Blues-HIFK la 14.12.2002 LA-Areena

  • 14 177
  • 162

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Taivaan portit aukeavat...

Kiekkojumala Kim Hirschovitsilla on nyt kolmen ottelun pisteputki, ooh!! \o/

Tosiaan olisi saanut Pärssisen alivoimalla luopua kiekosta ja mennä vaihtoon... tyly taklaus, kiekon riisto ja Bluesille maali... kyllä vitutti.

Muuten, pelaajaesittelyssä valotaululla liikkuvat videopätkät olivat ns. loistavia... ei siinä mitään, että Keisarin Kuningas Kari Kalto oli oma tyly itsensä, mutta Mikael Jämsäsen pätkän perusteella teki mieli antaa kaverille nyrkkiä... *hymiöitäkö?*
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Re: Katsomosuunnittelusta

Viestin lähetti mulehead
Vielä tuosta LA-Arenan katsomosuunnittelusta: siitä on tosiaan puhuttu

Mielipiteeni LA-areenasta.

Jos minä olisin ollut LA-areenan rakennesuunnittelija/arkkitehti olisin kyllä louhinut jäätason n. 20 metriä alemmaksi. Tosin tämähän on myös kustannuskysymys, nyt LA-areena on tehty halvasti ja huonosti. "Pienillä" kaivuu töillä oltaisiin vältytty tuhottoman pitkiltä portailta, jotka johtavat ylätasolle. Joku puhui turvallisuudesta ja poistumisreiteistä. Sehän onkin vallan hyvin hoidettu! Siis juuri noiden ylätason portaiden takia. Jos paniikki iskee, niin joku iso mies tulee ryminällä portaat alas viden mukanaan pikku Matit ja Liisat... ei hyvä homma...

Toisaalta en voi tietää onko LA-areenan alla joku puolustusvoimien salainen tukikohta ja sen takia ei kaivuu töitä pystytty tekemään. Jos louhinta/kaivuu työt oli pelkästään rahasta kiinni, niin se on sääli, koska hieno halli saatiin pilattua aika halvoillakin kustannuksilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vielä nukutunkin yön jälkeen kiitokset molemmille joukkueille siitä, että pelattiin pääsääntöisesti jääkiekkoa. Toisin oli parin-kolmen raportin perusteella esimerkiksi Oulun maalijuhlassa. Kumpikaan joukkue ei LA:ssa pahemmin kahvannut. Paikkansa paremmin hyödyntänyt joukkue voitti ja siten ansaitsi voittonsa. Joten onnittelut vielä kerran Blöösille.

En tiedä, mikä siinä on, että joillain espoolaisilla on aina pakko saada oma joukkue fyysisemmäksi kuin HIFK. Joku kompleksi? Näin ei ollut eilen. Näin on tapahtunut yhdessä matsissa eli edellisessä 1-1 -suhmuroinnissa. Tästä voi väitellä maailman tappiin ja ihmiset pääsääntöisesti näkevät mitä haluavat. Minua vituttaa matsit, joissa HIFK jää fyysisesti alakynteen ja marisen asiasta heti kärkeen. Eilen näin HIFKin taklanneen enemmän ja ihmeellistähän se olisi, jos isompi jengi ei taklaisi enemmän. Näin näki myös Bluesin oma tilastomies ja maan mainio urheiluhieroja Mr.S, jonka mielestä HIFKiä vastaan pitäisi pelata useamminkin, niin jätkät muistavat taklata. HIFK on SM-liigan taklausmagneetti; HIFKiä vastaan jopa Jyp lähtee kotiotteluissaan taklaamaan. Ja pakkohan HIFKinkin on silloin taklata. HIFK on mielestäni hyvällä tavalla maineensa vanki. Yleensä tuloksena on hyvää, perinteistä kiekkoviihdettä.

HIFKin pysyvä ongelma tällä kaudella on näköjään hyvän kakkosen puuttuminen. Nyt, kun ykkönen (onnea vaan Carlos!) ei ollut tulessa Kuhdan poissaolon takia, syttyi alkukauden Pikkarainen - Viitaluoma - Grunn jälleen ykköseksi. Joka jätkälle maali ja muutenkin asiallinen matsi. Eli meillä oli taas ykkönen, mutta ei kakkosta, kun Ruudun ketju taas vastaavasti laski tehojaan....Mielenkiintoinen kummajainen tämä kakkosen puuttuminen. Toivottavasti homma selviää, sillä pelaajamateriaalia meillä on kahteen hyvään ketjuun.

Minusta suurin syy Bluesin menestykseen on nimenomaan tasapainoiset ykkös/kakkosketjut ja ennenkaikkea eleettömän loistava kakkossentteri Stapleton. Olen ihaillut kaveria avoimesti ennenkin, luunkova ammattimies, joka voittaa aloitukset isolla prossalla ja käyttää paikkansakin isolla prossalla. Vaikkei miehessä kokoa ja hirvittävää "näyttävyyttä" olekaan. Stapletonista tulee mieleen HIFKissä kaudella 98/99 pelannut Luciano Borsato, jonka merkitys niissä matseissa, joissa hän kykeni pelaamaan, oli suuri. Blues elää ja kuolee enemmän Stapletonin kuin Calounin varassa, väitän minä. Ylönen on edelleen rankka pettymys.

Jos nyt lähdetään pelaamaan fantasiakiekkoa ja toivotaan jotain pelaajascouttauksia meille vielä tälle kaudelle Simicekin tilalle, niin soisin meille saapuvan suoraviivaisen kakkossentterin Rudyä täydentämään. Paino sanalla suoraviivainen = pohjoisamerikkalainen ainakin pelityyliltään. Siis Borsato, Stapleton tai vastaava saa paikan. Hakemukset faxilla HIFKin toimistoon.

Ai niin, Heinonen on pitämisen arvoinen hemmo, mutta tuskinpa Kerho häntä päästää??

EDIT: Alphonse ei muuten moittinut joukkuettaan jäähyistä Hesarin mukaan! Myös Ässä-matsissa Ape oli todennut, että "tuomari olisi voinut antaa poikien pelata". Kaverihan alkaa oppia, hieno homma:)
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Jones

Jäsen
Katsojat myöhässä

Tuolla Jaffallahan on samanmoinen tilanne, kun katsojat tulevat (melko paljonkin) myöhässä istumaan kun erä on jo alkanut. Mutta siellä homma on hoidettu hyvin järkkäreiden osalta, sillä nuo katsojat pysäytetään tylysti odottamaan pelikatkoa. Jos ymmärsin oikein, nyt katsojat oli päästetty haeskelemaan paikkaansa, vaikka peli oli menossa. Eli pienellä tuo ongelma olisi ratkaistu myös Espoossa.

En tosin itse muista törmänneeni tuohon tilanteeseen LA areenalla, mutta olen saattanut istua siten että ei ole haitannut näkyvyyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti E
LAA:n yläkatsomot ovat liian loivat. Joku insinööri on hienosti laskenut niiden kulmien suuruuden, koska ilman ihmisiä edessä minun mittainen mies näkee juuri oikeallatavallalaidan yli, mutta jonkun istuessa edessä, saman puolen laita jää peittoon. Ilmeisesti asiaa ei mietittykään niin loppuun asti kuin olisi voinut. Tämä on ihan kylmä fakta. Alakatsomot ovat kyllä sopivassa kulmassa - ainakin omasta mielestäni.

Eli siis olen samaa mieltä monen kanssa täällä tästä.

Täysin samaa mieltä, alakatsomot ovat loistavat, minkä vähän olen istunut 203(?). Yläkatsomot ovat liianloivat, sen tajusimme eilen, ainakin jos joku vähänkin isompi kaveri on edessä, et näe kentälle kunnolla. Tosin eipä ollut ainakaan vaijeria jalkojen välissä tms. kuten Noordiksen e1:ssä :)

Cannibalille:

Mielestäni DDR:n hallin yläkatsomot ovat paremmat kuin LA-Areenan, koska kentälle näkee moitteettomasti ylhäältäkin, koska on rakenettu jyrkät katsomot, vaijerit peittävät mielestäni vain mediakuution osaksi.

DDR:n ja LA-areenaa en muuten ala 'paremmuuttelemaan' eikä varmaan ole tarviskaan. Tämä vain yläkatsomoista
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivoa todellakin sopii,että saamme aikaiseksi 2-ketjun.
Tätä nykyä omaamme kapean materiaalin,jossa ei ole loukkaantumisiin varaa.Toivottavasti ruutun poissaolo ei näy the next game.Hampaita harjaten, onnittelut kansitakki pojille.cool,cool,cool.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Katsomosuunnittelusta

Viestin lähetti narri
Mielipiteeni LA-areenasta.

Toisaalta en voi tietää onko LA-areenan alla joku puolustusvoimien salainen tukikohta ja sen takia ei kaivuu töitä pystytty tekemään. Jos louhinta/kaivuu työt oli pelkästään rahasta kiinni, niin se on sääli, koska hieno halli saatiin pilattua aika halvoillakin kustannuksilla.

Syy on todellakin raha. Suunnitteluvaiheessa mietittiin hallin louhimista/kaivamista siten, että jää olisi ollut kaksi kerrosta maan alla. Se olisi kuitenkin maksanut todella paljon, sillä Areena on rakennettu puolittain suolle, entiseen merenpohjaan. Ongelmana olisi ollut se, että sillä kohtaa pohjavesi on vain muutaman metrin syvyydessä ja areenaa varten olisi pitänyt rakentaa betonista eräänlainen amme, josta olisi vielä pitänyt pumpata viemärivesi pois. Silloin kun areenaa rakennettiin ei rahaa todellakaan ollut liikaa. Rakennusvaiheessahan jouduttiin säästämään monista muistakin asioista, joita nyt on pikkuhiljaa korjailtu. Itse olen käynyt muutaman pelin katsomassa yläkatsomosta ja olen nähnyt ihan kohtuullisen hyvin. On totta, että saman puolen laidan näkeminen ei onnistu, mutta onneksi siinä on nenän edessä 137-tuumainen telkkari josta nekin tilanteet näkyvät. Ja tässä telkkarissa on myös sellainen kuva, josta erottuu myös kiekko kunnolla toisin kun Jumbotronissa. Esimerkiksi Lappeenrannassa on tilanne vielä pahempi. Vaihtoaition takana olevasta katsomosta ei näe saman puolen laitaa senkään vertaa kun Espoossa. Eikä siellä edes ole videotaulua.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jessus sentään

Vai että on hyvä halli "pilattu"? Enpä olisi tätäkään uskonut lukevani. No, olkaa mitä mieltä tahansa, mutta LA-Areenan avauspelistä lähtien about jokaisessa pelissä milloin missäkin istuneena voin todeta, ettei itselläni KOSKAAN ole ollut näkyvyyden kanssa ongelmia. Harvoin olen istunut alakatsomoissa ja yläkatsomoiden osalta olen kolunnut näiden vuosien aikana varmaan jokaisen paikan erikseen läpi. Areenalla todellakin näkee joka paikasta hyvin. Tai sitten olen ollut hyvin onnekas nämä vuodet. On se kumma, että vierasjoukkueen kannattajat, jotka vierailevat koko elämänsä aikana hallissa vähemmän kuin minä yhdessä kaudessa ovat heti valittamassa....

Kai se sitten on uskottava, että siellä sellaisiakin paikkoja on, joista ei näe, mutta enpä itse vielä sellaiseen ole törmännyt. Ilmoittelen sitten jos joskus törmään. Mielestäni Areena on yksi liigan onnistuneimmista halleista kaikin puolin. Videotauluakin kelpaa katsella...huomasin, että sehän on parempi kuin esim. Torontossa olevassa Air Canada Centressä.

DDR hallin yläkatsomot ovat jyrkät ja siltä osin näkee hyvin, mutta kuten sanoin, nuo saatanan vaijerit sun muut putket tulevat lähes aina johonkin kohtaa näkökenttää yläkatsomoissa istuttaessa. Ja ne peittävät nimenomaan kaukaloa yleensä aika oleellisistakin paikoista. NO, aika ohuitahan ne siinä mittakaavassa ovat, joten eivät ne nyt niin älyttömästi häiritse, mutta kuitenkin. On tässä jyrkkyydessä sitten huonojakin puolia, sillä muutama viikko sitten HIFK-Ässät pelissä joku äijä rullasi selällään koko yläkatsomon alas mätkähtäen ilkeän näköisesti siihen tasanteelle. Ihme ettei henki lähtenyt. Siitä se vain kevyesti otti vauhtia kunkin penkkirivin selkien yli. Tuli ihan suhteellisen kovalla vauhdilla minunkin niskaani jatkaen komeasti matkaansa kohti seuraavia penkkirivejä potkien samalla porukkaa päähän. Onneksi ei ollut mitään pizza slaisseja käsissä.
Väitän, että Espoossa äijän matka olisi pysähtynyt heti omaa riviä seuraavalla rivistölle.....ja Harwallilla se olisi pysähtynyt varmaan keskiympyrään....
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti JHag

En tiedä, mikä siinä on, että joillain espoolaisilla on aina pakko saada oma joukkue fyysisemmäksi kuin HIFK. Joku kompleksi? Näin ei ollut eilen. Näin on tapahtunut yhdessä matsissa eli edellisessä 1-1 -suhmuroinnissa. Tästä voi väitellä maailman tappiin ja ihmiset pääsääntöisesti näkevät mitä haluavat. Minua vituttaa matsit, joissa HIFK jää fyysisesti alakynteen ja marisen asiasta heti kärkeen. Eilen näin HIFKin taklanneen enemmän ja ihmeellistähän se olisi, jos isompi jengi ei taklaisi enemmän. Näin näki myös Bluesin oma tilastomies ja maan mainio urheiluhieroja Mr.S, jonka mielestä HIFKiä vastaan pitäisi pelata useamminkin, niin jätkät muistavat taklata.

Paljonko tilastot menivät Bluesin tilastomiehen mukaan? Itse olen HIFK-matseissa kiinnittänyt suurimman huomion taklauksien määrään/laatuun juuri sen takia kun HIFK-fanit väittävät aina joukkueensa olevan fyysisin.

Ensimmäisessä erässä taklaukset vei selvästi HIFK, tästä ei ole epäilystäkään. Kuitenkin toisessa erässä Blues vei fyysisestikin HIFK:ta kuin litran mittaa, ero oli oikeasti todella huomattava (koska HIFK ei luistellut yhtään). Kolmas erä meni about tasan. Koko ottelusta sanoisin Bluesin olleen hyvän toisen erän takia edellä myös taklauksien määrässä.

Jos katsotaan niittien kovuutta niin väitän täysin kirkkain silmin että Blues vei sen skaban 100-0. Pärssinen ajeltiin kaksi kertaa saatanan kovaa keskijäällä ja muutenkin väittäisin että 5 kovinta taklausta oli Bluesin pelaajan suorittamia. En tiedä mitä tilastomiehet laskevat taklauksiksi ja mitä ei, NHL:ssähän nämä tilastot lopetettiin juuri sen takia kun kirjaustyyli oli hyvin kirjava.

Pikemminkin olen havainnut sen että HIFK-faneilla on pakonomainen tarve saada ainakin fyysinen voitto vastustajasta ja sen huomaa täällä foorumeilla, parhaana esimerkkinä ne puusilmät jotka näkivät Vopatin vieneen tappelun Sämpylää vastaan 100-0. Tämän huomaa todella usein ja siksi tosiaan keskityn HIFK-matseissa nimenomaan fyysisyyden (eli taklausten) seurantaan jotta saa jotain 'oikeata' kuvaa miten taklaukset oikeasti menevät.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olipas loistava peli eilen. Ehdottomasti kauden parasta lätkää mitä olen nähnyt. Taklauksia, vauhtia ja maaleja. Ja lisäksi fiilis oli tosi hyvä. Molemmat fanit piti meteliä. Katselin peliä tapojeni mukaisesti showgirlsien takaa, ja ainakin sieltä kuultuna molemmat fanit pitivät ihan kiitettävää meteliä. Ja rummut ei edes kuuluneet sinne asti metelin ollessa parhaimmillaan. Kiitos IFK-faneille tunnelmasta.

Mielestäni turha vääntää peistä pelin fyysisyydestä, siitä kumpi sen voitti tai hävisi. Kummatkin taklasivat paljon eikä kumpikaan jäänyt alakynteen. Hyvä niin. Sillä mitä tilastot osoittavat ei ole mitään väliä. Tärkeintä oli se että taklattiin ja paljon.

Tuomari oli hyvä, vaikka pari outoa vihellystä tulikin. Vykon poikittainen ei oikein sopinut linjaan, ja aika helposti se IFK:n peluri siinä kaatuikin. Toinen järjetön vihellys oli se estämisjäähy, mistä Blues sai ylivoiman ja teki 3-1 maalin. Mutta muuten antoi pelata kovaa eikä turhia viheltänyt.

Lisää tollasia pelejä, mielellään maksoi lipun hinnan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Peli oli todella hieno, toista erää lukuunottamatta. Onneksi katsoin toisen erän siitä Footlessin vierestä, joten nautin ShowGirlsien esityksestä.

Toisen erän ansiosta pisteet jäivät Espooseen. Onnittelut sinne, olitte parempia ja ansaitsitte voittonne eilen.

Cannibalille:
Väität, että jokaiselta paikalta näkee hyvin, vaikket ole alakatsomoissa käynytkään. Ainakaan katsomon 211 alariveiltä ei näe toiseen päätyyn juuri ollenkaan. Sen vuoksi katsoinkin toisen erän baarista - luulin, että peliä olisi pelattu toisessa päässä. 209:n alariveiltä taas ei näe yhtään mitään, koska vaihtoaitiossa olijat seisovat edessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumman kotiottelu eilen olikaan?Aika mukavaa melskausta yläkatsomon puolelta! Mikä on espoolainen fanikulttuuri? Minkä helvetin takia sitä rumpua pitää paukuttaa koko pelin ajan? Luulisi että rummun välittömässä läheisyydessä istuvien espoolaisfanien(pois lukien itse rumpali) korvat eivät kestäisi tota järkyttävää rummutusta 26 peliä kaudessa+ tietenkin ne vieraspelit joissa tämä todellinen tunnelmanluoja on mukana.

Itse pelistä sen verran, että parempi joukkue voitti!
Puolustus huutaa sitä koukkunenäistä vittumaista kanukkia.
Matikainen hoida homma kuntoon joulutauolla
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse en koskaan katso matseja yläkatsomoista. Jos ei ole varaa ostaa alakatsomoihin lippua, lokitan sitten sieltä tyhjän paikan. Useimmiten, 95% tapauksista, pummilla istumiseen ei ole tosin ollut tarvetta.

Ainakin alhaaltatosiaan ensimmäiset 3 riviä ovat sellaisia, joista pelin intensiivisyyden aistii kyllä, mutta kymmentä metriä kauemmas ei näe oikeastaan enää mitään. Omaa majaani pidänkin aina jommassakummassa kaarteessa päätykatsomon ja sivukatsomoiden välillä. Tästä katsottuna halli on parhaimmillaan.

Toisen päädyn ravintolan avaaminen on parantanut oleellisesti kuitenkin näkyvyyttä sinänsä, että sinne päätyyn voi mennä vapaasti katselemaan toista erää ja Show Girlsien jytäjumppaa, mikäli oma paikka ei miellytä. Sanomattakin selvää, että olen erittäin tyytyväinen halliin, nimenomaan paikkojen osalta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Daespoo: Taklaukset menivät about tasan, HIFKille 5 enemmän. Ei minun näkemykseni. Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta kuinka olisi edes teknisesti mahdollista, että Blues veisi jotain joukkuetta fyysisesti "kuin litran mittaa"? Ainoa litran mitta, jonka minä näin, oli Tero Määttä. Kuka siellä taklaa? Hurme? Kalto? Sulku? Kalto blokkasi Pärssisen pois kiekosta ennen Bluesin (oliko kolmatta?) maalia, Pärssinen ei edes kaatunut. Hyvä suoritushan se oli ja jutun pointtina oli sitä seurannut maali. Taitaa kaivella tuo edellisen HIFK-Blues -matsin Tuomaisen nöyryytys? Se oli nimittäin oikea pommi.

Minun mielestäni ottelu oli vauhdikasta, hyvää jääkiekkoa ja siinä annettiin taklauksia puolin toisin. Matsi oli silti kaukana -hyvin kaukana- tämän kauden taklausten huippumatsista HIFK-HPK. Tämän voinee vahvistaa myös jokerisilmä cobol. Blues on edelleen alle liigan puolivälin taklauksien antajana. Ongelma on joukkueen rakentamisen syytä, ei minun syytäni. Itse olen tehnyt paljon sen eteen, että saisin The Pasin Bluesiin, kun meillä ei ole käyttöä.

Lukko vei ajoittain HIFKiä kuin litran mittaa. Taisin sanoakin sen matsiraportissani. Kuulan jengi pommittaa kuin viimeistä päivää.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Juhaht

Ainakin alhaaltatosiaan ensimmäiset 3 riviä ovat sellaisia, joista pelin intensiivisyyden aistii kyllä, mutta kymmentä metriä kauemmas ei näe oikeastaan enää mitään.

Hemmetin ''terveellistä'' niille, jotka ovat katsoneet ikänsä matseja katsomoiden keskitasoilta:

- menkää joskus katsomaan ottelu aivan kentän tasolta, laidan vierestä. Lisää pirusti ymmärrystä pelin ja tilanteiden nopeudesta ja pelin lukemisen vaikeudesta. Riviltä 15 on vaan niin helppo joskus todeta: mikset pässi syöttänyt? Mutta pelaajien tasolta katsottuna esim syvyysvaikutelma häviää tähes tyystin. Suosittelen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti JHag
Daespoo: Taklaukset menivät about tasan, HIFKille 5 enemmän. Ei minun näkemykseni. Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta kuinka olisi edes teknisesti mahdollista, että Blues veisi jotain joukkuetta fyysisesti "kuin litran mittaa"? Ainoa litran mitta, jonka minä näin, oli Tero Määttä. Kuka siellä taklaa? Hurme? Kalto? Sulku? Kalto blokkasi Pärssisen pois kiekosta ennen Bluesin (oliko kolmatta?) maalia, Pärssinen ei edes kaatunut. Hyvä suoritushan se oli ja jutun pointtina oli sitä seurannut maali. Taitaa kaivella tuo edellisen HIFK-Blues -matsin Tuomaisen nöyryytys? Se oli nimittäin oikea pommi.

Ei kaivele pätkääkään, hyvät taklaukset kuuluvat peliin ja katselen niitä mielelläni vaikka jyrän alle jäisi oman joukkueen pelaaja. Bluesissa ei ole mitään megapommittajia mutta hyviä niittejä pystyy esittämään useampi pelaaja. Muistat varmaan kun Murphy ajoi Grunnin kylmäksi? About samaa luokkaa kuin Tuomaiseen osunut pommi. Alanko heitti lonkkataklauksella Vopatin kuin märän rätin jalat edellä plekseihin ekassa matsissa jne.

Taklausten määrästä on turha kiistellä kun se riippuu aivan siitä kuka laskee ja mitä, fakta on kuitenkin se että kovimmat niitit eilen esitti Blues-pelaajat, tätä et voi kiistää.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Daespoo
Taklausten määrästä on turha kiistellä kun se riippuu aivan siitä kuka laskee ja mitä, fakta on kuitenkin se että kovimmat niitit eilen esitti Blues-pelaajat, tätä et voi kiistää.

Voin kiistää siitä yksinkertaisesta syystä, että olen eri mieltä.
Illan kovin niitti oli Simicekin Määttään kohdistunut pommi. Tiedät itsekin, että NHL:ssä siitä olisi tullut aplodit.

Murphyn pommia meidän hallissa kehuin, kuten asiaan kuuluu, matsiketjussa. Kantorin pommia Tuomaiseen ei maininnut kukaan matsissa ollut bluesilainen edes autettuna. Tätä ihmettelin ja ihmettelen vieläkin. Ja kävin hyvän keskutelunkin muistaakseni Footlessin (?) kanssa. Muita ei kiinnostanut. Siitä voidaan kiistellä, kumpi oli kovempi pommi, mutta Kantorin niitin jälkeen Tuomainen kirjaimellisesti konttasi jäällä varusteitaan etsien. Grunn oli paremmassa kondiksessa ja pelasi vaihdon loppuun. Suurin ero näiden pelaajien välillä oli toimenpiteissä taklauksen jälkeen; Grunn jatkoi peliään loppuottelun ajan muina miehinä, koska taklausten vastaanottokin kuuluu peliin. Tuomainen tökki varovaisesti Kantoria, kun ei osannut tehdä muutakaan. Esimerkiksi pommittaa takaisin. Pisteet Grunnille minun mielestäni.

Minun kaikki tietoni SM-liigan taklauksista, olkoonkin miten tulkinnanvaraiset tahansa, tulevat 90%:sesti - Bluesilta. Tuskinpa he huvikseen vetävät itseään alas ja HIFKiä ylös? Nyt puhun siis koko kaudenkin joukkuekohtaisista taklaustilastoista.

Mutta eipä tässä väittelyssä taida olla voittajaa, eikä päätä eikä häntää.....Tiedän, että tykkäät samanlaisesta lätkästä kuin minäkin ja tiedän, että Kapanen ja Suhonen eivät ole suosikkivalmentajiamme. Ja onkin ihan oikein puolustaa omiaan, silloin kun aihetta on.

Blues on edelleenkin kakkosjoukkueeni, kotikaupungin lauma, jolle toivon kaikkea hyvää, kun HIFK on poissa kuvioista. Ei minulla ainakaan ole syytä dempata Bluesia sen kummemmin. Se on vain jengi, jonka em. syistä tunnen toiseksi parhaiten liigasta ja annan siten myös negatiivista palautetta herkemmin kuin Ässille sun muille, joista en tiedä juuri mitään. Sama koskee potenssiin sata HIFKiä - minuahan syytetään omaan pesään kusijaksi, kun toivon HIFKin käyttävän lihaa nykyistä enemmän. Toivon mukaan sinullakaan ei ole syytä nähdä HIFKissä aina jotain negatiivista. Kommenttisi HIFKistä ovat usemmiten negatiivisia jostain syystä? Tai sitten kuvittelen.

Parasta jatkoa sinulle - ihan vilpittömästi! Kanssasi on ilo taittaa peistä, vaikka toisinaan eri mieltä olemmekin. Virkistävää!

PS.
Kenties...kenties...saamme nähdä vielä fyysisemmän Bluesin jo tänä keväänä?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti JHag
Voin kiistää siitä yksinkertaisesta syystä, että olen eri mieltä.
Illan kovin niitti oli Simicekin Määttään kohdistunut pommi. Tiedät itsekin, että NHL:ssä siitä olisi tullut aplodit.

Tässä tapauksessa olen eri mieltä, jos Simicekin kyynärpää olisi ollut 30cm alempana niin taklaus olisi ollut erittäin hyvä mutta nyt kyynärpää keräsi leegot Määtän suusta. Voidaanko kyynärpäätaklauksia laskea pommeiksi onkin sitten eri asia.

Murphyn pommia meidän hallissa kehuin, kuten asiaan kuuluu, matsiketjussa. Kantorin pommia Tuomaiseen ei maininnut kukaan matsissa ollut bluesilainen edes autettuna.

Tietääkseni kukaan ei kiistänytkään tätä pommia? Mikäs siinä, Tuomainen otti osumaa kunnolla puhtaasta taklauksesta, helvetin hyvä juttu vaikka osuikin kotijoukkueen pelaajaan. Tiedät varmasti että fyysisen kiekon ystävänä kaikki pommit otetaan vastaan ilolla, niitä on muutenkin liian vähän. Tuomaisen ja Määtän tapauksissa oli vain se ero että Määttää vedettiin selkeällä kyynärpäällä neppariin.

Grunn oli paremmassa kondiksessa ja pelasi vaihdon loppuun. Suurin ero näiden pelaajien välillä oli toimenpiteissä taklauksen jälkeen; Grunn jatkoi peliään loppuottelun ajan muina miehinä, koska taklausten vastaanottokin kuuluu peliin. Tuomainen tökki varovaisesti Kantoria, kun ei osannut tehdä muutakaan. Esimerkiksi pommittaa takaisin. Pisteet Grunnille minun mielestäni.

Ottaen huomioon Tuomaisen terveydentilan ei ole suurempi ihme jos Tuomaiselta meni pasmat sekaisin ja peli muuttui varovaiseksi, olet varmasti samaa mieltä että se vaikutti varmasti tässä tapauksessa. Olen nähnyt Tuomaisen ottavan Manchesterissa (AHL) vastaan hirmuniitin ja seuraavassa vaihdossa Veke kävi haastamassa kaverin tappeluun mutta dumarit kerkesivät väliin. Vaikea uskoa että satojen AHL/IHL/NHL pelien veteraanin peli menee niitistä sekaisin ilman ulkoisia tekijöitä?

Mutta eipä tässä väittelyssä taida olla voittajaa, eikä päätä eikä häntää.....Tiedän, että tykkäät samanlaisesta lätkästä kuin minäkin ja tiedän, että Kapanen ja Suhonen eivät ole suosikkivalmentajiamme. Ja onkin ihan oikein puolustaa omiaan, silloin kun aihetta on.

Ehkä tässä nyt väännetään turhasta peistä, tykkään HIFK:n tyylistä erittäin paljon ja haluaisin samankaltaista peliä kuin eilen joka matsiin. Jotenkin on alitajuntaisesti syntynyt vain sellainen vastareaktio tiettyjen HIFK-faneiden (ei koske sinua) tolkuttomalle hypetykselle HIFK:n fyysisyyden suhteen joka ei mahdollista fyysistä häviötä missään muodossa, parhaimpana esimerkkinä Vopat-Sämpylä vääntö joka taisi olla kaikkien 'alaa' seuraavien mielestä tasuri tai pieni etu Sämpylälle paitsi parille nimeltämainitsemattomalle joiden mielestä Sämpylää vietiin kunnolla. Se saa ehkä korostamaan oman joukkueen fyysistä peliä nimenomaan HIFK:ta vastaan. Tiedän varsin hyvin että olet varsin realisti oman joukkueesi suhteen ja itse pyrin samanlaiseen näkökulmaan ja olen ollut varsin kriittinen Bluesin neitiosaston (Hannes, Virkkunen, Hedberg etc) suhteen tässä asiassa.


Sama koskee potenssiin sata HIFKiä - minuahan syytetään omaan pesään kusijaksi, kun toivon HIFKin käyttävän lihaa nykyistä enemmän. Toivon mukaan sinullakaan ei ole syytä nähdä HIFKissä aina jotain negatiivista. Kommenttisi HIFKistä ovat usemmiten negatiivisia jostain syystä? Tai sitten kuvittelen.

Taidan olla samassa veneessä Blues-fanien keskuudessa, tosin en läheskään yhtä 'syvällä' koska Blues-fanien keskuudessa on varsin kova luotto Ruutun toimintaan joten ei tarvitse kusta kuin mikkihiiri-koutsin niskaan. Bluesin jälkeen HIFK on kakkosjoukkueeni jos mitataan kiinnostavuudella, näiden jälkeen tulevat kauuuukana takana Jokerit ja ehkä TPS, muilla ei sitten hirveästi olekkaan väliä. Voi olla että olen negatiivinen HIFK:ta kohtaan mutta uskoisin sen olevan ennemmin juuri ym. vastareaktio tiettyjä HIFK-kirjoittajia kohtaan (joihin siis sinä et kuulu) kuin varsinaista 'aitoa' negaa. Jos Bluesia/KEspoota ei olisi niin kaikella todennäköisyydellä olisin HIFK-fani, tällä hetkellä vastakkainasettelu on vain aika yleistä joten negaa saattaa HIFK:sta tulla helposti kirjoitettua, mene ja tiedä.

Parasta jatkoa sinulle - ihan vilpittömästi! Kanssasi on ilo taittaa peistä, vaikka toisinaan eri mieltä olemmekin. Virkistävää!

Kuten myös, ollaan oltu liian pitkää samaa mieltä asioista joten vaihtelu virkistää.

PS.
Kenties...kenties...saamme nähdä vielä fyysisemmän Bluesin jo tänä keväänä?

<syvä huokaus> Jos savolainen jääräpää ei olisi niin juuttunut omiin vanhentuneihin teeseisiinsä niin voisin olla jopa optimisti tämän suhteen, en jaksa edes hirveästi innostua näiden viimeisten tapahtuminen (vrt. viimeisin YV:si) jälkeen.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pieniä paikkauksia

Toden totta muuten. On siellä ainakin joitain paikkoja, joilta ei välttämättä aina kaikkea näe. Olen ollut alakatsomoissakin, en vain niin useasti. Ihan ekassa LA-Areenan pelissä olin alakatsomossa ihan alariveillä, ja täytyy myöntää, että näkyvyys oli tosiaankin melko rajoitettu kun ne pelaajat seisoivat vaihtoaitiossa koko ajan. Niiltä paikoilta tosiaan ei näekään kovin hyvin. Olin jo unohtanut koko episodin. Muutoin alakatsomoistakin olen aina nähnyt hyvin. Blues-Tappara pelissä olin kerran alakatsomossa ja sitten jokaisessa harjoitusmatsissa aina olen ollut, koska niissä yläkatsomot eivät ole edes käytössä.
Lisäksi on muutamia yksittäisiä pelejä, joissa olen alakatsomoissa istunut. Aika harvakseltaan kuitenkin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hallista ja fyysisyydestä

LA-Areena ei ehkä ole täydellinen paikka lätkän katsomiseen, mutta parasta tässä maassa silti. Totta on että yläkatsomosta ei näe koko kenttää ja osassa alakatsomoitakin näkyvyys on rajattu, mutta silti yleisarvosana on kiitettävä. Toki aina jotain parannettavaa löytyy, ja halliahan on koko ajan paranneltukin. Hakkaa mielestäni Hartwall-Areenan 10-0 kaikessa.

Niinkauan kuin Kapasella on jotain sananvaltaa joukkueen suhteen, en usko että kunnon rymistelijää tai hanskaajaa saadaan joukkueeseen. Tosin tälläkin hetkellä Kapasen sananavalta esim. joukkueen pelityyliin on aika pieni. Ei varsinaisesti näytä Kapasen kiekolta. Esimerkiksi eilen joukkue mielestäni käytti kaiken sen pienen fyysisyytensä täydellisesti hyväkseen. Enempää ei tuolla joukkueella voi oikeastaan tehdä.

Mielelläni kyllä näkisin nelosen laidoilla miehet Nielikäinen ja Ben-Amor, mutta kun on päätetty että hanskaajaa ei oteta niin ei sitten.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Hyvä tilaisuus

Olisihan IFK mielestäni tasapelin ansainnut ja olisi sen tasoituksen kyllä saanutkin ilman sitä lopun käsittämätöntä aikalisää. Miksi AS ja HR meni sen aikalisän silloin ottamaan , kun Bllues oli täydellisessä pyörityksessä ? Ei muuta kun Stat hheti vaihtoon ja 6. ukkoa baanalle ! Sitten lopuksi kukaan ei oikein tiennyt , koska Stat otetaan pois ja kuka tulee baanalle. No , Häbä sitten tuli ja mokas. IFKn kotisivuja siteeratakseni , BÄNG !

Muuten oli hyvä tilaisuus ja fiilis kohdallaan.

ps. Tietääkö kukaan saiko PuuhaPete ?
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viestin lähetti Daespoo
...parhaana esimerkkinä ne puusilmät jotka näkivät Vopatin vieneen tappelun Sämpylää vastaan 100-0.

Ihan oikeasti, kuka näitä jaksaa vaahdota koko kauden. Itse en edes muistanut koko tapahtumaa enää, ellei siitä olisi kirjoiteltu.Ja sehän on faktaa, että jokainen vetää himaan näissä jutuissa. Harva suomalainen myöntää virheitään missään asiassa(vaikka tiedostaisi ne).

Ja kuka jaksaa muistaa kuka taklasi ketä missäkin pelissä, ei perkele, hattua täytyy nostaa jos näin on. Itselläkun on hyvä muisti mutta hieman lyhyt...
 

blues75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo United
Tulos

Blues (IFK 1) 5 - IFK (IFK 2) 3

Näinpäin...joku oli virheellisesti sotkenut
nuo suluissaolevat haamujoukkueet! Junnuajoilta
muistan kyllä, että se kumpi voittaa toisen jatkuvasti
on ykkösjoukkue. *hymiöitä*

Mitäs muuta? Z oli parempi kuin Vyko (vaikka maalin tekikin).
IFK Fyysisempi, ihan selvä homma.

Blues sitten joukkueena parempi ja käytti tilaisuudet
paremmin. Pojot oikeutetusti Esbooseen.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En ollut paikalla Areenassa, mutta kaverini soitteli ja ihmetteli yhtä asiaa, jonka olen itsekkin huomannut. Miksei kukaan kouluta Stapletonia? Hän ottaa taklauksia vastaan niin, että nostaa mailan poikittain eteen esteeksi. Todella ämmämäistä toimintaa. Näin oli taas lauantaina tapahtunut, kuten aikaisemminkin.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Kempes
En ollut paikalla Areenassa, mutta kaverini soitteli ja ihmetteli yhtä asiaa, jonka olen itsekkin huomannut. Miksei kukaan kouluta Stapletonia? Hän ottaa kaikki taklaukset vastaan niin, että nostaa mailan poikittain eteen esteeksi. Todella ämmämäistä toimintaa. Näin oli taas lauantaina tapahtunut, kuten aikaisemminkin.

Jos kerran Mike ottaa KAIKKI taklaukset vastaan niin, niin miksi tuomari ei vihellä lainkaan jäähyjä?

Aika huono, Kemppes, jopa sinulta tuo äskeinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös