Blues 2002-2003

  • 228 590
  • 2 764

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Tommy
*******

Kaksi nimimerkkiä olisin maininnut joiden ifk ihannointi suivii, toinen niistä ilmoittautuukin tässä. Jouduin hieman sensuroimaan tätä.
Koittakaamme tulla mikki-hiiri coutsillamme ja neiti-kiekollamme toimeen suurta ja kunnioitettavaa ruotsalaisuuden ihannointiin perustavaa vastaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No no....eipäs vielä kalistella sapeleita, kun yhtään matsia ei ole pelattu. Bluesilla ja HIFKillä on ollut, paperilla siis, aika tasaväkiset joukkueet jo monta kertaa. Blues on silti alisuorittanut pahemmin. Jokereilla oli kausilla 97-99 paperilla ja palkkamenoiltaan ylivoimaisimmat ryhmät SM-liigassa ehkä kautta aikain. Tulos: yksi pronssi.

Opetus on se, että onneksi matsit ratkaistaan vielä jäällä ja yhä enemmän myös vaihtoaition puolella, missä se pukumies seisoo. Bluesin heikoin lenkki on savolainen H.Kapanen.

Ja runkosarja. Kuka siitä välittää...? Ei paljon lohduttanut Tappara-faneja kai viime kaudellakaan....

Hyvä konsepti HIFKille ja miksei Bluesillekin olisi hauska ja värikäs runkosarja, missä sijoitus 3-6:n joukkoon ja pleijareissa sitten lisävaihde päälle ja pitkälle. Runkosarjat ovat tasaisia suorittajia eli pelicanseja varten.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin otamme kotiedun

Viestin lähetti Johannes
Oikeastaan blues ei ole vielä koskaan ollut niskanpäällä keskinäisissä otteluissa. Viime kaudella teillä oli kyllä niukasti parempi joukkue. Kyllä teillekin pitää ensin ne pari ulkolaista tulla kokoonpanoon eli Kohnin ja Stapletonin stuntit. Vasta sen jälkeen pitäisin bluesia varmasti menestyvänä joukkueena.

Ifk on vähän samassa tilanteessa. Joukkueen runko on aika hyvin kasassa. Pari huippumiestä uupuu vielä menestyvästä joukkueesta. Minulle sijat 7-9 eivät tarkoita menestystä. Runkosarjassa pitäisi päästä sijoille 3-6 ja nykyiselle miehistölle siinä on kyllä haastetta. No, uskotaan että vielä tapahtuu jotain.

Kirjotin tuon viestin huumorilla, mutta olen jättänyt hymiöt pois kokonaan kirjoituksistani joten joku voi ottaa nokkiinsa niistä.

Viime kaudella Bluesin heikoin lenkki oli puolustus. Nykyään puolustus näyttää varsin mallikkaalta. Vykoukal, Sulku, Murphy, Gustafsson, Laatikainen, Alanko, Määttä, Viitanen ja Virtanen.

Joukkueeseen tullee vielä sentteri ja laituri. Luulisi olevan aika kovia jätkiä kun Stapleton ja Kohn eivät kelvanneet. Muutenkin hyökkäys näyttää varsin mallikkaalta: Jan Caloun SM-liigan paras hyökkääjä ja Juha Ylönen SM-liigan paras keskushyökkääjä. Näin uskallan väittää.

IFK:n joukkue näyttää mukiinmenevältä, itse en usko joukkueen pärjäämiseen (sijat 3-6). Puolustus ei näytä ainakaan Blues-fanille kovinkaan kovalta ja ottaen huomioon että teillä on muuan Thomas Drapes maalissa. Olisitte vaan sen Riksmanin pitäny ja pari stunttia puolustukseen.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti tapio


No totta kai ne vastaan noin, varmaan ne rupee mitään paskaläppää heittämään, eri asia on sitten mitä ajattelevat tai mitä se oikeasti vaikuttaa. Ja mitä Jhagin puheisiin tulee niin ne ovat hänen puheitaan ei mitään absoluuttisia totuuksia, näin ainakin minulle, joillekin toisille ne tuntuvat olevan jotain jumalan äänestä seuraavia.

Allekirjoitukseni tuon tekstin alle.
Tällä tyylillä että Vukoualilta kysyttiin haluatko Nielikäisen joukkueeseesi, ja Jiri vaati ja kehui Pasia.

Harvemmin pelaajat vastaavat kysyjälle että "pysyköön se paska poissa".
Täällä muutamat kirjoitukset ovat about aivopesseet väkeä että Vyko ja Caloun vaativat kaiket ajat Pasia Bluesiin, niin tekevät Crisu ja Salonojakin, mutta sitten mikki-hiiri-hannekselle ei kelpaa!

Bluesista löytyy porukkaa jotka tulevalla kaudella tarvittaessa pyhkii jäätä räkänokka-Vopateilla.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti JHag


Ja runkosarja. Kuka siitä välittää...? Ei paljon lohduttanut Tappara-faneja kai viime kaudellakaan....


Mulle merkitsee ja paljon. Pitkä talvi, harrastuksena käydä matseissa ja saada fiiliksiä sieltä. Voittoja hienoo päästä juhlimaan yksittäisistä otteluista, ei paljoo mieleniintoo mennä katsoo pelejä jos asenne "ei mitää väliä, vasta maaliskussa sitte".

Voittoisa runkosarja, kymmenet juhlat matsien jälkeen kauden mittaan. Huutoa ja laulua areenalla ja baareissa matsin jälkeen.
Sarjataulukon tuijottaminen texti-teeveestä hirveessä darrassa seuraavana aamuna, vaikka siellä ei olisi tapahtunut muuta kuin tullut 2pistettä Bluesille lisää.
Hyvin menny runkosaraja on kuitannu harrastukseen menetettyjä rahoja pitkälle. Sitten pleijareista voidaan hakee kruunua kaudelle.
Osittain pelkään että miten tullaan kestämään jos Blues kampeaa vaikka finaaleihin? Kestääkö sitä edes maksa?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Senior
Krhm. Siivosti kysyn, kun kylässä olen: Keitä oli mielessäsi?

Ei niitä pimppijuttuja tännekkin!
ribiksellä on varmaan mielessä 0 minuuttia ottelussa pelaava Jani Virtanen.

Minä sanon taas Marko Tuomainen.
Se on kova jätkä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti ribis



Bluesista löytyy porukkaa jotka tulevalla kaudella tarvittaessa pyhkii jäätä räkänokka-Vopateilla.

:D viiltävää:D
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On suorastaan liikuttavan upeaa huomata, kuinka te Blues-fanit rakastatte IFK:ta. Minäkin rakastan Bluesia! Eiköhän tehdä diili, kauden ensimmäisessä IFK-Blues pelissä kaikki me punaiset vedämme yllemme siniset Janiinan paidat ja keräämme katsomossa adressia makkaran arvonlisäveron laskemisen puolesta. Te Blues-fanit puolestaan pukeudutte punaisiin Niclas-paitoihin ja laulatte D-päädyssä kuorossa "Pentti on kuningas, Pentti on kuningas..."

Veljesrakkaus, unohdettu asia...
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin otamme kotiedun

Viestin lähetti Tommy

Jan Caloun SM-liigan paras hyökkääjä ja Juha Ylönen SM-liigan paras keskushyökkääjä. Näin uskallan väittää.

Jos minulta kysytään, sanoisin että SM-liigan paras hyökkääjä on Timo Pärssinen ja Roman Simicek SM-liigan paras keskushyökkääjä. Näin uskallan väittää.

Eriäviä mielipiteitä saa myös Ilmalan tekojään paikkeilta, sillä siellä on kuulemma kaikki pelaajat 1.7 kertaa isompia ja parempia kuin minkään muun joukkueen paras pelaaja. Myöskin valmennus ja organisaatio ovat kerrassaan ylivertaiset. Itse asiassa ensi vuonna ei tarvitse pelata ollenkaan, niin hieno nippu siellä on.

HPK:llakin varmaan on heittää kehiin miehiä tyyliin Santala ja Miettinen... noin niinku esim. Kärpät varmaan vahvasti tuovat esiin Tenkrattia ja Tonia. Ja TPS:llä.... Marco Tuokko, sopii sekä laitaan että sentteriksi. :D

Juu, aikahan sen sitten näyttää, mutta sanoisin noin yhtäkkiä että vaihtoehtoja parhaiksi on tänä vuonna kyllä aika paljon.

Mites muuten tämä Vyko vs. Z vääntö? Aloitetaanko se vasta kauden alettua? ;)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin otamme kotiedun

Viestin lähetti Carlos
Mites muuten tämä Vyko vs. Z vääntö? Aloitetaanko se vasta kauden alettua? ;)

Minä ainakin aloitan.
Vykoukal on pitkästä aikaa ollut koko kesän kunnossa ja päässyt täysipainoisesti harjoittelemaan jengin mukana.

Vykoukal lämää kovempaa ku Zidlicky.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin otamme kotiedun

Viestin lähetti Tommy

Vykoukal lämää kovempaa ku Zidlicky.

Ei muuten lämää, Zidin kovin mitattu lämäri on 168km/h kun taas Vykolla on 167.5km/h. Sitäpaitsi Z virittää lämärinsä nopeammin kuin kukaan toinen puolustaja SM-liigassa.

Z on myöskin parempi luistelija.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin otamme kotiedun

Viestin lähetti Carlos
Ei muuten lämää, Zidin kovin mitattu lämäri on 168km/h kun taas Vykolla on 167.5km/h. Sitäpaitsi Z virittää lämärinsä nopeammin kuin kukaan toinen puolustaja SM-liigassa.

Z on myöskin parempi luistelija.

Mun tietojen mukaan juuri Vykoukal lämää 168.2 km / h ja taas Zidlicky 167.4 km / h.

Hoh, Vykoukalin luistelusta ja Zidlickyn taaperruksesta ei voida puhua keskenään edes samana päivänä.

..menee hulinaksi
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin otamme kotiedun

Viestin lähetti Tommy


Mun tietojen mukaan juuri Vykoukal lämää 168.2 km / h ja taas Zidlicky 167.4 km / h.

Hoh, Vykoukalin luistelusta ja Zidlickyn taaperruksesta ei voida puhua keskenään edes samana päivänä.

..menee hulinaksi

Vyko menee vähän kuin juna kiskoilla, sulavasti, rauhallisin liikkein ja kaarteet kestää kauan. Puukäsi.

Z on sen sijaan varmaan liigan paras mailankäsittelijä, omaa loistavan suunnanmuutoskyvyn ja loistavan peliälyn. Hallitsee kenttää otteillaan.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hei, tämä on Bluesin ketju. Voisko tämän edes säästää kaikkitietävien HIFK-fanien tsättäämiseltä.

PS. Vyko on parempi kuin Z ;)

Edit. Tämähän oli sitten vaan ihan vitsi. Mun puolesta tervetuloa vaan kaikki kirjoittelemaan tänne ketjuun :) Tämä olikin ehkä vaan demonstraatio siitä tiukkapipoisuudesta, mitä JA:ssa joskus esiintyy :D
 
Viimeksi muokattu:

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Tommy


Ei niitä pimppijuttuja tännekkin!
ribiksellä on varmaan mielessä 0 minuuttia ottelussa pelaava Jani Virtanen.

Minä sanon taas Marko Tuomainen.
Se on kova jätkä.

0 minuuttia pelaava Virtanen. Tarkoitat että Virtanen on nössö eikä osaa tapella koska pelaa 0 minuuttia?
Vaihtoehtoisesti vois olla niin että valmentaja hakee roolitusta, oletko kuullut sellaisesta?
Tarvittaessa Vililtä lähtee, näin uskon kunnes toisin todistetaan.
Ja näin tulee mielestäni olla jokaisen Blues-fanin asenne, sen sijaan kuin lähdetään alistuneina pelkäämään vastustajaa omien mielikuvien tuloksena

Nyt alan ymmärtää viime vuoden ärrä-cupissa sattunutta, jossa pari jokeri-kannatajaa tuli kyselee meiltä että "onks teistä joku Tommi?", kysyin takas että kuka helvetin tommi ja riippuu asiasta, voin tarvittaessa ollaki.

Sanoivat takasi vaan että Jatkoaikaan kirjottava Tommy, sen pitäs saada turpaansa... (rajuksi menny)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti ribis
0 minuuttia pelaava Virtanen. Tarkoitat että Virtanen on nössö eikä osaa tapella koska pelaa 0 minuuttia?
Vaihtoehtoisesti vois olla niin että valmentaja hakee roolitusta, oletko kuullut sellaisesta?

Kyllä varmasti Vili tiputtaa hanskat jos on tarvis. On varmasti yli keskivertoa SM-liigan "tappelijoista". Mutta.. pelaako Vili edes Bluesissa ensi kaudella? Jos "pelaa", mutta pääseekö edes pukemaan otteluihin, ellei siis tule loukkaantumisia?

Katsos kun Vilin lisäksi Bluesissa on puolustajina Vykoukal, Murphy, Sulku, Alanko, Laatikainen, Gustafsson, Määttä ja Viitanen.

Vai onko Vili oikein roolitettu jos on katsomon puolella huutamassa rivouksia?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Kuvernööri
keräämme katsomossa adressia makkaran arvonlisäveron laskemisen puolesta.

Joo...kyllähän ne sikamaisesti verottavat myös hiustenhoitotuotteita ja xylitol-purkkaakin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Virkkusen otteet viime kaudella eivät antaneet aihetta MINKÄÄNLAISEEN kehumiseen tai positiivisuuteen, sen verran surkeasti pelasi.

Jos Virkkunen pelaa hyvin tällä kaudella, lupaan tulla tänne sanomaan että olin väärässä miehen suhteen. En usko joutuvani tätä tekemään tosin.

Onhan Virkkusella varmasti taitoa, en minä sitä epäile mutta mies on sellanen löysällä mulkulla nussittu vätys kaukalossa eli jos miehellä olisi edes puolet Jämsäsen, Hirvosen tai Kalton asenteesta niin olisin tyytyväinen. Turhanpäivästä surffailua, kontaktien välttämistä, täysin olematon taklauspeli ja muutenkin yleinen selkärangattomuus ärsyttävät suunnattomasti.

Tällä hetkellä Blues ei ole selkeästi HIFK:ta edellä muuta kuin pakiston suhteen ja sekin on Hedbergin ansiota. Maalissa pieni etu, varsinkin 2. veskojen suhteen mutta hyökkäys menee about tasan, jos Kohnin ja Stapletonin stuntit ovat samaa tasoa niin sitten ollaan jo edellä sielläkin.

Jos pitäisi numeroina laittaa vertailu niin jotenkin näin:

Hyökkäys: Blues 8 - HIFK 8

Puolustus: Blues 9 - HIFK 7½

Maalivahdit: Blues 9 - HIFK 8

Valmennus: Blues ? - HIFK 8½ (Blues pelkästään Hanneksella=7½)

"intangibles" (en keksinyt suomalaista vastiketta, ne tietää jotka tietää): Blues 8- - HIFK 9

Jiri 9+ - Marek 9 :D
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Aika paljastuksille!

Ribis oli aivan oikeassa sanoessaan, että ensi kaudessa Sinisissä pelaa kyllä sellaisia miehiä, jotka pyyhkivät jäätä kaikenmaailman Vompateilla.

Miksi Ribis aloitit asian paljastamisen. No on kai sitten pakko paljastaa tämä tarkkaan varjeltu salaisuus tässä ketjussakin esiintyneille IFK-faneille ja kaikille muille ketkä ovat ehkä kuulleet pelkkiä epämääräisiä kuiskutuksia asiasta. Paljastan nyt asian kaikille tiedonjanoisille palstalaisille.

Eli tuo ensikauden supergooni ei ole Virtanen vaan yllättäen Tero "Tappaja" Määttä. Tero on käynyt kesän aikana todella rajun harjoitusohjelman läpi. Tuo harjoitusohjelma on identtinen Rocky 4:sen Neuvostoliittolaisen vastustajan harjoitusohjelmasta. Harjoitusten näyttämö on ollut tutkimuslaboratoriota muistuttava Luolakarhujen sali Tapiolassa. Siellä Tero lyö joka päivä tutkaan, joka mittaa iskun voimakkuutta. Huimaa edistytä on iskujen voimakkuus barometrissä kuulemma tapahtunut. Tulokset ovat valitettavasti salaisia. Treenien jälkeen Terolle laitetaan sellaisia määriä ruiskeita lihaksiin, että poistiehensä. Annetaan tabletteja suuhun, laitetaan voiteita lihaksiin ja annetaan niille pieniä stimuloivia sähköiskuja.

Lopuksi haetaan hyppynarulla vähän elastisuutta ja kehon rytmiikkaa. Tätäkin harjoitetta valvotaan Teron aivokäyrän luotaavan laitteen kautta. Sen on tarkoitus näyttää, miten aivojen eri osa-alueet työskentelevät ja kehittyvät.

Harjoitusten jälkeen Tero juoksee kotiinsa. Hänen sykkeensä ja kulutettu hapen määrä tilastoidaan joka lenkillä. Juostessaan Teron nähneet kertovat, että mies takoo käsillään ilmaa ja hokee koko ajan jotain: ” Olen Määtän Tero the Tappaja. Vompatti on vain vahaa käsissäni. ”

Vielä ennen nukkumaanmenoa on edessä mielikuvaharjoittelu johon kuuluu 1000 kertaa mantran omaisessa tilassa toistettu olen Tero " the Tappaja" Määttä! Vompatti on vain vahaa käsissäni. Nyt olen sitten paljastanut kaksi Espoon tarkimmin varjeltua salaisuutta. Eli ensiksi paljastin tuon "Virkkunen NHL kauden 2004-2005 ratkaisijoita projektin" Ja nyt tämän todella salaisen ja huipputieteellisen Teron supergooni projektin.

Nyt alkoivat Ilmalan pojatkin jo pelkäämään vaikka tuli AJ Niemeä ja Hentusta. IFK:n poikia on pelottanut kaiken aikaa, mutta nyt ei tule enää edes uni silmään. Jos tulee seikkailee siellä pelottava Tero "Tappaja" Määttä! Teillä on vain pelaajia, mutta meillä on tieteellisen rajut ja päättäväiset projektit. :)
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Daespoo

Onhan Virkkusella varmasti taitoa, en minä sitä epäile mutta mies on sellanen löysällä mulkulla nussittu vätys kaukalossa

:D

Viime kauden treenipeleissä kiinnitin huomiota Virkkusen agressiivisuuteen ja kontaktien hakemiseen. Ainakin siltä se näytti, mutta kauden alettua TV oli juuri tuo hyvin sanailemasi löysällä mulkulla nussittu vätys. En tiedä mikä meni vikaan, ehkä se oli se armeija, mutta toivottavasti tällä kaudella Teme palaisi vähintään tulokaskautensa tasolle tai pelaisi Tammisen viime kauden alussa ennustaman "kaanunakauden". Kyllähän Virkkusella taitoa on, lämmittelyä ennen peliä tuli monta kertaa katsottua sieltä vasemmasta ravintolapäädystä ja silmiin pisti Virkkusen pehmeä tatsi kiekkoon. Itseluottamus taisi sitten pelien alkaessa olla tiessään, kun ei varmaan yhtäkään haastoa tehnyt koko kauden aikana. Toivottavasti Virkkunen saa hyvät treenipelit alle ja saa itseluottamuksensa takaisin.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Daespoo
Tapio, lienetkö sukua Ribikselle vai oletteko peräti yksi ja sama henkilö? Samanlaista scheisseä tulee jatkuvalla syötöllä, pakko olla jotain yhteistä.

...

Niin ja jos haluat antaa itsestäsi edes hieman älykkäämmän kuvan niin suosittelen allaolevien verbaalisten helmien välttämistä, joku voisi kuvitella että sinun Bluesin seuraaminen rajoittuu tekstitv:n tulospalvelun seuraamiseen. Tosin tämäkään ei yllättäisi minua.


:) no grilli ribiksellä olen joskus käynyt, muuten on ao. termi / henkilö tuntematon ja mitä tulee älykkyyteen niin siitä minun ei tarvitse yrittää antaa mitään kuvaa.

Bluesin kotimatseissa kävin lähes jokaisessa vuodesta 92 (tai saattoi olla 93) vuoteen 2000 sen jälkeen noin 70% matseista, vieraspaikkakunnatkin on tullut kierrettyä Oulua lukuunottamatta. Muistan vain että joku mainitsi Virkkusen olleen armeijassa ainakin osan kautta, joten se siitä.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Senior


Krhm. Siivosti kysyn, kun kylässä olen: Keitä oli mielessäsi?

Virkkunen ja Jämsänen yhdessä ja jos sekään ei riitä niin ottavat Calounin potkimaan....

Joukkuepeliä ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös