En kyllä lähtisi tuomaria haukkumaan.
Tässä tapauksessa täytyy sanoa, että en edes muista kuka ottelu tuomistsi. Se, ainakin minun kohdallani merkitsee sitä että tuomari on toiminut kohtuullisen hyvin. Huonot tuomarit muistan aina, vaikka nytkin olen muutaman oluen nauttinut. Toki epäselviä tilanteita oli. Minusta ottelussa jäi ainakin neljä paitsiota viheltämättä. Niistä kolme oli Bluesin ja yksi SaiPan. Onneksi tilanteista ei tullut maaleja, joten jossittelulle ei niissä tapauksissa ole sijaa.
Ensimmäisessä erässä tapahtui tilanne, jossa odotin Bluesille vähintään kakkosta laitataklauksesta tai jopa selkään taklaamisesta, mutta pilli ei soinut. Hidastus kertoikin sitten tuomarin toimineen täysin oikein. SaiPan pelaaja kaatuikin omia aikojaan, vaikka olin lähes varma, että niin ei olisi ollut.
Tällä kertaa täytyy kyllä lähettää kiitokset tuomarille.
Itse peli oli enemmän tai vähemmän koko ajan Bluesin hallussa vaikkei mitään kovin kummallista nähtykään. On todella ilahduttavaa nähdä, että Bluesin rutiini riittää pisteiden saalistamiseen. Puolustus on toiminut viime aikoina ihan hyvin. kymmenessä viimeisessä ottelussa päästettyjä maaleja on 21. Eli 2,1 matsia kohti. Vähemmän on päästänyt vain sarjan ehdoton ykkönen Jokerit (TPS on päästänyt yhtä monta). Blues on tehnyt kuluvalla kaudella kolme kertaa neljä maalia ottelussa eikä kertaakaan enempää. Silti vain viisi ottelua kahdeksastatoista on päättynyt tappioon. Yhtään ottelua, jossa Blues on tehnyt vähintään kolme maalia ei joukkue ole hävinnyt. Se on todella hyvä merkki.
Jokerit tunnetaan tällä hetkellä joukkueena, joka pystyy vääntämään voiton lähes joka pelistä rutiinillaan viimeistään kolmannessa erässä. Tämä on varmasti totta ja Jokerit on tällä hetkellä suvereenisti liigan paras joukkue, mutta toisaalta Blues on myö esittänyt viime peleissään vastaavan tyyppisiä otteita. Kahdessatoista viimeisessä ottelussaan Blues on hävinnyt ainoastaan Jokereille. Se lupaa hyvää tulevaisuudessa, mutta toisaalta löysäilyyn ei ole varaa. Lähiaikoina vastaan luvassa etupäässä näitä "ennakkoon heikompia" joukkueita, joilta pisteet pitäisi ottaa. Kuitenkin neljän ottelun voittoputki odottaa jo katakaisijaansa, joten nyt katsotaan lähinnä sitä kestääkö kantti pelata päivästä toiseen samalla rutiinilla. Kestääkö pelaajilla ja valmennuksella pää pitää sama rutiini yllä pelistä toiseen vai milloin hyvä olo hiipii puseroon ja se "vahinko" yllättää. Toivottavasti ei vielä vähään aikaan... Sarja on sen verran tasainen, että ainakaan pidempiin notkahduksiin ei ole varaa.