Blues - HPK ti 4.10.2005

  • 19 165
  • 182

TheTuoppi

Jäsen
Hyvä peli kokonaisuudessaan. Tunnelma oli katossa, jopa muuallakin kuin fani-katosomossa huudettiin ja taputettiin. Kotijoukkueen maalit räjäyttivät totaallisesti areenan, samaa ei nähty viime vuonna blegissä?

ps. nämä Sprutsit vois oikeesti häätää sinne Latviaan takas, eipä tainnut moni perheen isä/äiti tykätä minun raivopurskahduksistani katsomossa. Alkoi nimittäin suusta tulemaan vähän rumempaakin sanaa. Onneksi en hypännyt kuitenkaan jäälle.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
TheTuoppi kirjoitti:
ps. nämä Sprutsit vois oikeesti häätää sinne Latviaan takas, eipä tainnut moni perheen isä/äiti tykätä minun raivopurskahduksistani katsomossa. Alkoi nimittäin suusta tulemaan vähän rumempaakin sanaa. Onneksi en hypännyt kuitenkaan jäälle.

Upeeta, että meillä on edes yksi pelaaja, joka hiukan edes herättää tunteita. Ei sittenkään olla ihan HMV-joukkue.
Yök, en enää ikinä mene katsomaan paikan päälle yhtään peliä, jos meillä pelaa joku joka filmaa, ei saatana.
Kirositko Spruktsin tehdessä maalin?

Piste tästä ottelusta oli enemmän kuin uskalsin odottaa. Blues on nyt se joukkue, joka pelaa iloista hyökkäyspeliä, se heille suotakoon. Meidän on tyydyttävä kahvaamaan ja filmaamaan. Tulisikohan se mestaruus näillä eväillä?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivottavasti kaikki näkivät tuon Nelosen pätkän. Noin puhdasta avojään pommia harvoin näkee.

Eipä sillä, ei tosin tänään nähnyt Levonenkaan. Japa, olit heikoin lenkki.
 

kkiona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Juhaht kirjoitti:
Toivottavasti kaikki näkivät tuon Nelosen pätkän. Noin puhdasta avojään pommia harvoin näkee.

Eipä sillä, ei tosin tänään nähnyt Levonenkaan. Japa, olit heikoin lenkki.


Mielestäni kyllä Spruits luisteli suoraan naama edellä Tertsin olkapäätä päin, oli varmaan piilarit pudonneet päästä! todella huvittava tilanne. Niitähän poika varmaan etsi jään pinnasta niin pitkään!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Espoolaiset tuntien ymmärrän kyllä vihojen kohdistamiseen juuri Spruktsiin, vaikka siinä ei ainakaan tuon ulosajojäähyn suhteen mitään järkeä olisikaan. Nyt kun tuota taklausta kelailin, niin en kyllä ihmettele pätkääkään sitä että Janis jäi keräilemään hetkeksi jään pintaan. Siitä sitten muutaman minuutin päästä kuitti maalin muodossa ja vihat niskaan. Sellaista se joskus on.

Janis oppinee tuosta taklauksesta jotain ja saa siis jäädä minun puolestani jatkaa uraansa Hämeenlinnassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:
Espoolaiset tuntien ymmärrän kyllä vihojen kohdistamiseen juuri Spruktsiin, vaikka siinä ei ainakaan tuon ulosajojäähyn suhteen mitään järkeä olisikaan.

Samainen Sprukts (tms) veti filmiä jo ennen "loukkaantumistaan", joten aivan oikeaan pelaajaan viha kohdistui. Taitava kaveri, kieltämättä, mutta asenne täysin jääkiekon, pelin hengen, katsojien ja vastustajan kunniottamisen vastainen. Samaa sanoisin, jos pelaisi Bluesissa tai Jokereissa. On ikävää, että SM-liigassa pelaa tällaisia kavereita.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
kkiona kirjoitti:
Mielestäni kyllä Spruits luisteli suoraan naama edellä Tertsin olkapäätä päin, oli varmaan piilarit pudonneet päästä! todella huvittava tilanne. Niitähän poika varmaan etsi jään pinnasta niin pitkään!
Kuvailemasi perusteella siis selvä päähän kohdistunut taklaus, vaikka Janis sitten uhrautuvasti pää edellä Maeaetaen (tms) olkapäähän sukelsikin. Kertakaikkisen upeaa ja uhrautuvaa toimintaa latvialaiselta ja sitten vielä maali perään. Upea kaveri!
cobol kirjoitti:
Samainen Sprukts (tms) veti filmiä jo ennen "loukkaantumistaan", joten aivan oikeaan pelaajaan viha kohdistui.
Tuon niitin jälkeen pidät siis mahdottomana, että kaveri oikeasti oli hetken ulkona tästä maailmasta? Ja toki on mahdollista, että Sprukts on pelin aikana filmannutkin ja se ei ole pelin hengen mukaista. Tottakai sinulla näkemäsi perusteella on oikeus tuomita Sprukts ja hänen asenteensa peliä, vastustajia ja katsojia kohtaan, mutta eriasia sitten onko siinä mitään järkeä "parin" filmin ja yhden (?) näkemäsi pelin jälkeen.

Ei täälläkään hyppijöistä tykätä, usko pois.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:
Tuon niitin jälkeen pidät siis mahdottomana, että kaveri oikeasti oli hetken ulkona tästä maailmasta?

En mä lääkäriksi ala, mutta kovasti Spruits näytti että päähän osui ja pahasti. Makasi jäässä ja tuskin liikkui ja piteli päätään. Samaa kävi vielä näyttämässä Levoselle useampi HPK:n kaveri. Joku heistä löi itseään nyrkillä leukaan kuvaten sitä, miten Määtän iskui osui/vaikutti. Tässä ei ole vielä mitään, sillä jos näin kävi, se on 5+20 min. Ei kitinöitä. Se mikä minua vitutti, oli Sprtuitsin ihmeparantuminen. Ei muuta kuin laatikkoon pelaamaan samaista ylivoimaa ja täysin kunnossa. Ei siis osunut pahasti. Ei siis osunut päähän. Mot.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Määtän taklaus ei osunut päähän ensisijaisesti eikä kädet olleet ylhäällä, tästä kakkonenkin olisi ollut huutava vääryys.

Kun ihmetellään tätä SM-liigan kiinnostuksen laskua niin olisi varmaan hyvä aloittaa tutkinta täst nk. liigan parhaasta tuomarista joka sallii kahvat mutta viheltää puhtaat niitit. Ei ymmärrä ei.

Pelistä sen verran että ekan erän eka kymppi oli totaalista Kerho-hallintaa, Blues ei tainnut saada yhtään vetoa Rämölle tänä aikana. Täytyy sanoa että sillon alko pelottamaan että turpaan tulee. Pikkuhiljaa Kerhon liike lässähti (tuliko väsy vai loppuiko keskittyminen?) ja Blues pääsi mukaan enemmän ja enemmän. Jäähyjä lukuunottamatta ottelu oli lähes yhtä maalia tokan erän puolivälistä lähtien.

Olisi kiva nähdä mitä erotuomaritarkkailija sanoi Levosen 5+20minuuttisesta.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
cobol kirjoitti:
En mä lääkäriksi ala, mutta kovasti Spruits näytti että päähän osui ja pahasti.

Se mikä minua vitutti, oli Sprtuitsin ihmeparantuminen. Ei muuta kuin laatikkoon pelaamaan samaista ylivoimaa ja täysin kunnossa. Ei siis osunut pahasti. Ei siis osunut päähän. Mot.
Juujuu, mutta sen verran poppamiehen verta sinussakin kuitenkin virtaa, että pystyt kertomaan katsomosta käsin jäässä polvillaan olevan pelaajan näyttelevän tilaansa tuollaisen tärskyn jälkeen.

Sinua siis vituttaa se, että Sprukts ei loukkaantunutkaan pahasti vaan pystyi jatkamaan jopa seuraavassa vaihdossa. Aika brutaalisti ajateltu. Itse kunnioitan kovasti sellaisia pelaajia, jotka kovankin tärskyn jälkeen keräävät itsensä ja hyppäävät heti takaisin lootaan + ruiskaisevat vielä kuitiksi maalinkin.

Levosen toimintaa en sen kummemmin halua puolustella tai tuomita, mutta mikäli hän ei itse tilannetta nähnyt, niin kyllä minun mielestäni kannattaa siinä tapauksessa kysyä linjatuomarilta mitä tapahtui. Vai eikö kannata?

edit: turhat sulut ja niiden sisältö poistettu
 
Viimeksi muokattu:

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Pakko ottaa kantaa tähän Tertzin taklaukseen. Jotenkin tulee mieleen muuan tapaus, jossa Stevens taklasi Lindrosia....eipä siitä mitään jäähyä vihelletty. Miltei samanlainen tilanne, ainakin minun mielestä. Mutta tämä on tietenkin isolla maalla tapahtunutta ja tiedettävästi siellä tappeluistakin saa vitoset. Itse tilanteessa Janis tuli itsekin hieman pää alhaalla tilanteeseen ja katsoi muualle. Linjatuomarille voisi selvittää mitä sana "puun takaa" tarkoittaa. Keskustelu siitä, että pelaaja jäi dramatisoimaan tilannetta voidaan unohtaa. Uskon, että sellaisen pommin jäljiltä joutuu hieman vetämään happea.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllä ottelusta näki että vastassa on kaksi kärkijoukkuetta ja jokuhan voisi ennustaa molempien joukkueiden olevan keväälläkin kärjen tuntumassa. Tuollaisenahan tuo liigan TOP-4 tulee pysymään, ellei Jokerit saa kolmea neljää laadukasta pelaajaa rinkiinsä jota epäilen vahvasti.

Virheitä tuli todella vähän, ne harvat virheet mitä nähtiin - niistä syntyi pahoja tilanteita tai maali (Uhlbäck).

Tästä on hyvä jatkaa. Blues tullee voittamaan seuraavasta 10 ottelusta ainakin kahdeksan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:
Juujuu, mutta sen verran poppamiehen verta sinussakin kuitenkin virtaa, että pystyt kertomaan katsomosta käsin jäässä polvillaan olevan pelaajan näyttelevän tilaansa tuollaisen tärskyn jälkeen.

Sinua siis vituttaa se, että Sprukts ei loukkaantunutkaan pahasti vaan pystyi jatkamaan jopa seuraavassa vaihdossa. Aika brutaalisti ajateltu. Itse kunnioitan kovasti sellaisia pelaajia, jotka kovankin tärskyn jälkeen keräävät itsensä ja hyppäävät heti takaisin lootaan + ruiskaisevat vielä kuitiksi maalinkin.


Tässä on nyt se ero, että sinä et ottelua nähnyt, mutta tiedät siitä kuitenkin kovasti taklauksista ja muista tapahtumista tekstiv:n silmin. Mnä näin ottelun livenä hyvältä paikalta ja kommenttini pohjautuvat siihen + videolta uudelleen nähtyyn ko. taklaukseen. Jos yksi pelaaja filmaa useammaan kerran ottelussa, sen voinee mainita siitäkin huolimatta, että kyseessä on kerholainen. En kunnioita tällaisia pelaajia, pelasivat ne missä seurassa tahansa. En kuitenkaan toivo heidän loukkaantumisiaan, mutta olen asiassa Jortikan linjoilla: ei me tarvita tällaisia pelaajia SM-liigassa.

Kuten totesin, muuten ottelu oli mainio ja suhteellisen tasokaskin. Kerho ansaitsi pisteensä, mutta Levonen auttoi kovasti sen saamisessa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
cobol kirjoitti:
Tässä on nyt se ero, että sinä et ottelua nähnyt, mutta tiedät siitä kuitenkin kovasti taklauksista ja muista tapahtumista tekstiv:n silmin. Mnä näin ottelun livenä hyvältä paikalta ja kommenttini pohjautuvat siihen + videolta uudelleen nähtyyn ko. taklaukseen. Jos yksi pelaaja filmaa useammaan kerran ottelussa, sen voinee mainita siitäkin huolimatta, että kyseessä on kerholainen. En kunnioita tällaisia pelaajia, pelasivat ne missä seurassa tahansa. En kuitenkaan toivo heidän loukkaantumisiaan, mutta olen asiassa Jortikan linjoilla: ei me tarvita tällaisia pelaajia SM-liigassa.
Niin, minähän en alkuvaiheessa kommentoinut millään tapaa yksittäisiä pelitilanteita (se nyt olisikin aika mahdotonta, kun en tosiaan paikalla ollut), vaan ihan yleisesti tuota sinunkin Spruktsille antamaasi naurettavaa yksipuolista "karkoitustuomiota".

Sen jälkeen kun sen ulosajoon johtaneen tilanteen näin videolta, niin siitä enemmän kirjoitin. Silloinkin vain ja ainoastaan siitä tilanteesta. Ja enkös minäkin jo kerran sanonut uskovani siihen, että ko. pelaaja on pelissä saattanut filmata? Ja vaikka se nyt ei yhtään Spruktsin filmin halveksittavuutta vähennäkään, niin annapa minulle, cobol, edes yksi (1) pelaaja ihan mistä vaan jääkiekkosarjasta joka ei ole ikinä filmaamista harrastanut. Laita vaikka YV:llä.

Aika tyhjää on tulevaisuudessa tämän maan vaihtoaitioissa jos sinä ja Jore-setä karkoitatte maasta kaikki tuohon toimintaan syyllistyneet.

Taidat nyt vaan olla noussut ihan väärällä jalalla tähän päivään.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
cobol kirjoitti:
Mnä näin ottelun livenä hyvältä paikalta ja kommenttini pohjautuvat siihen + videolta uudelleen nähtyyn ko. taklaukseen. Jos yksi pelaaja filmaa useammaan kerran ottelussa, sen voinee mainita siitäkin huolimatta, että kyseessä on kerholainen. En kunnioita tällaisia pelaajia, pelasivat ne missä seurassa tahansa. En kuitenkaan toivo heidän loukkaantumisiaan, mutta olen asiassa Jortikan linjoilla: ei me tarvita tällaisia pelaajia SM-liigassa.

Tähän on aivan pakko tarttua. Itse olen nähnyt Spruktsilta useamman pelin ja niiden perusteella juuri tälläisia pelaajia SM-liiga tarvitsee lisää, luepas vaikka aikaisempia HPK:n otteluketjuja, niissä vastustajien kannattajatkin ovat samoilla linjoilla, että pelimies olisi.

Mitä sitten tulee eilisen ottelun tapahtumiin niin siellä "Jänis" on ilmeisestikin loikkinut vastustajien silmin katsottuna pahastikin. (ja kyllä, kannattamasi seura on myös vastustajiamme.)
Tuon taklauksen näin neloselta ja kunnon pommihan se oli. Kyllä tuollaisesta pommista putoaisi varmasti aika moni muukin ja on kunnioitettavaa, että sen jälkeen pystyy jatkamaan peliä ja vielä rankaisemaan maalilla.
Jos Sprukts on eilisessä pelissä sitten filmaillut muissa tilanteissa, niin se on kieltämättä syvältä, mutta kannattaako nyt yhden pelin perusteella olla vielä kotiin lähettämässä, ei kai sentään?
Totuushan on se ettei Sprukts osaa pelata kovin fyysistä peliä, mutta esim. kiekon suojaamisessa mies on mestari.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Laitanpa minäkin muutaman tähden ottelusta, kun kerran paikan päällä olin.

* en tykännyt ykkösketjun puolustamisesta tai siis oikeammin sen puutteesta yhtään, hyökkäsivät kyllä mainiosti mutta omassa päässä oltiin ihme fletkuja, ensimmäinen Bluesin maali Jykän piikkiin aika rankasti

* Jänikseen kohdistunut taklaus oli ihan oikein perustein annettu, syyksihän laitettiin 'päähän kohdistunut taklaus' ja silloin se on sama millä vartalon osalla taklauksen tekee, vaikka Määttä olisi hypännyt ja perseellään iskenyt päähän

* kaikki moittivat kakkosketjua ja itkevät Hassisen perään ihan kuin Hasa olisi ollut joku sateentekijä ennen saikkuaan (ei ollut eikä tule olemaankaan herätys!), kakkonen toimi eilen sekä hyökkäyksessä että puolustuksessa ja Väiski pelasi hyvin

* nelosketjussa Wirtanen & Sailio pelaavat uskomattoman kypsästi, ei yhtään hirvitä vaikka pojat pelaavat alivoimaakin

* pakisto pelasi pääosin plussan puolelle, Vellulla huima parannus viime kaudesta, eilenkin miestä laidalle ja kiekko pois varmasti, no vedot ei ihan olleet parhaita mahdollisia mutta ei se mitään

* kokonaisuudessaan peli oli hyvää ja sitä oli ilo katsella Jyppi pelin jälkeen, piste oli ok juttu vaikka kolmeenkin oli hyvät mahdollisuudet

* ei se Blues hallinnut peliä, vaikka täällä espoolaiset niin väittävätkin, siniset lasit ovat joo tosi hienot... Mikko Alatalon päässä!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rontti kirjoitti:
sinä ja Jore-setä karkoitatte maasta kaikki tuohon toimintaan syyllistyneet. Taidat nyt vaan olla noussut ihan väärällä jalalla tähän päivään.

Ihan kevyellä ja iloisella jalalla tässä ollaan liikkeellä! Loistava päivä meillä... Täsmälleen sama tuomio olisi tipahttanut, jos kyseessä olisi Jokereiden pelaaja. Joskus meilläkin on noita ollut ja olen silloin vaatinut joko tapojen muuttamista (mm. Aalto) tai ulostamista. Pidinpä kerran jopa puhuttelun pelaajalle (Aalto) ja vaadin pelaamaan taidoistaan huolimatta kunnon hockeya ilman filmejä ja mussuttamisia. Antti muuten lupasi niin tehdä ja teki kanssa loppukauden :)

Kyllä minä Kerhoa arvostan. Suomen paras organisaatio kiekkotietämyksen ja valmennuksen alalla.
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Routainen Sydän kirjoitti:
Miten Eriksson pelasi?
Jocke, jos nyt ei dominoinut koko kenttää, niin hallitsi kyllä vakavasti suuria alueita siitä. Ei tehopisteitä eilen, mutta Bluesin tärkein pelaaja molempiin suuntiin, vaikka Marvin pelin ratkaisikin. Kapten tarjoili Laatikaiselle parikin herkkupaikkaa, mutta Lada ei osunut.

Mitä enemmän näen Jocken pelaavan, sitä enemmän pidän näkemästäni. Se rauhallisuus, se tilanteen hallinta. Se näkemys. Olen otettu. Heja heja.
 

jap1812

Jäsen
Suosikkijoukkue
ESPOON BLUES
Kyllä oli Levonen aika pihalla koko ottelussa.

Määtän taklauksen jälkeen tilanne jatkui vielä, missä HPK:n pelaaja oli jäänyt yksin Bluesin maalille. Paikalle tuli Make Hurme, joka veti kylmästi nyrkillä HPK:n pelaajaa päähän, mistä kypärä lensi sillei hienosti jäähän. Mahtava asenne Hurmeelta!

Ja Levonen seurasi tilannetta parin metrin päästä. Coolina. Tässä oli jäähyn paikka, ei tossa Määtän taklauksessa. Se oli vaan latvialaisen heikkoutta.

Taisi tulla liian paljon hässäkkää Levoselle käsiteltäväksi tossa kohtaa.

Liikaa sai ottelussa kahvata. Hyi hyi Levonen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Professori McGarmiwa kirjoitti:
* Jänikseen kohdistunut taklaus oli ihan oikein perustein annettu, syyksihän laitettiin 'päähän kohdistunut taklaus' ja silloin se on sama millä vartalon osalla taklauksen tekee, vaikka Määttä olisi hypännyt ja perseellään iskenyt päähän

Oletko koskaan kuullut sanontaa "pidä pää ylhäällä"? Sen nyt ymmärtää, että siellä Latvian ainoassa tekojääkaukalossa pelatessaan joku Sprutksin tasoinen konsonanttihirviö voi kynäillä miten haluaa, mutta ns. kovemmissa liigoissa pitäisi kiekon lisäksi havainnoida vähän ympäristöäkin.
 
F

Flonaldo

Mäkkäri67 kirjoitti:
Totuushan on se ettei Sprukts osaa pelata kovin fyysistä peliä, mutta esim. kiekon suojaamisessa mies on mestari.
Tämähän on taas näitä. Kuten tässäkin ketjussa on huomattu, Spruktsia moititaan fyysisen pelin puutteesta - ja moitetta korostetaan sillä, että kyllähän sitä ison miehen pitäisi käyttää kroppaansa.

Sprukts on kuitenkin yksi liigan parhaita käyttämään kokoaan hyväkseen. Sprukts suojaa kiekkoa laitaväännöissä, 1-1-tilanteissa, läpiajoissa ym. aivan loistavasti. Samoin pitkillä käsillään ja mailallaan on erinomainen karvaava pelaaja.

Mutta kun ei olemassa kuin yhdenlaista "HIFK-fyysisyyttä"... eli pleksien pitäisi paukkua - varsinkin kaikilla yli 185-senttisillä. Taklauksia Latvian kiekkojumalalta on turha odottaa, mutta kokoansa mies hyödyntää erittäin hienosti.
Professori McGarmiwa kirjoitti:
* Jänikseen kohdistunut taklaus oli ihan oikein perustein annettu, syyksihän laitettiin 'päähän kohdistunut taklaus' ja silloin se on sama millä vartalon osalla taklauksen tekee, vaikka Määttä olisi hypännyt ja perseellään iskenyt päähän
Laulan samaa virttä kuin jo monta vuotta, mutta siellä sääntöpykälissä lukee, että taklaus pitää kohdistaa vastustajan päähän. Se siis vaatii aktiivista toimintaa taklaajalta, jossa yritetään tietoisesti osua päähän tai aiheutetaan se osuma selvällä huolimattomuudella.

Vaikka koko taklausta en olekaan nähnyt, niin uskallan arvata ettei Määttä tuota tehnyt. Silti olisi molempien osapuolten, ja puolueettomien, kommenttien nojalla aika selvä olettaa, että taklaus osui ainakin jossain määrin päähän. Ja kyllähän kova taklaus päähän laittaa puhalluttamaan. Eikös täysin sama sattunut Kimmo Peltoselle juuri pari kierrosta sitten? Ei ainakaan laske arvostusta minun silmissäni, jos pelaaja hakee suuntimiaan jään pinnassa pommin jäljiltä - ei kaikkien tarvitse tehdä samikapasia ollakseen sankareita.

Vieraspiste tämän kauden Bluesin vieraana Espoosta on hyvä saavutus oikeastaan miltä tahansa jengiltä. Ihan kohtalainen alku viikolle, mutta kotipeleistä täytyisi jo napata voittoja.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Täysin puhdas taklaus Määtältä! Kädet kiinni kropassa ja vielä alhaalla. Kuten joku jo mainitsi aikaisemmin tuosta Stevens vs. Lindros mällistä, niin siinä Stevens taklasi aivan puhtaasti Iso-Erkkiä, joka vielä loukkaantui tilanteessa pahasti aivotärähdyksen muodossa. Eki kannettiin jäältä pois ja peli jatkui. Voidaan sanoa, että ei kannata hirveästi katsoa siihen kiekkoon kun kiekkoa tuodaan hyökkäyssinisen yli, ei täällä suomessa kuitenkaan ihan vielä ihan taklaamatta olla. Näillä vihellyksillä tosin varmaan kohta ollaan. Luokatonta Levonen, niin luokatonta ja ennen kaikkea linjatonta puhaltelua! Itsekin yhdyn arvoisan herra E:n kommentteihin Levosesta - en ole koskaan Japasta ja hänen linjoistaan liiemmin pitänyt, enkä tule pitämäänkään.

Markku Hurme! Jumalauta, mä olen Makea kehunut ensimmäisestä treenipelistä alkaen ja eilen äijä teki uskomattoman määrän kovaa duunia ja sai siitä todella ansaitun palkinnon, ensin maalin muodossa ja sitten rankussa. Kerrassaan jäätävä laakasu takarautaan. Välillä Hurmeen suhailut menevät överiksi, mutta kyllä se arvokas pelimies on joukkueelleen, ehdottomasti!
Kapten Jockelta myös aika maagisia otteita, harmi ettei pistesaldo lisääntynyt. Kapu laitto pari niin maukasta passia, että niistä olisi pitänyt ehdottomasti laukoa maali. Laatikainen teki yhdessä Jocken luomassa paikassa perus-laatikaiset: veto avopaikasta päin mokkea. Miten se onnistuukin siinä niin usein?? Jalo taito, ei voi muuta sanoa.

Lehtoselta tosiaan tähän paikkaan vähän huonompi peli. Kerhossakin ollaan huomattu pojan hyvät otteet näköjään, sillä sen verran Mikkoa käytiin taklaamassa pelin alussa. Sen yhden vähän kovemman taklauksen jälkeen taisi nuorella kundilla mennä vähän pasmat sekaisin, mikä on ihan ymmärrettävää. En lähtisi tämän pelin perusteella, varsinkaan jos se olisi ensimmäinen näkemäni peli tällä kaudella, dumaamaan yhtään Mikkoa. Fakta on se, että Lehtosta taitavampaa kaveria ei meidän joukkueesta kovinkaan montaa löydy, mutta kuten Kake sanoi, edetään Mikon kohdalla askel askeleelta.

Uhlbäck on loistava, ei hänestä muuta tällä erää. Taidan muutenkin lopettaa ton tarinoinnin tähän.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Professori McGarmiwa kirjoitti:
* kaikki moittivat kakkosketjua ja itkevät Hassisen perään ihan kuin Hasa olisi ollut joku sateentekijä ennen saikkuaan (ei ollut eikä tule olemaankaan herätys!), kakkonen toimi eilen sekä hyökkäyksessä että puolustuksessa ja Väiski pelasi hyvin
Mielenkiintoista. Mielestäni Leino ja Sprukts olivat erittäin löysiä juuri kontaktipelissä ja menettivät turhan helposti kiekon vääntötilanteissa. Heillä on kummallakin tarpeeksi kokoa pärjätä näissä tilanteissa, mutta eilen niin ei tapahtunut. Moni lupaavasti alkanut hyökkäys päättyi juuri siihen, ettei kummallakaan ollut halua pelata tilannetta loppuun ja taistella kiekosta.

Ja kerran Leino aiheutti vaaratilanteen omassa päädyssä kun syötti taakse puolustajalle - Bluesin pelaaja sitten karvasi onnistuneesti ja mylly Kerhon maalille. Ei tuossa tilanteessa olisi saanut heittää kiekko takaisin omalle alueelle.

EDIT: Se on kyllä totta, että Sprukts suojaa kiekkoa ihan mallikaasti. Se ei vaan riittänyt useimmiten, kun kunnon vääntötilanteissa se kiekko lipsahtikin heti pois. Riisti kyllä kiekkoja jne, mutta menetti sen myös turhan helposti, kun olisi pitänyt taistella.

Sprukts ja Leino ovat taitavia pelaajia, mutta fyysisessä pelissä he olivat ainakin eilen aikalailla onnettomia.

Väisänen oli ihan ok. Jaksoi vääntää ja yrittää. Ei kuitenkaan ole sellainen maalintekijätyyppi, jota ketjuun kaivataan. Tämä on tietenkin yhden pelin perusteella. Mutta ketjun peli näytti ihan erilaiselta Lukkoa vastaan. Katsotaan nyt sitten miten Ässiä vastaan pelaavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös