Blues - Ässät ti 3.1.2006

  • 42 394
  • 207
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Nickerson - Ben-Amor:

Ottelun jälkeen Nickerson kertoi, että hänellä on tappelukielto eikä voi tapella vaikka mieli tekisi. Oli itsekin tyytyväinen siihen, että hermo piti.

Semirin kanta oli se, että Nickerson näytti itse että 'pudotetaan hanskat'. Omalla tavallaan fiksu veto Nickersonilta saada Semir istumaan turha kymppi, näitä ns. fake glove-dropeja on useasti harrastanut Tie Domi ja häntä on ollut syytä pitää pellenä _minun mielestäni_ sen takia, että mies on usein itse antanut syyn tappelulle ja näyttänyt ns. hyväksynnän mutta perääntynyt, rangaistuskäytännön erilaisuuden takia (NHL:n ja SM-liigan välillä siis) Domi ei menettäisi mitään.

Olin toki pettynyt - ei, vaan olin vittuuntunut - ettei myllyä tullut. Etenkin kun Semir ensimmäisessä vaihdossaan hommasi Nickersonille kakkosen ja muutoinkin miehet muistivat toisiaan kautta ottelun.

Ottelu:

Ainakin itseäni ns.neutraalina katsojana otti päähän Sami Partasen "linja". Blues nöyryytettiin totaalisesti jo kolmella ensimmäisellä maalilla ja oli vain sopivaa, että Hisey teki sen mitä teki, upea suoritus vaikka en maaleista paljon välitäkään.

Kolmas erä kului muuten Linkku Lindegrenin juttuja kuunnellessa, voisi toivoa että miehen sanankulku olisi selostaessa yhtä sujuvaa, mies kertoi hemmetin upeita stooreja myös omista ajoistaan kun oli pudottanut hanskat, heh.

Patrik Forsbacka teki - jälleen - vaikutuksen.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Cairns kirjoitti:
Kolmas erä kului muuten Linkku Lindegrenin juttuja kuunnellessa, voisi toivoa että miehen sanankulku olisi selostaessa yhtä sujuvaa, mies kertoi hemmetin upeita stooreja myös omista ajoistaan kun oli pudottanut hanskat, heh..
Selostaako Pentti myös SM-liiga-otteluita? En tiennytkään, että canal olisi joutunut tekemään tämän pakkoratkaisun, mutta maailmassa kaikki on mahdollista.
 

JanJ

Jäsen
Nikke kirjoitti:
Se että palstan rolleihin kuuluva JanJ jaksaa muuta väittää ei varmaan ketään yllätä mutta luulisin nyt edes joidenkin Ässäkannattajien pystyvän myöntämään että eivät ainakaan tuosta Nickersonin suorituksesta ole ylpeitä. Ottaen huomioon vielä sekin että ko tilanteen jälkeen piti kuitenkin taas olla se ns kova jätkä ja lyödä Gussea mailan tupella vatsaan. Great.
Heheh.
Miksi Ässäkannattajat ei saisi olla ylpeitä siitä että "tunisian aasi" saatiin taas pois kaukalosta uhoamasta tekemällä siitä pelle? Miksi olisi pitänyt kaukalon heikoimmat pelitaidot omaavan kanssa lähteä hanskaamaan?

Nikke kirjoitti:
Ei tässä minulle (tai monelle muullekaan Blues-henkiselle) ole tuottanut vaikeuksia todeta että tänään tuli turpaan niin että tukka lähti.

Itsepetosta. Ensin valitat puoli sivua, nickersonin kuva silmissä, ja sitten nostat itsesi pyhimykseksi. Olethan toki kaiken turhan kirjoittelun yläpuolella. Jippii.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
vetoo kirjoitti:
Selostaako Pentti myös SM-liiga-otteluita? En tiennytkään, että canal olisi joutunut tekemään tämän pakkoratkaisun, mutta maailmassa kaikki on mahdollista.

Linkku oli seuraamassa ottelua noin muuten vaan. Innostui puhumaan Arto I. Järvelän kanssa tappeluista, heh.

Älkää kiusatko JanJ:tä, se on jo vanha mies, joudun muuten leikkaamaan espoolaisten kurkut auki jos ei ahdistelu lopu.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nikke kirjoitti:
Kaikesta huolimatta en ymmärrä miksi jotkut jaksavat tämän gooni-Nickersonin touhua puolustaa. Jos itse ensin verbaalisesti haastaa, sen jälkeen hyväksyy toisen esittämän haasteen itse heiluttelemalla hanskoja ja sitten toisen tiputtaessa hanskat luikkii karkuun niin onhan se nyt ämmämäistä touhua, kai se nyt on jokaisen myönnettävä. Se että palstan rolleihin kuuluva JanJ jaksaa muuta väittää ei varmaan ketään yllätä mutta luulisin nyt edes joidenkin Ässäkannattajien pystyvän myöntämään että eivät ainakaan tuosta Nickersonin suorituksesta ole ylpeitä. Ottaen huomioon vielä sekin että ko tilanteen jälkeen piti kuitenkin taas olla se ns kova jätkä ja lyödä Gussea mailan tupella vatsaan. Great. Ei tässä minulle (tai monelle muullekaan Blues-henkiselle) ole tuottanut vaikeuksia todeta että tänään tuli turpaan niin että tukka lähti.

Kommentoidaan nyt vielä.

En ole itse koskaan vastustajien enkä omien suhteen jaksanut näitä "ämmä" -itkuja. On vaikea uskoa, että ainakaan kukaan näistä liigan kovan pelin pelaajista (joihin myös Nickerson ja Ben-Amor kuuluvat) toisiaan oikeasti pelkäävät, varsinkin kun jokainen näistä on kovempiakin sällejä vastaan erää ottanut uransa aikana. Silti täällä aina löytyy tätä porukkaa, joka herneet nenässä julistaa kuinka se vastustaja oli taas ämmä ja neiti. Se siis tästä väitteestä, että Nickerson olisi "ämmä" tai "pelkäisi" Ben-Amorin rankaisua.

Mitä tulee Nickersonin elkeisiin, sanoisin, että tyypillistä showtaan. Ei ehkä vedä kaikkien koodistojen mukaan, eikä tunnu kunnioittavan vastustajaa tai vastustajan faneja monesti paskankaan vertaa. En vaan jaksa tästä järkyttyä, kuten en ole jaksanut järkyttyä, kun vastaavaa on Ässiä vastaan tehty. Ei näillä jutuilla oikeasti ole mitään väliä missään muualla kuin netin fanipalstoilla, joissa keskenkasvuiset teinit itkevät vastustajan oltua tuhma.

Kaiken kaikkiaan Nickerson on aika hyvä esimerkki pelaajasta, jota omat rakastavat ja vastustajat vihaavat. Taitaa olla Jatkiksenkin yksi tämän hetken puhutuimmista pelaajista, vaikka ei juttujen mukaan vahvistaisi yhtäkään toista jengiä. Sen lisäksi, että on täysin vittumainen mulkku ja oikeasti (juu-juu, uskokaa) kova luu liigassa, on tällä hetkellä yksi sarjan parhaita pakkeja ja Ässien puolustuksen tärkein pelaaja. Tänään osoitti hyvin pystyvänsä pitämään hermot kurissa, toisin kuin aikaisemmin. Toki haluaisin nähdä Nickerson - Ben-Amorin, Nickerson - Nielikäisen ja vaikka mitä, mutta näillä liigan säännöillä on parempi, että Matt pysyy kentällä Ässiä auttamassa. Ei ole miehen vika, että liigan säännöt ovat mitä ovat. Jonkun Ben-Amorin tekemisiin ne eivät niin paljoa vaikuta, sillä kyseessä on kuitenkin ihan marginaalimies Bluesille.

Se Nickersonista.
 

Number 11

Jäsen
Vteich kirjoitti:
Kommentoidaan nyt vielä.

En ole itse koskaan vastustajien enkä omien suhteen jaksanut näitä "ämmä" -itkuja. On vaikea uskoa, että ainakaan kukaan näistä liigan kovan pelin pelaajista (joihin myös Nickerson ja Ben-Amor kuuluvat) toisiaan oikeasti pelkäävät, varsinkin kun jokainen näistä on kovempiakin sällejä vastaan erää ottanut uransa aikana. Se siis tästä väitteestä, että Nickerson olisi "ämmä" tai "pelkäisi" Ben-Amorin rankaisua.

Nickersonia kutsuttiin ämmäksi sen perusteella mitä hän teki, eikä siihen liity mitenkään se, pelkääkö hän jotain semirbenamoreja. Todd Bertuzzia voidaan yhtä hyvin kutsua ämmäksi sucker punchinsa vuoksi, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että Todd pelkäisi kostoa.

Nickerson on ämmä, sillä hyvä.

Edit. vähän annetaan anteeksi, jos kerran on Toivola antanut tappelukiellon.
 

Kapo

Jäsen
Turhaa meuhkaamista. Semirin olisi pitänyt seuraavassa vaihdossaan kylmän viileästi kiskoa esim. Kuuselaa neppariin. Lujaa. Olisi varmaan nuo fake glovedropit vähentyneet Nickersonilta tulevaisuudessa.

Yleisesti tuollainen on mielestäni enemmän "mulkku" kuin "ämmä" veto. Varsinkin kun itse haastoi. No, se siitä, lisää lämpöä ja väriä.

Ässät isossa nousukiidossa, näkee taas miten vaikuttaa kun valmentajan annetaan oikeasti tehdä töitä jopukkueen rungon kanssa useita vuosia. Muistelisin että männä vuosina Ässä-fanitkin vaativan Toivolan päätä vadille aika ahkerasti?
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Oliskohan tosta Hiseyn maalista pätkää jossain? Itselläni ei toiminut toi sivulla 6 oleva linkki.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Ohhoh... enpä matsia nähnyt, mutta tässä ketjussa on espoolaisvinkkelistä paljon mielenkiintoisempia juttuja kuin itse pelissä. Pari juttua:

1. Hieno maali.

2. Nickerson: jos esitti Semirille kutsun, niin menköön sitten tappelemaankin. Tuo on nimenomaan ämmämäistä. Jos halusi pysyä kentällä ja keskittyä pelaamaan, niin helppohan se on jättää haastamatta tappeluun / jättää kokonaan huomioimatta. Ämmä. Eikä tämä liity ollenkaan siihen, kuinka kova mahdollisessa hanskauksessa teidän Mattinne olisi ollut.

3. Karmea henkseleidenpaukuttelu käynnissä... onko tää JanJ joku paikallinen kylähullu?

Tiivistetysti: Blues oli hyvä mutta Ässät voitti helposti peruspelillä (niin joo, viime pelissä pelattiin 60min Kärppien kanssa tasan mutta Ässät on ihan eri luokkaa...). Ei auta Summaset eikä miljoonat eikä tiesmitkä, rahalla ei saa joukkuetta (hetkinen, me ollaan projektimme alussa ja muutenkin palkanmaksajana liigassa sijoilla 4.-6. eli ei mitenkään erityisesti miljoonamiehistö). Bluesfanit pätevät Nickersonin tappelulla, koska eivät voi muusta kirjoittaa saatika tunnustaa Ässiä paremmiksi (kuinka moni on laittanut Bluesin tappion jonkun muun piikkiin kuin oman huonouden?). Sitten on vielä tämä

makkara
hmv
länsimetro
miljoonamiehistö
"kaupunki"
vailla keskustaa
moottoritieliittymä
en ole katkera, mutta kuitenkin

-koulukunta, johon en viitsi kommentoida mitään...

Mistä tämä katkeruus joissain porilaisissa sikiää?


Onnittelut kaikille oikeille ässäfaneille, joille rakkaus joukkuetta kohtaan on tärkeämpää kuin kolmesta pisteestä saatu virtuaalinen peniksenpidennys, jolla uhota.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Heh, on toi Matti aika vekkuli (:

Vaikka taustoista on saanut ongittua yhtä ja toista, niin mikä on loopujen lopuksi miehiään? Ja mimmonen tulevaisuus? Äijä on saatana vasta kahenkymmenen ja on ihastuttanut/vihastuttanut kiekkoyleisöä ainakin kahdella mantereella. Jotain luottoa Dallasin puolelta ilmeisesti lötyy, kolmospakkipariin tulevina vuosina? Vai AHL:n hanskaamaan? Pelkästä Euroopan taudista miehen tempauksissa tuskin kysymys, koska aiemminkin tapahtunut. Mutta eikös Änärissä olla aika konservatiivisia ja tarkkoja koodistojen ym. semi-paskan kanssa. Say nothing, do nothing, be nothing- osastoa. Pitääköhän miehen jossain vaiheessa mukautua vai onko oikeesti niin Äijä ettei liikoja jaksa itkupillien kyynelistä ottaa paineita.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Dollar kirjoitti:
En saa videoleikettä toimimaan. Herjaa pakkauksenhallinnasta Media Playerissä. Neuvoja kellään?

Hanki alkuun oikeat koodekit. Xvidillä päässee alkuun.
 

Knight76

Jäsen
Suosikkijoukkue
London Knights
Jos Nickerson on ämmä, niin mikäs Ruutu on tämän perusteella...

.....

http://koti.mbnet.fi/tunturi/kuvat/trip.gif

Vaikken teidän pelin tapahtumia nähnytkään, niin kyllä tuo aika koiramaista toimintaa on varsinkin NHL:ssä (toi on kyllä aika vit.. herja klippi).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ruutu on rotta, on aina ollut. Pelillisesti parempi versio Mikko Rauteesta, ei mitään muuta.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Hiseyn maali oli kyllä hienoin koskaan näkemäni. Juuri ennen maalia näin, että Robhan se siinä maalin takana on, voisi yrittää veiviä ja senhän se sitten teki.

Partanen oli mielestäni suurimman osan pelistä hyvä. Linja oli tiukka, mutta mieluummin sitä tällaista katsoo kuin jatkuvaa kahvaamista.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Vteich kirjoitti:
Sen lisäksi, että on täysin vittumainen mulkku ja oikeasti (juu-juu, uskokaa) kova luu liigassa, on tällä hetkellä yksi sarjan parhaita pakkeja ja Ässien puolustuksen tärkein pelaaja.

Tuosta olen eri mieltä, pidän Toivosta ja Forrestia Ässien puolustuksessa tärkeimpinä.
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
DanC kirjoitti:
Tuosta olen eri mieltä, pidän Toivosta ja Forrestia Ässien puolustuksessa tärkeimpinä.
Osoittaa vaan sen ettet tiedä Ässistä tai Nickersonista yhtään mitään.. Ässien TOP3-pakit on Peltonen, Nickerson ja Toivonen.
 

JanJ

Jäsen
Trabant kirjoitti:
Osoittaa vaan sen ettet tiedä Ässistä tai Nickersonista yhtään mitään..
Äläs nyt ole noin jyrkkä.
DanC:n mielipide on siinä mielessä totuudenmukainen, että jos otetaan otoksena 2 Espoon peliä, ei Nickersonista ole varmaan kovinkaan ruusuinen kuva.
 

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Ettei nyt Hisey ja Ässät saisi kaikkea kunniaa tosta maalista niin muun kaveri on tehnyt sen onnistuneesti aikaisemmin. Kalpa vs Jyp oisko vuonna 97 tai 98 Mike Legg heitti samanmoisesti limpun maaliin.

Itse pelistä niin kyllähän Bluusilla oli taas paikat ratkaista ylivoimalla mutta ei. Ja omiin silmiin osui hirvittävä määrä harhasyöttöjä joista yhestä taisi tulla maalikin.

Pelin lopussa huvitti joku kaveri mun edessä. Joku porvoolainen jaksoi jauhaa miten pee Bluus on jne. Miten voi ollakin niin katkera jos oma jengi pelaa yhden matsin huonosti, siinä taas näkee miten hyvä katsomokulttuuri Espoossa on.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Onnea Ässille hienosta voitosta ja Hiseylle "vuoden kulttuuriteosta". On upeaa, että joku uskaltaa tehdä jotain poikkeavaa jäällä ja erottua harmaasta massasta, mielestäni tätä peli kaipaa ja jo junnuina pitäisi antaa mahdollisuus kehittää yksilöitä taitopelaajiksi. En ole lukenut ketjua, mutta käsittääkseni myös Blues-fanit osasivat arvostaa suoritusta, siitä hatunnosto faneille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös