDrjJvljk0
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pari viime kautta ovat opettaneet, ettei tässä vaiheessa vuotta kannata vielä kovia vahvistuksia odottaa - elleivät ne tule toisesta liigajoukkueesta. Nythän meille tuli yksi huippuvahvistus, Öhman, ja yksi hyvä, eli Alanko. Kyllä niitä superulkkareita sitten varmaan vielä elokuussa viimeistään joukkueessa nähdään, ehkä jokunen pk-seudun jengejä kilpalaulattava kotimainenkin.

Plussaa siis:

+ Öhman, Alanko, Huxxxxzsslskswki
+ Kuoppalan, Heiskasen, Lehtosen, Kurjen ja Uhlbäckin jatko
+ Tolsan jatkamattomuus
+ Kaken traiautti!

Miinusta:

- Gussen 2 v.
- Lostedtin sopimuksettomuus
- Brucklerin diilittömyys (jos sillä ei minkäänlaista sopimusta ole, ei se meillä ensi kaudella pelaa vaikkei NHL-paikkaa tulisi. Nää jutut on niin nähtyjä)


Ihan hyvältä tää näyttää, tässä vaiheessa siis. Se nyt on vain fakta, että jos esim. Kurjelle ja vastaaville halutaan peliaikaa antaa, ei sinne enää mitään Clarkeja voida hankkia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kommentteja:

Aluksi olin hieman pettynyt päivän antiin, mutta kun ottaa huomioon että kaikki tähdet ja pelimiehet lähtee sm-liigasta pois niin näähän on aivan sairaan kovia vahvistuksia! ;)

Missasin molemmat JYP pelit tällä kaudella joten ei ole mitään käsitystä Huczkowskista. Ja sitä aiemmin ei ole kyllä jäänyt mieleen hyvässä tai pahassa. Mutta Holtariin taas luotto on kova.

Kohnin mahdollinen lähtö on todella ikävää. Kaveri antoi meille parhaat vuotensa, mutta on muistettavaa että ikää mittarissa on 32 ja nyt alkaa se vääjäämätön hiipuminen. Tosin on Kohn vielä varmaan pari vuotta ihan pelimies sm-liigassa.

Barcelona 27.02. 2007 kirjoitti:
Mutta eikös tää Öhman muuta just sinne minne sen vaimo haluaa, joten jos mrs.Öhman on saanut pk-seudulta duunia niin se hieman selittäisi siirron taustoja
Blues kiinnostaa minua seurana. Yhtenä osatekijänä on se, että vaimon työpaikka vaihtui Helsingin seudulle, Öhman valottaa ratkaisuaan.
…. ja näköjään oikeassa olin. :)

Arvelinkin että Tolsa lähtee takaisin ruotsiin. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni ruotsissa on jokin liigan sisäinen siirtokorvaus systeemi, mutta se ei koske pelaajia jotka palaavat takaisin ulkomailta. Siksipä Tolsa varmaan teki Eeriksonit eli kävi kauden ulkomailla ja siirtyy vapailla papereilla sitten uuteen seuraan.

Gussen jatkoa ei voi millään muulla seikalla ymmärtää kuin että Holtarin mielestä kaverin hinta-laatu suhde on hyvä. Eli ilmeisesti Gusse maksaa Bluesille tallipaikastaan. ;)
 

Aatos

Jäsen
Swift kirjoitti:
Pelasi toissakaudella Ilveksen paidassa harjoitusmatsissa SaiPaa vastaan ja keskialueella Kudroc ja "Luoti" löysivät toisensa. Luodes tiputti hanskat linjureiden tultua väliin, taisi poikaa vähän jänskättää. Todellisuudessa Kudroc olisi kaatunut ensimmäisten lyöntien jälkeen.

Jos Patrik Lostedtia ei haluttu pitää ja Luodekselle tarjotaan Paten roolia ensi kaudella, en kauheasti ymmärrä Bluesin aivoituksia. Pate on ainakin pelaajana hieman korkeammalla tasolla, kuin Luodes ja se ei kauheasti Luotia mairittele. Hanskaustaidoista en kauheasti tiedä, kun en ole ikinä nähnyt Luodeksen tappelevan.

Mitä katseli Tätä Luodeksen poikaa Ilveksen B- ja A-junnuissa, pidän kaveria melkoisena pellenä.

Pelilliset ansiot melko olemattomat.

Korostan kuitenkin, että pidän Miikkaa pellenä kentällä, en sen ulkopuolella.
Olenpa kuullut miehen alun olevan jopa mukava mies siviilissä.

Mutta Show-meininki jäällä ei minua miellytä, eikä mielestäni joukkuetta. Varmasti kaveri joka jakaa mielipiteitä, ja taklauksia 10-metrin vauhdilla.
Itse on melko heikko kestämään iskuja, ja on helppo hiillostaa boxiin.
Näin mä sen näen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Barcelona kirjoitti:
Blues kiinnostaa minua seurana. Yhtenä osatekijänä on se, että vaimon työpaikka vaihtui Helsingin seudulle, Öhman valottaa ratkaisuaan.
…. ja näköjään oikeassa olin. :)

Itse asiassa vaimon työpaikka on tainnut jo pidempään olla Helsingissä. Kai Öhmanilla sitten halusi kunnioittaa tappara-pahviaan ja pelata sen loppuun ennen kuin seurasi perässä tänne etelään.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Aatos kirjoitti:
Mitä katseli Tätä Luodeksen poikaa Ilveksen B- ja A-junnuissa, pidän kaveria melkoisena pellenä.

Niin, pelle vai persoona?

Itse tykkään jälkimmäisestä. Harmaa pelaajamassa tarvitsee persoonia, enkä tarkoita Mikko Rauteen tyylisiä persoonallisia kieriskelijöitä, vaan asennepelaajia, kaikkensa kentällä antavia väriläiskiä, jotka herättävät tunteita ja vetävät katsojia halliin. Vaikken Luodeksen pelillisistä taidoista olekaan vakuuttunut, niin vilpittömästi silti toivon Luotin saavan sopparin liigaan. Samalla tavalla iloitsin Lostedtin hyvistä otteista Bluesin paidassa ja olen harmissani, ettei ilmeisesti Patelle ensi kaudeksi Espoosta pelipaikkaa löydy. Toivottavasti jostain liigaseurasta sentään.
 
Viimeksi muokattu:

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Huz~z~z~z on hyvä peruspakki, mutta viime kaudella oli lievä pettymys.
Kaikkea onnea Huselle uudelle uralle Bluesiin, tuskin pahaa sanottavaa tulee löytymään.
 

susi

Jäsen
Onneksi olkoon huippuvahvistuksesta! Stefu on erityisesti tärkeiden ja kovien pelien mies, tästä kertoo mm. 0+0=0 -6 saldot tämän kevään pudotuspeleistä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
susi kirjoitti:
Onneksi olkoon huippuvahvistuksesta! Stefu on erityisesti tärkeiden ja kovien pelien mies, tästä kertoo mm. 0+0=0 -6 saldot tämän kevään pudotuspeleistä.
Täsmähankinta siis, ottaen huomioon että korvattavana oli superkova playoff-ykkösnyrkkimme, joka räjähti ympäri maailmaa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
susi kirjoitti:
Onneksi olkoon huippuvahvistuksesta! Stefu on erityisesti tärkeiden ja kovien pelien mies, tästä kertoo mm. 0+0=0 -6 saldot tämän kevään pudotuspeleistä.

Öhman on lojaali kaveri tulevalle työnantajalleen eikä halunnut rankaista heitä. Uraman munattomuutta ettei penkittänyt kaveria josta näki Joensuuhun asti ettei nappaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös