Itse en ole lainkaan huolissani tämänhetkisestä tilanteesta. Odottelinkin sitä tappioputkea heti ensimmäisistä peleistä lähtien. Se on nyt vaan tullut pienellä viiveellä. Olisin itse asiassa huolestuneempi jos olisi alkukausi mennyt voitosta voittoon. Tässä ei ole vielä mitään hätää. En käsitä myöskään sitä, että joku olisi jo tässä vaiheessa heittämässä Heikkilää pihalle, annetaan nyt aikaa tehdä sitä hommaa uuden joukkueen kanssa vähän pidempään kun n.10 ottelua. On jopa itselleni yllätys, että luistin kulkee näinkin hyvin kun se on tähän asti kulkenut, kun kesä on treenattu todella kovaa.
Maalivahtipeli toimi alkukaudella täydellisesti ja se olikin se syy miksi Blues niitä voittoja otti. Nyt on Little vähän hyytynyt, mutta tulee varmasti olemaan joukkueen avainpelaajia kunhan kausi pääsee kunnolla käyntiin. Nyt olisi hyvä tilaisuus antaa omalle pojalle Kaltiaisen Masalle peliaikaa ainakin seuraavat Pelicans- ja SaiPa ottelut. Oli kuulemma Tampereella pelannut vahvat kaksi erää.
Puolustuksessa ei ole oikeastaan ollut puutteita, ainoastaan maaleja ei ole pakeista tehnyt kuin Määttä ja Eskelinen. Mutta oma pää on pysynyt todella hienosti puhtaana ja sehän onkin se tärkein asia. Itse odottelen erityisesti Laatikaiselta ja Eskeliseltä tasonnostoa. Peltonen on mielestäni ollut Määtän ohella parhaat pakit vaikkei maaleja olekaan saanut.
Hyökkäyspeli on ollut jotenkin kummallisesti tukossa viime peleissä. Eriksson ollut joka pelissä kentän parhaita, mutta Pirnes ollut pieni pettymys. Kariyaan olen tyytyväinen. Suurin yllätys on ollut Uhlbäckin hienot otteet. Odotan kyllä Kohnilta enemmän tehoja. Ja mihin on viime peleissä kadonnut Mikko Lehtonen? Uskomattomat alkupelit, mutta miksi ei saa peliaikaa? Voisi kokeilla jopa 1-2 kentässä. Semirin kaltaisia pelaajia tarvitaan aina, jotka sytyttävät joukkueen.
Ylivoima ei ole toiminut niinkuin pitäisi. Joissain peleissä on nähty hyvää ylivoimaa, muuta useimmissa aikamoista hätiköimistä. Meiltä puuttuu selkeästi se kiekollinen pakki. Toivottavasti johto on hereillä Jari Korhosen tilanteesta. Pienillä ketjumuutoksillakin voi saada ihmeitä aikaan hyökkäys- sekä ylivoimapelissä. Blues on sarjan 10. alivoimatilastossa ja se on aika huonosti. Parannusta pitää ehdottomasti tulla.
Myönteinen asia näyttää olevan se, että ihmiset alkavat löytää tiensä LänsiAuto Areenalle ja sehän on mahtava juttu espoolaisen jääkiekkoilun kannalta!
Eli vielä ei ole mitään hätää. Uskon, että kurssi kääntyy Pelicansia ja Saipaa vastaan ja molemmistä otetaan voitot. Ensi viikollahan on myös mielenkiintoinen ottelu Jokereita vastaan lauantaina. Kyllä tämä tästä vielä lähtee, Lahdessa ollaan paikan päällä todistamassa tappioputken katkeamista. Toivottavasti Bluesin!