Blues-TPS 22.2.2003 LA-Areena

• 8 647
  • 118

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti t4
Kylläpäs täällä on nyt saatu paljon kitinää aikaiseksi hajuttoman, mauttoman ja värittömän Bluessin taaperruksesta?

Tepsi otti helpot kaksi pistettä Espoosta ja taistelu pudotuspelipaikasta jatkuu - tiistaina Raksilaan.

Jep, totta. TEPSI otti helpot pisteet, mutta eihän siinä sinänsä ole mitään ihmettelemistä, kyllähän nyt puhutaan sen luokan jääkiekkojoukkueesta, että heikompia, eli koko muuta Suomea hirvittää. Nyt jälkeenpäin voin myöntää tunteneeni pelon sekaista kunnioitusta kun TEPSI saapui vierailulle. Nuo Suomen Turusta, entisestä pääkaupungista, ja nykyisestä paratiisista rahvaan keskelle tulleet puolijumalat toivat mukanaan sen kullan ihanan tuoksun, jonka vain TEPSI voi mukanaan tuoda. Oi jospa joskus myös täällä tuoksuttaisiin kullalle. Ei oltaisi enää hajuttomia.

Niin ja sitten ne TEPSIn värikkäät ja monipuoliset pelaajat, joiden nimet, naamat ja pelinumerot koko muu Suomi osaa ulkoa. Ah, nuo täydellisyyden pelurit, jään James Bondit. Herrasmiehet ja kynäniekat. Kyllä nyt hävettää, ettei meidän värittömässä joukkueessa ole moisia Persoonia.

Ja se turkulaisten peli. Kyllä joukkue pelaa niin nättiä ja vauhdikasta jääkiekkoa, että näin mauttoman joukkueen kannattajana tuntee ihan puhdasta kateutta. Se olematon blokkipeli, kahvaamisen täydellinen puuttuminen, upeat ja lukuisat taklaukset, salskean Mikko "Mikä on parturi?" Rauteen hienot veivit ja miehekäs peli... TEPSIn upea valmentaja, joka toteemimaisella viileydellään rauhoittaa vastustajan aina niin kuumaksi saavan valkomustan joukkueen.... Kyllä, näitä asioita kadehdin.

Onneksi TEPSI omalla esimerkillään tuokin valoa tähän surkeaan Tavallisen Ihmisen elämään. Maistiaisen paremmasta saamme aina, kun pelaamme TEPSIä vastaan. Hienoa, että liigasta löytyy säännöt, jotka pakottavat noin ylivertaisen ja täydellisen joukkueen vierailemaan myös täällä.

Ah ja voih, kunpa olisin sydämeltäni TEPSIläinen, pyyteetön ja vastustajaa kunnioittava, nöyrä, mutta samalla ylväs turkulainen. Fani, isolla ähvällä.

Fantastista.

Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Viestin lähetti Juhaht
Fantastista.

Lähes tulkoon onnistunutta sarkasmia - sääli, että sen täytyi päättyä lapsellisuuksiin koskien Rauteen ulkonäköä.

Turha tässä nyt on kenenkään repiä peliverkkareitaan tällaisen mitättömän runkosarjaottelun takia - tosipelit alkavat vasta pudotuspeleissä jolloin Bluessilla on taas mahdollisuus näyttää koko Suomelle mistä se kana kusee.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsomot 101 ja 102 ovat Offside-ravintolan edessä. Olen istunut sekä ravintolassa, että kyseisessä katsomonosassa. Blues Show Girlsin olen nähnyt tanssivan vastakkaisessa päädyssä, jonka sivussa on ravintola, jossa aikoinaan sai polttaa. En ole siellä käynyt pitkään aikaan. Maali tehtiin nimenomaisesti siihen vastakkaiseen päätyyn, jossa ei katsomokartan mukaan ole istumapaikkoja. Weppikamerasta voi myös katsoa oikeaa laitaa.

Korjatkaa toki jos olen väärässä. Jos näin ei ole, niin sitten olen erehtynyt pahemman kerran.

L

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Viestin lähetti L-Mies
Maali tehtiin nimenomaisesti siihen vastakkaiseen päätyyn, jossa ei katsomokartan mukaan ole istumapaikkoja. Weppikamerasta voi myös katsoa oikeaa laitaa.

Korjatkaa toki jos olen väärässä. Jos näin ei ole, niin sitten olen erehtynyt pahemman kerran.
No korjataan sitten. Eli siinä baarissa ei ole "virallisia" istumapaikkoja mutta sehän ei tarkoita sitä että siellä ei olisi baarijakkaroita joilla voi istua. Eli kyllä siellä voi istua ja kyllä ihmiset myös istuvat siellä. Ja sieltä näkee kentän ihan hyvin, etenkin sen maalin josta oli kyse tässä Niemisen maalissa. Joten tarkkaavaisuutta jatkossa, ok?

Kun kerran kirjoitan niin on pakko vielä erikseen haukkua Matti "Tepi 2" Näätästä. Pojalla ei ole voimaa tai asennetta, puhumattakaan itseluottamuksesta. Kiekko ei pysy mukana edes suorassa luistelussa. Sydäntä vihloo kun ikitaistelija Timo Hirvonen puree tuppia penkillä samanaikaisesti kun tämä poikanen hortoilee kaukalossa. Pois pois pois!!!

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti L-Mies
Katsomot 101 ja 102 ovat Offside-ravintolan edessä. Olen istunut sekä ravintolassa, että kyseisessä katsomonosassa. Blues Show Girlsin olen nähnyt tanssivan vastakkaisessa päädyssä, jonka sivussa on ravintola, jossa aikoinaan sai polttaa. En ole siellä käynyt pitkään aikaan. Maali tehtiin nimenomaisesti siihen vastakkaiseen päätyyn, jossa ei katsomokartan mukaan ole istumapaikkoja. Weppikamerasta voi myös katsoa oikeaa laitaa.

L

Olet niin väärässä kuin olla ja voi, ShowGirlsien takana on ravintola Hemingways josta voi seurata ottelua.

Ehkä seuraavalla kerralla ymmärrät olla kommentoimatta asioita joista et tiedä hölkäsen pöläystä, kun tietosi ovat perustuvat muisteluihin, weppikameraan ja auran aaltoihin niin et ole kovin vahvalla pohjalla. Mutta tämähän ei siis tullut yllätyksenä kenellekkään.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Daespoo:
Taidat Daespoo olla oikeassa siitä, että se ravintola jatkuu vielä sitä kulmaa pidemmälle. En ole aikaisemmin sitä huomannut. Teidän halli - Minun virhe.

"Ehkä seuraavalla kerralla ymmärrät olla kommentoimatta asioita joista et tiedä hölkäsen pöläystä, kun tietosi ovat perustuvat muisteluihin, weppikameraan ja auran aaltoihin niin et ole kovin vahvalla pohjalla. Mutta tämähän ei siis tullut yllätyksenä kenellekkään."

Hallissa olin toki paikalla, mutta keskityin pelin seuraamiseen arkkitehtuuristen ratkaisujen sijaan. Auran Aalloilta en ole pelejä kuunnellut neljään vuoteen.

Footless:
"Nuo sitten löysit minun viestistäni?"
En ole niin koskaan väittänyt. En henkilöinyt avausviestiäni sinuun.

Minun alkuperäisiä kommenttejani voi sitten alkaa rääpimään, kun kaikki muu olennainen onkin jo käsitelty. Olkaa hyvä!

L-Mies

Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti L-Mies
L-Mies

Tule pois täältä, tämä ketju on mielestäni vuosisadan vitsi. Täällä on tyystin turhaa edes yrittää mitään järkiperäistä esittää. Jos täältä vetää yhteen "tapahtumia" niin näyttää siltä, että

- Täysin perinteetön palloseura on liigan vitsi
- Bluesilla on perinteitä niin että mykistyy
- Palloseuran pelaajat ovat tyylittöminen hiuksineen pelkkiä itkijöitä/filmaajia
- Jan Caloun on piinkova kaukaloiden suoraselkäinen ryhtihenki
- Palloseura on ihan paska vaikka nyt vahingossa voittikin
- Kaikki tämä on L-miehen vika; potkikaa porukalla häntä nytkun muutenkin vituttaa

Ja mitä tulee asenteisiin niin täällä kirjoittelee jannu jonka "uusi" vitsi on ollut kirjoittaa joka kohtaan Turku fontilla 1.....

Myönnettäköön, että olen ollut mukana saattamassa tämän ketjun sisältöä harhaan mutta olen kyllä ollut pikkaisen ihmeissäni siitä kaikesta mihin täällä on törmännyt.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kausi on ymmärtänyt keskustelun 'hieman' väärin, jos täällä joku on vitsi niin se on sinun kyky ymmärtää luettua.

Kukaan ei ole väittänyt (tosissaan ainakaan) että

1) Tepsillä ei ole perinteitä

2) Bluesilla olisi pitkät perinteet

3) Käsittääkseni tässä ketjussa on mainittu vain Mikko Rautee joka tosin täyttää ko. kriteerit mainiosti

4) Ei ole, mies sukeltelee vieläkin joskin huomattavasti vähemmän kuin edellisinä kausina

5) Palloseura on ollut ihan paska tällä kaudella, vasta nyt on jyvä löytynyt - oikea joukkue voitti joka tapauksessa

6) L-Mies puhui paskaa isolla kädellä joten hänen ojentamisensa oli täysin itseaiheutettua

Seuraavan kerran kun itkettää Kausi niin tee se joko YV:nä tai ainakin yritä saada faktat edes 'sinnepäin'.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin, ei kai täällä kukaan ole kiistänyt TPS:n perinteitä. Niitähän seuralla on, ja viirien määrässä mitattuna vielä aika paljonkin. Se ei kuitenkaan tee TPS:stä oletusarvoisesti mitenkään värikästä tai mielenkiintoista joukkuetta. Värikkyyteen tarvitaan muutakin kuin suoraansanottuna neitimäistä nysväystä ja tasapaksua puurtamista.

TPS on edelleen mielestäni tällä kaudella kaikesta huolimatta värikkäämpi kuin aiempina vuosina. Silti sieltä puuttuu oikeasti kiinnostavat pelaajat lähes tyystin. Kai Nurminen on vain varjo siitä, mitä hän on joskus ollut, ja nuori Lassila vielä liian vähän nähty, suuria tunteita herättääkseen.

Ei näillä jutuilla ole tarkoitus viedä arvoa pois TPS:n voitolta. Tepsi (huom. kirjoitusmuoto) pelasi hyvän, tyylilleen sopivan pelin, jossa joukkue ei tainnut esimerkiksi taklata kuin kerran. Siihen kun yhdistetään Bluesin järkyttävät merkkausvirheet ja viisikkopuolustamisen ajoittaiset totaaliromahdukset, on tulos juuri se kuin pitääkin. Eli TPS:n voitto.

Hokia tää vaan on, ja nämä matsiketjut, joissa on tunteet mukana, ovat parasta luettavaa palstalla. En tiedä teistä, mutta en minä ainakaan jaksa aina lukea poliittisesti korrekteja väittelyitä tai vastustajan turhaa kehumista. Tunnetta peliin, sitä on nykyliigassa muutenkin aivan liian vähän.

Edit: typox2

Viimeksi muokattu:

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
6) L-Mies puhui paskaa isolla kädellä joten hänen ojentamisensa oli täysin itseaiheutettua

Hyvä Daespoo, koska aloitat? Sitäpaitsi ravintolan koosta erehtyminen onkin jo hyvä syy aloittaa kouluttaminen. Muuhun asiaan en ole saanutkaan mitään vastinetta sinulta - yllättäen. Eikä sinun gangstanikki tee vielä pelotetta - ei minkäänlaista.

Siitä ravintolasta. Onko se aina ollut koko päädyn mittainen, vai onko sitä laajennettu vuosien kuluessa? En tosiaan ole aikaisemmin huomannut sitä, koska olen istunut joko vastakkaisessa päädyssä ravintolassa tai yläkatsomossa halvimmilla paikoilla.

Kun pelissä oli paikalle käytännössä pelkästään Bluesin kannattajia, niin keskustelu on juuri sellaista, kuin voi odottaa. Ajattelin tuoda eriävän näkemyksen, mutta toin sen varmaankin liian ylimielisesti esille. Sen verran ollaan herneitä imuroitu...

Tarkennetaan vielä sen verran, että ei minulla edelleenkään ole mitään nykyistä asuinkaupunkiani, sen asukkaita tai sen jääkiekkojoukkuetta vastaan. Eräät täällä ovat toisaalta myöntäneet avoimesti oman rajoittuneisuutensa esimerkiksi Turkua kohtaan.

L

Viimeksi muokattu:

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Viestin lähetti kausi
Tule pois täältä, tämä ketju on mielestäni vuosisadan vitsi.

Myönnettäköön, että olen ollut mukana saattamassa tämän ketjun sisältöä harhaan mutta olen kyllä ollut pikkaisen ihmeissäni siitä kaikesta mihin täällä on törmännyt.

Allekirjoitan myös tämän saman adressin ja kadun että laitoin sanat: TPS, Blues, Mestaruus ja perinne, samaan viestiin.

Jatketaan ensi vuonna kun runkosarja alkaa. PlayOffs:ssa tuskin kohdataan.........

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Viestin lähetti L-Mies

Siitä ravintolasta. Onko se aina ollut koko päädyn mittainen, vai onko sitä laajennettu vuosien kuluessa? En tosiaan ole aikaisemmin huomannut sitä, koska olen istunut joko vastakkaisessa päädyssä ravintolassa tai yläkatsomossa halvimmilla paikoilla.
Laajennettiin viime vuonna muistaakseni. En tosin ymmärrä miten se voi jäädä huomaamatta, istui sitä missä tahansa hallissa.

Kun pelissä oli paikalle käytännössä pelkästään Bluesin kannattajia, niin keskustelu on juuri sellaista, kuin voi odottaa. Ajattelin tuoda eriävän näkemyksen, mutta toin sen varmaankin liian ylimielisesti esille. Sen verran ollaan herneitä imuroitu...
Blues-fanit ovat nähdäkseni keskittyneet eniten oman joukkueen haukkumiseen - syystäkin. Tepsiläisistä Rautee on saanut paskaa niskaansa - syystäkin, sen verran huvittavan näköistä miehen "tuska" oli.

Tottakai saa ja pitää olla eri mieltä mutta kun sinä esimerkiksi väität tuntevasi hallin arkkitehtuuria paremmin kuin espoolaiset niin antaahan se hiukan ylimielisen kuvan.

Minulla ei ole herneitä yhtään missään mutta ehkä sinäkin voisit vähän hioa niitä viestejä ennen kuin painat "lähetä"-nappia, jooko?
Ei muuta kuin että onnea pleijareihin sillä sinne TPS on menossa.

Dr. Karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti L-Mies

Johtopäätös: et ole ollut areenalla tällä etkä viime kaudella. Syksyllä 2001 areenan eteläpäätyyn, jossa ennen viime kautta oli vain musta valtava verho (joiden edessä Showgirlsit lavalla esiintyivät, ja kulmissa oli pikkuiset baarit), tehtiin laajennus, johon kuului myös ravintola- ja kokoustilojen rakentaminen päätyyn. Ennenhän halli oli siis hevosenkenkämäinen.

Turha keskustelu. Tyhmä keskustelu. Tyhmät keskustelijat. Minäkin.

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Olenpa yrittänyt pitää etäisyyttä tähän turhaan keskusteluun mutta pakko täältä takavasemmalta heittää vuoden 'pikku apuri'-palkinto nimerkille kausi.
Vallan liikuttavaa oli nimimerkin hätiintulo julkisella viestillään jossa hän kehoitti nimimerkki L-Miestä jättämään ketjun väliin sillä se on vuosisadan vitsi ja on vallan mahdotonta puhua järkeä barbaareille.
Lupsakkaa. Lisää tälläisiä.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä Jaari!

Pidä ne palkinnot vaan ihan lähipiirisi kaapissa! Tässä ketjussa voisi tosiaan jakaa montakin "pikku apuri"-palkintoa. Toisin kuin yleensä, niin ne palkinnot voi jakaa ihan kokonaan Espoon sisällä.

Toisaalta voi olla, että erehdyin pahan kerran ja tulin vahingossa teidän reviirillenne sotkemaan hiekkakakkunne. Ilmeisesti kaikki ulkopuoliset ovat epätervetulleita. Mukavaa on se, että tässä tutustuu moneen ennalta tuntemattomaan nimimerkkiin, kun niitä alkaa ilmestymään toistelemaan samoja hauskoja kommentteja kuin sieniä sateella.

Ja Karhu
"Johtopäätös: et ole ollut areenalla tällä etkä viime kaudella."

Luuletko, että minä käyn rakennustarkastajana tutkimassa kaikkia mahdollisia muutoksia. Jos joku ei muista kaikkia Turkuhallin ravintoloita, en ala syyttämään heitä valehtelijoiksi.

Kirjoitin jo, että erehdyin ja en ole ravintolan laajennusta aikaisemmin huomannut ja kerroin siihen vielä syynkin. Näin pikkusieluista porukaa ei voi ollakaan! Vieläkö joku jaksaa?

L

Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti L-Mies
Ilmeisesti kaikki ulkopuoliset ovat epätervetulleita.
Ei suinkaan.

Se, että tulet ketjuun halventavaan sävyyn arvostelemaan muiden näkemänsä ymmärrystä jne, on puhdasta provoilua. Valmistaudu silloin myös kantamaan seuraukset, äläkä jälkeenpäin inise marttyyrimaisesti saamastasi kohtelusta.

Jos ei itse erota mustaa verhoa ja ravintolaa toisistaan, on mielestäni aika turhaa käskeä muita pitämään silmiään auki.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Auts...tuo sattui.

Viestin lähetti Juhaht

TPS on edelleen mielestäni tällä kaudella kaikesta huolimatta värikkäämpi kuin aiempina vuosina. Silti sieltä puuttuu oikeasti kiinnostavat pelaajat lähes tyystin. Kai Nurminen on vain varjo siitä, mitä hän on joskus ollut, ja nuori Lassila vielä liian vähän nähty, suuria tunteita herättääkseen.

Varjo Nurminen on palloseuran tärkein pelaaja, joka on oikeastaan suurin syy siihen, että ollaan näinkin pitkällä. On muuten kiva ajatella mitä vierasjoukkuueen fanit ajattelevat, tepsin päästessä ylivoimatilanteeseen, kun Nurminen luistelee jäälle. Tuskin monikaan vertaa miestä varjoon sillä tällä kaudella tehtyjä maaleja on aika kivasti...monentenako mies mahtaakaan olla tässä tilastossa?

Lassila ei kai herätäkkään tunteita muualla, kuin turussa...onhan hän johtanut taidoillaan palloseuran tähän ihmeelliseen asemaan. On tosi, että vierasjoukkueet eivät kaveria kunnioita...fanit vielä vähemmän. Mutta kuitenkin kaverissa on sitä jotain. Kakkosena torjuntaprosenteissa ja muutama nollakin pelattu.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Jaari
Olenpa yrittänyt pitää etäisyyttä tähän turhaan keskusteluun mutta pakko täältä takavasemmalta heittää vuoden 'pikku apuri'-palkinto nimerkille kausi.
Vallan liikuttavaa oli nimimerkin hätiintulo julkisella viestillään jossa hän kehoitti nimimerkki L-Miestä jättämään ketjun väliin sillä se on vuosisadan vitsi ja on vallan mahdotonta puhua järkeä barbaareille.
Lupsakkaa. Lisää tälläisiä.

Ensinnäkin, osallistuin tähän keskusteluun jo alkuvaiheessa ja törmäsin umpipuuhun, mistä viisastuneena vetäydyin. Piruuttani tulin tsekkamaan mitä ketjussa oli tämän jälkeen keskusteltu ja huomioin, että itse pelin sijasta täällä kinasteltiin nyansseista asetelmassa L-mies vs bluesx20. Ajattelin antaa L-miehelle aiempiin kokemuksiini perustuen neuvon, että asiallinen/asiaton tai ylipäätään minkään valtakunnan keskustelu ei ole tässä ketjussa mahdollisuuksien rajoissa. Barbaareiksi en ole syyttänyt ketään. En tunne L-miestä. En ole edes välttämättä kaikista hänen esittämistään väitteistä likikään samaa mieltä. Perusasetelma vaan laittoi vituttamaan. L-mies ei sitä paitsi käydyn sanavaihdon perusteella meikäläistä tarvinnut "pikku apurikseen".

Minulla sentään oli "historiaa" osallistumisesta tähän ketjuun. Sinun heittosi taasen on kuten itsekin toteat nakattu takavasemmalta ja ainoana tarkoituksena avovittuilla ja väittää minun toimivan täällä jonkun kainalosauvana. Ja sinun tarkoitusperäsi viestin lähettämiseen olivat täysin pyyteettömät? Skit prat.

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti kausi
Minulla sentään oli "historiaa" osallistumisesta tähän ketjuun. Sinun heittosi taasen on kuten itsekin toteat nakattu takavasemmalta ja ainoana tarkoituksena avovittuilla ja väittää minun toimivan täällä jonkun kainalosauvana. Ja sinun tarkoitusperäsi viestin lähettämiseen olivat täysin pyyteettömät? Skit prat.

Nojoo.. mutta avovittuilu on niin kivaa...
Jos totta puhutaan niin kyllä minäkin laitoin pelin jälkeen kommentit PELISTÄ. sen jälkeen olen aika ajoin seurannut tuota typerää kinastelua mitä tuossa ollaan käyty. Pistää aina vaan pikkaisen huvittamaan välillä nämä "ei kannata vaivautua"/"turha yrittää selittää teille"-viestit. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön, on kai turha kai olettaa että kukaan palstalle kirjoittajista myöntäisi tietävänsä asioista vähemmän kuin toinen, tai että joku peräti myöntäisi katsovansa pelejä subjektiivisesti.

EDIT: Niin ja se sinun historiasi tähän ketjuun koostuu noista ennen matsia heitetyistä loistavista analyyseista miten saadaan perinteitä. Sanallakaan et ole matsista puhunut mutta löylyä heitit kiukaille jo hyvissä ajoin ennen matsia. Tämä tosiaan oikeuttaa sinut tuomitsemaan Blues-fanit kykenemättömiksi keskustelemaan ketjun aiheesta asiallisesti.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy