Blues 2005-2006

  • 285 107
  • 1 499
Tila
Viestiketju on suljettu.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tajusin hetki sitten että Pihlströmin nimeä ei ole listalla. Saatanan saatana!
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Mahtavia soppareita! Oon niin pirun innoissani. Tuossa on jo hyvä runko ensi kauteen. Pommit tulee sitten varmaan kesällä. Eiku kentällisiä kohta tekemään.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Blågula
Hiukan sekavan oloiset fiilikset.
Lievästi sanottuna. Eriksson on kyllä taitava hemmo, voitti mm Elitserienin syöttöpörssin kaudella 2003-04 ja SSK:n paras pistemies kauden pudotuspeleissä. Paikannee siis MacLeanin jättämän aukon, pelaa vielä samalla numerolla. Gusse paikkaa Niskasen/Lehtisen ja Hiren hankinta menee vielä läpi. Puolustus vahvistuu Eskelisellä, Uhlbäck paikkaa TElomon. Mutta sitä en pysty ymmärtämään mitä me Teemu Riihijärvellä tehdään? Luulisi että tämä kortti on jo nähty. Lisäksi olisin odottanut että Hurme tai Ahonen olisi pistetty kiertoon Immosen tieltä. Nyt on 19 sopimusta kenttäpelaajien kanssa.

Summa summarum; meillä on 2 ulkomaalaispaikkaa auki, ei maalivahteja, ei ykköspakkia eikä edelleenkään kakkossentteriä tai toista maalitykkiä. Vaikka maalivahdit olisivatkin kotimaista tekoa niin pitäisi löytää ykköspakki, kakkossentteri tai se sniper kotimaisista pelaajista. Ei riitä, sanon ma. Vai Riihijärveltäkö 15-20 maalia odotetaan?

Edit: Pihlströmin puuttuminen harmittaa, se Pohjois-Amerikka taitaa nyt sitten toteutua?
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Nikke tuossa jo kirjoittikin myös minun ajatukseni. Luotan siihen, että Kake ja Raato hoitavat veskarit kondikseen, mutta lähinnä mietityttää tuo maalintekopuoli...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Viestin lähetti Nikke
mitä me Teemu Riihijärvellä tehdään? Luulisi että tämä kortti on jo nähty.

Riihijärvi oli ainakin SaiPassa ihan kelvollinen vahvistus. Silloin hän alkoi ensimmäistä kertaa kunnolla käyttämään kokoaan hyväksi kulmaväännöissä. Täytti erittäin hyvin paikkansa kolmosketjun laidassa ja teki pelipaikkaansa nähden sopivasti pisteitäkin. Ellen väärin muista, mahtui Teemun SaiPa-kaudelle yksi nyrkkitappelukin.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Nyt on hieno runko kasassa, enää veskari, ykkössentteri ja mielellään pari lisää tällaista astetta kovempaa hyökkääjää niin se alkaa olla siinä.
Nam.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Itse näen Hiren hankinnan hyvinkin symbolisena eleenä - se on ikään kuin merkki siitä että Ruutun aikana tehtiin virheellisiä päätöksiä ja nyt ollaan palattu juurille.

Eihän tuo Hire pelillisesti paljoa tuo mutta ei mies täysin turha kuitenkaan ole. Takuuvarma kolmosketjun jyrä ja AV-pelaaja. Jos vähänkään miehen lähes idioottimaisen kovasta asenteesta tarttuu muuhun porukkaan niin ollaan jo vahvoilla.

Niin, ja seuraavalla kaudella on huomattavasti helpompaa pelata SaiPaa vastaan...
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Viestin lähetti Nikke
2 ulkomaalaispaikkaa auki, ei maalivahteja
Tosiaan, hyökkääjiä on aika liuta. Pakkejakin. Enteilisiköhän tämä ulkomaalaista ykkösmaalivahtia?
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kyllä itselle ainakin kelpaa tämän hetkiset vahvistukset. Ja tuosta aivan varmasti puuttuu vielä pari pakkia ja hyökkääjää. Jos katsotte Kärppien kokoonpanoja ajalta, kun Heikkilä valmensi Kärppiä - huomaatte, että pelaajia on todella paljon ollut kierrossa. Sen takia luulen, että Blues on kierättämässä pelaajiaan Mestiksessä, niinkuin Kärpätkin tekivät Hokin kanssa ja lainallekkin niitä annettiin liigaan 2-5pelin mittaisiksi ajoiksi. On se hyvä olla laaja materiaali, että saadaan kilpailua aikaan.

Maalivahti kysymykseen ei olla saatu vastausta, mutta yksi vaihtoehto voisi olla Jani Hurme, jos mies vaan saa itsensä kuntoon pitkän loukkaantumisensa jäljiltä. Oksalle ei olla sorvattu nähtävästi uutta sopparia, mikä on varmasti ihan hyvä asia.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Asia nro yksi: Hyvä!

Valmennus on kunnossa, se on kaiken A ja O. Heikkilän 3-v. -sopimus on loistava juttu!!!!

Erikssonilla on hyvät tehot Elitserienistä toissa kaudella 44 pistettä ja pistepörssin 3. sija (Södertäljen sivuilla kehuttiin, että teki tasaista jälkeä koko kauden), täyttää 29 eli ei oo vanhakaan. Viime kaudella 33 pinnaa (11+22), eli kahteen ensimmäiseen ketjuun mahtuu hyvin.

Ladi on varma ykkösketjun pelaaja.

Eskelinen tervetullut, ja Hirvonen todellakin Ok (pukukoppipelaaja, espoolainen taistelija, tällaista RUNKOPELAAJAA me nimenomaan tarvitaan, kenelle Blues on enemmän kuin pelkkä firman nimi palkkakuitissa!, ei varmasti petä odotuksia kolmosketjun raatajana).

Sitten: Gustafsson? Riihijärvi? Nää kaverit saa kyllä ensin antaa vähän näyttöjä ennen kuin suostun innostumaan näistä "kaappauksista". Okei, Espoon omat pojat on tietty teemana tässä, mutta vähän pelottaa Tiilikainen-ilmiö (vaikka onkin oma poika, niin silti voi olla pelottavan huono lajissa nimeltä jääkiekko). Riihijärvi kuitenkin jotain saanut aikaan Elitserienissä, Gussekin joskus elämässään pelannut pari perusvarmaa vaihtoa... =) katellaan nyt.

Hurmeen jatko tuli yllätyksenä, en tiedä onko meillä välttämättä käyttöä... ei ainakaan kahteen ensimmäiseen ketjuun...! Elomoiden puuttuminen listalta on tervetullut muutos, Kalto saakin jatkaa, Ahonen on uransa vedenjakajalla. Uskon, että Laatikaisesta ja Haakanasta saadaan ensi kaudella enemmän irti. Määttä... no siihen en tule luottamaan koskaan, mutta ehkä se nyt saa sitten jatkaa vielä... =) Nieminen tottakai saa jatkaakin, loistavaa taistelua. Tukonen luonnollisesti, samoin Töykkälä.

Ketä jäi sitten tästä ulkopuolelle viime kauden miehistä:
- kaikki veskarit
- Pelkonen, Alanko, Niskanen, Lehtinen
- Elomot, Wilson, MacLean, PIHLSTRÖM(!!!), Uusivirta, Ylönen, Näätänen

Pakkeja ei tuu ikävä (paitsi Alankoa, muttei se liity viime kauden näyttöihin). MacLean olisi saanut jatkaa mutta ehkä NHL-lakkolaisten takia halutaan ulkomaalaispaikkoja vapaaksi. Miksei Pihlström saanut jatkosopimusta? Voi hemmetti, kyllä sen sentään haluaisin nähdä Blues-paidassa ensi kaudella! Ylönen taitaa lopettaa uransa, harmi ettei ollut enää parina viimeisenä vuotena meillä kunnollisessa pelikunnossa. Näätäsellä ei ole edellytyksiä liigakiekkoiluun, oikea päätös jättää rannalle.

Tosiaan, hankintalistalla:
- 2 x mv
- KIEKOLLINEN JOHTAVA PAKKI (Jiri ei taida enää jatkaa Suomessa?)
- Antti Pihlström =)
- sentteri ykkös- tai kakkosketjuun (ulkomaalainen? työsulkupelaaja?)
- puolustajia 3 kpl
(näistä osa voidaan vielä ottaa junnupuoleltakin, esim. Pelkonen)

No, onhan tää jo jonkinlainen lähtökohta... hyökkäys melkein valmis, puolustukseen muutamaa avainpelaaja tarvitaan, ja maalivahtiosasto täysin auki, itse soisin Myllyniemelle jatkon kakkosmaalivahdin roolissa.
 
Viimeksi muokattu:

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Listasta vielä sen verran, että MElomo vain hiuksista vittuun, mutta mieluummin olini pitänyt TElomon kuin Hurmeen. Olisi ollut Teemusta varmasti enemmän hyötyä
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pihlströmillä saattaa hyvinkin olla omia muita suunnitelmia, joten johtopäätös siitä, ettei sopimusta ole tarjottu ei välttämättä pidä paikkaansa. Voihan neuvottelut edelleenkin olla kesken, kuka tietää.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Sellainen lisäys vielä, että Hirellä on 2007 asti sopimus... sitten vaan luistimet naulaan, paita kattoon ja joukkueenjohtajaksi, eikö vaan?
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt näillä olemassa olevilla palikoilla voisi muodostua jotakuinkin tällainen koostus:

Tukonen-Eriksson-Kohn
Uhlbäck-Ahonen-Nieminen
Hirvonen-Hurme-Kalto
Töykkälä-Immonen-Riihijärvi
Lehtonen

Eskelinen-Haakana
Laatikainen-Määttä
Gustafsson-Jalasvaara
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Hire is back!! Mä oon kyllä nyt seitsemännessätoista taivaassa! HIRE! 11.4 tulee olemaan yksi merkittävä päivä minulle henk. koht Espoolaisessa jääkiekossa tästä eteenpäin.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Onna Espooseen Kassun jatkosta ja Eskelisen tulosta. Ylivoimaisesti kovin hankinta teiltä(ikinä, koskaan, missään tm) on kuitenkin ollut Raimo Summanen, joka pystynee jo yksinään manaamaan Bluesin kirouksen takaisin helvettiin. Jos ei muuten, niin Rami skodii tarvittaessa tieltään kaikki saatanan tunarit sinne samaan pätsiin...ja hyppää vielä itse perään vetämään kaikkia turpaan.

Summasen takia seuraan Bluesia ensi kaudella enemmän kuin koskaan, se on varma.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti costi
Hire is back!! Mä oon kyllä nyt seitsemännessätoista taivaassa! HIRE! 11.4 tulee olemaan yksi merkittävä päivä minulle henk. koht Espoolaisessa jääkiekossa tästä eteenpäin.

Minusta todellakin oikea suunta ja kuten aiemmin jo kirjoitin, Espoolaista jääkiekkoa Espoolaisille. Omat pojat, joita täydentävät huippuhankinnat eli juuri se malli mihin Heikkilä sopii kuin nakit kanadamaljaan. Ensin kauden Blues tulee olemaan mielenkiintoinen seurattava.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vittujen vittu jos Pihlströmin poika ampasee ameriikkaan, olisin miellellään tuijotellut Pillua myös lätkämatsissa.

Lehtosella ei mitään jakoa liigamiehistöön, kaverihan on vm. 87 eli Tukostakin reilusti nuorempi.

Hyökkäyksessä on kyllä nyt liikaa kädettömiä kun Hire ja Riihijärvi sinne palaavat, tietysti se on aina boonusta että ovat Esboolaisia muttamutta...Olisin mielellään nähnyt Hire-Kalto-Pillu ketjun mutta nyt sitä ei nähdä.

Puolustuksessa homman nimi on ns. addition by subtraction eli mika-mikat saatiin hiuksista vittuun eikä Alangonkaan tsemppi enään riittänyt. Pelkonen on nyt vähän siinä ja siinä. Puolustus on periaatteessa aika iso ja fyysinen, Kassu, Tertsi, Eskelinen ja Gusse ovat kaikki isoja ja rumia. Kysymys kuuluukin kuka vittu niitä kiekkoja jakelee ylöspäin, muut kuin Lada siis?

Maalivahdeista olisin halunnut Myllyniemen jatkavan mutta tämäkään ei kai vielä ole poissuljettu vaihtoehto? Siihen päälle kiekollinen pakki ja ykkösveska ulkomaailta niin homma näyttää buenolta.
 
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Viestin lähetti lintu
Eiköhän herra Ropponen jossain vaiheessa itse tule kertomaan mitä hänen toimenkuvaansa kuuluu, meinaan kirjoittaa palstalle. Nimimerkkiä en viitsi kertoa, sehän on palstan sääntöjen vastaista ;-).

Maalivahtipuoli hoidetaan siten että itse vedän liigan maalivahdit ensisijaisesti sekä myös A:n.

Junioripuolelle olen kasannut oman MV-valmentajaryhmän jota koordinoin. Siellä on mukana Janne Mäkinen/B, Ale Jääskeläinen/C ja Sami Äikää/A&B-team (E¤ntinen Kiekko-Espoon liiga MV).

Kasvattajaseuroille olemme tarjonneet pakettia jossa Bluesin MV-valmentajat koordinoivat ja vetävät tilaisuuksia kasvattajaseuroille apunanaan A/B/C-jun maalivahdit. Tähän mennessä EKS ja Jäähonka ovat jos vastanneet myöntävästi tähän palveluun.

Joka tapauksessa liiga on oma ensisijainen kohteeni ja sen tarpeista kaikki toiminta lähtee.

Jukka

Ps. Toki autan teen henk.koht ohjelmia Sulolle niin kauan kuin niitä tarvitaan ja mies jatkaa uraansa Sveitsissä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voitko Jukka valaista tilannetta ensi kauden liigaveskojen osalta, missä mennään?
 

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti Panzerfaust
Onna Espooseen Kassun jatkosta ja Eskelisen tulosta -- Summasen takia seuraan Bluesia ensi kaudella enemmän kuin koskaan, se on varma.
Blues näyttää ensimmäistä kertaa meikäläisenkin silmissä ihan kiinnostavalta ryhmältä. Tämän päivän tiedotustilaisuuden anti oli yllättävän positiivinen, ennenkaikkea Ladislav Kohnin jatko seurassa. Joukkue näyttää nyt lupaavalta, mutta ne kolme erittäin tärkeää palasta vielä puuttuu: ykkösmaalivahti, ykköspakki ja ykkössentteri. Eskelisellä tulee toki olemaan helvetin tärkeä rooli pakistossa, mutta puolustus huutaa silti siniviivalle peloitetta ja uskottavuutta. Mielenkiintoista on tosiaan nähdä, minkälaiset palikat noille kolmelle tontille löydetään.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Viestin lähetti MrBluus

Maalivahti kysymykseen ei olla saatu vastausta, mutta yksi vaihtoehto voisi olla Jani Hurme, jos mies vaan saa itsensä kuntoon pitkän loukkaantumisensa jäljiltä. Oksalle ei olla sorvattu nähtävästi uutta sopparia, mikä on varmasti ihan hyvä asia.


Hurmeen voi unohtaa ainakin seuraavaksi kaudeksi. Ellei jopa koko urakin pääty. Mies kävelee sauvojen kanssa vieläkin ja on aikasta huonossa kuosissa.
Jos nyt tulisi jokin ihme parantuminen, niin kyllä siinä todella pitkä aika menisi ennen kuin Hurme pelikunnossa olisi. Saati sitten mikä olisi kaverin vire enää.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Teillähän on ihan hauska nippu kasassa ensi kaudelle ja pari hoono soomi -paikkaakin vielä auki. Ei muuta kuin onnea Eskeliselle uudessa seurassa. Ei tartte turkulaistenkaan vihata Kerhoa enää ihan niin gauhhian pal.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti costi
Hire is back!! Mä oon kyllä nyt seitsemännessätoista taivaassa! HIRE! 11.4 tulee olemaan yksi merkittävä päivä minulle henk. koht Espoolaisessa jääkiekossa tästä eteenpäin.

Ei näytä tältä hiireltä lojaalisuutta löytyvän kuin Espoon suuntaan. Olkoon sitten niin.

"Elinikäinen unelma" vei kuulemma Ruotsiin kesken viime kauden. Seitsemän peliä sitä unelmaa sitten toteutettiinkin.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
?

Paljon tuli kerralla tietoa Bluesin tulevaisuudesta ja ensi kaudesta. Silti tällainen tavallinen kaduntallaaja jäi lähinnä ihmettelemään. Todella monta kysymystä jäi vastauksia vaille ja kaikki ratkaisutkaan eivät minusta ole täysin loogisia.

Mielestäni tärkein ja Bluesin kannalta positiivisin uutinen oli Kohnin jatko. Kaverille olisi takuulla ollut ottajia muuallakin ja kun seuran viime vuodet eivät ole aivan putkeen menneet, niin täytyy kovasti arvostaa miestä joka edelleen haluaa seurassa jatkaa. Tämän näkisin siis pelkästään positiivisena ja helposti ymmärrettävänä asiana Bluesin taholta, tuollaisesta miehestä on yksinkertaisesti pidettävä kiinni.

Mutta sitten nämä muut osa-alueet. Joukkueenjohto ja valmennus ovat takuulla paperilla erinomaisessa kunnossa. Silti, onko siellä jo liikaa kokkeja ja miten henkilökemiat ? Tätähän on aikaisemminkin pohdiskeltu, joten jätän sen.

Pelaajahankinnat. Selvä periaate minusta taustalla, hankitaan tasonsa jo todistaneita, mielellään espoolaisia liigajyriä. Miten tämä sopii siihen, että Espoossa valmentajien sopimusten ja puheiden perusteella ollaan aloittamassa kolmen vuoden projekti tavoitteena nostaa seuran tasoa ? Itse en muutoinkaan ole kovin hyvä ystävä erilaisten projektien kanssa, mutta nuo pelaajahankinnat + 3 vuoden projekti eivät kyllä minun päässäni natsaa. Käytännössä kaikki ukot ovat parhaimmillaan nyt, valmennus on kohdallaan, miksei suoraan puhuta "rynnäkkö huipulle". Jotenkin jää väjähtänyt maku, puhutaan kolmen vuoden projektista ettei sitten kukaan pääse sanomaan mitään, jos ensi kaudella tarvotaan suossa.

Tähdet tähdet, missä missä ? Tuo pelaajalista huutaa tähtiä jokaiselle paikalle ja toki myös edes yhden veskarin. Jos tähtiä ei ole tulossa, tuossa on sopiva ryhmä sijoille 6-7 ja sillä lailla voidaan se pari - kolme vuotta pelailla. Sitten Haakanat ym. siirtyvätkin eläkkeelle ja alkaa uusi projekti. Ei kait sentään näin ?

Mun mielestä tuossa olisi nyt selkeä kattaus. Pari huippua ja etenkin huippuveskari ja täysillä mukaan mestaruustaistoon. Ei noinkin paljon kokeneita liigajyriä kannata hankkia joukkueeseen, jos tavoite ei ole menestyä nyt ja heti. Tai sitten multa on se punainen lanka pahasti hukassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös