Black Sabbath – Heaven and Hell

  • 74 915
  • 396

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä unohdeta Elfiä. Elfin kolme, Rainbow’n kolme, Sabbathin kaksi ja pari ekaa Dioa. Siinähän on kymmenen jo. Sen jälkeen taso kyllä laski, mutta haitannooko tuo. The Devil You Know palautti Dion takaisin mestarikaartiin.

Oliko kukaan muu muuten Nordiksella -86, kun Diolla oli Sacred Heart -kiertue menossa? Mie olin. Se oli se muovimiekka- ja pahvikitaraspektaakkeli. Vitun hienoa. Olin 13 vee, eikä minua juurikaan kiinnostanut herran soolomatsku. Lähinnä olin onnellinen, että olen hengittänyt samaa ilmaa miehen, joka tuntee Iommin ja Blackmoren, kanssa.
Olin Dion hallikeikalla jo -84, olihan se huikea keikka, Last In Line kiertuetta silloin.

Mutta syystä tai toisesta en ole tuota Elfiä kunnolla koskaan kuunnellut, löytyi Spotifystä nuo, taidan ottaa kokeiluun.
 
K

Kiekkokatsoja

Ronniella oli hieno putki kovia levyjä. Rainbow, Black Sabbath ja Dion kolme ekaa levyä.
Totta. Tuota tuotantoa olen usein kuunnellut viimeaikoinakin. Toisinaan katson juutuubista myös haastatteluja, niin Dion, kuin muidenkin sen aikakauden. Dio oli myös ihmisenä fiksu, ja hyvä muita ihmisiä kohtaan. Ehkäpä täydelliseksi vastakohdaksi voisi sanoa Blackmoorea. Toki kitaristina huippu aikoinaan.
Tuli mieleen Dion kertomana pari asiaa. Tärkeää on koko bändi, (ja muut läheiset). Siinäpä "maailmanpelastajille" vinkki. Ja toinen asia. Se että ei ole taivasta tai helvettiä. Se on tässä maanpäällä kaikki. Se miten elämme. Siinäpä vinkki vahvan uskoville, ja heitä vahvasti vastustaville. (Vapaasti suomennuna, ja tulkittuna)
Itse kerran mokasin. Oli idea mennä Dion keikalle, mutta lopulta kuuntelin sitä aidan takaa. No muut Rainbow laulajat olenkin kuullut livena, mutta ylivoimaisesti parasta en.
Lisäys ja ketjun aiheeseenkin. Dio lähti black sabbathista aikoinaan, kun muut bändin jäsenet halusivat keikkatapahtumaa Ozzyn kanssa + hyvät rahat. Lopulta myös Ozzy vetäytyi asiasta.
Nooh, hyvä kun Dio + black sabbath keikkaili vielä uudelleen monien vuosien päästä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen itse Dion nähnyt lavalla jokseenkin tahattomasti. En näistä vanhoista hard rock-jutuista ole koskaan päässyt niin kärryille, mutta Diosta sanottava, että olihan se livenä todella kovaääninen ukko ja helppo diggailla, vaikka tuontantoa en ole koskaan pahemmin kuunnellut.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä unohdeta Elfiä. Elfin kolme, Rainbow’n kolme, Sabbathin kaksi ja pari ekaa Dioa. Siinähän on kymmenen jo. Sen jälkeen taso kyllä laski, mutta haitannooko tuo. The Devil You Know palautti Dion takaisin mestarikaartiin.

Enpä ollut kuullutkaan sitä, että kolme levyä olivat Dion kanssa äänittäneet.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itselläni on nuo Elfin albumit Cd-levyinä joskus 90- tai 2000-luvulla hankittu. Muutaman kerran olen ne läpi kuunnellut. Muistuttavat aika paljon Richie Blackmore's Rainbown rockivetoja, mutta aivan niin paljoa eivät omaa hittipotentiaalia kuin tuon Rainbowin eka levyn biisit. Se mikä noissa Elfin levyissä on parasta, on se Dion ääni. Dion kultakausi lähti jo noilta ajoilta.

Itselläni on soittolista, jossa on niin sanotusti Dion laulamien kakkosketjun menopaloja ja niitä ns. fillereitä, esim. If you don't like rock n' roll, Do you close your eyes, Caught in the middle, Gypsy jne. Puoltoista tuntia täyttä rockia ja tykitystä! Nuo menopalat kun irroittaa alkuperäisistä klassikkoympäristöstä, niin voi kyllä sanoa, että kyllä nämäkin "fillerit" toimivat! Argh, suosittelen! Tuota soittolistaa tulee rokattua aina silloin tällöin sauvakävelylenkeillä, crossatessa tai kahvakuulaillessa.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
YouTubesta löytyy tuore setti Eddie Trunkin haastatteluita, joissa puhutaan Dio vuosista ja niiden levyjen tuoreista uudelleenjulkaisuista. Omat noin puolituntiset löytyy niin Iommi, Butler, Appice kuin Wardkin, mukava aina kun Bill löydetään juttelemaan. Itse kuuntelin Iommi ja Ward jaksoja, ei sinällään mitään uutta, mutta hyviä haastatteluita kuitenkin.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks

Born Againin masternauhat ovat vihdoin löytyneet. Toivottavasti kohta häiritään kunnolla pappia! Myös Martinin aikakaudelta on tulossa boxsettiä.

"There should be a box set from the Tony Martin era [1987-1991 and 1994-1996]," the guitarist said. "I'm also thinking of remixing the album 'Born Again', the one with Ian Gillan, now that we have found the original tapes."
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Iommi tuoreeltaan toisti, että Born Again levyn uudelleen miksaus on tuloillaan lähiaikoina (masterit löytyneet). Mielenkiintoista.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Myös Black Sabbathin ehkä aliarvostetuimman aikakauden laulaja Tony Martin on julkaissut uutta musiikkia pitkästä aikaa.
Aina kun nousee Black Sabbath tai Tony Martin jossain yhteydessä esille, niin alkaa toivomaan, että alkaisiko jo tippumaan tietoa niistä Martinin aikakauden levyjen uusintapainoksista. Mutta ei. Olisi luentevaa ajatella, että siellä on joku Sharon vänkäämässä vastaan, että mitään muuta kuin Ozzyn* laulamia levyjä ei saada pihalle. Mutta jos sieltä nyt tuo Born Again on tulossa, niin ei tämä teoria enää päde.

* Toki Dion levyjä on uudelleenjulkaistu, mutta Dio nyt on Dio (ja kuollut).
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks

Martin vahvistaa, että hänen aikakauden kokoelmaboksia on tulossa, mutta uutta materiaalia ei voida nauhoittaa boksiin Black Sabbath-nimen alla kun ei ole kyse alkuperäisestä kokoonpanosta (Ozzy/Sharon). Ainoastaan aikoinaan nauhoitettua ennenjulkaisematonta materiaalia voidaan boksissa siis julkaista. Ilmeisesti The Dio Yearsin jälkeen tehty tuo muutos. Siinähän oli kolme uutta biisiä Sabbath nimen alla. Ei muuta kuin jollakin Headless Cross-nimellä bändi pystyy ja studioon kuten Heaven & Hellin kanssa tehtiin.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Tony Martin Facebookissa: "So i got a call from Tony Iommi's manager ... it seems there is now a record deal for my era of SABBATH albums !!!.... so It looks like a re-issue is actually going to happen!!! There could be a LOT of 'Tony Martin' around this year! .... Sorry about that!"

Levytysdiili on Martinin mukaan nyt selvä boksia varten. Toivottavasti tulee siis jossain vaiheessa tänä vuonna. Viittaa viestissä myös samalla uuteen sooloalbumiinsa, joka löytyy nyt Spotifysta.



 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luen juuri Dion muistelmia ja vihdoinkin päästään Rainbowin aikoihin. Minulle avautui Dio/Elf/Deep Purple/Rainbow yhteys siihen miten Diosta tuli Rainbow:n jäsen.
 
K

Kiekkokatsoja

Luen juuri Dion muistelmia ja vihdoinkin päästään Rainbowin aikoihin. Minulle avautui Dio/Elf/Deep Purple/Rainbow yhteys siihen miten Diosta tuli Rainbow:n jäsen.
Vinkki. Löytyy myös James Ronnie Dio ketju. Kuka lie avannut..
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vinkki. Löytyy myös James Ronnie Dio ketju. Kuka lie avannut..

No kohta olen Black Sabbathin vuosissa, joten sitten voin tähän ketjuun jatkaa.
 
K

Kiekkokatsoja

No kohta olen Black Sabbathin vuosissa, joten sitten voin tähän ketjuun jatkaa.
No niin, se olikin aikaa, jolloin Dio pääsi lähemmäs omaa musatyyliään. Rainbowin Blackmoore halusi pop/rock tyylisempää, ja kaupallisempaa musaa. Dio puolestaan raskaampaa musaa, joista muutama black sabbath biisi jäikin soimaan rock maailmaan, ikuisiksi ajoiksi.
Mitä tuo kirja maksaa, voisin hankkia? Tai sitten katselen perinteiseen tyyliin, kirjaston elämänkerta tarjontaa.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin, se olikin aikaa, jolloin Dio pääsi lähemmäs omaa musatyyliään. Rainbowin Blackmoore halusi pop/rock tyylisempää, ja kaupallisempaa musaa. Dio puolestaan raskaampaa musaa, joista muutama black sabbath biisi jäikin soimaan rock maailmaan, ikuisiksi ajoiksi.
Mitä tuo kirja maksaa, voisin hankkia? Tai sitten katselen perinteiseen tyyliin, kirjaston elämänkerta tarjontaa.

Omani ostin Suomalaisesta Kirjakaupasta olikohan noin 29 euroa. Ainakin itse pidän siitä kun Dion omin sanoin kirja etenee, eikä kuten elämäkerroissa usein vain pursuaa faktoja eikä niin henkilökohtaisilta ne kirjat tunnu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä tuo kirja maksaa, voisin hankkia? Tai sitten katselen perinteiseen tyyliin, kirjaston elämänkerta tarjontaa.
Tuo löytyy myös äänikirjana esim. Suplasta ja sitä on miellyttävää kuunnella kun lukijana on itse Klaus Flaming. Suosittelen jos on yhtään äänikirjojen ystävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös