Black Sabbath – Heaven and Hell

  • 74 408
  • 393

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Historia tahtoo osoittaa että kaikki on valitettavan alisteista rahalle, myös näiden rokkisaurusten terveydentila. Muistuupa mieleen muuan Chuck Berryn viimeiset vuodet, joissa kiertue ellei pari eksyi Suomeenkin asti. Ne olisi pitänyt jättää tekemättä. Ihmiset reklamoivat rahojaan takaisin kun vanha, väsynyt ja viimeisillä voiman rippeillä tasapainoillut varhaisen rockin Grand old Man huojui lavalla ja rämpytteli epävireisesti Johnny B. Goodea. Ei jäänyt kovin kunniakkaaksi joutsenlauluksi se farewell tour. Toivottavasti Ossi ei seuraa perässä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Black Sabbathin ikoninen debyyttilevy tänään 50 vuotta! Tämä on minun Sabbathini paalumainen kivijalka. Yhdellä levyllä fuusioitiin ilkeä blues, sen aikainen moderni raskas hevi ja puhutteleva groove yhdistettynä kovaan soittotaitoon. Levy, josta kylän mummot manasivat nyrkkiä puiden vielä pitkään. Silloin tietää, että ns. osui ja upposi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei tämä nyt oikein hyvältä näytä. Antaisi nyt miehen eläköityä rauhassa. Tai eläköityisi rauhassa. Kaikki on saavutettu ja kaikki kierretty miljoonaan kertaan.

Amerikan legi jäähyväiskiertueelta siis peruttu.

 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ossin kohdalla vanheneminen ei sikäli haittaa, kun eihän Ossi ole nuorenakaan ollut mikään kovin kaksinen laulaja. Mutta ei häntä silti pysty kukaan korvaamaan. On vain yksi Ozzy. Ja toivon todella, ettei vanhaa raihnaista miestä vedettäisi sellaiselle kiertueelle, että se vie vielä hengen.

Tässä on paljon totuutta.
Kun itsekin paljon nähnyt raihnaisia vanhoja rock-staroja niin taso vaihtelee todella paljon mitä saat live-keikalta. Ozzy menee siihen kategoriaan, on mennyt jo 20 vuotta että näet legendan, yhteislaulua. Eräänlainen show menneistä ajoista oikeilla henkilöillä, vaikea pukea sanoiksi mutta en menekään katsomaan samoilla odotuksilla kuin mitä bändi on ollut huippuvuosinaan.

Yleisesti toivon että Ozzy rauhoittuisi, on perhettä ympärillä jne. Tekisi sitten vaikka kotitilaltaan jotain höpöhöpö juttua jos haluaa olla vielä valokeilassa. Toivon hartaasti ettei tämä Ozzyn esillä pitäminen ole pelkkä Sharonin bisnes, alkaa olla aika härskiä tässä terveydentilassa.

Uuden levyn biisit tosin oli yllättävän hyviä, ehkä se "velvoittaa" lauteille.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Jupe Niin, osalla tuo sairaus voi pysyä lieväoireisena kauankin, mutta etenevä se kuitenkin on käsittääkseni ja jos tänään on uutisoitu, että diagnoosi saatiin jo vuonna 2003, niin kauan mies on kyllä kamppaillut sairautensa kanssa. Noh, mutsilla tämä hieno tauti on ja aika perseestä kyllä monellakin tapaa. Jokainen silti yksilö tietenkin, mutta maailmankiertue ja 17 vuotta, tai enemmänkin sairastettu Parkinsonin tauti. Hullua, jos itsensä pystyy tien päälle vielä kampeamaan. Olisi vaikka pari jäähyväiskonserttia Jenkeissä ja vaikka yksi Englannissa ja sitten lay low, niin olisi ihan kunniakas poistuminen estradilta, eikä tarvitsisi odottaa esiripun laskeutumista kesken jonkun keikan ja Monosen miehiä hakemaan.

Ps. ei mutsillakaan kädet tärise, mutta ei se sitä tarkoita, että lievä muoto olisi vielä kyseessä. Joka paikkaan sattuu koko ajan, puhe huonoa, sylkeä ei erity, hampaat alkaa reikiintyä ekaa kertaa, ei liiku kunnolla jalat, ei kädet, niskat välillä niin kipeät, että päivystykseen jne jne.. Osa tietysti vanhenemisesta johtuvia asioita, mutta ei "parkkis" siinä autakaan.

Pss.
Hieno kyllä tuo "Ordinary man".

 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On kyllä huikea ukko ja uusin kipale reilun kuukauden takaa Ordinary Man kolahtaa kyllä meikäläiseen kaikessa yksinkertaisuudessaan, siinä kuuluu kokemus ja se Ozzyn karisma.



Lainaan härskisti yhtä tuon youtube -videon kommenttia. Kuvaa paljon. Ei tälläistä toista ole hard rockin saralla.

Ozzy put out music in the 60's (with Black Sabbath) 70's 80's 90's 00's 10's and now officially in the 20's just wow, 7 decades
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
On ”rokkitähtiä” ja sitten rokkitähtiä. Ossi on jälkimmäisessä. Siellä Keith Richardsin ja John Fogertyn ynnä muiden kahdeksaakymppiä käyvien pöydässä. Suurin osa jälkimmäisistä on tosin jo siirtynyt Tuonelan lakeuksille. Siis ne keiden aikana rock oli vaarallista, se oli paheksuttavaa ja se tuntui luita myöten.
 

redpecka

Jäsen
On ”rokkitähtiä” ja sitten rokkitähtiä. Ossi on jälkimmäisessä. Siellä Keith Richardsin ja John Fogertyn ynnä muiden kahdeksaakymppiä käyvien pöydässä. Suurin osa jälkimmäisistä on tosin jo siirtynyt Tuonelan lakeuksille. Siis ne keiden aikana rock oli vaarallista, se oli paheksuttavaa ja se tuntui luita myöten.
Noita nimiä mitä tuohon ladoit niin ovat mulle ollut aina sitä ei-vaarallista-rokkia. Ozzykin on sellaista tehnyt.. Mutta mihinkään ei pääse siitä, että alkuaikojen Sabbath oli vaan niin parasta (miljoonan muun ohella).

Ja vaikka nuoruudessani kuuntelin Sabbattia niin sen koko nerouden tajusin kumminkin vasta 25-30 vuotiaana. Ja päivä päivältä Youtuben ansiosta arvostus senkus nousee kun näkee keikkoja kun ne oli jotain hyvä jos 20-vuotiaita, mutta siellä vetää leveissä lahkeissa jollain klubilla.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Noita nimiä mitä tuohon ladoit niin ovat mulle ollut aina sitä ei-vaarallista-rokkia. Ozzykin on sellaista tehnyt.. Mutta mihinkään ei pääse siitä,

Sitten meillä lienee erilainen määritelmä tästä rockin vaarallisuudesta. Minulle rockin vaarallisuus on kapinaa, pioneerimaisuutta ja uuden sekä ennen näkemättömän puhuttelevan ilmiön läpiajoa ajanhenkeen, jota paheksutaan. Pomppumetallia, kuolonkorina - heviä tai viikinkimörinää en pidä vaarallisena.
 

Glove

Jäsen
Noita nimiä mitä tuohon ladoit niin ovat mulle ollut aina sitä ei-vaarallista-rokkia. Ozzykin on sellaista tehnyt.. Mutta mihinkään ei pääse siitä, että alkuaikojen Sabbath oli vaan niin parasta (miljoonan muun ohella).

Ja vaikka nuoruudessani kuuntelin Sabbattia niin sen koko nerouden tajusin kumminkin vasta 25-30 vuotiaana. Ja päivä päivältä Youtuben ansiosta arvostus senkus nousee kun näkee keikkoja kun ne oli jotain hyvä jos 20-vuotiaita, mutta siellä vetää leveissä lahkeissa jollain klubilla.
Tää on kyllä niin luksusta.



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sitten meillä lienee erilainen määritelmä tästä rockin vaarallisuudesta. Minulle rockin vaarallisuus on kapinaa, pioneerimaisuutta ja uuden sekä ennen näkemättömän puhuttelevan ilmiön läpiajoa ajanhenkeen, jota paheksutaan. Pomppumetallia, kuolonkorina - heviä tai viikinkimörinää en pidä vaarallisena.
Siis Black metal ei ole vaarallista? Vaikka siellä oikeasti kuoli porukkaa? Tai miten se vaikutti jälkikäteen tulevaan musiikkiin? Joku nu-metal tai rap-rock toi rockiin ja metalliin uutta näkemystä kuitenkin. Etenkin kun oltiin ikäänkuin saavutettu jo huippu monen äärimmäisemmän musiikin suhteen. Sinällään toki jokin Volbeat jossa ei ole sielua tai mitään ominaista voi toimia ihmisille paremmin. Itse pitäydyn sen musiikin parissa, joka on luotaantyöntävää ihan normaalille kuulijoille.
 

Glove

Jäsen
Siis Black metal ei ole vaarallista? Vaikka siellä oikeasti kuoli porukkaa? Tai miten se vaikutti jälkikäteen tulevaan musiikkiin? Joku nu-metal tai rap-rock toi rockiin ja metalliin uutta näkemystä kuitenkin. Etenkin kun oltiin ikäänkuin saavutettu jo huippu monen äärimmäisemmän musiikin suhteen. Sinällään toki jokin Volbeat jossa ei ole sielua tai mitään ominaista voi toimia ihmisille paremmin. Itse pitäydyn sen musiikin parissa, joka on luotaantyöntävää ihan normaalille kuulijoille.
Kumpi tappaa enemmän black metal vai korona?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kumpi tappaa enemmän black metal vai korona?
Korona on jo tappanut enemmän. Vaikka jossain Saudi-Arabiassa, Iranissa ja Egyptissä joidenkin bändien jäsenille on annettu pitkiä vankeustuomioita niin kuolleiden määrä jää koronan jalkoihin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Uusi levy valmisteilla, ja kiertuetta olisi luvassa 2022. Ozzyn perheessä odotellaan innokkaana rokotetta ja ollaan valmiita lähtemään rokkaamaan, kun sen aika koittaa. Toki Pimeyden prinssin tapauksessa koronan uhka taitaa olla, jos ei nyt pienin terveysmurhe, mutta ei ainoakaan. Tarkoitan siis sitä, että vaikka huomenna olisi koko maailma koura ojossa piikillä, niin Ozzyn world tourin toteutuminen on yhtä epävarmaa kuin ennenkin.

 
Viimeksi muokattu:

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Maailman tunnetuin riffi täyttää tänään virallisesti 50 vuotta, onnea Paranoid!

On muuten jännä, miten puolivuosisataa takaperin vedetty setti on vielä tänäkin päivänä kuin parasta ikinä. Kappale, jonka jokainen hyvästä musiikista lämpenevä tunnistaa iästä riippumatta. Kun kappale julkaistiin, ennen ensimmäistä Suomen miesten MM-kultaa kuollut kaveri oli pressana Yhdysvalloissa. Kappaleen tullessa esille Charles De Gaulle oli hengissä, Kekkonen vallassa ja Selänteellä todennäköisesti oli vaipat. Laulajan syntyessä toinen kansainvälinen kovapanosammunta oli vain reipas kolme vuotta vanha tapahtuma ja Stalin eli vielä useita vuosia myöhemmin. Kun tuo kappale tuli julki, meillä oli kaksi Saksaa ja Putin oleskeli toisessa. Tuolloin jos Vietnamissa käytiin, niin matkalaukun sijasta oli rynkky olalla. NHL:ssä oli "hurjat" 14 joukkuetta, kuussa käyty noin vuosi takaperin ja Viru Hotellin avaamiseen oli pari vuotta.

Hurja kappale.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maailman tunnetuin riffi täyttää tänään virallisesti 50 vuotta, onnea Paranoid!

Taisi kappale olla filleri tyyliin äänittäessä. Hei me tarvitaan vielä yksi kappale levylle. Nopeasti kirjoitettu mestariteos.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
UUSI KONSERTTIPÄIVÄ:
Ozzy Osbourne (UK) – No More Tours 2
+ support: Judas Priest (UK)
To 17.2.2022 Hartwall Arena, Helsinki
Ovet klo 18

 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eli Diolta tulee itsensä aloittama ja Mick Wallin viimeistelemä elämäkerta. Pieni mies, suuri ääni. Menee kyllä heti hankintaan.
Jännittävä nähdä miten tuohon on kirjailtu RJD - Vivian Campbell saaga, joka käänsi Dion uran jos ei nyt laskuun niin sellaiseen tasamaastossa menoon. Itse pidin Dream Evil levyä ihan ookoona, mutta Lock up the Wolvesista eteenpäin meno alkoi hyytyä. Dio meni vielä kimppaan Tony Iommin kanssa, mutta hänen riffipussi oli tyhjentynyt Tyr levyyn.
 

Spire

Jäsen
Jännittävä nähdä miten tuohon on kirjailtu RJD - Vivian Campbell saaga, joka käänsi Dion uran jos ei nyt laskuun niin sellaiseen tasamaastossa menoon. Itse pidin Dream Evil levyä ihan ookoona, mutta Lock up the Wolvesista eteenpäin meno alkoi hyytyä. Dio meni vielä kimppaan Tony Iommin kanssa, mutta hänen riffipussi oli tyhjentynyt Tyr levyyn.
Laitanpa tähän linkin, joka saattaa olla tuttu. Kuvaa ainakin Dion itsensä ajatuksia Campbellista. En ota kantaa heidän väliseen kinaansa, mutta totean vain että Campbellin lähdön jälkeen albumien taso tippui roimasti. Dream Evilin neljä ensimmäistä kappaletta olivat vielä hyviä, mutta sen jälkeisiä ei tee mieli kuunnella. Fillereitä toki löytyy Dion kolmelta ensimmäiseltäkin albumilta, mutta klassikoita myös vastapainoksi.


 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ronniella oli hieno putki kovia levyjä. Rainbow, Black Sabbath ja Dion kolme ekaa levyä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ronniella oli hieno putki kovia levyjä. Rainbow, Black Sabbath ja Dion kolme ekaa levyä.
Eipä unohdeta Elfiä. Elfin kolme, Rainbow’n kolme, Sabbathin kaksi ja pari ekaa Dioa. Siinähän on kymmenen jo. Sen jälkeen taso kyllä laski, mutta haitannooko tuo. The Devil You Know palautti Dion takaisin mestarikaartiin.

Oliko kukaan muu muuten Nordiksella -86, kun Diolla oli Sacred Heart -kiertue menossa? Mie olin. Se oli se muovimiekka- ja pahvikitaraspektaakkeli. Vitun hienoa. Olin 13 vee, eikä minua juurikaan kiinnostanut herran soolomatsku. Lähinnä olin onnellinen, että olen hengittänyt samaa ilmaa miehen, joka tuntee Iommin ja Blackmoren, kanssa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minua muuten on ahistanut ihan kovasti, kun Tony Iommin varsin näyttävä tytär on kiertänyt Suomessa pariutumassa milloin kenenkin tyypin kanssa. On HIMin kitaristia, Jokerien nelosketjun jätkää... Ja minäkin olen olemassa! No ok, olen ollut koko ajan naimisissa, mutta jos Tony Iommin tytär olisi tullut soittamaan ovikelloa että lähetäänkö, niin houkutus olisi kieltämättä ollut kova. Vittu. Tony. Maailman kaikkien aikojen paras ja vaikutusvaltaisin hevikitaristi appiukkona. Kelpaisi mulle. Eikä se tyttökään ole ruma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös