Hauskoja piirteitä havaittavissa
Siis olenko nyt ymmärtänyt oikein, vai puhutaanko Kapasesta Rautakorven rinnalla tyyppinä, joka aina valittaa tuomareille? Onhan Hannes valittanut aika lailla ja itse asiassa itseäni vieläkin naurattaa miehen kommentti: "Terveisiä perseestä", mutta siis onko Rautakorpi sitten sen parempi? Eikös nyt puhuta miehestä, joka uhkasi sytyttää tuomarin talon palamaan? On teille Tammerforssin miehillä sitten lyhyt muisti. OK, ei ollut tällä kaudella, mutta varmaan on helppo huomata, että usein sitä tuomareita häviön jälkeen syytetään. Eiköhän se Rautakorpikin revi taas perseensä aivan totaalisesti kun Tappara jossain vaiheessa pudotuspelisarjaa häviää jos siinä hiemankaan katkeruutta siinä tappiossa on mukana.
Toinen minua huvittava asia, on tämä jatkuva tamperelaisten tarve kuittailla näistä pelaajista kuten Tom Draper. Miten mukamas Tapparan mv-valmentaja on löytänyt hänestä uusia puolia ja tehnyt paremman maalivahdin ja miten mies nyt pelaa aivan helvetin hyvää kautta ja pitää joukkuetta pystyssä. En tiedä mitä Tampereella on tapahtunut, mutta joka ikisessä pelissä, missä Draper on pelannut jotka MINÄ olen nähnyt, on mies ollut aivan samanlainen kuin viime kaudellakin: erittäin epävarma. Eilisessä matsissakin hän meinasi 7 ensimmäisen minuutin aikana lahjoittaa Bluesille kaksi maalia! Harmi vaan, ettei näitä lahjoja otettu vastaan. Ensin nimittäin Tomppa tiputti "varman" roikkukiekon hanskastaan ja hirveä mylläkkä oli valmis ja jätkää maalissa, sitten vähän sen jälkeen tuli tuttu syöttö maalin takana suoraan Blues-pelaajan lapaan. Vaikka ottaisi minkälaisia haamutorjuntoja, ei tällaisia virheitä maalivahdille saisi sattua. Ja kun olen nähnyt näitä jatkuvasti Draperilta. Tällä- ja viime kaudella varsinkin. Tapparan kannattajana olisin melkein jo huolissani siitä, miten Draper kestää HPK:n tulituksen...sieltä nimittäin tullaan vähän kovempaa kuin Blues. Bluesin joukkue on kyllä niin umpisurkea näinkin tärkeässä vaiheessa kautta, että pahaa tekee.
No niin, jottei nyt sitten taas saataisi huonon häviäjän mainetta, niin myönnettäköön, ettei Blues todellakaan voittoa olisi eilen ansainnut. Tappara oli parempi joukkue. Ei siinä mitään. Blues tosin pelasi aivan päin helvettiä, mistä olen erittäin pettynyt, sillä tässä vaiheessa kautta pitäisi kaiken toimia paremmin. On muuten jännä juttu huomata, että joidenkin mielestä hyvä häviäjä on sellainen, joka käytännössä kehuu vastustajaa ja ehkä hitusen sallitaan omienkin ruotiminen. Mitään negatiivista ei saa löytyä. Olishan ennenkuulumatonta, jos tuomarit OIKEASTI joskus ratkaisisivat pelin. En väitä, että näin olisi tapahtunut, mutta automaattisestihan tuollaiset puheet tuomitaan huonon häviäjän puheeksi. Myöskään omia ei paljon saa haukkua, sehän olisi huonoa häviämistä, sillä silloin otettaisi "arvoa" vastustajalta.
Alkaa vituttaa koko termi. Jokainen häviää tavallaan ja näkee ottelun omin silmin. Eikä kukaan voi asettua toisen asemaan.
Kyllähän totuus on se, että tänään homma ratkeaa lopullisesti. Ei Bluesilla ole enää mitään saumoja voittoon, olisivat saaneet jäädä kotiin, sillä epäilen, että tänään hermot menevät aivan totaalisesti, ja siinä on sitten pelaajien terveys vaarassa. Tuskinpa tamperelaisetkaan haluavat nähdä Ojasta tai Hassista halvaantuneena kentän pinnassa....siihen voidaan tulla kun näillä fiksuilla miehillä eli Teemu ja Miika Elomoilla napsahtaa päässä. Mielestäni olisi kaikkien kannalta parempi, jos Blues osaisi kerrankin lopettaa kautensa tyylillä ja jäädä kotiin nukkumaan tänään. Pelaamalla Blues ei tyylikkäästi voi lopettaa.