Blues - HIFK to 13.10.2005

• 20 414
  • 148

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Shayne kirjoitti:
Niin. Vaikka tokihan vakavanhan ja perinteikkään jääkiekkokulttuurin edustajana Sinulle on itsestäänselvää, että näin tarkoitushakuiset yleistykset ovat perusteettomia, ettet paremmin sanoisi jopa typeriä?

Sorppa, ei kyseessä ollut mikään oikea yleistys. Minua suoraan sanoen vaan vituttaa kyseisen kirjoittajan kirjoittaminen (katso tuolta edellisen sivun alusta hänen ensimmäinen kommenttinsa minun näkemykseeni pelistä). Silti olen sitä mieltä, että tuollaiset kirjoittajat hävettävät minua ja erityisesti, jos olisivat oman joukkueen kannattajia.

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Johannes kirjoitti:
Valitettavasti voi käydä. Olen tästä vähän 50/60. Nyt kaikki alkaa etsimään heikkouksia videolta ja ainahan mv-valmentajat voi soittaa vaikka Mika Noroselle, joka on ollut monta vuotta samassa Buffalon organisaatiossa kuin Askey ja kysyä niitä. Toivotaan parasta Askeyn suhteen, mutta "the opera ain`t over till the fat lady sings". Eilen Askey toki oli loistava, maaginen ja miltei jumala maalinsuulla.

Maalivahtivalmentaja? Hmmm... kukas meidän mv-valmentaja olikaan? Ei saatana! Nyt Johannes tulitikut pois. Täällä haisee bensa!

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Cannibal kirjoitti:
Pirneksen olisin valmis heivaamaan vittuun koko joukkueesta. Saamanton paska. Pelasiko se edes? Joku sanoi ennen kautta, että Pirnes tulee olemaan liigan paras sentteri. Nyt moiselle letkautukselle voi lähinnä nauraa.

Ei sitten muuta kuin Masa soittelemaan Espooseen.

Meiltä saisi tästä surkeasta Pirneksestä vaikkapa kaksi pelaajaa yhden hinnalle, eli meille Pirnes teille huippu lupaus Jesse Niinimäki ja kaikkien täydennysmiesten aatelia oleva hasardien hasardi Samuli Jalkanen. Ai ei kiinnosta vai? No ottakaa vaikka vielä Teemu Kuusistokin.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Artsi kirjoitti:
Sorppa, ei kyseessä ollut mikään oikea yleistys. Minua suoraan sanoen vaan vituttaa kyseisen kirjoittajan kirjoittaminen (katso tuolta edellisen sivun alusta hänen ensimmäinen kommenttinsa minun näkemykseeni pelistä). Silti olen sitä mieltä, että tuollaiset kirjoittajat hävettävät minua ja erityisesti, jos olisivat oman joukkueen kannattajia.

Voi voi. Mitäs jos pysyisit sitten seuraavalla kerralla oman joukkueesi ketjuissa keskustelemassa arvoistesi kiekkotietäjien kanssa historiallisen joukkueesi kunniakkaista edesottamuksista nykypäivän viidyttävässä 1-1-liigassa?

Mitäs nyt espoolainen mitään kiekkokulttuurista tietäisikään.

Tosin SAATTAA olla, että eiliset kommentit menevät armottoman vitutuksen piikkiin, eivätkä olleet maailman harkituimpia lausahduksia. Pidän silti sen verran niistä kiinni, että peli oli oikeasti heikkotasoinen jo pelkästään sen takia, että maaleja tuli tasan kaksi. Peli ei myöskään ollut jatkuvia avopaikkoja, vaikka niitä tulikin runsaasti. Ne tulivat ajoittaisissa ryöpyissä ja loppupeli oli lähinnä vääntämistä ja pystypainia. Siinä vähän analyyttisempää otetta.

Ja vielä loppuun: Minkä takia tiettyjen joukkueiden kannattajat tulevat aina tasaisin väliajoin laukomaan näitä totuuksiaan: "ennen en pitänyt Bluesia juuri minään, mutta nyt arvostus nousee jne. jne." "nyt on tekemisen meininkiä, teille on kehittymässä kiekkokulttuuria jne". Pitävätkö he itseään jonkinlaisena auktoriteettinä, joka tulee toteamaan kuin Ruotsin kuningas suomalaisille junteille, että nyt teilläkin alkaa kulttuuri kukoistaa kun opitte juuri kirjoittamaan?

Kukaan tuskin kaipaa noita kommentteja. Kukaan ei tarvitse tamperelaisten, turkulaisten tai oululaisten "arvostusta". Mitä lisäarvoa ne tuovat? Miettikääpä sitä.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cannibal kirjoitti:
Pirneksen olisin valmis heivaamaan vittuun koko joukkueesta. Saamanton paska. Pelasiko se edes? Joku sanoi ennen kautta, että Pirnes tulee olemaan liigan paras sentteri. Nyt moiselle letkautukselle voi lähinnä nauraa.
No helevetti. Sittenhän me voisimme olla kaikki onnellisia. Jos Esbon miehet maksaa vaikka vain kolmanneksenkin palkasta niin olen ihan varma, että Pena keksii juuri nyt käyttöö tän tyyppiselle pelaajalle.

Itseäni muuten alkaa ihmetyttää, ihan Jatkoajan rappareita ja myös mielipidepalstaa lukiessa, että mahtaakohan HIFK:n pelaajia pelottaa ne Espoon pilvenpiirtäjät kun vuosi toisensa jälkeen HIFK ei ole oikeasti fyysinen Espoossa. Ajatella että nytkin on saatu kolmosketjun laiturin palkan verran sakkoakin ja silti HIFK ei ole oikeasti fyysinen - Espoossa. No, ei kai siinä. Pitää ymmärtää jne.

Hyvää peliä Bluesilta minun mielestäni, en olisi huolissani. Eilen oli viimeistelyssä tahmaa, mutta niin se on toisinaan muillakin kun vastustajan maalivahdille sattuu Se päivä. Askey palannee tavalliseksi kuolevaiseksi - joskin tietysti toivottavasti erittäin kilpailukykyiseksi maalivahdiksi - seuraavassa pelissään ja eiköhän Espoon pelaajatkin kadonneen maalijyvän löydä. Paljon enemmän huolestuisin itse jos oma joukkueeni loisi n. 5 maalintekopaikkaa per matsi kuin siitä, että ketsuppipullo on tukossa. Ai mutta siitä muistuikin mieleeni...

HIFK kaipaa ihan sitä samaa kuin jo pitkän aikaa. Koko kakkosketjua, josta tietty White / Hauhtonen voi olla yksi osa jos ensinmainittu jossain vaiheessa muistaa miten lätkää pelataan. Karalahden paluu auttanee molemmissa päissä kenttää, mutta kakkosketju tarvitaan ihan oikeasti. Sellaista ykkösketjua ei SM-Liigassa olekaan jota ei hyvä valmentaja pystyisi pelaamaan play off sarjassa sen verran pimentoon, että pari maalia riittää voittoon.

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Anteeksi, että huutelen vieraisiin pöytiin

Cannibal kirjoitti:
turkulaisten "arvostusta". Mitä lisäarvoa ne tuovat? Miettikääpä sitä.

Eipä juuri tuo. Pikemminkin vie. 20000 euroa ja sillai.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kokeillaas nyt itsekin kirjoittaa jotain itse pelistä.

Peli oli mielestäni ihan viihdyttävä, ei mitenkään erinomaisena tällä kaudella erottunut, mutta kahteen edelliseen kauteen verrattuna oikeasti hyvää kiekkoa. Aina ei voi onnistua, Askey oli julmetun loistava. En olisi tästä tuloksesta huolimatta kovinkaan huolestunut. Vastaavalla pelillä näistä otteluista voitettaisiin sellainen 80%, tänään osui siihen pieneen kakskymppiseen siellä. Ei meillä ole mitään hätää, ihan oikeasti. Pisteitä tippuu vielä varmasti ja paljon, jos tuollaista peliä saadaan pidettyä yllä.

Eniten itseäni kummastutti hallin kohtuullisen hiljainen tunnelma. Kauden edellisissä kotipeleissä ei ole ollut yhtä pitkiä hiljaisia jaksoja pelin aikana kuin eilen. Muutaman kerran hallissa oli oikeasti kuin tällä kuuluisalla huopatossutehtaalla pitkiä jaksoja. HIFK:n kannattajien huutamista ei paljoa kuulunut, Bluesin kannattajat olivat taas välillä ihan jäässä, kun jännitti ja pelotti niin prkleesti. Jotenkin todella odottava fiilis oli hallissa koko ajan. Enkä oikeasti edes tiennyt, että halli vetää yli 7000 nykyisin.

Kruus ei nyt mitenkään katastrofi ollut. Huonoin tuomio oli Petrellin filmaus. Äijä hyppäsi, mutta kiekkoa lyödäkseen, kun kiekko karkasi. Kruusilta todella huonosti luettu tilanne. Muuten tuo peli oli nyt sellaista vääntämistä ja kääntämistä, ei siinä mitään yksittäistä selkeää törkeää viheltämätöntä tilannetta voi nimetä.

Enkä olisi ikinä uskonut, että Hauhtosesta on ykkössenaksi liigaan, mutta näyttää siitä olevan. On tainnut käydä kesällä jossain kirppiksellä ostamassa pelisilmän ja kädet, kroppaa on suojata kiekkoa hyvin. Todellinen yllättäjä itselleni. Salmelaisen ja Hauhtosen kanssa melkein kuka tahansa voisi takoa pisteitä, kolmannen lenkin merkitys tuossa on kohtuullisen pieni, koska kiekko pyörii koko ajan Hauhtosen ja Salmelaisen kautta.

Eriksson menee hukkaan tuollaisessa kentässä, sitä vähän pelkäsinkin. Pirneksen ja Kariyan viereen voisi istuttaa Niemisen, Niko uskaltaa mennä sinne maalille kovaa, on kohtuullisen nopea, eikä tuossa kentässä tarvitse kiekollista pelaajaa tarvitse. Semiriltä yllättävän hyvä peli.

Minä pidin eilisestä pelistä, vaikka Askeyn loistava peli pistikin vituttamaan.

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Cannibal kirjoitti:
Tarkoitatko niitä aina yhtä latteita pohjoisamerikkalaisia kommentteja, jossa kaikki ovat 'terrific' ja nuollaan kilvan perseitä lehdistötilaisuudessa? Onko tyhjiä sanoja mielestäsi mukava kuunnella? Minusta olisi todella mukava kuulla mitä Shedden sanoo siellä vaihtoaitiossa pelin aikana. Lehdistötilaisuudessa saa kuulla sitä samaa politically correct bullshittiä mitä kaikki jenkit suoltavat 24/7 julkisuudessa. Siinä ei ole mitään sanomaa.

En vaan niitä kommentteja, joissa Shedden nimeltä mainiten kehuu tiettyjä pelaajia ja vähemmän kehuu toisia. Tuollaista avoimmuutta ei ole totuttu suomalaisten valmentajien suusta kuulemaan, lukuunottamatta Jortikkaa...

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Cannibal kirjoitti:
Voi voi. Mitäs jos pysyisit sitten seuraavalla kerralla oman joukkueesi ketjuissa keskustelemassa arvoistesi kiekkotietäjien kanssa historiallisen joukkueesi kunniakkaista edesottamuksista nykypäivän viidyttävässä 1-1-liigassa?

Valitettavasti olin eilen saanut tilaisuuden katsoa tuota peliä TV:stä. Voisitko esittää toivomuksen Canal+:lle, ettei enään lähettelisi näitä Bluesin pelejä tänne landelle.

Cannibal kirjoitti:
Tosin SAATTAA olla, että eiliset kommentit menevät armottoman vitutuksen piikkiin, eivätkä olleet maailman harkituimpia lausahduksia. Pidän silti sen verran niistä kiinni, että peli oli oikeasti heikkotasoinen jo pelkästään sen takia, että maaleja tuli tasan kaksi. Peli ei myöskään ollut jatkuvia avopaikkoja, vaikka niitä tulikin runsaasti. Ne tulivat ajoittaisissa ryöpyissä ja loppupeli oli lähinnä vääntämistä ja pystypainia. Siinä vähän analyyttisempää otetta.

Vaikka piditkin kiinni osasta, niin se osa oli todella pieni siihen nähden miten eilen kommentoit minun näkemystäni. Noihin "kiinni pitämiisi" juttuihin on pakko sanoa, että ei kiekon suomalaisen, eikä "amerikkalaisenkaan" näkemyksen mukaan pidä olla "jatkuvia avopaikkoja", ja on lajille hyvin tavanomaista, että "ne tulevat ryöpyissä" ja että tiukassa pelissä "loppu on lähinnä vääntämistä ja pystypainia". Täsä vähän taustatietoa lajista "analyyttisellä otteella.

Cannibal kirjoitti:
Ja vielä loppuun: Minkä takia tiettyjen joukkueiden kannattajat tulevat aina tasaisin väliajoin laukomaan näitä totuuksiaan: "ennen en pitänyt Bluesia juuri minään, mutta nyt arvostus nousee jne. jne." "nyt on tekemisen meininkiä, teille on kehittymässä kiekkokulttuuria jne". Pitävätkö he itseään jonkinlaisena auktoriteettinä, joka tulee toteamaan kuin Ruotsin kuningas suomalaisille junteille, että nyt teilläkin alkaa kulttuuri kukoistaa kun opitte juuri kirjoittamaan?

Itse en tunne itseäni minään auktoriteettina, mutta kun nyt sain tilaisuuden seurata Bluesin peliä TV:stä, niin katsoin oikeudekseni kirjoittaa amat näkemyseni pelistä ja siinä esiintyneistä joukkueista, koska olen ymmärtänyt tämän jatkoajan keskusteluosion olevan avoin kaikille kirjoittajille. En mielestäni loukannut ketään kirjoituksellani, enkä harrastanut siinä inkäänlaista provosointia. Sinä sen sijaan aloit heittämään kikenlaista täysin asiaan kuulumatonta juttua Tapparan kahvaamisesta yms. Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä miten ne liittyivät kirjoitukseeni, tai arviooni Bluesin pelistä.

Cannibal kirjoitti:
Kukaan tuskin kaipaa noita kommentteja. Kukaan ei tarvitse tamperelaisten, turkulaisten tai oululaisten "arvostusta". Mitä lisäarvoa ne tuovat? Miettikääpä sitä.

Minä taas uskon, että monikin kirjoittaja tykkää muiden joukkueiden kannattajien "asiallisista" kommenteista. Itse ainakin tykkään, kun muiden joukkueiden edustajat kommentoivat Ilveksen esityksiä. Minusta juuri tämä vuorovaikutus kannattajien välillä on kiekkoilun suola ja siinä me tamperelaiset omaamme erittäin pitkät perinteet, koska meillä on ollut parhaimmillaan 4 sm-sarjatason joukkuetta yhtä aikaa ja heillä omat kannattajakuntansa.

Ymmärrän kuitenkin, että minun kirjoitukseni ärsyttävät sinua ja et kaipaa kommenttejani, joten lopetan kaikenlaisen kommentoinnin sinun sanomisiisi ja sat ihan omissa oloissasi jatkaa kiekkokeskustelujasi.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
E kirjoitti:
Enkä olisi ikinä uskonut, että Hauhtosesta on ykkössenaksi liigaan, mutta näyttää siitä olevan. On tainnut käydä kesällä jossain kirppiksellä ostamassa pelisilmän ja kädet, kroppaa on suojata kiekkoa hyvin. Todellinen yllättäjä itselleni. Salmelaisen ja Hauhtosen kanssa melkein kuka tahansa voisi takoa pisteitä, kolmannen lenkin merkitys tuossa on kohtuullisen pieni, koska kiekko pyörii koko ajan Hauhtosen ja Salmelaisen kautta.

Kyllä, Hauhtonen on ollut yksi alkukauden suurimpia positiivisia yllättäjiä (Jypin ohella) ja Hauhtonen-Salmelainen tutkaparin peli on vaikuttanut niin hyvältä että minä kokeilisin tuota kaksikkoa myös maajoukkueessa, tosin en epäile hetkeäkään etteikö myös Westerlundin silmään olisi osunut tuon kaksikon hyvä peli.

Jypissä näytetään osaavan tehdä hienoa työtä pelaajien kehittämisessä ja harvinaista että täällä Helsingin kirkkaissa valoissa Hauhtoset (ja meillä Ilari Filppula) ovat pystyneet jopa nostamaan tasoaan Jypin riveissä esitetystä.

Suosikkijoukkue
HIFK
Cannibal kirjoitti:
Ja vielä loppuun: Minkä takia tiettyjen joukkueiden kannattajat tulevat aina tasaisin väliajoin laukomaan näitä totuuksiaan: "ennen en pitänyt Bluesia juuri minään, mutta nyt arvostus nousee jne. jne." "nyt on tekemisen meininkiä, teille on kehittymässä kiekkokulttuuria jne". .

Älä huoli. Ei teille mitään kiekkokulttuuria ole kehittymässä. IFK:n kannattajia oli eilenkin ainakin puolet. Ja en pidä Bluesia edelleenkään yhtään minään. Tyytyväinen?

ja edit. Sinähän kannatit viellä kiekkopesän aikoihin Tepisä.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
flintstone kirjoitti:
Kyllä, Hauhtonen on ollut yksi alkukauden suurimpia positiivisia yllättäjiä (Jypin ohella) ja Hauhtonen-Salmelainen tutkaparin peli on vaikuttanut niin hyvältä että minä kokeilisin tuota kaksikkoa myös maajoukkueessa, tosin en epäile hetkeäkään etteikö myös Westerlundin silmään olisi osunut tuon kaksikon hyvä peli.

Todella hyvä ehdotus eikä varmasti mitään taka-ajatuksia ;).

Jos saan vielä esittää toiveen, Jokereista ei sitten tarvitse valita ketään itseään väsyttämään pilipaliturnauksiin. Eipä silti, ei meiltä ketään mahtuisikaan.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vakio kirjoitti:
Todella hyvä ehdotus eikä varmasti mitään taka-ajatuksia ;).

Missä muka taka-ajatuksia? :-D

Vakio kirjoitti:
Jos saan vielä esittää toiveen, Jokereista ei sitten tarvitse valita ketään itseään väsyttämään pilipaliturnauksiin. Eipä silti, ei meiltä ketään mahtuisikaan.

No ei taida olla pelkoa, meidän ainut varsinainen ehdokas maajoukkueeseen valittavaksi on Tommi Santala ja Tommikin on pelannut jo 3 peliä huikeilla 0+1 tehoilla joten ei taida kutsua ainakaan vielä tulla, eikä kyllä tarvitsekaan tulla.

Ja ihan tosissaan tuo Hauhtonen-Salmelainen kaksikko on ollut niin vakuuttava että olisi mielenkiintoista nähdä nuo maajoukkueen mukana, sillä ilman sarvia ja hampaita uskoisin että tuossa kaksikossa olisi potenttiaalia tehoilla myös maajoukkuetasolla.

ps. Bluesin Arto Laatikainen pisti aika hienon nousun aivan pelin loppuhetkillä ja oli vain huonoa säkää ja Askeyn erinomaisuutta ettei Blues tehnyt tuosta pelin voittomaalia.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
E kirjoitti:
Eniten itseäni kummastutti hallin kohtuullisen hiljainen tunnelma. Kauden edellisissä kotipeleissä ei ole ollut yhtä pitkiä hiljaisia jaksoja pelin aikana kuin eilen.

Kuten itsekin sanoit, todella odottava fiilis oli koko ajan. Edes maalista ei päässyt riemuitsemaan, sillä mitään siitä räkämaalien kingistä en mestoilleni (huomaa monikko) nähnyt. Vähintään se yksi maali pitäisi aina tulla, jotta siitä viiliksestä, muustakin kuin siitä mansikan makuisesta - en tykkää päärynästä viileissä - saisi kiinni (viddu mä oon hauska).

Mutta itse pelin katselin uudelleen kovalevyltä ja kyllä täytyy myöntää, että ihan mallikkaasti Bluesin peli suurelta osin kulki. Ainoa asia, jota en voi ymmärtää on se kolmannen erän minuutit 5-10. Mitä silloin tapahtui? Koko jengi SEISOI omalla puolustusalueella vieraiden pyörittäessä miten halusivat. Uskomatonta sähläämistä.

No, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Lauantaina pakkovoitto.

Edit: huomasin muuten vasta äsken. Tsekatkaa JA:n raportin yhteydessä oleva kuvakavalkadi pelistä, ja naurakaa. Tiedätte sitten mille.

Bandana

Jäsen
E kirjoitti:
Huonoin tuomio oli Petrellin filmaus.

Jep. Ei ollut missään nimessä kympin paikka, ja myös Jocken koukkausjäähy avauserässä tuli aika helposti. Kaava oli taas tuttu 'alussa vihelletään kaikki, lopussa ei mistään', mutta siitäkin huolimatta Kruus oli kyllä ihan kelvollinen.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Juhaht kirjoitti:
Edit: huomasin muuten vasta äsken. Tsekatkaa JA:n raportin yhteydessä oleva kuvakavalkadi pelistä, ja naurakaa. Tiedätte sitten mille.
Samaa katselin aamulla. Tuollaiseen ei ole kukaan pystynyt ikinä suomalaisessa sketsiviihteessä, vaikka naamaa on telkkarissa väännetty jo vuosikymmenet. Jumalauta Tenhunen, se on vuoden luontokuva!

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Juhaht kirjoitti:

Aivan loistava kuva! Saikohan Petrell tuon kuvan takia sen kympin?
Kiitti Juhaht kun annoit vinkin. Olisi muuten jäänyt 'Vuoden luontokuva' näkemättä.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Brewer kirjoitti:
Aivan loistava kuva! Saikohan Petrell tuon kuvan takia sen kympin?
En tiedä kympistä, mutta kyllä tuo todistaa että Lennu on HIFK:n näköinen pelaaja.

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
Meil ei oo käyttööö!
Palkka? Saako Pirteä-Pirnus palkkaa?

Ei niin. Lisäksi Pirnes on oulusta, josta on ennenkin tullut kavereita, jotka käyttävä pitkiä alushousuja. Näin ollen Pirnes kiusattaisiin ulos joukkueesta, mikäli kehä 1:n eteläpuolelle eksyisi pelailemaan...

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otteluraportti

Yli 7000 katsojaa oli saapunut seuraamaan kotijoukkue Bluesin ja Helsingin IFK:n välistä mittelöä Espoon Areenalle. Itse pelin tasoon saattoi moni kuitenkin pettyä. HIFK on joukkue, jolta on totuttu näkemään aggressiivista peliä, taklauksia, provosointia ja toisinaan myös tappelunujakoita. Tänään kaikki se, mitä IFK on yleensä Espoonkin Areenalla esittänyt puuttui tyystin.

Ohesssa lainaus Tero Airaksisen raportista ja kirjoittajan pitäisi kohdistaa kynänsä Muukkoseen, Helkovaaran yms. jotka ajavat "ringette" liigaa. Ei Sir Pentillä riitä massissa rahaa, joka ottelusn jälkeen maksaan 20000 Euroo sakkoa tai aletaan maksaan IFK:lle myös vierasotteluissa IFK lisää 10 EUR/lippu, joka tulee IFK:n tilille. Toisaalta Espoon uudella jääpallokentällä syvälle ajaminen on pelillisesti idioottimaista vieraspelaamista.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Älä huoli. Ei teille mitään kiekkokulttuuria ole kehittymässä. IFK:n kannattajia oli eilenkin ainakin puolet. Ja en pidä Bluesia edelleenkään yhtään minään. Tyytyväinen?

Kyllä! Juuri näitä. Tämä on tätä suolaa haavoille. Unohdit tosin perinteet-sanan käytön.

ja edit. Sinähän kannatit viellä kiekkopesän aikoihin Tepisä.

Tämä on muuten urbaani legenda :) On totta, että kirjoittelin TPS:sta suopeampaan sävyyn ja osittain kyllä varsinkin kevään playoff-peleissä, jolloin Kiekko-Espoo (lähes aina) tippui ekalla kierroksella pidin sen jälkeen peukkuja TPS:lle. Suosikkijoukkue on kuitenkin aina ollut ja tulee aina olemaan Kiekko-Espoo/Blues. Propsit siitä, että otit tuon legendaarisen palstan esille muuten. Nostalgian väreet hiipivät selkäpiitä pitkin...siellä oli kunnon vääntöä ja vittuilua ylilyöntejä unohtamatta...

Vastataanpa vielä Artsille:

Artsi kirjoitti:
Vaikka piditkin kiinni osasta, niin se osa oli todella pieni siihen nähden miten eilen kommentoit minun näkemystäni. Noihin "kiinni pitämiisi" juttuihin on pakko sanoa, että ei kiekon suomalaisen, eikä "amerikkalaisenkaan" näkemyksen mukaan pidä olla "jatkuvia avopaikkoja", ja on lajille hyvin tavanomaista, että "ne tulevat ryöpyissä" ja että tiukassa pelissä "loppu on lähinnä vääntämistä ja pystypainia".

Totta, mutta siitä suurin osa oli täydessä vitutuksessa kirjoitettua tekstiä. Sen verran siinä oli kyllä asiaakin, että mielestäni ottelu oli heikkotasoinen, joka muuten lienee silti arvoltaan yhtä hyvä kuin sinunkin mielipiteesi, vaikka edustatkin legendaarista Ilvestä. En tarkoittanut, että jos ei peli ole jatkuvien avopaikkojen tykitystä, se on paska. Sanoin vain, että tuossa sellaista ei todellakaan nähty. Sinun mielestäsihän näkemys, jonka mukaan eilinen peli oli heikkotasoinen jotenkin edustaa tietämättömyyttä ja kiekkokulttuurin puutetta kaupungissa, josta mielipiteen kirjoittaja on. Minun mielestäni se taas on mielipide siinä missä muutkin, eikä siitä juurikaan voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä.

Artsi kirjoitti:
Sinä sen sijaan aloit heittämään kikenlaista täysin asiaan kuulumatonta juttua Tapparan kahvaamisesta yms. Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä miten ne liittyivät kirjoitukseeni, tai arviooni Bluesin pelistä.

Ne liittyivät kirjoitukseesi siten, että sinä olet Ilveksen kannattaja profiilisi mukaan ainakin, ja oletin, että asut Tampereella. Tampereellahan vaikuttaa myös Tappara, eikö totta? Tapparan on monesti sanottu edustavan kahvakiekkoa. Tästä johtuen arvelin, että paskakin peli, mikä mielestäni eilen nähtiin näyttää tamperelaisjoukkueen (rinnastin törkeästi molemmat toisiinsa) kannattajan näkökulmasta hyvältä, jos on itse tottunut katsomaan tuota "Tappara-kiekkoa".

Noin se liittyi kirjoitukseesi. :) Tuohon sun ei välttämättä tarvitse tosin ottaa kantaa...

Artsi kirjoitti:
Minä taas uskon, että monikin kirjoittaja tykkää muiden joukkueiden kannattajien "asiallisista" kommenteista. Itse ainakin tykkään, kun muiden joukkueiden edustajat kommentoivat Ilveksen esityksiä. Minusta juuri tämä vuorovaikutus kannattajien välillä on kiekkoilun suola ja siinä me tamperelaiset omaamme erittäin pitkät perinteet, koska meillä on ollut parhaimmillaan 4 sm-sarjatason joukkuetta yhtä aikaa ja heillä omat kannattajakuntansa.

Joo, toi on vähän kaksipiippuinen juttu. Riippuu kirjoittajasta ja kirjoitustyylistä. Onhan se toki hyvin perisuomalainen tapa, että muiden ajatukset itsestä kiinnostavat aina. Olet ihan oikeassa siinä mielessä. Tosin tuo perinteiden mukaan tuonti nostaa aina karvat pystyyn...mielestäni siinä on asia, josta kellään ei ole varaa vittuilla toisen joukkueen kannattajalle. Kuten nimimerkki Juhaht helvetin hyvin aikoinaan totesi: "On helppoa astella valmiiksi katettuun pöytään" ja alkaa huudella sieltä. Espoossa ollaan vasta tien alussa. Äläkä nyt käsitä väärin, EN vihjaa, että sinä olisit niistä vittuillutkaan.

Artsi kirjoitti:
Ymmärrän kuitenkin, että minun kirjoitukseni ärsyttävät sinua ja et kaipaa kommenttejani, joten lopetan kaikenlaisen kommentoinnin sinun sanomisiisi ja sat ihan omissa oloissasi jatkaa kiekkokeskustelujasi.

Älä ihmeessä. Pieni nujakka silloin tällöin piristää kummasti. Tämä palsta menee koko ajan kohti tätä "politically correct bullshit"-mallia. Wanhan Kiekkopesän aikana oli vielä sellaiset väännöt, että melkein tuli paskat housuun kun avasi palstan jännityksessä siitä kuinka aggressiivista feedbackia olikaan taas tullut.

Eilisillä kommenteilla oli huomattavasti enemmän tekemistä tuon pelin kanssa kuin sinun kommenttiesi. Ne olivat asiallisia, minun vastaukseni suurimmalta osin puolestaan eivät. Pahoittelen.

Ei kai tässä muuta.

Stigu

Jäsen
Cannibal kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse tamperelaisten, turkulaisten tai oululaisten "arvostusta". Mitä lisäarvoa ne tuovat?

Tässä osoitus siitä, että jääkiekkoa seuraamalla saattaa oppia yllättävän paljon elämästä noin yleensäkin. Ehdotan, että tämä teesi hakataan pronssisen makkaran juureen (korkeus 18 metriä, kaartuu keskeltä noin 2 metriä), Espoo-Areenan pääoven eteen, se kertokoon Bluesin visiot ja arvot kaikille niille junteille, landepaukuille ja heinähatuille, jotka ihmettelevät, mitä on Espooolainen kiekkokulttuuri.

Ja sitten eiliseen otteluun- kyllä täytyy sanoa, että Blues on aivan eri joukkue kuin aikaisempina vuosina- potentiaalia löytyy. Täytyy vain toivoa, että Heikkilä&co saavat tehdä pitkäjänteistä työtä, uskon että ennemmin tai myöhemmin se palkitaan. Ottelusta on jo kaikki tarvittava tähän mennessä sanottu, mutta sen verran vielä, että kyllä on ikävä tuota Eskelistä-siinä vasta IFK:n näköinen pakki!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy