Ja piti sitten heti murskata mun hiekkakakku? ..no ei se mitään, tehdään uusi, varmastikkin entistä parempi, ainakin toivottavaa olisi kehittyä.
King kirjoitti:
Jaa, että Hirvonen ylivoimaan viivalle, selevä.
Ketkä ovat ne Bluesin nykyiset Neljä (4) pakkia, joilla on parempi käsitys ja taito ylivoimapelissä, kuin Hirvosella. Miehellä, joka pelasi Saipassakin ylivoimaa.. ei tosin viivamiehenä, mutta kuitenkin. Eikä hyökkääjä ole viivamiehenä mikään uusi keksintö. Tosin olisihan tuo parempi, että saataisiin rightin kiekollinen pakki rosteriin. On käsittääkseni aika oleellisia ylivoimalla nuo viivamiesten kätisyydet.
King kirjoitti:
Hurme on nimenomaan pelannut aiemmin sentterinä, jopa vielä ensimmäisinä liigakausinaan.
Jos tuo pitää paikkansa, niin myönnän erehtyneeni.. pitää tarkistella asiaa. En vain itse ole nähnyt Hurmeelta kuin yhden hyvän kauden sentterinä.. silloin kentän peliä teki yllätys yllätys kentän laituri Caloun.
King kirjoitti:
Tuotakaan en oikein ymmärrä, että minkä takia rightin kaverit pitäisi sijoittaa juuri oikeaan laitaan?? Jos ne taas sijoitettaisiin kaikki vasempaan laitaan, olisi heidän helpompi laukoa suoraan syötöstä. Silloin muuten vastustajan mokkekin on useimmiten sivuttaisliikkeessä. Eikös se muutenkin olisi kiva sijoittaa pelaajat sinne minne he sopivat luontevimmin, eli sinne minne haluavat??
Kyllä toki, olisi "kiva", eli tarkoituksen mukaista peluuttaa pelaajaa siellä, minne sopii luontevimmin.. Myönnän kirjoittaneeni aiheesta hölmön kapeasti. Eihän kätisyys tarkoita totuttua pelipaikkaa, monestakaan syystä. Yksi syy on sekin, ettei rightin pelaajia ole paljoa. Itse pidän pelistä, jossa sentteri jakaa kiekkoa suoraan laitureiden lapaan ja syötöt menee -aina kun se vain mitenkään on mahdollista- eteenpäin. Tuolloin kätisyydet toimivat parhaiten niin päin, kuin ehdotin. (Eli kuten hiekkakakkua rakensin). Ja jos kentän pituus loppuu hyökätessä kesken, eikä enää päästä syöttämään eteenpäin, niin silloin hyökkääjät voivat leikata keskenään ja liike jatkuu. Silloin muuten vastustajan mokkekin on useimmiten sivuttaisliikkeessä, ja hyökkääjillä on aikaa järjestää suoraan syötöstä vetopaikka.
King kirjoitti:
Ainakin mun mielestä, mutta vittuako minä mitään mistään tiedän.
Empä tiedä minäkään tarpeeksi, siksi yritän oppia.
Edit. Mun mielestä jääkiekon ei pidä olla kaavamaista, vaikka ehkä siltä kuulostikin.. kaikkea saa kokeilla.. tai no ei nyt kuitenkaan ihan kaikkea. Mutta joku johtoajatus pitää olla, vaikka lopputulos olisikin lähtökohtiinsa nähden monimutkaisempi.