Blues kaudella 2011 - 2012

  • 259 725
  • 754

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Ööö, miten meinasit Jerestä saada 650 tonnia? Ei kukaan ala noin järjettömiä summia maksamaan, älytöntä edes toivoa sellaista.
Kuten tuossa kirjoitin, "toivon" sitä. Sen alle häntä ei kannata kaupata.

650 k€ nettohyöty saadaan esimerkiksi, kun lasketaa yhteen palkka 100 k€ ja korvaus 550 k€.
 

trap

Jäsen
650 k€ nettohyöty saadaan esimerkiksi, kun lasketaa yhteen palkka 100 k€ ja korvaus 550 k€.
Jep, mutta yli puolen miljoonan korvauskin Karalahdesta kuulostaa epärealistiselta, eikös esim. Jarkko Immonen liikkunut about samoissa lukemissa? Jerestä tuskin myöskään Immosen kaltaiseksi franchise-pelaajaksi tässä iässä enää on.

Siitä samoilla linjoilla kanssasi että helvetin iso korvaus pitää Bluesin saada, tai takkiin tulee kaupassa ja pahasti.

e: En tarkoittanut sitä, että Bluesin kannattaisi ehdoin tahdoin pitää Jerestä kiinni - missään nimessä, jos Jere haluaa pois. Meinasin vaan sitä, että pelillisesti siinä tulee todennäköisesti steppi taaksepäin, koska samantasoisen korvaaminen löytäjä isommallakin rahalla on vaikeaa. En ottanut tässä huomioon esim. Öhmanin palkkaa, josta siis onneksi päästään eroon.
 
Viimeksi muokattu:

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olisikohan Keller tai Eaves saatavilla takaisin? Molemmat olisivat pomminvarmoja hankintoja. Keller tosin tahkonnut niin kovia tehoja farmissa, että ottajia löytyy muualtakin euroopasta/saattaa hakea näytönpaikkaa änärissä.

Eaves sensijaan on hieman alisuorittanut Jokereissa, mutta on kuitenkin pystynyt pelaamaan melko ehjän kauden ja kova pelimies hyvällä asenteella on kyseessä kuten kaikki tiedämme. Lisäksi uskon, että Benkulla saattaisi olla haluja palata Bluesiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siitä samoilla linjoilla kanssasi että helvetin iso korvaus pitää Bluesin saada, tai takkiin tulee kaupassa ja pahasti.
Tossa maikkarin uutisessa höpötettiin jotain 200-300 tuhannen korvauksesta. Vaikka korvaus olisi vain 200 (tai vähän sen alle) niin kyllä mun mielestä Bluesin kanattaa Karalahti päästää menee. Kuitenkin puhutaan ikämiesiässä olevasta kiekkoilijasta joka polttanut kaikki rahanasa ja saa kuin ihmeen kaupalla vielä yhden mahdollisuuden kunnon liksaan. Uskon että jos Blues torpeedoisi Karalahden siirron niin Karalahden motivaatio pelata Bluesille ensi kaudella saattaisi vähentyä vaikka äijä onkin. Lisäksi jos Blues haluaa pitää mainettaan seurana josta on hyvin pelaajien hyvä ponnistaa maailmalle, niin vittumaisen työnantajan maine ei sovi silloin oikein imagoon.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Eiköhän realistista ole Jeren kohdalla euroissa puhua korkeintaan 200 000 korvauksesta ja kyllä itse sillä rahalla (ja jopa pienemmällä) antaisin miehen mennä. Lasketaan 150KEur mukaan, päälle Jeren palkka (saman verran), Turusesta, Heiskasesta ja Gröndahlista säästyvät rahat niin tilalle saadaan liigatasolla mitattuna kaksi huippupakkia. Siihen päälle Korpikari, Varakas ja V.Lajunen niin kärkiviisikko on todella kova, jopa liigan top3-tasoa. Hyökkäystä saadaan vahvistettua jo loppuvien sopimusten (Öhman etunenässä) palkoilla tai jos toisesta ns huippupakista hieman tingitään.
 

Veltto Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat paholaiselle
Eiköhän realistista ole Jeren kohdalla euroissa puhua korkeintaan 200 000 korvauksesta ja kyllä itse sillä rahalla (ja jopa pienemmällä) antaisin miehen mennä. Lasketaan 150KEur mukaan, päälle Jeren palkka (saman verran), Turusesta, Heiskasesta ja Gröndahlista säästyvät rahat.

Itse en olisi vielä valmis päästämään Gröndahlia menemään. Pelannut kuitenkin Mestiksessä ihan kelpo kauden (+12). Gröndahl on kuitenkin vielä nuori, ja potentiaalinen pelaaja. Ensi kaudella antaisin näytönpaikan liigassa esim. Kolmosparissa Kurjen kanssa, mikäli homma ei ylhäällä toimi niin takaisiin vaan KooKooseen eiköhän siellä mies oteta ilomielin vastaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Itse en olisi vielä valmis päästämään Gröndahlia menemään. Pelannut kuitenkin Mestiksessä ihan kelpo kauden (+12). Gröndahl on kuitenkin vielä nuori, ja potentiaalinen pelaaja. Ensi kaudella antaisin näytönpaikan liigassa esim. Kolmosparissa Kurjen kanssa, mikäli homma ei ylhäällä toimi niin takaisiin vaan KooKooseen eiköhän siellä mies oteta ilomielin vastaan.
En minäkään välttämättä haluaisi mutta minä kaventaisin rinkiä pois tästä Petun mallista. Silloin jäisi enemmän rahaa kärkipelaajiin. Ja taas vastaavasti Laaksolla ja Hakanpäällä on jo sopimukset ja kyllä Näkyvänkin pitäisin. Ei tällöin vaan jää Gröndahlille tilaa koska yksi hankinta pakistoon tarvitaan vähintään, kaksi jos Jere lähtee.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
kyllä Näkyvänkin pitäisin.

Olisi mielenkiintoista kuulla, onko joku sitä mieltä, että Näkyvä on pelannut kokonaisuuten hyvin niissä peleissä, missä on päässyt kaukaloon? Itse en ole moista huomannut, ja hasardivaara on lähes aina kun hän on ollut kaukalossa. Lupaava nuori pelaaja, joka ei näillä esityksillä tule saamaan meillä sitä roolia, jota tarvittaisiin pelin kehittymiseen. Vuosi kokonaan Mestiksessä tai pari kautta maaseudulla ja katsotaan sitten uudestaan. Kolmospariin tarvitaan varmoja pelaajia, tai suuria lupauksia jotka menevät selvästi eteenpäin jatkuvasti. Laaksolla on tähän saumat, vaikka tämä kausi onkin mennyt surkeasti. Hakanpää ja Gröndahl kelpaavat ainakin lähtökohtaisesti.

Tämä kokoonpanon pienentäminen on muuten haitannut selvästi nuorten pakkien sisäänajoa liigapiireihin. Eikä kaivattua hyötyä ole todellakaan saavutettu, joten liigapamput saisivat taas mennä itseensä ja laittaa säännöt kuntoon tämänkin asian kohdalla. Mutta se on taas tähän ketjuun kuulumaton asia.
 
Eaves sensijaan on hieman alisuorittanut Jokereissa, mutta on kuitenkin pystynyt pelaamaan melko ehjän kauden ja kova pelimies hyvällä asenteella on kyseessä kuten kaikki tiedämme. Lisäksi uskon, että Benkulla saattaisi olla haluja palata Bluesiin.

Jossain vaiheessa muistaakseni IFK-puolella huhuiltiin Eavesin pääkaupunkiseudun sisäisestä siirrosta, mulle ainakin kävisi erittäin hyvin. Samalla puolella on huhuiltu myös Kelleristä, mutta se laulu lähti liikkeelle jostain toiveesta jonka jälkeen miehen nimi on joka toisesta fantasiarosterista löytynytkin. Joka tapauksessa mun mielestä Ryanille pitää tehdä ainakin SM-liigan mittakaavassa kilpailukykyinen tarjous, tiedetään ihan varmasti mitä saadaan kun näytöt on sinisessä paidassa annettu, ja mikä parasta niin sentterinä pelaaminenkin onnistuu tarvittaessa.

Karalahti on ollut tällä kaudella loistava ja mies voidaan mun puolesta myydä oligarkeille, kunhan asiat lyödään vain kevään aikana lukkoon, korvaaja on ringissä mukana viimeistään juhannuksena ja saatava rahasumma on asianmukainen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kolmospariin tarvitaan varmoja pelaajia, tai suuria lupauksia jotka menevät selvästi eteenpäin jatkuvasti. Laaksolla on tähän saumat, vaikka tämä kausi onkin mennyt surkeasti. Hakanpää ja Gröndahl kelpaavat ainakin lähtökohtaisesti.
Senpä takia Näkyvän paikkakaan ei alustavasti olisikaan kolmosparissa vaan kakkosparissa/seiskapakkina. En ihan ymmärrä miten Näkyvä ei olisi lunastanut itselleen mahdollisuutta mutta taas Hakanpää ja Gröndahl kelpaisivat? Gröndahl on vuoden Näkyvää vanhempi mutta hänelle plussaksi laskettakoot koko ja kätisyys. Silti pidän Näkyvää kiekollisesti paljon parempana ja muutenkin monipuolisempana. Hakanpää nyt taas on selkeästi nuorin mutta kun miehellä on raporttien mukaan usein A:ssakin vaikeuksia niin en millään jaksa uskoa että miehestä ensi kaudella on Bluesille mitään hyötyä.

Mun fantasiadraftissa kausi alkaa pakiston osalta näin:

Korpikari-V.Lajunen
Näkyvä/Laakso-"Karalahti"
Varakas-Kurki
+Näkyvä/Laakso, Hakanpää

Samalla kiinnittäisin jo ennen kauden alkua yhden artistipelaajan joka liittyisi joukkueeseen heti verorajalla. Näin Näkyvä ja Laakso saisivat näyttöpaikan alkukaudesta näyttää osaamistaan eli käytännössä kilpailisivat toisiaan vastaan. Kyllä loppukaudella tulee kuitenkin loukkaantumisia jota herrat voivat paikata ja mikäli onnistuvat hyvin en näe syytä mikseivät voisi viedä esim Kurjen paikkaa. Jos tuo pakisto tuntuu liian kapealta tai loukkaantumisia on jo ennen kauden alkua niin kyllä yhden mikkoturusen kuukauden try-outille kauden alkuun voisin ottaa. Koen kuitenkin vaikeana nähdä mitä lisäarvoa Gröndahl tuohon pakistoon toisi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Senpä takia Näkyvän paikkakaan ei alustavasti olisikaan kolmosparissa vaan kakkosparissa/seiskapakkina. En ihan ymmärrä miten Näkyvä ei olisi lunastanut itselleen mahdollisuutta mutta taas Hakanpää ja Gröndahl kelpaisivat?

Näkyvä on päässyt näyttämään kyntensä jo monessa pelissä, toisin kuin Hakanpää ja Gröndahl. Näkyvän taidot on periaatteessa nähty, toki kehitystä tapahtuu (toivottavasti) jatkuvasti.
 
Täälläkin meille huhuiltu Tommi Huhtala varmisti tänään Ässille runkosarjan kakkostilan kahdella maalillaan. Kolme minuuttia ennen loppua tasoitus ilman maalivahtia ja voittomaali heti jatkoerän alkuun. Jos ratkaisuhalukkuus on tätä luokkaa niin sopinee meidän ensi kauden jengiin hyvin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Näkyvä on päässyt näyttämään kyntensä jo monessa pelissä, toisin kuin Hakanpää ja Gröndahl. Näkyvän taidot on periaatteessa nähty, toki kehitystä tapahtuu (toivottavasti) jatkuvasti.
Ok, meillä on sitten vain eri näkemys. Mun mielestä Näkyvä on yrittänyt pelata juuri kuten on pyydetty eli varmasti hakien kiekollisena sitä helppoa syöttöä, usein toiselle pakille eli Karalahdelle. Eihän Näkyvä nyt oikeasti ole vastuuta ole saanut kuin rapiat 13min/peli mikä on pakille vähän. Toki Gröndahl ei ole saanut kokeilla kuin sen yhden pelin Ilvestä vastaan jolloin Geoff Platt taisi pyöritellä miestä aika lailla.

Hakanpäästä on taas mielestäni turha puhua tässä yhteydessä kun mies tosiaan on ollut A:ssakin vaikeuksissa. Vaikea nähdä että mies pärjäisi ensi kaudella liigassa.
 

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Uskoisin että Tommi Huhtala näyttää kaikille Espoolaisille epäilijöilleen, mistä mies on tehty.

Kaveri on yleensä parhaimmillaan kuumissa peleissä ja ratkaisuhetkillä, joten uskon vahvasti että tulee viihtymään hyvin pudotuspeleissä. Ennenhän emme mekään ole Huhtalaa näissä karkeloissa nähneet.

Ja mikäli tuo siirto tosiaan on varma, saattaa tuoda vielä jotain extralatausta touhuun. Toivottavasti tämä näkyy positiivisesti kentällä - meidän kannalta... :D
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Uskoisin että Tommi Huhtala näyttää kaikille Espoolaisille epäilijöilleen, mistä mies on tehty.

Minä toivon kovastikin Huhtalan osoittavan omistautumista uudelle palkanmaksajalleen. Käytännössä Tommilta odotetaan siis "steffejä". Eli tilanteiden ulkopuolella kaartelua, pahoja harhasyöttöjä ja ennen kaikkea kiikaritehoja. Näiden jälkeen on paljon hauskempi tulla uuteen työpaikkaan iskemään ylävitosia.

Tätä siis itse mieheltä toivon ja odotan.
Tervetuloa kotiin Huhtalan Tommi!
 
Uskoisin että Tommi Huhtala näyttää kaikille Espoolaisille epäilijöilleen, mistä mies on tehty.

Minä olen kyllä havainnut, että täällä on suhtauduttu Huhtalan (mahdolliseen) Espooseen tuloon enemmänkin myönteisen odottavasti kuin epäillen. Ainakin minä suhtaudun. Se, että Toni85 totesi etteivät Huhtalan Porissa tekemät tehot siirry Espooseen on vain tervettä, pitkästä espoolaiskiekkoilun seurannasta kumpuavaa realismia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joo, on kuitenkin parempi pistää odotuksen minimiin, ainakin tällaisen "nimettömän" hankinnan suhteen, ettei todellisuus iske naamalle kuin märkä kärppä, eiku...

Toistan edelleen itseäni, jokainen uusi hankinta saa aloittaa täysin puhtaalta pöydältä minun papereissa. Noin kymmenen pelin jälkeen osataan sanoa jo jotain, mutta monen kohdalla vauhtiin pääsy kestää jopa sen ensimmäisen kauden kokonaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei tollaiselle tarvitse edes korvaansa lotkauttaa, vaikka pienen hymähdyksen aikaansaikin.

Tänään kaatuu Ässät ja millään muulla ei ole väliä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Arvaaja-lehti sit pystyi pilaamaan tämän työpäivän.

Veikkaaja: Kärpille ykkösmaalivahti Bluesista

Vittuako näitäkin pitää huudella kesken pudotuspelien, sarjat vielä käynnissä. No, kai Veikkaajakin noi lööppinsä jostain tarvii. Mahtaa Tarkilla tilipussi kasvaa jos Ouluun siirtyy, mitä kyllä vieläkin epäilen. Luulisi että ottajia olisi ollut muuallakin, mutta toisaalta jos Kärpät tarpeeksi maksaa niin miksipä ei sitten sinne.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se on ihan yks lysti missä Iiro ensi kaudella pelaa. Tänään, huomenna ja koko loppukauden hän pelaa Bluesissa ja sillä selvä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Hommahan on niin, että jos on pienikin mahdollisuus Iiron jatkamiseen liigassa, niin Bluesin on ilman muuta tehtävä itsestään se joukkue, jossa tämä tapahtuu.

Ulkomaille siirtymisen salliminen on ok, mutta muihin liigaseuroihin ei missään nimessä. Iiro on Bluesin paras molari, ikinä.

vittu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös