Black Sabbath – Heaven and Hell

  • 77 886
  • 407

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä pysäytti taas tämä uutinen pohtimaan minkälainen olisi maailma ilman Dioa, tuota pientä suurta metallin "virallista" ääntä. Nihkeä tapaus sinänsä, mahasyövän ennuste ei missään nimessä ole kovin hyvä vaikka jo varhaisessa vaiheessa onkin bongattu. Mahdollisesti mahalaukun poisto edessä, siitä huolimatta odotettavissa oleva eliniän ennuste ei ole päätä huimaava. Saattaa olla että miestä ei optimismista huolimatta enää lavoilla nähdä. Tsemppiä Ronnielle!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mitäs palstaveljet sanotte tästä: http://www.soundi.fi/node/11174/Ozzy:/Black/Sabbathin/paluu/todennäköistä

Eli Ossi vakuuttelee, että alkuperäinen Black Sabbath vetäisi "vielä kerran pojat" asenteella yhden levyn sekä kiertuetta. Onko jo vanhentuneen Ossin höpötyksiä vai puhuuko pimeyden prinssi totta?

Toteutuessaan tuo olisi jotain helvetin hienoa. Wardin tilalla toki olisi varmaan Heaven And Hellin Vinny Appice tai niin luulisin, mutta Geezer ja Tony tottakai samassa remmissä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli

Suhtaudun kiertueeseen erittäin positiivisesti, koska omalla kohdallani alkuperäinen kokoonpano kuuluu osastoon näkemättä.

Levyyn suhtaudun suurella varauksella. Iommin kykyyn rakentaa huippubiisejä voi lähihistorian valossa luottaa kuin vuoreen, mutta Ozzyn vokaalit ovatkin sitten asia erikseen. Ozzyn tuorein levy kun on enemmän autotunen ja miksaajan "laulama", kuin herra Osbournen itsensä, niin herättäähän se epäilyksiä miehen kyvyistä suoriutua studiossa kuluvalla vuosikymmenellä.

Iommin soundimaailmaan kun ei millään sovi laulujen korjaaminen jälkikäteen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jos Black Sabbath (Heaven & Hell) vielä levyttää, tulee se prosessi vetää läpi kaukana Osbournen perheen vaikutuspiiristä. Iommin terävälle biisikynälle ja jylhille riffeille tekee vokalistina parhaiten oikeutta Glenn Hughes tai Jörn Lande - tai miksei vaikka molemmat.

No joo, muuten en ehkä noin tuomitsevainen ole Sabbathin mahdollista Reunionia part 2. vastaan, mutta Glenn Hughes olisi tosi hyvä vaihtoehto, jos herrat Butler/Iommi eivät halua Ossin kanssa yhteistyötä tehdä. Hughesin soololevytkin ovat erittäin hyviä ja Hughesin kokoonpanolla tehty Seventh Star-albumi on oikeasti vitun kova hevilevy, vaikka kyseessä olikin ns. Iommin sooloprojekti Sabbath-nimellä. Kaukana alkuperäisestä Sabbathista, mutta kuitenkin. Vinny Appice olisi kuitenkin rummuissa tekijämies, Bill Wardista en ole vuosiin kuullut mitään.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
No joo, muuten en ehkä noin tuomitsevainen ole Sabbathin mahdollista Reunionia part 2. vastaan, mutta Glenn Hughes olisi tosi hyvä vaihtoehto, jos herrat Butler/Iommi eivät halua Ossin kanssa yhteistyötä tehdä. Hughesin soololevytkin ovat erittäin hyviä ja Hughesin kokoonpanolla tehty Seventh Star-albumi on oikeasti vitun kova hevilevy, vaikka kyseessä olikin ns. Iommin sooloprojekti Sabbath-nimellä. Kaukana alkuperäisestä Sabbathista, mutta kuitenkin. Vinny Appice olisi kuitenkin rummuissa tekijämies, Bill Wardista en ole vuosiin kuullut mitään.

...puhumattakaan Iommin ja Hughesin yhteislevystä Fused (2005)! Mielestäni parasta mitä Iommi on tehnyt sitten Sabotagen. Oletan, että olet tuon missannut kun et sitä maininnut. Selvästi parempi kuin Seventh Star omasta mielestäni.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Levyyn suhtaudun suurella varauksella. Iommin kykyyn rakentaa huippubiisejä voi lähihistorian valossa luottaa kuin vuoreen, mutta Ozzyn vokaalit ovatkin sitten asia erikseen. Ozzyn tuorein levy kun on enemmän autotunen ja miksaajan "laulama", kuin herra Osbournen itsensä, niin herättäähän se epäilyksiä miehen kyvyistä suoriutua studiossa kuluvalla vuosikymmenellä.

Mitä nyt kaksi viimeistä Ozzyn soolovierailua Suomessa olen nähnyt, niin livenä homma hoituu edelleen mallikelpoisesti. En näe mitään estettä miksei se laulaminen sitten studiolevyllä onnistuisi ihan samalla lailla.

Toisaalta ei jaksa ollenkaan kiinnostaa tuo Sabbath, sillä itse näen Ozzyn paljon mielummin soolona. Oikea Black Sabbath oli ja meni jo aikoja sitten. Matrix-nahkatakkimies voi sitten hankkia egonpönkitysvingutuksiinsa ihan oman mielensä mukaisen laulajan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Mitä nyt kaksi viimeistä Ozzyn soolovierailua Suomessa olen nähnyt, niin livenä homma hoituu edelleen mallikelpoisesti. En näe mitään estettä miksei se laulaminen sitten studiolevyllä onnistuisi ihan samalla lailla.

Toimiihan se laulu livetilanteessa siedettävästi. Itsekin olen ollut todistamassa.

Tuoreimmalla levyllä joka tapauksessa kutakuinkin jokainen nuotti on hiottu autotunella ja itse asiassa lopputuloksen kannalta sillä ei olisi ollut mitään merkitystä, vaikka herra Osbourne ei olisi itse laulanut uusimmalla soololevyllään lainkaan, vaan vokaaleista olisi vastannut joku stand-up klubeilta bongattu semipätevä imitaattori. Ehkä vastasikin.

Eikä noissa Ozzyn soolotouhuissakaan nyt niin paljon enää kehumista muutenkaan ole, ottaen huomioon, että viimeksi mies on julkaissut kelvollista materiaalia vuonna 1995. Iommi on kuitenkin julkaissut loistobiisejä jopa 2009.

Kiertue, kyllä kiitos - levy, ei kiitos.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tuoreimmalla levyllä joka tapauksessa kutakuinkin jokainen nuotti on hiottu autotunella ja itse asiassa lopputuloksen kannalta sillä ei olisi ollut mitään merkitystä, vaikka herra Osbourne ei olisi itse laulanut uusimmalla soololevyllään lainkaan, vaan vokaaleista olisi vastannut joku stand-up klubeilta bongattu semipätevä imitaattori. Ehkä vastasikin.

Tuosta autotunesta en tajua paskankaan vertaa, mutta silti väittäisin sinun puhuvan nyt aikamoista roskaa.

Eikä noissa Ozzyn soolotouhuissakaan nyt niin paljon enää kehumista muutenkaan ole, ottaen huomioon, että viimeksi mies on julkaissut kelvollista materiaalia vuonna 1995.

Kyllä minä ainakin olen löytänyt Ozzmosisin jälkeenkin vielä kaikilta levyiltä enemmän tai vähemmän hyvää materiaalia. Itse asiassa Black Rain on albumina jopa erittäin hyvä, mutta Screamiin olin kyllä kokonaisuutena pettynyt. Sooloalbumien lisäksi mies on tehnyt moniakin onnistuneita vierailuja muiden artistien levyillä.

Makuasioitahan nämä joka tapauksessa ovat. Suhteellisen tunnettu fakta noin muutenkin lienee se, ettei Ozzy koskaan ole ollut mikään biisien kirjoittaja. Pääosa soolotuotannostakin on kuitenkin vähintäänkin osittain muiden muusikoiden käsialaa. Tärkeimmät nimet lienevät Randy Rhoads, Jake E. Lee, Bob Daisley ja Zakk Wylde. Yksittäisiä levyjä ja biisejä onkin sitten ollut työstämässä varsin kirjava joukko, joista voisi mainita vaikkapa Lemmyn.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Tuosta autotunesta en tajua paskankaan vertaa, mutta silti väittäisin sinun puhuvan nyt aikamoista roskaa.

Niin, sen nyt kuulee kyllä ihan iisisti jokainen, että Ozzyn laulut ollaan uusimmalla levyllä tietokoneilla korjattu kohdalleen. Jopa niinkin raa'asti joissain biiseissä, että mies kuulostaa hädin tuskin itseltään.

Itse asiassa Black Rain on albumina jopa erittäin hyvä, mutta Screamiin olin kyllä kokonaisuutena pettynyt...

....Makuasioitahan nämä joka tapauksessa ovat.

Makuasioitahan nämä nimenomaan ovat, enkä laajemmin siitä syystä kommentoikaan, mutta tuohon Black Rainiin on pakko sen verran ottaa kantaa, että se on kyllä Ozzyn soolotuotannossa ainoa julkaisu, jonka olemassaololle ei ole olemassa mitään syytä. Ja se ei edes ole makuasia. Kyllähän nimittäin paskankin makuun varmaan pakkosyötöllä tottuu, muttei se silti siitä hyvää tee.

Sävellysmielessä tuorekin levy on Black Rainia kymmenen kertaa parempi, vaikka soolouran alkupään levyihin verrattuna uutuus on ihan rehellisesti huono.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Niin, sen nyt kuulee kyllä ihan iisisti jokainen, että Ozzyn laulut ollaan uusimmalla levyllä tietokoneilla korjattu kohdalleen. Jopa niinkin raa'asti joissain biiseissä, että mies kuulostaa hädin tuskin itseltään.

Sitten ei minulla taida olla ollenkaan korvia, sillä minä en moista kyseisestä lätystä kuule.

Makuasioitahan nämä nimenomaan ovat, enkä laajemmin siitä syystä kommentoikaan, mutta tuohon Black Rainiin on pakko sen verran ottaa kantaa, että se on kyllä Ozzyn soolotuotannossa ainoa julkaisu, jonka olemassaololle ei ole olemassa mitään syytä. Ja se ei edes ole makuasia. Kyllähän nimittäin paskankin makuun varmaan pakkosyötöllä tottuu, muttei se silti siitä hyvää tee.

Makuasioita mutta silti ylimaallisen musiikkikorvasi ja -tietämyksesi turvin pystyt asettumaan makuasioiden yläpuolelle latelemaan faktoja. Uskaltaisin väittää, että Ozzyn soolotuotanto on minulle vähintäänkin yhtä tuttu kuin 90 % herran faneista, enkä pitäisi tuota paskimpana levynä. On tullut kuitenkin seurattua herran soolouraa jo tuolta 80-luvulta saakka. Omassa arvoasteikossa Down to Earth ja Scream menevät kyllä tuon alapuolelle kevyesti. No Rest for the Wicked on ihan siinä ja siinä sitten. Loput lätyt ovatkin sitten monta kertaluokkaa parempia. Ja tämäkään ei sitten ollut makuasia. ;)

Sävellysmielessä tuorekin levy on Black Rainia kymmenen kertaa parempi, vaikka soolouran alkupään levyihin verrattuna uutuus on ihan rehellisesti huono.

Tiedä sitten mitä tarkoittaa sävellysmielessä, mutta Black Rainissa suurin ongelma on se, että levy kuulostaa jo aivan Black Label Societyltä, mikä ei toki sinänsä ole huono juttu, muttei ole ihan sitä ominta Ozzyä. Tuoretta levyä sävellettäessä taasen ei kitaristia ole ollut ollenkaan mukana. Kaikkine turhine kikkailuineen ja pippelinvenyttelyineenkin Zakk kuitenkin toi Ozzyn levylle sentään jotakin, mitä ei Screamilla juuri kuule.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Black Sabbath-kiertueelle nostaisin minäkin ison peukun. Jos Ossi jaksaa soolona keikkailla niin miksei jaksaisi Black Sabbathin kanssa, jos sotakirveet on haudattu. Levynteossa on omat isotkin riskinsä, sillä vertailu käy armotta 70-luvun legendaarisiin klassikkolevyihin ja uutta Paranoidia tai Master Of Realitya ei pystytä vain tekemään, se on mahdottomuus.

Ozzyn soolotuotanto on hänen uransa alkupäässä raudanlujaa ja vetää vertoja omasta mielestäni myös joillekkin Sabbath-kiekoille. Taso on mielestäni pikku hiljaa laskenut äijän vanhennettua ja hyvin biisien vähennettyä, vaikka Wylde on tehnyt vitun hyvää duunia koko Ossin uran ajan kitaristina myös. Black Rain oli jo paska, kuulostaa jo kyllä vähän BLS:lle ja aika sekava kiekko muutenkin Ossin laulamana. Vähän vitutti alkuun, kun Zakk sai lähteä, kun kuulemma dokasi liikaa. Olisiko Ossilla oma lehmä ojassa? Anyway, uusi kitaristi Gus G. on tehnyt hommansa yllättävänkin hyvin ja vaikka uusimmalla kiekolla Ossin ääntä on venytetty ja miksailtu aika perkeleesti niin mielestäni Scream on yllättävän hyvä levy, vaikka mm. Let Me Hear You Scream on vähän sellainen radiomainen biisi.

Olen joka tapauksessa menossa vajaan kuukauden päästä katsomaan Ossia Hartwall Areenalle, haluan miehen nykykunnon katsastaa, koska Ruissin keikalle en päässyt. Ihan hyviä kommentteja kuulin tuosta keikasta ja settilistojen perusteella uutta sekä vanhaa on tulossa sekä mm. Fairies Wear Boots voisi olla mahdollinen(!). Kenttä on ainakin loppuunmyyty, joten katsomossa on enää tilaa. Lieneekö Areena miten täynnä?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Tiedä sitten mitä tarkoittaa sävellysmielessä, mutta Black Rainissa suurin ongelma on se, että levy kuulostaa jo aivan Black Label Societyltä, mikä ei toki sinänsä ole huono juttu, muttei ole ihan sitä ominta Ozzyä.

No sävellysmielessä tarkoittaa sitä, että levy on täynnä biisejä, jotka olivat herra Wylden mielestä liian huonoja julkaistavaksi BLS levyllä. Jonkinlaisina aihioina ne sitten kulkeutuivat Sharonille, jonka mielestä ne kannatti levyttää. Levy oli sitten maailmanlaajuisesti fanien ja kriitikoiden mielestä umpipaska ja Sharon päättikin antaa kenkää Wyldelle (muttei jo esille tulleista syistä Churkolle). Gus G ei ole kitaristina Iommin, Wylden tai Rhoadsin kaltainen oman aikansa visionääri, mutta nyt Ozzyn vierellä on ainakin riittävän pieni ego.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Alkuperäinen Sabbath tekee paluun!

Osbourne, Iommi, Butler, Ward. Uusi studioalbumi 2012, tuottajana Rick Rubin (?!?!). Download-festarin pääesiintyjänä kesäkuussa, päälle maailmankiertue. Mitä muuta voi toivoa?
 

Natural

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Simon Gagne, Keith Primeau, JVR
Jes jes jes! Päivän paras uutinen! Ihan mieletön fiilis päällä! Jos eivät tule suomeen niin pakko lähteä ihan minne vaan katsomaan vielä mahdollisesti viimeisen kerran livenä maksoi mitä maksoi. Kaikkien aikojen suosikkiyhtye!

Levykin pamahtaa ulos. Kun Mr. Riffi Tony Iommi on säveltämässä niin ei tarvitse murehtia Rick Rubinia.
 

Bäcks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Washington Capitals
Aivan mahtava uutinen!! Pakko kyllä jonnekin päin maailmaa lähteä katsomaan, jos maailmankiertue ei Suomeen asti sattuisi ylettämään.

Nyt täytyy pistää vanhat levyt pyörimään ja nauttia!
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Olen varmaan ainoa, jonka mielestä tämä ei nyt kovin hyvä uutinen ole. Ei Sabbathissa toki mitään vikaa ole, mutta paljon mielummin näkisin Ozzyn soolona. Eipä silti, ettenkö katsomaan lähde, jos Suomeen tulevat.

Uusi levy on toki mielenkiintoinen juttu.
 

Natural

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Simon Gagne, Keith Primeau, JVR
Olen varmaan ainoa, jonka mielestä tämä ei nyt kovin hyvä uutinen ole. Ei Sabbathissa toki mitään vikaa ole, mutta paljon mielummin näkisin Ozzyn soolona. Eipä silti, ettenkö katsomaan lähde, jos Suomeen tulevat.

Uusi levy on toki mielenkiintoinen juttu.

Ozzya voi käydä katsomassa joka toinen vuosi erilaisilla kokoonpanoill, mutta Sabbathin olen nähnyt viimeksi 2005. Kyllä minulle ainakin tämä on ensi kesän mielenkiintoisin keikkamahdollisuus.

Toki joku voisi ajatella, että papat tulee rahastamaan, mutta itse uskon, että kun klassinen kokokoonpano on ollut telakalla jo kuusi vuotta, on kyseessä oikeasti halu päästä soittamaan miljoonille Sabbath-faneille ehkä viimeisen kerran. Soundi ei varmasti ole sama kuin kultaisella 70-luvulla, mutta mielestäni ei sen pidäkkään olla.

Kyllä tämä minulle ainakin on mahdollisuus sellaiseen nostalgiaryyppyyn, että oksat pois. Hipsterit saa jäädä kotiin marisemaan ja kuuntelemaan Uutta Fantasiaa.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paras uutinen musiikkirintamalla pitkään aikaan. En ole koskaan nähnyt Sabbathia alkuperäisessä kokoonpanossa. Vuonna 2005 piti mennä katsomaan, mutta liput myytiin niin nopeasti loppuun ettei käteen jäänyt mitään. Asia mikä hieman huolettaa tuon maailmankiertueen kohdalla on Mr. Bill Wardin kunto. Toivottavasti setä pysyy kunnossa koko kiertueen eikä kiertue keskeytyisi yms.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen varmaan ainoa, jonka mielestä tämä ei nyt kovin hyvä uutinen ole. Ei Sabbathissa toki mitään vikaa ole, mutta paljon mielummin näkisin Ozzyn soolona. Eipä silti, ettenkö katsomaan lähde, jos Suomeen tulevat.

Uusi levy on toki mielenkiintoinen juttu.
No et ole, minulla ei ole mitään odotuksia tämän suhteen. Minulle se oikea Sabbath kuoli lopullisesti 1½ vuotta sitten... Toki jos tekevät vastaavan tempun kuin muutamat muut vanhat yhtyeet kuten Uriah Heep ja Accept eli julkaisevat kunnolla pärisyttävän levyn niin sitten voisi lähteä katsomaankin. Mutta vaikka Iommilla taitoja tällaiseen onkin, niin todennäköisesti keikoilla ei uutta materiaalia kuitenkaan soiteta vaan iänikuisia paranoideja vain.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Mutta vaikka Iommilla taitoja tällaiseen onkin, niin todennäköisesti keikoilla ei uutta materiaalia kuitenkaan soiteta vaan iänikuisia paranoideja vain.

Mitä vittua nyt taas? Sabbath koossa ja Ozzy vinkumassa Paranoidia. Tuohan olisi aivan huikeaa! Paranoid, Sabbath Bloody Sabbath, Iron Man ja Black Sabbath. Hitto kun tuon sikermän pääsisi vielä keikalle kuulemaan. Tuo on minulle aina edustanut bändiä nimeltä Black Sabbath, myöhemmät Dion laulamat biisit toki ihan hienoja mutta kyse jo aivan eri bändistä ja musiikista. Niin Ozzyn kuin Black Sabbathinkin viimeisimmät levytykset ovat jo olleet niin väsyneitä etten ole viitsinyt ostaa. Black Sabbathilta taisin ostaa joskus 90-luvulla levyn "Dehumanizer", jonka kuuntelin kerran ja laitoin hyllyyn pölyttymään.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen varmaan ainoa, jonka mielestä tämä ei nyt kovin hyvä uutinen ole. Ei Sabbathissa toki mitään vikaa ole, mutta paljon mielummin näkisin Ozzyn soolona. Eipä silti, ettenkö katsomaan lähde, jos Suomeen tulevat.

Uusi levy on toki mielenkiintoinen juttu.

Ozzyhan on esiintynyt Suomessa soolona nyt kolmisen kertaa parin vuoden sisällä, joten mahdollisuus nähdä hänet soolona on ollut varsin hyvä. Eiköhän nyt ole siis korkea aika nähdä Ozzy Black Sabbathin kanssa.

Jos uusi albumi on tasoltaan verrannollinen edes Heaven And Hellin The Devil You Know -albumiin, niin silloin on jo syytä kusta hunajaa. Ja miksei olisi, sillä Iommihan ne biisit pääosin tekee uuteen levyyn kuten aina ennenkin. Jos levyllä on pari kolme kovaa biisiä, sekin riittää. Ja vaikka ei olisi sitäkään, niin siitä huolimatta hatunnosto äijille siitä, etteivät lähde vetämään mitään retrokiertuetta vanhojen biisiensä turvin vaan uskaltavat myös julkaista uutta materiaalia välittämättä siitä, että vertailu 70-luvun klassikkolevyihin tulee väkisinkin olemaan liki mahdoton. Mutta kuten The Devil You Know -albumi osoitti, niin kyllä Iommilla sävelkynä on vielä terävä ja kädenjälki hyvää.

Itse olen nähnyt Black Sabbathin alkuperäiskokoonpanon kahdesti ja Ozzyn soolona kolmesti, mutta kerta lisää ei haittaa ollenkaan.

Hupaisaa muuten, miten päin helvettiä ns. ammattitoimittajat ovat tämänkin asian uutisoineet. YLE väitti jutussaan, että Black Sabbath teki viimeisen levynsä vuonna 1978. Niin, mitäpä sitä turhaan Ronnie James Dion, Glenn Hughesin, Ian Gillanin ja Tony Martinin aikoja muistelemaan tai faktoja tarkistamaan edes googlella. Iltalehti taas sepusti, että alkuperäiskokoonpano olisi tehnyt viimeisen studiolevyn 1998 ja hajonnut sitten. Silloinhan reunion vasta alkoi livelevyn myötä, ja sitä kesti vuoteen 2005 asti. Ja se viimeinen studiolevy Black Sabbath -nimen alla on vuoden 1995 Forbidden (joka olikin läpeensä paska tekele, johon oli sotkettu joku rap-tähti Ice T solkkaamaan biisin päälle).

Itse päättelin jo aiemmin, että tämä reunion ja uusi levy tulee toteutumaan, mutta vahvan huhun vahvistuminen on kyllä yksi vuoden tärkeimmistä ja parhaimmista uutisista. On vain yksi Black Sabbath. Toivottavasti kiertue tulisi Suomeenkin asti. Vaikka turkulainen olenkin, niin en panisi pahitteeksi yhtyeen saapumista Tampereen Sauna-festivaaleille kesällä. Saunassahan on nähty niin Dio, Heaven And Hell kuin Ozzykin, joten Black Sabbath sopisi samaan jatkumoon.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Mitä vittua nyt taas? Sabbath koossa ja Ozzy vinkumassa Paranoidia. Tuohan olisi aivan huikeaa! Paranoid, Sabbath Bloody Sabbath, Iron Man ja Black Sabbath. Hitto kun tuon sikermän pääsisi vielä keikalle kuulemaan. Tuo on minulle aina edustanut bändiä nimeltä Black Sabbath, myöhemmät Dion laulamat biisit toki ihan hienoja mutta kyse jo aivan eri bändistä ja musiikista. Niin Ozzyn kuin Black Sabbathinkin viimeisimmät levytykset ovat jo olleet niin väsyneitä etten ole viitsinyt ostaa. Black Sabbathilta taisin ostaa joskus 90-luvulla levyn "Dehumanizer", jonka kuuntelin kerran ja laitoin hyllyyn pölyttymään.

Alä unohda NIBiä, War Pigsiä ja Children Of The Gravea.

Onhan tämä aivan loistava uutinen. Pressitilaisuudessa sekä Ozzy että Geezer Butler kehuivat Iommin tähän asti aikaansaamia uusia biisejä pilviin. Butler taisi sanoa, että uusi levy on paluuta siihen vanhaan Black Sabbath-soundiin ja tyyliin. Jos Suomeen tulevat niin paikalle on päästävä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ozzyhan on esiintynyt Suomessa soolona nyt kolmisen kertaa parin vuoden sisällä, joten mahdollisuus nähdä hänet soolona on ollut varsin hyvä. Eiköhän nyt ole siis korkea aika nähdä Ozzy Black Sabbathin kanssa.

Ozzyn olen nähnyt soolona neljä kertaa ja Sabbathin alkuperäiskokoonpanon ensimmäisen Reunionin yhteydessä kertaalleen. Kysymys on enemmänkin siitä, että olen aina pitänyt Ozzyn soolotuotannosta noin sata kertaa Sabbathia enemmän, vaikka kyseinen bändi uskomattoman kova onkin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mahtava uutinen ja ajankohta, milloin juttu tuotiin esille oli varsin erikoinen. Paljonhan on ollut juttua siitä, että Iommi ja Ossi ei olisi kovinkaan hyvissä väleissä, mutta tämä puoltaa aivan toista. Wardin kunto tosiaan epäilyttää, onko mies paukutellut Sabbathin jälkeen missään? Vinny Appice veti ainakin hiton hyvin Heaven And Hellissä.

Ossi on hyvässä kunnossa nykyään ottaen huomioon ottaen hänen taustansa ja taustabändikin on ollut kunnossa soolopuolella, myös Wylden lähdön jälkeen. Se Paranoid, Iron Man tai Snowblind kuulostaa hemmetin paljon vielä paremmalta Iommin kitarasta kuin Gus G:n tai Zakk Wylden. Uudella levyllä on varmaan raskaahkot soundit ja sekös sopii, mitään 70-luvun retroilua en odota minäkään levyn muodossa, mutta Sabbathin haluan sieltä kuulla.

Muutenkin mahtavaa, että vanhat pierut jaksavat vielä vääntää heviä ja rokkia, vaikka kilsoja on jo paljon takana ja ikää karttunut. Nazareth, Uriah Heep, Black Sabbath, Deep Purple, Whitesnake, Judas Priest, Saxon...kaikki ovat vielä aktiivisia, kuka tepastelee vähän lyhyemmällä askeleella ja kuka pidemmällä.

Tätä uutista on odotettu kauan. Uutta kiekkoa odotellessa, hienoa Sabbath!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Luotan Iommiin sataprosenttisesti. Uutta levyä alkuperäiskokoonpanollahan on mietitty kuulemma moneen otteeseen, mutta rima on herroilla helvetin korkealla. Eivät halua julkaista mitään puolivillaista tahraamaan Sabbathin alkuperäiskokoonpanon magiaa.

No, Iommin muutamista viimeisistä tuotoksista ainakin The Devil You Know ja Glenn Hughesin kanssa väsätty Fused ovat biisimateriaalillisesti kiitettävää tavaraa. Levyä odotan sormet tutisten ja keikallekin on toki mentävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös