Paljon huhuja - vähän tietoa
Täällä on ollut Gustafssonista kyselyjä. Viime kerralla kun juttelin Juhan kanssa hän sanoi, että tehnee ensi kaudeksi Bluesiin, joko 1+1 tai kahden vuoden diilin. Neuvottelut oli jo pitkällä. Gustafsson sanoi myös selvittävänsä mahdolliset Pohjois-Amerikan kuviot. Kovin todennäköisenä hän ei lähtöä tuntunut pitävän ja ilmeisesti sopimus Bluesiin tulee, joka tapauksessa kuten Laatikaisella ja tietoni mukaan ainakin piti tulla myös Määtälle.
Täällä ovat monet kirjoittajat ihmetelleet sopimusten marssijärjestystä: Myös minua ovat muutamat varhaisimmista jatkosopimuksista yllättäneet. Suurin yllätys oli Coryn sopimus. Itse pidin sitä hätäisenä ratkaisuna, eihän Cory huono ollut, mutta kannattaako ulkomaalaiskiintiötä uhrata Coryn tyyliseen pakkiin. Olisi kannattanut mielestäni kyttäillä ketä vapautuu Pohjois-Amerikasta leirien jälkeen. Lisäksi pakiston uudistus menee vaikeaksi, koska vaihtuvuus jää nykyisellään väkisin melko pieneksi. No se ei välttämättä haittaa varsinkin jos uudet kaverit puolustuksessa ovat tasoa Sulku ehkä joku huhu nimistä.
Viitanen on todella jo allekirjoittanut 2+1 sopimuksen.
Kuulin Sulun allekirjoittaneen 1+1 vuoden sopimuksen. Toisesta uudesta pakista mulla ei ole uutta tietoa. Kun tuo aikaisemman nelikon kiistetyt huhu miehet VP-Laitinen,Kakko, Strömberg ja nyt myös Haakanan takaisin saamisesta on ollut huhuja, itse en siihen kuitenkaan usko. Koska jo viime kauden jälkeen miestä kyseltiin eikä silloin tullut, joten miksi nyt? Toivotaan toki.
Sen sijaa hyökkäykseen on kuulunut sitkeää huhua, että Banham olisi tulossa takaisin. En tiedä miten Jokerien mestaruus muuttaa asioita, jotka olivat jo kuulema aika pitkällä. Jokerien halukkuutta pitää mies se varmasti lisännee, mutta uskotaan että käy kuten Aholan kanssa TPS:n mestaruuden jälkeen. Samat tahot puhuivat sopimuksesta silloin jo kauan ennen finaaleja. Pelkäsin, ettei silloin tule vielä takaisin, mutta tuli kuitenkin. Banhamin paluu tietänee Kohnin menetystä, mutta mieluummin Frank kuin Kohn.
Pientä jäähdyttelyä sanoisin Kakon ja Tuomaisen suhteen. Itse pidin Kakon tuloa jo viime kaudella todennäköisenä, mutta ei tullut silloin. Tuomaisestakin oli huhunsa, joten olisikohan kyseessä uudet kestohuhut Ikosen paluun lisäksi.
Paljon huhuja liikkeellä. Blues tiedottaa taas perinteisesti isomman ryhmän kerralla näillä näkymin vasta kesäkuussa. Jatkosopimuksia on kuulema lupa odotella jo aikaisemmin. Joten vielä joudutaan odottamaan. Tilanne on kuitenkin mielestäni paljon parempi kuin viime kaudella jolloin saimme lukea suuria lööppejä järkyttävästä joukkopaosta, eikä uusista tulijoista ollut juuri tietoa. Nyt runko pysyy kasassa ja sitä vahvistetaan muutamalla tärkeällä osalla.