Elikkäs.
Reilu viikko sitten näytti hyvältä. Barca voitti kotonaan (vaikkakin hyvin nihkeästi) Osasunan 1-0. Samalla Real kärsi tappion, joten ero kaventui kuuteen pinnaan. No viime viikonloppuna tuli sitten vieraissa tasuri Sevillaa vastaa (1-1) Tulos sinällään on ihan kelvollinen, varsinkin tämän kauden vierassaldoa katseltaessa, mutta kun samalla Real voitti oman pelinsä ja ero kasvoi 8 pisteeseen niin voittoa olisi todella kaivattu. Molemmissa peleissä Xavi teki sen maalin, joten ehkäpä se Eto'on puuttuminen sitten näkyi. Vaikkei pitäisi. No ero on se 8 pinnaa joten vaikelta näyttää, mutta ei luovuteta.
Eto'okin loukkaantui sitten juuri finaalissa Egyptiä vastaan, joten ei sekään nyt asiaa millään tavalla auta. Sevilla pelissä loukkaantui puolestaan Oleguer, mikä siis normaalisti olisi ihan hyvä uutinen, mutta koska mies oli ylipäätänsä päässyt avaukseen niin sekin kertoo omaa kieltään. Puolustuksen laidoilla on aikamoinen loukkaantumissuma siis. Henrykin koki kovia Sevilla pelissä.
No jotain positiivistakin on uutisoitavana. Barcelona nimittäin pääsi sopimukseen todellisen topparilupauksen ja jo nyt kovansanan Ezequiel Garayn kanssa. Mies siirtyy kesällä Santanderista viisivuotisella sopimuksella Barcaan. Toiseen suuntaan matkaa puolestaan tukku euroja. Loisto uutinen! Nuori (21 v.) ja kohtuu isokokoinen (189 cm) argentiinalainen on mielestäni loistava hankinta ja toivottavasti johtaa puolustusta vielä pitkään. Tulevaisuudessa voikin sitten olla ihan Argentiinan maajoukkueen topparipari kentällä. Ensi vuonna olisi toivottavaa, että pojalle annettaisiin vain kunnolla vastuuta. Ne muutamat pelit mitä olen mieheltä olen nähnyt niin hyvältä näyttää.
Valmentaja spekulaatiokin käy kuumana. Sillä olisi suotavaa, että Frank korvataan uudella miehellä. Tähän myös uskon jos mitään kunnon pyttyjä ei Kataloniaan saada. José Mourinhon nimi on pyörinyt kovasti esillä. Tulosta mies varmasti toisi (ainakin parempaa kuin Frank), mutta niin miehen puolustuksen kautta rakentuva pelityyli kuin persoonakin on aina vituttanut meikäläistä, joten itse en ainakaan Joséa toivo. Toki vanhat siteen ovat myös yksi osatekijä. No saa nähdä mitä tuleman pitää, mutta itse en lähtisi merta edemmäs kalaan vaan ryöstäisin naapurista valmentajan. Tosin se taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty. Mutta silloin ainakin saataisiin entisestään intensiteettiä paikallispeleihin ;)
Seuraavaksi sitten Zaragoza vieraissa. Pakkovoiton paikka.