Itse olen melko lailla varma siitä, että tuleva kausi tulee olemaan samaa vitun räpellystä kuin viime kausikin. Harjoituspelit on harjoituspelejä, mutta kuka uskoo että nuo tulokset muuttuvat viikossa jotenkin radikaalisti?
Ihan realistisia tuloksia. Himassa räpelletään korkeintaan 2 maalia ja hävitään niukasti jatkoilla kaikenmaailman Ässille ja välillä vieraissa sitten otetaan reilummin pataan Ipalta. Bleg oli viime kaudella todella paska kotona koko kauden. Eiköhän ne yli 2 maalin kotipelit tälläkin kaudella lasketa yhden tai korkeintaan kahden käden sormilla. Ei paljoa kiinnostanut kausikorttia uusia. Ei vaan jaksa turhautua illasta toiseen siellä hallilla saman paskan kanssa toista vuotta putkeen.
Tykkään sinänsä joukkueesta missä on hyviä nuoria Espoolaisia kuten Lajuset, Salliset, Camit ja Kähköset, mutta kun se ei vaan riitä. Viime kaudella jengissä oli vielä näitten päälle omia suosikkeja kuten Huzzer, Eki ja Pate. Nyt joukkue on vielä paljon enemmän HMV kuin viime kaudella.
Miksi sitä kärkiosaamista ei hommattu? Miksi?
Ihan parilla palikalla oltaisiin tehty ihmeitä. Mikko Lehtonen, Ben Eaves, Arto Laatikainen. Tässä on kolme nimeä, joilla tuo joukkue olisi aivan eri. Kaikkien kohdalla on syynsä mikseivät ne Espoossa pelaa, mutta se, että näiden hankkiminen olisi ollut jotenkin täysin epärealistista on ihan täyttä paskaa jos joku siellä toimiston puolella osaisi hommansa. Nyt yksi pelaa Ilmalassa ja kaksi Elitserienissä. Ei ne pelaa missään KHL:ssä miljoonalla tai P-Amerikassa jollain tasolla juuri nyt kärkkymässä NHL-paikkaa (vrt Keller).
Kyllä mun mielestä on siistiä nähdä kun Kähkönen heittää 20 häkkiä Rannan ja Camin kanssa. Sijoitus vaan tulee olemaan taas 7-10 tälläkin kaudella. Entäs jos Kähy ja Lamppu heittäisikin 30 häkkiä Eavesin ja Ladan tarjoilusta ja tapeltaisiin runkosarjan voitosta?
Jotenkin vituttaa ja ahdistaa koko touhu. Samaa tympeää räpellystä ja välikautta taas luvassa. Ei paljoa intohimoja herätä.