Re: Motivaation ja halun merkitys
Viestin lähetti Kiekko-Antti
Ribis hyvä: Yksi kysymys, miksi mennä merta edemmäs kalaan?
Elin, noilla kaikilla Detroitin kavereilla on halu pelata Dertoitissa, ei TÄÄLLÄ! Yritä ymmärtää se! Tämä on heille todellinen kakkospaikka, paha takapakki uralla.
En ole pitänytkään Bluesia Detroitin kavereiden haaveena,
Tottakai kyseessä on kakkospaikka, itse olen tyytyväinen jos kyseessä on kakkopaikka, ei kolmos- tai nelospaikka.
NHL-seuraan yrittävälle sm-liiga tuskin on ykköspaikka.
Niillä on halu pelata sata lasissa ja taistella stanley cupista, tehdä sitä mistä tykkää....tätä paskaako olet jauhanut niiden kanssa?
Miten kävi Konhnin kohdalla viime kaudella pudotuspeleissä? Mikä oli syynä? Vastaus tulikin jo tuossa ylhäällä.
Miten kävi pleijareissa Krykovin , Calounin, Lehterän...jne jne kanssa? (ei sen parempia). Miten pelasi Banham pleijarit jokereissa?
Olisiko Kohnin pitänyt yksin tykittää Blues jatkoon? Herää unesta beibe.
Eli ei Crisu sinne voi mennä valitsemaan parhaita motivoituneita pelaajia. Herää elämään! Sieltä on saatavissa vain kavereita ketkä eivät joukkueeseen sovi.
Miksi Crisu ei voi valita siellä pelaajia, jos crisu menee etsimään sentteriä, mutta Detroit sanoo että "ota, tossa on mokke sulle", niin tuoko Crisu sen. Eka valinta pelikaikan suhteen, sitten pelityylin suhteen ja motivaation suhteen. Kaikki ketkä eivät mahdu Detroitin NHL-joukkueeseen ovat menettäneet motivaationsa? Ei todellakaan. Pettymys varmasti, mutta entä esimerkki Rafalski, sm-liiga oli edellytys.
Nuo ketkä eivät ylhäällä sovi pelaamaan, pelaavat usein mieluummin farmissa.
Kirveellä uhaten esim. Banham, Dale ja Topo tänne raahattiin, väkisin pois farmista?
Eli riski tuolta hankitulla pelaajalla on helvetin iso! Pelaaja joudutaan usein ottamaan joukkueeseen näkemättä tulevan vahvistuksen peliotteita ja ura voi tuolla miehellä olla jo syöksykierteessä.
Unessako siellä taas ollaa?
Crisu on ravannu kauden mittaan rapakon takana, niin myös Jussi. Sator tuntee pelaajia, Crisulla suhteita.
Ei sieltä ketään olla postimyyntikuvaston kautta tilaamassa.
Turha heittää tuommosia yleistyksiä.
Voi tietysti löytyä kohtalainen pelaaja, mutta melkeinpä todennäköisemmin täydellinen floppi. Sieltä tullut pelaaja voi hyvin olla tänne pelityylillisesti täysin sopimaton, motivaatio voi olla kateissa ja tietysti uuteen maahan sopeutuminen voi aiheuttaa vaikeuksia.
Nyt on ammattimies asialla, Crisuun luotan kuin vuoreen. Crisun näytät hankintojen suhteen ovat olleet hienot.
Sieltä ei haeta pelaajaa Tommyn adressien perusteella.
Miksei siis Tuomo Ruutu? Todella lahjakas nuori centteri. Jolla varmaan riittää motivaatiota ja näyttöhaluja jo NHL:n ja maajoukkueen takia. Tuomo olisi varma valinta. Tuomo pelasi jo viime kaudella Liigassa todella hyvin.
Itse näkisi kokeneemman pelaajan tuossa sentterin paikalla.
Mitäs Tuomo teki pleijareissa viime kaudella? Jotain johon kurinpito puuttui. Tätä junnun yli-innokkutta ei välttämättä kakkos-sentteri tarvitse.
Ei Ruutu mikään paska hankinta ole. Mutta itse en pidä näistä jokeri-veljeksistä yhtään.