Nuorempi Nelson kirjoitti:
Älä huoli. Ei teille mitään kiekkokulttuuria ole kehittymässä. IFK:n kannattajia oli eilenkin ainakin puolet. Ja en pidä Bluesia edelleenkään yhtään minään. Tyytyväinen?
Kyllä! Juuri näitä. Tämä on tätä suolaa haavoille. Unohdit tosin perinteet-sanan käytön.
ja edit. Sinähän kannatit viellä kiekkopesän aikoihin Tepisä.
Tämä on muuten urbaani legenda :) On totta, että kirjoittelin TPS:sta suopeampaan sävyyn ja osittain kyllä varsinkin kevään playoff-peleissä, jolloin Kiekko-Espoo (lähes aina) tippui ekalla kierroksella pidin sen jälkeen peukkuja TPS:lle. Suosikkijoukkue on kuitenkin aina ollut ja tulee aina olemaan Kiekko-Espoo/Blues. Propsit siitä, että otit tuon legendaarisen palstan esille muuten. Nostalgian väreet hiipivät selkäpiitä pitkin...siellä oli kunnon vääntöä ja vittuilua ylilyöntejä unohtamatta...
Vastataanpa vielä Artsille:
Artsi kirjoitti:
Vaikka piditkin kiinni osasta, niin se osa oli todella pieni siihen nähden miten eilen kommentoit minun näkemystäni. Noihin "kiinni pitämiisi" juttuihin on pakko sanoa, että ei kiekon suomalaisen, eikä "amerikkalaisenkaan" näkemyksen mukaan pidä olla "jatkuvia avopaikkoja", ja on lajille hyvin tavanomaista, että "ne tulevat ryöpyissä" ja että tiukassa pelissä "loppu on lähinnä vääntämistä ja pystypainia".
Totta, mutta siitä suurin osa oli täydessä vitutuksessa kirjoitettua tekstiä. Sen verran siinä oli kyllä asiaakin, että mielestäni ottelu oli heikkotasoinen, joka muuten lienee silti arvoltaan yhtä hyvä kuin sinunkin mielipiteesi, vaikka edustatkin legendaarista Ilvestä. En tarkoittanut, että jos ei peli ole jatkuvien avopaikkojen tykitystä, se on paska. Sanoin vain, että tuossa sellaista ei todellakaan nähty. Sinun mielestäsihän näkemys, jonka mukaan eilinen peli oli heikkotasoinen jotenkin edustaa tietämättömyyttä ja kiekkokulttuurin puutetta kaupungissa, josta mielipiteen kirjoittaja on. Minun mielestäni se taas on mielipide siinä missä muutkin, eikä siitä juurikaan voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä.
Artsi kirjoitti:
Sinä sen sijaan aloit heittämään kikenlaista täysin asiaan kuulumatonta juttua Tapparan kahvaamisesta yms. Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä miten ne liittyivät kirjoitukseeni, tai arviooni Bluesin pelistä.
Ne liittyivät kirjoitukseesi siten, että sinä olet Ilveksen kannattaja profiilisi mukaan ainakin, ja oletin, että asut Tampereella. Tampereellahan vaikuttaa myös Tappara, eikö totta? Tapparan on monesti sanottu edustavan kahvakiekkoa. Tästä johtuen arvelin, että paskakin peli, mikä mielestäni eilen nähtiin näyttää tamperelaisjoukkueen (rinnastin törkeästi molemmat toisiinsa) kannattajan näkökulmasta hyvältä, jos on itse tottunut katsomaan tuota "Tappara-kiekkoa".
Noin se liittyi kirjoitukseesi. :) Tuohon sun ei välttämättä tarvitse tosin ottaa kantaa...
Artsi kirjoitti:
Minä taas uskon, että monikin kirjoittaja tykkää muiden joukkueiden kannattajien "asiallisista" kommenteista. Itse ainakin tykkään, kun muiden joukkueiden edustajat kommentoivat Ilveksen esityksiä. Minusta juuri tämä vuorovaikutus kannattajien välillä on kiekkoilun suola ja siinä me tamperelaiset omaamme erittäin pitkät perinteet, koska meillä on ollut parhaimmillaan 4 sm-sarjatason joukkuetta yhtä aikaa ja heillä omat kannattajakuntansa.
Joo, toi on vähän kaksipiippuinen juttu. Riippuu kirjoittajasta ja kirjoitustyylistä. Onhan se toki hyvin perisuomalainen tapa, että muiden ajatukset itsestä kiinnostavat aina. Olet ihan oikeassa siinä mielessä. Tosin tuo perinteiden mukaan tuonti nostaa aina karvat pystyyn...mielestäni siinä on asia, josta kellään ei ole varaa vittuilla toisen joukkueen kannattajalle. Kuten nimimerkki Juhaht helvetin hyvin aikoinaan totesi: "On helppoa astella valmiiksi katettuun pöytään" ja alkaa huudella sieltä. Espoossa ollaan vasta tien alussa. Äläkä nyt käsitä väärin, EN vihjaa, että sinä olisit niistä vittuillutkaan.
Artsi kirjoitti:
Ymmärrän kuitenkin, että minun kirjoitukseni ärsyttävät sinua ja et kaipaa kommenttejani, joten lopetan kaikenlaisen kommentoinnin sinun sanomisiisi ja sat ihan omissa oloissasi jatkaa kiekkokeskustelujasi.
Älä ihmeessä. Pieni nujakka silloin tällöin piristää kummasti. Tämä palsta menee koko ajan kohti tätä "politically correct bullshit"-mallia. Wanhan Kiekkopesän aikana oli vielä sellaiset väännöt, että melkein tuli paskat housuun kun avasi palstan jännityksessä siitä kuinka aggressiivista feedbackia olikaan taas tullut.
Eilisillä kommenteilla oli huomattavasti enemmän tekemistä tuon pelin kanssa kuin sinun kommenttiesi. Ne olivat asiallisia, minun vastaukseni suurimmalta osin puolestaan eivät. Pahoittelen.
Ei kai tässä muuta.